Autor Wątek:  Problemy z patchem 16.05  (Przeczytany 57500 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #150 dnia: 22 Sierpnia 2016, 22:17:30 »
Przypomniałem sobie, że kiedy pisałem scenariusz Całkowo Osobowy (Wiliś - Jarkawki - Wiliś), to napotkałem podczas testów na bardzo dziwną sytuację w Pomiankach, mianowicie TEM2 nie dawała rady wyhamować przed semaforem wyjazdowym. Problem został rozwiązany przez przypisanie do pociągu ciągniętego przez TEM2 rozkładu jazdy.

Być może jednak tamten problem był tylko wierzchołkiem góry lodowej, która teraz zaczyna się topić. Zrobiłem mały scenariusz testowy: uruchamiamy załączony plik (po wcześniejszym wgraniu go do katalogu scenery), znajdujemy się w Pomiankach. Z obu stron pędzą pociągi, które zatrzymają się pod semaforem wjazdowym. Używając następujących klawiszy:
  • Shift+1 – ustawiamy wjazd od Wilisia na wprost,
  • Shift+2 – ustawiamy wjazd od Wilisia na bok,
  • Shift+3 – ustawiamy wjazd od Jarkawek na wprost,
  • Shift+4 – ustawiamy wjazd od Jarkawek na bok.
Następnie obserwujemy czy wjeżdżający pociąg wyhamuje przed semaforem wyjazdowym. U mnie w żadnym z czterech przypadków tego nie robi.

Załączam plik do tego testu, każdy może sobie to sprawdzić. Śledząc skanowanie torów przez lokomotywę wjeżdżającą na stację zauważyłem, że źle szacuje odległość od semafora wyjazdowego, jakby z niewiadomego powodu dodawał 100 metrów do rzeczywistej odległości. W momencie minięcia W4 nagle zaczyna widzieć właściwą odległość (czyli kilka metrów) i gwałtownie hamuje, ale już za późno i wjeżdża na zwrotnicę za semaforem.

Wnioskuję z tego, że coś jest nie tak ze skanowaniem AI na łukach, na stacjach prostych nie ma takich problemów.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #151 dnia: 22 Sierpnia 2016, 23:24:41 »
Albo coś źle liczy po krzywej albo ignorowany W4 coś mu miesza. Może widząc (ignorowane) vn=0 nie przelicza dokładnej drogi do kolejnego ograniczenia przed minięciem pierwszego? Sprawdziłem na 471 czyli przed zmianami Firleja i jest jeszcze gorzej. Tamara przerżnęła semafor i nawet nie próbowała hamować. Poszła na czołowe ze składem pod drugim wjazdowym.
Wywal przypisanie W4 na chwilę i zobacz jak się zachowa.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2016, 00:02:19 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #152 dnia: 23 Sierpnia 2016, 04:27:43 »
A może jest tak że AI traktuje W4 bardziej priorytetowo niż wskazanie semafora (a dokładniej tor z wpisem sem_info). W4 jest obojętne dla niej (brak rozkładu który by ów wskaźnik ujmował) a nagle za nią jest SEM info i PAN mechanik prowadzący AI zauważa S1 i ładuje w nagły.  Coś na zasadzie jak by W4 zasłaniał semafor i w ostatniej chwili się pojawiazza W4.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2016, 04:29:58 wysłana przez MasterYoda »
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #153 dnia: 23 Sierpnia 2016, 08:40:29 »
Ale on widzi w tabelce semafor, ustawia go jako najostrzejsze ograniczenie i liczy drogę do semafora. Problem w tym, że do minięcia W4 liczy ją błędnie.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #154 dnia: 23 Sierpnia 2016, 10:15:16 »
Wywaliłem W4 i obie lokomotywy (TEM2, SU45) hamują prawidłowo, niezależnie od ułożenia drogi (jazda prosto, jazda w bok). Ze wskaźnikami W4 hamują za późno i wyjeżdżają za semafory.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #155 dnia: 23 Sierpnia 2016, 11:09:52 »
Czyli problem jest z traktowaniem ignorowanego wskaźnika. No to nie ma tragedii, bo bałem się, że to algorytm liczenia odległości po krzywej jest kopnięty.
Mój kanał youtube

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #156 dnia: 23 Sierpnia 2016, 11:21:02 »
Na scenariuszu całkowo_noc na torze gdzie wjeżdża SM42 są dwa niewidzialne wskaźniki W4. Może coś związanego z nimi spowodowało to zatrzymanie SM42 w rozjazdach?

Czy nazwa danego W4 ma znaczenie? Włączyłem sobie tę scenerię testową, którą przygotował @Transkei i zacząłem sobie zmieniać cyferki w nazwach W4, np. Pomianki#1 zmieniłem na Pomianki#2 itd. Wszystkie wskaźniki w Pomiankach miały po znaku # cyfry parzyste i o dziwo lokomotywy prawidłowy hamowały. Być może przypadek, ale pewny nie jestem. EDIT: To był jednak przypadek.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2016, 16:27:33 wysłana przez Maciej »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #157 dnia: 23 Sierpnia 2016, 14:06:22 »
Brzmi iście szamańsko. Jakby źle ucinało sufiks, to raczej zawsze by był problem. Treść po # miała nie mieć znaczenia.
Mój kanał youtube

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #158 dnia: 23 Sierpnia 2016, 14:17:33 »
Ale on widzi w tabelce semafor, ustawia go jako najostrzejsze ograniczenie i liczy drogę do semafora. Problem w tym, że do minięcia W4 liczy ją błędnie.
Może AI czytając przed W4 wskazanie semafora czyta je inaczej... Tzn może jakoś hmm nie wiem jak to nazwac mnoży odległość, zmienia jednostki? Wydaje mu się ze do semafora ma kawał a tu nagle za W4 wszystko wraca do normy.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #159 dnia: 23 Sierpnia 2016, 18:55:46 »
Możesz zrobić TD gdzie w połowie pierwszego łuku gdzieś mamy semafor i W4 przed nim a oprócz tego tylko wjazdowy do pogonienia ai? Cała reszta sygnałów wywalona. Sprawdzimy, czy to nie jakaś indywidualna usterka Całkowa i będzie szybko uruchamiająca się sceneryjka do testów.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3901
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 235
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #160 dnia: 23 Sierpnia 2016, 19:56:23 »
Z tego co sie zorientowalem po jakis 2 urywkach kodu zmieszczonych przy roznych okazjach na forum, wartosci numeryczne odleglosci w warunkach, podawane sa w kwadratach odlegosci. Byc moze ktos w ktoryms miejscu zapomnial o tym. Tak sobie strzelilem... :)

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #161 dnia: 23 Sierpnia 2016, 20:44:55 »
Szukałem, kombinowałem, przesuwałem, i chyba udało się znaleźć regułę w tym wszystkim, mianowicie taką:

[Odległość widziana przez AI do semafora]=[Odległość faktyczna] + 2*[Odległość W4 od początku toru do którego ten wskaźnik jest przypisany].

Robiłem eksperymenty z przesuwaniem W4, przypisaniem do innego toru, i ta skomplikowana reguła się sprawdza. Zauważyłem także, że jeżeli w wpisu W4 usuniemy nazwę stacji i wstawimy none, to wówczas odległość jest mierzona prawidłowo. 

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 193
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #162 dnia: 23 Sierpnia 2016, 21:51:45 »
Zauważyłem błąd na początku scenariusza całkowo_osobowy. Po otrzymaniu M2 na tarczy manewrowej nie przestawiają się dwa rozjazdy. W efekcie trzeba przejechać po tych źle ustawionych zwrotnicach. Dalsze manewry przebiegają bezproblemowo. Screeny:

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #163 dnia: 23 Sierpnia 2016, 22:12:05 »
Potwierdzam, był przygotowany event ustawiający te zwrotnice, ale nie był wywoływany. W załączniku poprawka, jak trzeba będzie to dorzucę ją do paczki z kolejnym scenariuszem.

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #164 dnia: 23 Sierpnia 2016, 22:16:33 »
@Stele w związku z postem @Transkei nadal chcesz tą scenerię do testów?
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #165 dnia: 23 Sierpnia 2016, 22:29:14 »
Jak to nie problem, to poproszę. Albo oczyszczone Całkowo do wskaźników, torów i semaforów. Jak wczoraj na szybko chciałem posprzątać, to coś za dużo wywaliłem.
Poprawka całokowa osobowego wgrana.
« Ostatnia zmiana: 23 Sierpnia 2016, 22:33:11 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #166 dnia: 24 Sierpnia 2016, 03:13:48 »
A jak czyściłeś Całkowo? Ręcznie czy EventoUsuwaczem? Ja będę dopiero po 15 w domu wiec jak usiwałeś ręcznie to zapodam Ci wpis do configu EventoUsuwacza. Wyjątki i to co ma usunąć.
Wczoraj TD zacząłem ogarniać więc pod wieczór Podeśle Ci.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #167 dnia: 24 Sierpnia 2016, 08:44:04 »
Tylko o wywalenie scmów dekoracji mi chodziło, by wczytywało się w kilka sekund a nie minut. Coś za dużo wywaliłem i jakieś tory z dynamicami usunąłem przypadkiem.
Mój kanał youtube

Offline Transkei

  • Deweloper
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 882
Odp: Problemy z patchem 16.05
« Odpowiedź #168 dnia: 24 Sierpnia 2016, 09:21:36 »
Wywalenie dekoracji to prosta sprawa, w załączeniu sceneria, która wczytuje się kilka sekund. Można jeszcze przyspieszyć wywalając include slimson/drogi3_os.scm, ale zysk z tego niewielki, ponadto trudniej będzie się zorientować w własnym położeniu.

Publikacja Patch 16.08. Zamykam, odklejam. | @macius5991
« Ostatnia zmiana: 14 Września 2016, 21:08:28 wysłana przez macius5991 »