Autor Wątek:  Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.  (Przeczytany 24918 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Maja 2011, 07:57:26 »
Cytuj
Przykładowo, wszystkie siedzenia powinny być jednym submodelem
Zrobiłem tak, szybciej się odchudzało wszystkie naraz. Używam MultiRes'a i wrzucam 40% jakości. Z 900 robi się 200 poly. Szogun przesłał mi maxa wagonu, wytnę okna i powstawiam delikatne ramki (albo użyję tych z okien wewnętrznych) i szybę (jeden plane na całej długości ściany).
Cytuj
opłacalne jest również łączenie różnych tekstur w tym celu.
Wszystko będzie na jednej teksturze. Maksymalnie dwu, jedna dla wnętrza w jeździe jako passenger, druga dla widocznego z zewnątrz. Ale, że nie chce mi się mapować drugi raz, to będzie raczej jedna na wszystko. Tak samo całe wnętrze będzie "Selfillum – True" dla oświetlenia w nocy.

I znów proszę o zdjęcia;)


   « Dodano: 06 Maja 2011, 19:02:21 »
A ile takie wnętrze może mieć maksymalnie poly? Albo cały wagon, skoro okna będą wycinane?
« Ostatnia zmiana: 06 Maja 2011, 19:02:21 wysłana przez Kacu »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Maja 2011, 19:20:21 »
Tak jak pisałem, krytyczna jest ilość submodeli. Przy obecnym sposobie wyświetlania różnica rzędu 1000 trójkątów na submodel nie będzie mieć praktycznie żadnego wpływu na FPS, gdyż trójkąty przetwarzane są na poziomie karty graficznej. Wcześniejsze wersje EXE (przed PC2009) wysyłały trójkąty do karty graficznej w każdej klatce i wtedy zmniejszenie ilości trójkątów przekładało się znacznie bardziej na wydajność.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #32 dnia: 06 Maja 2011, 19:34:18 »
I chyba takich rzeczy jak hamulce ręcznego i nalepki nie będę robił w "zewnętrznym wnętrzu". Półki na bagaże też z jednego plane i 4 boxów zrobię:)

Wrzuciłem załącznik. Jeszcze dużo do roboty.


   « Dodano: 07 Maja 2011, 19:58:00 »
Tylko trzeba będzie zrobić dwa pudła dla wagonu przed i po lifcie. Chodzi o okna – zwykłe i klejonki. Do klejonek muszę dorabiać ramy zewnętrzne. Do zwykłych wystarczy samo wycinanie.


   « Dodano: 08 Maja 2011, 14:49:14 »
I jeszcze jak by się dało, tych ław przy schodach na piętrze zdjęcia, bo nie wiem dokładnie jak one tam wyglądają, a coś mi nie wychodzi przy modelowaniu.


   « Dodano: 11 Maja 2011, 22:40:27 »
Przedział dolny skończony, górny za niedługo, przedsionki i półpiętra nieruszone z braku materiału.


   « Dodano: 15 Maja 2011, 12:53:35 »
Wnętrze lepiej jako "low poly interior" jak w EN57 wsadzić, czy do t3d modelu dopisać?
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2011, 12:53:35 wysłana przez Kacu »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #33 dnia: 15 Maja 2011, 13:23:55 »
Jeśli dasz je do modelu, to będzie wyświetlało się zawsze. Jeśli dasz jako lowpolyinterior, wtedy powinno dać się podmieniać wnętrzem wysokiej jakości.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #34 dnia: 15 Maja 2011, 13:33:24 »
No to będzie "Low poly interior". Może kiedyś, jak znajdzie się ktoś, kto mi pomoże i zrobi zdjęcia, to będzie normalne wnętrze do jazdy.


   « Dodano: 15 Maja 2011, 16:46:09 »
Nie wiem dla czego lowpolyinterior mi nie działa. Wpisuję go zaraz na górze w mmd pod modelem zewnętrznym, a w symulatorze nic nie ma.
lowpolyinterior: wnetrze_lp.t3d
« Ostatnia zmiana: 15 Maja 2011, 16:46:27 wysłana przez Kacu »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #35 dnia: 16 Maja 2011, 16:24:39 »
Masz dobrze ustawiony wszędzie transform?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Zdjęcia poglądowe wagonu Bdhpumn.
« Odpowiedź #36 dnia: 04 Czerwca 2016, 13:39:45 »
Szukając w googlach jakichś zdjęć znalazło mi screeny z tego wątku. Biorę się za przeróbki wnętrza dla Lelka pod czeską wersję i polską też bym przy okazji poprawił bo wstyd z takimi dziurami jeździć. Nie ma ktoś zdjęć czegokolwiek z wnętrza przypadkiem?

Pierwszy problem. Jak wygląda próg między dolnym przedziałem a przedsionkiem? Wszystkie trainzowe lowpoli jakie znalazłem na inspirację (w tym bogatsza wersja naszego obecnego) mają ten element mętnie zrobiony. W czeskim jest płasku, ale u nas ponoć nie.
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2016, 15:38:11 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube