Autor Wątek:  Tekstury lokomotyw i nie tylko.  (Przeczytany 8477 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« dnia: 16 Lipca 2016, 12:03:04 »
Cześć, tutaj będę zamieszczał postępy z prac nad teksturami do Maszyny EU07. Na sam początek wykonana przeze mnie tekstura EU07-540 spółki PKP IC.



« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 21:15:12 wysłana przez maszynistapkp »

Offline Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1650
  • stonko majster
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1053
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Lipca 2016, 13:16:43 »
Pokaż więcej zdjęć, boki przede wszystkim detale itp.

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Lipca 2016, 13:28:22 »
Proszę bardzo.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Lipca 2016, 13:36:14 »
Taka rzecz, która od razu rzuca się w oczy, to rybie oko na dolnych reflektorach (a właściwie same kratki).
maszynista-stażysta

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Lipca 2016, 13:42:11 »
Rozumiem ale co jest z nimi nie tak? Mógłbyś bardziej wyjaśnić?

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 420
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 207
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Lipca 2016, 13:52:14 »
rybie oko na dolnych reflektorach (a właściwie same kratki).
One tak wygladaja, polecam uzyc dowolnej wyszukiwarki obrazow.

Offline Alexej

  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Lipca 2016, 13:57:36 »
Faktycznie, sorry za wprowadzenie w błąd. Znalazłem fotkę gdzie widać czoło bardziej od frontu, one faktycznie są takie krzywe.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 13:59:33 wysłana przez Alexej »
maszynista-stażysta

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Lipca 2016, 14:06:59 »
No to wszystko wyjaśnione. Ktoś coś jeszcze nie tak dostrzega? I mam małe pytanie, jaki fragment w pliku tekstury odpowiada za kolor pod szybami? Chodzi mi o to wcięcie.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 14:45:53 wysłana przez Stele »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Lipca 2016, 14:35:17 »
Ze swojej strony dodam, żebyś naniósł mocowania gniazd ukrotnienia. Możesz nawet przekopiować je z jakiejś innej tekstury.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Lipca 2016, 14:39:09 »
Dobrze, ale już to przecież zrobiłem. Spróbowałem z innej lokomotywy i jest ten sam efekt.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 14:45:36 wysłana przez Stele »

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Lipca 2016, 14:59:29 »
Na pierwszy rzut oka to co zaznaczyłem, a po drugie czoło ma inny odcień niebieskiego niż bok.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Lipca 2016, 15:03:05 »
Wcięcie jest mapowane z paska nad teksturą wózka. Dolny pasek to jego dolna powierzchnia, górny to górna. UV: [0.004,0.269;0.282,0.257]  Mapowanie bardzo ładne w tym miejscu swoją drogą. Proporcjonalne teksele, czego się nie spodziewałem.
Chodzi o mocowanie mufy na teksturze pudła. Powinna być tam prostokątna płytka z dziurami na śruby, będąca częścią odlewu mufy. Może wybrałeś słabą teksturę na zapożyczenie.
Mój kanał youtube

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Lipca 2016, 15:54:58 »
Dziękuje za drobne rady z pewnością przykuje do nich uwagę. Może coś z poprawek wrzucę wieczorem jeżeli czas pozwoli.

  Dodano: 16 Lipca 2016, 18:45:59
A to co zaznaczyłeś "PiterCC" to coś nie tak w łączeniu?
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 18:45:59 wysłana przez maszynistapkp »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Lipca 2016, 18:54:38 »
Widzę, że siódemkom przydałoby się zrobić lifting, tylko niestety póki co czasu nadal brak. Ogólnie jak na początek dobra robota gratuluję.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 20:17:46 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Lipca 2016, 20:53:26 »
Ogólnie zastanawiam się czy pod reflektorami musi być cień? Jeżeli tak to w jaki sposób go uzyskać stempel i czarny kolor? Pracuję W Photoshop C6.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Lipca 2016, 21:21:20 »
Najbardziej pro? Wczytać model do 3dsmaxa i wygenerować Vrayem odpowiednio przefiltrowaną lightoslusionmapę z "zaciekami" ;) Myślałem, czy by nie porenderować tego dla kilku pojazdów jako maski do wykorzystania, ale wymaga masy pracy przy przygotowaniu modelu i na moim sprzęcie wypala się godzinami.
W gimpie maziam ciemnoszarym pędzelkiem w trybie mocnego światła i odrobiny nasycenia.
« Ostatnia zmiana: 16 Lipca 2016, 21:22:38 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Lipca 2016, 21:57:00 »
Dzięki za wyjaśnienie. Nasuwa mi się jedno nurtujące pytanie jak ze zdjęć uzyskać teksturę wózka? Jest to dość skomplikowane?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Lipca 2016, 21:59:31 »
Najlepiej wczytać model do 3ds maxa i na układzie mapowania posprawdzać co i jak.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Tobiasz

  • Wiadomości: 64
  • Technik elektroenergetyk transportu szynowego
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 44
Odp: Tekstury lokomotyw i nie tylko.
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Lipca 2016, 22:03:49 »
Udało mi się dokonać kilku poprawek wizualnych przynajmniej mam taką nadzieję.
« Ostatnia zmiana: 17 Lipca 2016, 13:13:15 wysłana przez maszynistapkp »