Autor Wątek:  Pytania o układy torowe scenerii Testowo2  (Przeczytany 16142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« dnia: 28 Lipca 2016, 10:20:53 »
Mam pewne dylematy co do sensu istnienia i realizmu niektórych układów torowych na Testowie2. Dotyczą one właściwie każdej stacji, ale póki co pracuję nad Zaczynkiem. Chciałbym dowiedzieć się, czy takie ustawienie peronu i torów jak w załączniku jest realistyczne? Jeśli nie, to jak przebudować stację?

Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Lipca 2016, 12:44:40 »
Nie jest błędny, to po prostu jeden z wariantów mijanki.W tym przypadku możliwe byłoby tylko krzyżowanie albo samych towarowych, albo towarowego i osobowego, natomiast niemożliwe dwóch osobowych.
Jest to pewne ograniczenie funkcjonalności (porównując np. z peronem wyspowym pomiędzy dwoma torami), ale z drugiej strony na PKP są jeszcze mniej funkcjonalne rozwiązania, popatrz na schemat mijanki Kłokowa. O ile jest to uzasadnione np. na posterunkach odgałęźnych to na stacjach/mijankach już średnio, a najbardziej jaskrawy przykład do Czyżew, który jest stacją na sześć torów, ale perony są zlokalizowane pomiędzy semaforami a rozjazdami. Nie znam szczegółowo Ir1 i wytycznych dotyczących kończenia biegu pociągu pasażerskiego, ale ogólnie to z tego powodu miało wynikać, że pociągi PR z Białegostoku nie mogły kończyć biegu w Czyżewie, tylko musiały wcześniej w Szepietowie.
http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php/Kłokowa
« Ostatnia zmiana: 28 Lipca 2016, 13:12:20 wysłana przez PiterCC »

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Lipca 2016, 13:05:51 »
Dobra, dzięki. Teraz chciałbym jeszcze dowiedzieć się, jaki profil podsypki stosuje się na liniach znaczenia miejscowego?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Lipca 2016, 19:45:30 »
http://kolej.krb.com.pl/d1_new/zal1.html
Zatem możesz zastosować  podsypki @Benka.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Lipca 2016, 10:59:37 »
Kolejne pytania również dotyczą podsypek.
1. Czy podsypka musi całą swoją wysokością wystawać ponad teren?  Obecnie jest połową swojej wysokości wpuszczona w ziemię.
2. Na jakie szablony rozjazdów wymienić archaiczne zwrX34r300?
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Lipca 2016, 11:30:27 »
1. Może tak być.
2. Anglika z prawdziwego zdarzenia nie mamy, na manewrowie jest jakaś proteza.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Lipca 2016, 11:56:03 »
Przepraszam, wyraziłem się niezbyt jasno :P Chodziło mi o zwrotnicę o długości 34 metrów i promieniu 300 metrów. Niby mamy tam jakieś nowsze szablony, z tym że nie da się na nich użyć tekstur @Benka. Czy mogę w tej sytuacji wymienić rozjazdy na te o promieniu 190m? 
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Lipca 2016, 12:27:55 »
Ale zwykły czy krzyżowy? 33coś R300 w stylu benkowym robiłem i Ra zdaje się to skończył na potrzeby l61. Do krzyżowych mam rysunki, ale czasu brak i zero weny na modelowanie rozjazdów.
Mój kanał youtube

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #8 dnia: 29 Lipca 2016, 13:48:03 »
Chodzi o zwykły rozjazd. Na testowie na szczęście krzyżowe nie występują.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Pytania o układy torowe scenerii Testowo2
« Odpowiedź #9 dnia: 29 Lipca 2016, 15:52:33 »
To zobacz pliki w becie l61 Ra.
Mój kanał youtube