Autor Wątek:  Exe - konwersja na C++  (Przeczytany 1162712 razy)

0 użytkowników i 25 Gości przegląda ten wątek.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2070 dnia: 25 Kwietnia 2017, 00:49:17 »
*Znalazłem sposób sterowania sprężarkami dla EW55 - styczniki sprężarek we wszystkich ukrotnionych zespołach sterowane są wyłącznikiem ciśnieniowym z zespołu pierwszego (sterującego). Najprawdopodobniej tak samo jest w EN57, EN71, ED72, pewnie też w EW58 i EW60.

Zgadza się, o ile oczywiście nie przełączymy pakieciaka w szafie nn danej jednostki na rozrząd sprężarki z tablicy - ale  to jest wyjątek i póki nie ma jakiejś dokładniejszej możliwości ingerencji w obwody, to można zostawić że z pierwszego.

Offline CX MANIAK

  • Wiadomości: 241
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 41
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2071 dnia: 25 Kwietnia 2017, 01:14:52 »
Witam.
 Czy coś się zmieniło w klawiszologii sterowania trąbkami EN57 na najnowszej kompilacji? W kiblu pod a/A żadnej reakcji.
 Druga sprawa, na linii 61 wersji Ra, wywaliło mnie właśnie do Windy ( exe 170424). Załączam plik crashdump, errors, oraz log. Zresztą na Całkowie V2 z cementem miałem to samo dwa razy pod rząd w tym samym miejscu.
Pozdrawiam.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2072 dnia: 25 Kwietnia 2017, 02:51:53 »
Czy coś się zmieniło w klawiszologii sterowania trąbkami EN57 na najnowszej kompilacji? W kiblu pod a/A żadnej reakcji.
W logu jest wyjasnienie :)
Key pressed: [A]
en57-1051ra received command: [hornlowactivate]
Horn button is missing, or wasn't defined
@Wiggle siedzi nad dodaniem pedalow syren do kabiny, powinno przywrocic dzwiek jak skonczy.

Ten wysyp byl trafil sie przy generowaniu geometrii VBO dla toru, ale tor jest jakis dziwny, bo zerowej dlugosci. W scenerii sa takie dwa:
Bad geometry (zero length) for spline "kln_t31681g" at -2393.655000 276.037000 -1951.177000
Bad geometry (zero length) for spline "gn_t21x" at -14409.538000 256.128000 5100.738000
Sadzac po wspolrzednych, to jest ten drugi. Zobacze czy tu sie uda cos polepszyc przy unifikacji renderowania, ale to troche potrwa.

edit:
Przy okazji, jeśli byś mógł/miał chęci i czas, to jest jest jeszcze kilka innych błedów, a mianowicie jeśli teraz wyłączy się sprężarki hebelkiem przed osiągnięciem maksymalnego ciśnienia, to nie da się ich z powrotem załączyć, do puki ciśnienie nie spadnie do wartości samoczynnego załączenia sprężarek. Natomiast w rzeczywistości można sobie machać hebelkiem tam i z powrotem, a dopiero po osiągnięciu maksymalnego ciśnienia (po rzeczywistym zadziałaniu wyłącznika ciśnieniowego), trzeba czekać aż ono opadnie do ponownego załączenia.
To sie bierze z tego, ze w kodzie brak jest takiej rzeczy jak wylacznik cisnieniowy. Tzn jesli cisnienie dobije do gornej wartosci to sprezarka jest wylaczana, ale nie ma zadnego odnotowania faktu, ze wylaczenie nastapilo z powodu dojscia do limitu. Wiec sprezarka jest uruchamiana tylko ponizej wartosci minimalnej, bo inaczej przy zalaczonym przycisku chodzilaby praktycznie caly czas. Poprawienie zeby zachowywalo sie bardziej realistycznie nie powinno byc zbyt skomplikowane, przyjrze sie.

Jesli chodzi o zbiornik pantografow to nie widze u siebie magicznego napelniania -- tak dlugo jak korek trojdrogowy jest przelaczony (pozycja "|" na ekranie f3) cisnienie powoli sobie opada i pozostaje niezalezne od zbiornika glownego. Widac to na zalaczniku.

Co do sprezarek i sterowania uokrotnionego, jesli przy zalaczeniu jednej startuja wszystkie, co sie dzieje gdy jedna z nich dobije do limitu? Staje tylko ona, czy tez wszystkie?
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 03:12:26 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2073 dnia: 25 Kwietnia 2017, 10:45:10 »
Z tym zbiornikiem pantografów, to sprawdzę jeszcze raz, ale w ET41 miałem przebicie ze zbiorników głównych. Natomiast jeśli chodzi o wyłączanie sprężarek przy ukrotnieniu, to w EU06, EU/EP07 i EP08 muszą być rozwarte styki wyłączników ciśnieniowych we wszytkich lokomotywach, żeby sprężarki przestały pracować, w ET41 wystarczy, że rozewrze się styk jednego z dwóch wyłączników ciśnieniowych, a w EZTach sprężarki przestają pracować po rozwarciu styku wyłącznika ciśnieniowego w przednim (sterującym) EZT, ale w każdym przypadku zawsze wszystkie sprężarki załączają się i wyłączają w tym samym czasie.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2074 dnia: 25 Kwietnia 2017, 13:11:41 »
Z tym zbiornikiem pantografów, to sprawdzę jeszcze raz, ale w ET41 miałem przebicie ze zbiorników głównych.
Z tego co widze w kodzie, to jest zachowanie specyficzne dla konfiguracji wieloczlonowych -- stan zbiornika pantografow jest wspoldzielony przez wszystkie czlony, a poniewaz czlon B ma swoj kurek ustawiony na polaczenie ze zbiornikiem glownym, w efekcie zbiornik pantografu w czlonie A tak jak i zbiornik w B sa pompowane sprezarka 'glowna' zalaczona w B (bo uruchamia sie ona razem ze sprezarka w A)
// przekazanie ciśnienia do sąsiedniego członu
// bo inaczej trzeba w obydwu członach przestawiać
// czy np. w ET40, ET41, ET42 pantografy członów mają połączenie pneumatyczne?
// Ra 2014-07: raczej nie - najpierw się załącza jeden człon, a potem można podnieść w drugim
Nie wiem, jak to powinno byc "realistycznie".
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 13:13:23 wysłana przez tmj »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2075 dnia: 25 Kwietnia 2017, 14:51:37 »
W rzeczywistości nie ma przejścia pomiędzy zbiornikami pantografów dwóch członów. W praktyce wygląda to tak, że uruchamia się jeden człon i jego sprężarki główne pompują powietrze do zbiorników głównych obu członów i kiedy ciśnienie w ZG wzrośnie wystarczająco, pantografy na drugim członie same idą do góry (elektrozawory dostają zasilanie przewodem wielokrotnym w momencie podnoszenia pantografów na pierwszym członie powietrzem ze zbiornika pantografów), a można to poznać przez zaświecenie się kontrolki "wysokie napięcie II członu" na pulpicie (w miejscu, gdzie np. w EU07 jest kontrolka ogrzewania pociągu). Później wystarczy przestawić kurek trójdrogowy w pierwszym członie na zasilanie pantografów z ZG i w kabinie drugiego członu załączyć WSa lub (jeśli komuś się nie chce tam iść) można też wyłączyć i ponownie załączyć WSa w pierwszym członie, bo ponowne załączenie w pierwszym spowoduje też załączenie w drugim członie (powietrze już jest, napięcie z sieci też, więc warunki są spełnione plus oczywiście niezadziałane zabezpieczenia).

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2076 dnia: 25 Kwietnia 2017, 15:30:15 »
OK, eksperymentalnie usunalem dzielenie powietrza miedzy zbiornikami i w efekcie wydaje sie to dzialac "tak jak powinno" tzn tak jak opisujesz, tylko jeszcze jedna rzecz, zebym nie musial tego dwa razy poprawiac: jesli zostawimy kurek trojdrogowy w czlonie A na pozycji sprezarki pomocniczej, i cisnienie zejdzie ponizej wymaganego minimum, czy aktywacja zabezpieczenia spowoduje wylaczenie napiecia i opadniecie pantrografow na obu czlonach, nawet jesli czlon B ma juz swoje patyki podniesione, i odpowiednie cisnienie ze zbiornika glownego?

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2077 dnia: 25 Kwietnia 2017, 16:31:55 »
Zadziałanie zabezpieczenia na jednym członie powoduje wyłączenie WSa tylko na tym jednym członie. Nie ma też tak, że pantografy opadają przez zadziałanie jakiegoś zabezpieczenia z powodu zbyt niskiego ciśnienia, ale z powodu tego, że ciśnienie w cylindrach pantografów jest zbyt małe, żeby utrzymać je w pozycji podniesionej. Ciąg przyczynowo skutkowy jest taki, że spadek ciśnienia powoduje po pierwsze opadnięcie pantografów, a po drugie chwilę przed tym zadziałanie wyłącznika ciśnieniowego pantografów, który to z reguły jako pierwsze zabezpieczenie w takiej sytuacji wyłącza wyłącznik szybki, ale zawsze tylko na konkretnym członie. Drugim zabezpieczeniem jest przekaźnik zanikowo-napięciowy, który wyłącza WSa w przypadku zaniku lub zbyt niskiego napięcia z sieci i jako że otwiera się (puszcza zworę) dopiero po oderwaniu się ślizgów pantografów od przewodu jezdnego (wspominana już też przeze mnie zwłoka czasowa między np. zamierzonym opuszczeniem pantografów a rozpoczęciem ich opadania dopiero po zmniejszeniu się ciśnienia w cylindrach napędowych), to dlatego w rzeczywistości ten przekaźnik działa z reguły dopiero jako drugi po wyłączniku ciśnieniowym pantografów. Tak samo z powodu braku piaskowania w tylnym członie dosyć często zdarza mi się na wystawach z pulpitem "rozbiegnięcie" silników w drugim członie przez jego poślizg i wtedy WS wyłącza się też tylko w tym członie. Jak się trochę pokombinuje, to da się nawet wyzwolić (mówię o MaSzynie) przekaźnik nadmiarowy przetwornicy w jednym członie, co też spowoduje wyłączenie WSa tylko w tym członie i jest to prawidłowe.
Wydaje mi się też, że wydajność sprężarki pantografów jest co najmniej 2-3 razy za duża, ale ja mam doświadczenie tylko z dwóch egzemplarzy lokomotyw, więc tutaj musieliby się wypowiedzieć maszyniści. Dla łatwego sprawdzenia na TD: Rainsted -> zakładka Składy -> Nastawy hamulca -> zaznaczyć "Q bez powietrza" (lokomotywa uruchomi się z 0MPa w ZG).
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 16:36:14 wysłana przez miko22 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2078 dnia: 25 Kwietnia 2017, 16:53:36 »
Jesli chodzi o tory 0 dlugosci, to tutaj moja uwaga, ze ostroznie z nimi tj z usuwaniem nich. Jesli autor scenerii bedzie mial uklad torowoy, iz jeden switch styka sie bezporsednio z innym switchem, to wymagany jest tor pomiedzy nimi, nawet o zerowej dlugosci. Jesli tego toru nie bedzie, zrobi sie null track. Chociaz juz chyba w sceneriach, tego typu konstrukcji jest coraz mniej, jednak trzeba miec to na uwadze. Raczej watpie, aby w exe w tym wzgledzie Ra badz ktos inny, usunal ten wymog. Wiec w errors nie jest sytuacja jednoznaczna, bo wypisuje cos, co exe traktuje jako blad, a to akurat jest niezbedne. Dobrze byloby to w exe dla pewnosci sprawdzic (czy jeszcze jest ten wymog).

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2079 dnia: 25 Kwietnia 2017, 16:57:29 »
Potwierdzam, że było kiedyś coś takiego - jeżeli łączyło się rozjazd z rozjazdem, to (poprzez najechanie na to?) generował się nulltrack i wysypka.

PS. Niezłą masz pamięć :)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2080 dnia: 25 Kwietnia 2017, 17:04:02 »
Ja pamiętałem, że między rozjazdami należało wstawić odcinek toru, ale nie zerowy. Choćby centymetr. Wydawało mi się za to, że było narzędzie do znajdowania/usuwania zerowych wpisów torów i także duplikatów.Kto wie, czy te wysypy nie mają z tym coś wspólnego.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2081 dnia: 25 Kwietnia 2017, 17:35:38 »
Zerowych torow raczej nie bedzie sie usuwac, bo problem jest przy generowaniu geometrii do ich wizualizacji, a nie z samymi torami. Wiec tutaj spokojnie :)

Zadziałanie zabezpieczenia na jednym członie powoduje wyłączenie WSa tylko na tym jednym członie. Nie ma też tak, że pantografy opadają przez zadziałanie jakiegoś zabezpieczenia z powodu zbyt niskiego ciśnienia, ale z powodu tego, że ciśnienie w cylindrach pantografów jest zbyt małe, żeby utrzymać je w pozycji podniesionej. Ciąg przyczynowo skutkowy jest taki, że spadek ciśnienia powoduje po pierwsze opadnięcie pantografów, a po drugie chwilę przed tym zadziałanie wyłącznika ciśnieniowego pantografów, który to z reguły jako pierwsze zabezpieczenie w takiej sytuacji wyłącza wyłącznik szybki, ale zawsze tylko na konkretnym członie. Drugim zabezpieczeniem jest przekaźnik zanikowo-napięciowy, który wyłącza WSa w przypadku zaniku lub zbyt niskiego napięcia z sieci i jako że otwiera się (puszcza zworę) dopiero po oderwaniu się ślizgów pantografów od przewodu jezdnego (wspominana już też przeze mnie zwłoka czasowa między np. zamierzonym opuszczeniem pantografów a rozpoczęciem ich opadania dopiero po zmniejszeniu się ciśnienia w cylindrach napędowych), to dlatego w rzeczywistości ten przekaźnik działa z reguły dopiero jako drugi po wyłączniku ciśnieniowym pantografów.
W tej chwili (po zmianie zachowania pantografow zeby opadaly indywidualnie na pojezdzie) wyglada to tak, ze gdy w czlonie A zejdzie cisnienie w zbiorniku pantografu, patyki na tym czlonie opadaja, ale czlon pracuje dalej bo otrzymuje wysokie napiecie przewodami z czlonu B, w ktorym wszystko dziala. Jesli dobrze rozumiem, to przy opadnieciu patykow na A powinno tam wywalic WS (i tylko tam), bez wzgledu na to czy B jest ok czy nie?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2611
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2082 dnia: 25 Kwietnia 2017, 18:00:47 »
Pamiętaj że ET42 i niektóre ET40 mają po jednym pantografie na człon, by nie zrobić czegoś nazbyt uniwersalnego. Podobnie wiele EZT ma zasilanie z jednego członu i WN na całym składzie.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2083 dnia: 25 Kwietnia 2017, 18:48:36 »
Atapi, tak, po najechaniu. Krzysiek, bylo dokladnie tak, jak napisalem. Duplikaty nie maja tu znaczenia. Bylo rowniez narzedzie, ktore generowalo tory, nawet zerowe, jesli torow pomiedzy switchami nie bylo.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 18:50:51 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2084 dnia: 25 Kwietnia 2017, 18:51:45 »
Jesli dobrze rozumiem, to przy opadnieciu patykow na A powinno tam wywalic WS (i tylko tam), bez wzgledu na to czy B jest ok czy nie?
Tak, ale to trzeba uzależnić jeszcze o ustawionego pomiędzy członami sprzęgu. Jeśli nie ma pomiędzy członami ustawionego sprzęgu wysokiego napięcia ("+8"), to tak, bo tak jak pisze Stele, np. ET42 czy też ED72 mają ustawione takie sprzęgi pomiędzy członami, żeby właśnie było przejście wysokiego napięcia, ponieważ mają tylko po jednym pantografie na człon. W takich pojazdach pantograf może opaść, ale WS musi dalej trzymać.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 18:53:18 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2085 dnia: 25 Kwietnia 2017, 18:58:33 »
Zaraz, zaraz, bo ja juz sie gubic zaczynam :x  Czyli ok, jesli jest kabel wysokiego napiecia miedzy czlonami to WS trzyma nawet po opadnieciu. Czy to znaczy ze ET41 tez powinien trzymac w takiej sytuacji, czy w ich przypadku kalbi wysokiego napiecia sie nie stosuje? Bo ja sobie tutaj testuje z takim wlasnie zestawem spietym tymi kablami, ale nie pamietam czy tak juz bylo w scenariuszu, czy to zmienilem...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2086 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:01:30 »
ET41 nie ma sprzęgu WN między członami
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2087 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:02:09 »
Kable WN w sprzęgu pomiędzy członami ustawia się tylko w takich lokomotywach i EZT, które mają po jednym pantografie na człon. Jeśli są dwa pantografy na członie, to kabli/sprzęgu WN pomiędzy nimi nie można dawać, bo i w rzeczywistości ich nie ma w takich pojazdach.
Edit: youBy mnie ubiegł...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2088 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:02:38 »
Mariusz, nie zaprzeczam temu co napisałeś, ale te tory między switchami było widać w STV a zerowych nie widać, a przynajmniej nie można je zaznaczyć. Ta moda na wstawianie zerowych niekoniecznie od początku była.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2089 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:09:19 »
STV, to inna bajka i nie mieszajmy. Natomiast to nie byla moda, tylko tak MUSI byc. Chcesz jeszcze 1000 postow napisac, zamiast sprawdzic? Wez dwie zwrotnice polacz tak, aby stykaly sie powiedzmy punktami p3 i raz bez tego toru, drugi raz z torem. Test w ciagu paru minut wyjasni jak jest.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2090 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:18:52 »
Mariusz, nie zaprzeczam temu co napisałeś, ale ...
Tak 1000, nie podważam konieczności wstawiania odcinka między switchami. Ile razy mam to napisać? ;)
STV nie jest inna bajka, można właśnie było diagnozować braki w torach. Jak chcesz się dalej spierać, to zapraszam na PW lub telefon. ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2091 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:26:51 »
No inna bajka, bo jesli autor STV nie dal mozliwosci zaznaczania torow 0 to co z tego wynika dla dzialania symka? Natomiast mozesz napisac jeszcze pare razy, bo jakie masz stanowisko to nie wiem. piszesz, ze nie kwestionujesz, tego co ja napisalem o 0 dlugosci (bo t sie roznimy), pozniej jednak piszesz, ze wydaje Ci sie, ze tor musi miec niezerowa dlugosc. postaram sie w ciagu pol godziny wystawic testowa scenerie.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 19:31:46 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2092 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:36:43 »
ET41 nie ma sprzęgu WN między członami
Hmm no to wylazi tutaj inny problem, bo w tej chwili przy podniesieniu pantografow 'recznie' na czlonie A pompowanie w ET41 zbiornika glownego w czlonie B dziala tylko w sytuacji gdy przetwornica i sprezarka czlonu B moga wystartowac dzieki zasilaniu przewodami WN, i generowac powietrze lokalnie. Jesli nie ma kabli WN to calosc musi byc napelniona sprezarka czlonu A (czyli tak jak "naprawde") ale tu z kolei bez podpiecia zoltych kabli powietrze nie przechodzi. Czy dobrze rozumiem, ze w rzeczywistosci to powietrze idzie jakims specyficznym wariantem tego, co w symulatorze jest traktowane jako 'sprzeg uokrotnienia) (+4) czy jeszcze jakos inaczej?

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2093 dnia: 25 Kwietnia 2017, 19:53:40 »
Bo te "żółte kable", czyli sprzęg "+32 Powietrze 8 atm" też mają być spięte pomiędzy członami, ponieważ łączą właśnie zbiorniki główne dwóch członów. Tak jest w rzeczywistości i tak ma być też ustawiony sprzęg w MaSzynie. Pomiędzy członami ET41 są w rzeczywistości w sumie trzy przewody pneumatyczne: ww. przewód zasilający prosto ze zbiorników głównych, przewód hamulcowy i przewód hamulca dodatkowego. Wszystkie one obecnie działają w MaSzynie. Ten żółty wykorzystuje się też do zasilania niektórych wagonów, które tego wymagają, bo jest też wyprowadzony na czole lokomotywy.
calosc musi byc napelniona sprezarka czlonu A
I tak jest prawidłowo. Ew. można sobie uruchamiać ręcznie dwa człony jednocześnie, ale tak chyba nikt nie robi ;)
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 19:57:13 wysłana przez miko22 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2094 dnia: 25 Kwietnia 2017, 20:14:39 »
Wystawiam do testu.
Proszę przejechać  około 40m. Chodzi o odcinek  Sianowice  zwr 09 i11. Następnie zaremować tor, ktory ma zerową długość i sprawdzić ponownie. Mój test potwierdza to co napisalem (na zabytkowym exe 664). Kiedyś sprawdzałem jakiś już wysoki nr exe od Ra i było to samo.
prosze zwrócić uwagę, aby jechać w odpowiednią stronę.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2017, 20:45:55 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2095 dnia: 25 Kwietnia 2017, 20:39:24 »
Bo te "żółte kable", czyli sprzęg "+32 Powietrze 8 atm" też mają być spięte pomiędzy członami, ponieważ łączą właśnie zbiorniki główne dwóch członów. Tak jest w rzeczywistości i tak ma być też ustawiony sprzęg w MaSzynie.
No zesz kobieta pracujaca....
Pytalem sie przeciez wlasnie wczoraj chyba
Cytuj
Pewnym rozwiazaniem jest polaczenie czlonow zoltym kablem, ktory synchronizuje poziom cisnienia w ukladzie zasilajacym czlonow. Jak to wyglada w rzeczywisosci, jesli chodzi o polaczenie i aktywacje sprezarek?
i dostalem w odpowiedzi
Cytuj
W rzeczywistości są od tego przewody sterowania wielokrotnego (..)
Rozumiem teraz, ze ta odpowiedz dotyczyla czegos innego (aktywacja sprezarek w ukladzie uokrotnionym) ale wyszlo nieporozumienie, bo wywnioskowalem z tego ze zoltego przewodu nie uzywaja :P

Na ile moge stwierdzic na szybko, przy spieciu zoltymi przewodami ET41 zachowuje sie jak trzeba, ale musze jeszcze sprawdzic pare pozostalych wariantow. Dla pewnosi, ET42 tez uzywa zoltego przewodu w polaczeniu czlonow? Bo ze uzywa tych od wysokiego napiecia to juz wiem ;d

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2096 dnia: 25 Kwietnia 2017, 20:48:57 »
Przepraszam za nieporozumienie :/ Miałem wtedy na myśli, że połączenie tym żółtym przewodem nie jest wystarczającym rozwiązaniem, ale tak się skupiłem na sterowaniu sprężarkami, że w końcu tego nie napisałem... A co do ET42, to ogólnie między wszystkimi ukrotnionymi pojazdami musi być połączenie tym przewodem, więc w ET42 też.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2097 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:09:18 »
Czy przy okazji da się dodać flagę przewodów hamulca dodatkowego? Występują na pewno w ET41.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2098 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:19:51 »
Flagi nam się już kończą…;)
Na chwilę obecną przewód hamulca dodatkowego działą dla pojazdów Type=ET41 i Type=ET42 po połączeniu węży zasilających i przewodów sterowania wielokrotnego (razem +36).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« Odpowiedź #2099 dnia: 25 Kwietnia 2017, 21:22:49 »
Przepraszam za nieporozumienie :/ Miałem wtedy na myśli, że połączenie tym żółtym przewodem nie jest wystarczającym rozwiązaniem, ale tak się skupiłem na sterowaniu sprężarkami, że w końcu tego nie napisałem... A co do ET42, to ogólnie między wszystkimi ukrotnionymi pojazdami musi być połączenie tym przewodem, więc w ET42 też.
Nic sie nie stalo, moglem sie dla pewnosci dopytac ;o  A propos dopytywania, jak wyglada w zestawach wieloczlonowych rozlaczanie wylacznika szybkiego w przypadku gdy pojazd ma wylaczona baterie i przetwornice? Tzn czy rozlaczenie nastepuje w calym skladzie, czy tylko w czlonie gdzie wylaczone sa urzadzenia?

A co do innych typow przewodow to faktycznie trzeba je bedzie chyba na bitset przerobic, albo przynajmniej doczepic nastepny bajt :s