Autor Wątek:  Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu  (Przeczytany 6286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bachus_MK

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Witam.

Na scenerii Zwierzyniec, w scenariuszu Zwierzyniec TLK nie mogę odhamować lokomotywy (Num. 6) po teście radiostopu. Lok. EP08-013. Mimo próby odhamowania w PG mam 0. Szukałem odpowiedzi na Forum i w Readme, ale nie znalazłem. Proszę bardzo o poradę, co powinienem zrobić.

Pozdrawiam

Offline SMemek

  • Wiadomości: 127
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Sierpnia 2016, 18:48:05 »
Musisz zresetować radio kombinacją klawiszy ctrl+r.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Sierpnia 2016, 19:44:36 »
Kolejny wątek na ten temat. W readme jest jedynie:
Cytuj
Shift + r    Włączenie radiotelefonu    Jest wlączony przy starcie symulacji
Ctrl + r    Wyłączenie radiotelefonu    Resetuje radiostop. Wymagane do zasilenia PG po jego zadziałaniu
Może warto by to jakoś wytłuścić w FAQ i opisie sterowania.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Sierpnia 2016, 19:51:11 »
W klawiszologii jest o tym napisane, aczkolwiek w FAQ nie zaszkodziłoby tego dodatkowo napisać, bo to jest kolejny wątek na forum, w którym poruszany jest temat odhamowania składu po użyciu radio-stopu. Sam o tym nie wiedziałem i zakładałem wątek w bugtrackerze. Potem dopiero to doczytałem.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2016, 19:59:37 wysłana przez Maciej »

Offline Bachus_MK

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Sierpnia 2016, 20:27:16 »
Dziękuję bardzo za pomoc, opisany sposób działa. Jednocześnie przepraszam za kłopot.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Sierpnia 2016, 08:15:17 »
W instrukcji powinno sie znalezc pojecie radiostop.  Nie bedzie watpliwosci gdzie szukac opisu obslugi tej funkcji.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Sierpnia 2016, 11:11:06 »
A jak jest w rzeczywistosci? Jakie czynnosci podejmuje mechanik ktoremu rs zadzialal z zewnatrz a jak ten ktory rs uruchomil oddzielnym plabowanym przyciskiem? Prosze o wypowiedz maszynistow.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 481
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Sierpnia 2016, 11:48:40 »
@EP08_015: zapewne pytasz o starego RADMOR'a, ale wtrącę też inny typ radia...

W odniesieniu do nowoczesnych RTF Koliber KM01 i KM02, które są na wyposażeniu już wielu pojazdów temat wygląda tak:

- odebranie z zewn. sygnału ALARM: aby go wyłączyć naciskamy duży czerwony klawisz "A" (Alarm),
- nadanie z kabiny sygnału ALARM: przycisnąć klawisz "A" w czasie nie krótszym niż 1,5 sek. (przypadkowe naciśnięcie nie powoduje wysłania sygnału) - aby go wyłączyć naciskamy duży czerwony klawisz "A".
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Sierpnia 2016, 20:05:22 »
A najbardziej popularne wersje z radmorem? Jak w tym przypadku wyglada procedura?
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2016, 16:42:23 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline DanLi

  • Wiadomości: 18
  • English | Polski - Informatyk, Programowanie.
    • Zobacz profil
    • YouTube
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Września 2016, 03:35:08 »
Przykleić tutaj i w klawiszologi dać jako osobna cześć (np. Radiostop).

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Września 2016, 15:30:12 »
W klawiszologii w Readme.html jest to opisane, po zastosowaniu Ctrl+F "radiostop" od razu wyszukuje to miejsce.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline miko22

  • Wiadomości: 616
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 196
Odp: Zwierzyniec TLK - nie można odhamować lok. po teście radiostopu
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Września 2016, 23:51:52 »
A najbardziej popularne wersje z radmorem? Jak w tym przypadku wyglada procedura?
Wyłączenie i załączenie zasilania przyciskiem na manipulatorze podczas testu radiostopu i prawdopodobnie również przy sygnale nadanym z zewnątrz - de facto podczas testu sekwencja chyba też nadawana jest z zewnątrz na kanale 10. Przycisk "ALARM" jest bistabilny, więc po jego użyciu trzeba go pewnie nacisnąć jeszcze raz, aby wrócił do początkowej pozycji i tak samo zresetować radiotelefon przez wyłączenie i załączenie zasilania. Kilka filmów @mechatronika:
- Okiem maszynisty - test radiostopu i czuwaka aktywnego
- Kolej dla laików 1 - system Radio Stop
- EU07-499 Film instruktażowy SHP/CA Radio-Stop
- RTF Koliber - dźwięki
Przy okazji, jeśli mogę coś zaproponować, to dodanie dźwięku spuszczanego z przewodu głównego powietrza podczas zadziałania radiostopu, hamowania nagłego wywołanego przez czuwak lub SHP i podczas testu tych trzech systemów. W każdym przypadku ten dźwięk jest taki sam, jak przy teście czuwaka z pierwszego filmu. Dodatkowo jeśli już mowa o awaryjnym hamowaniu, to pozostaje jeszcze tzw. klapa Ackermana (hamulec bezpieczeństwa), której otwarcie bezpośrednio otwiera przewód główny do atmosfery, co prawdopodobnie daje szybsze spuszczenie powietrza niż przy przestawieniu rączki kranu hamulca w położenie hamowania nagłego, nie mówiąc już o jednoczesnym wykonaniu obu czynności. W sytuacjach awaryjnych mogłoby się przydać, tak jak teraz w MaSzynie czuwak, SHP i radiostop spuszczają powietrze szybciej od kranu hamulca. Podobna funkcja była w MaSzynie z sierpnia 2002r.:
Cytat: CzytajTo
klawiszologia:
[...]
E e   zrywanie/luzowanie hamulca bezpieczenstwa (tylko jesli nie jest zintegrowane z kranem hamulcowym)
[...]