Chcę podsumować czy dobrze zrozumiałem:
1. Wyświetlenie Sz normalnie powoduje jazdę na widoczność
Jazda na widoczność do 20 km/h skupia się głównie w kontekście blokady samoczynnej. Wyświetlenie Sz na semaforze wyjazdowym (następny jest już semaforem SBL) jest już jazdą na widoczność. Natomiast w każdym innym przypadku - wyświetlenie Sz powoduje jazdę z V do 40 km/h.
(czyli jeśli nie ma SBL to do następnej stacji / posterunku odstępowego).
Nie, jeżeli nie wyjeżdżamy na SBL (albo SBL jest unieważniona), to przy Sz jedziemy wówczas 40 km/h do granicy posterunku, z którego wyjeżdżamy. Zazwyczaj granicą posterunku jest semafor wjazdowy i na jego wysokości możemy już jechać rozkładowo.
Jeśli nie ma być jazdy na widoczność to dyżurny ma podyktować rozkaz?
Przepisy określają kiedy i w jakich przypadkach jedzie się na blokadę (mimo jakichś tam jej usterek - np. nie więcej niż dwa semafory na blokadzie mogą wskazywać sygnał Stój). Jeżeli wymagane jest unieważnienie blokady, to oczywiście jest to przez rozkaz S i wówczas jeżeli już dostajemy Sz na wyjazdowym lub też mamy w rozkazie S polecenie pominięcia semafora wyjazdowego wskazującego sygnał stój, to jedziemy do granicy posterunku do 40 km/h. Z tym, że unieważnienie blokady to nie jest automatycznie Sz na wyjazdowym albo rozkaz na minięcie wyjazdowego. Bo często sytuacja jest taka, że da się podać semafor wyjazdowy. I wówczas mając rozkaz S z unieważnieniem blokady jedziemy normalnie na sygnał zezwalający.
Czyli podsumowując:
Sygnał zezwalający + czynna blokada (V sygnału i dalej wskazania blokady),
Sz + czynna blokada (do 20 km/h do pierwszego semafora SBL i dalej wskazania blokady),
Rozkaz na minięcie wyjazdowego + czynna blokada (do 20 km/h do pierwszego semafora SBL i dalej wskazania blokady),
Sygnał zezwalający + unieważniona blokada (V sygnału i od granicy posterunku Vmax),
Sz + unieważniona blokada (do 40 km/h do granicy posterunku i dalej Vmax),
Rozkaz na minięcie wyjazdowego + unieważniona blokada (do 40 km/h do granicy posterunku i dalej Vmax);