Autor Wątek:  Exe od wersji 476  (Przeczytany 45507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Czerwca 2016, 08:04:02 »
Zaktualizuj wiki o wpisy.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Czerwca 2016, 11:43:56 »
Dodane.

No i niestety przy świtaniu nie aktualizuje wzmocnienia smugi. Teraz dlaczego...
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2016, 12:45:02 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #32 dnia: 12 Czerwca 2016, 12:55:52 »
Opcjonalna stara smuga (oldsmudge yes).
W kwestii formalnej :)  jesli nazwy parametrow maja byc po angielsku, to powinno byc to raczej "oldlightbeam" albo "oldbeam". Smudge to po ichniemu smuga w sensie "plama", a nie "promien swiatla".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Czerwca 2016, 13:05:16 »
Wiem, ale już gdzieś mieliśmy tak napisane, więc w imię zgodności zostawiłem. No i stara jest bardziej plamą niż promieniem (nowa zresztą też). ;)

Smuga przy świetle dynamicznym ogarnięta.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2016, 13:32:15 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 518
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #34 dnia: 13 Czerwca 2016, 23:54:02 »
Widzę, że ani 477, ani ostatni exe nic nie poprawił w obsłudze mierników przez PoKeys :(
No to zostaję na 475rc8 i czekam dalej.
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #35 dnia: 13 Czerwca 2016, 23:59:36 »
No ja ani yB nic ci tu nie pomożemy. Musisz Grzesia nękać, bo to on dłubał przy PoKeys.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #36 dnia: 14 Czerwca 2016, 07:54:24 »
Nęka mnie nęka. Niestety nie mam za bardzo pomysłu co może być nie tak. Zostaje wywalenie całego commita od nbmx-a, bo to że go wyłączyłem to nie pomogło. Coś jeszcze musi siać, ale nie za bardzo mam pomysł co.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #37 dnia: 23 Czerwca 2016, 20:39:22 »
EXE 478:
  • Cofnięcie zmian PoKeys, które dołączył nbmx, gdyż powodowały dziwne zachowanie pozostałych PWM. @gfirlejczyk
  • Współczynnik wzmocnienia smugi łapie zmiany dynamiczne.
  • Aktualizacja świateł z programatora przy załączaniu baterii tylko gdy ten istnieje.
« Ostatnia zmiana: 23 Czerwca 2016, 21:35:48 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Czerwca 2016, 07:53:47 »
Robiąc integrację z Lua wkurzyłem się niemiłosiernie i w najbliższym czasie zacznę wrzucać wersje bazujące na ostatnim commicie z poprawkami na PoKeys (niedostępny publicznie, ale to będzie w wersji 479) z przepisanymi poszczególnymi plikami pascala na c++. W końcu trzeba to zrobić. 2 tygodnie szukałem jakiegoś rozsądnego i darmowego narzędzia do konwersji bo nie uśmiecha mi się przepisywać _mover.pas ręcznie. Wczoraj znalazłem (i tak są potrzebne ręczne poprawki) więc robota może ruszyć do przodu.

  Dodano: 01 Lipca 2016, 21:33:31
Zacząłem od "najprostszego" czyli kodu odpowiedzialnego za obsługę rozkładu jazdy. W zasadzie została tylko jedna funkcja, za to najważniejsza - czytanie z pliku. I teraz moje pytanie: robić na istniejącym, czy bawimy się na całość i po prostu opracować nowy format, w którym będzie można docelowo zawierać także polecenia dla przyszłego dyżurnego. Oczywiście format, który da się łatwo czytać i nie będzie powodować problemów przy pisaniu i parsowaniu przez exe.
Mile widziane propozycje jakiegoś standardu, w którym możemy się poruszać (no chyba, że zostajemy przy tym co jest).
« Ostatnia zmiana: 01 Lipca 2016, 21:33:31 wysłana przez firleju »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Lipca 2016, 08:57:56 »
Przy nowej smudze: paski pionowe i "zepsuty" semafor (w załączniku). Na EU07_smugaddl32.exe.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #40 dnia: 04 Lipca 2016, 09:17:25 »
Czuję się jak Ra, który proponował różne rzeczy i nie było żadnego odzewu. Czyli co, sam mam podjąć decyzję?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #41 dnia: 04 Lipca 2016, 09:22:47 »
Cóż, tak to działa. Obiekty z selfillum są filtrowane tak samo jak reszta sceny, więc soczewki będzie przepalać. Dopiero tragedia to jest jak na mało przezroczystą smugę starych latarni się najedzie.
Smuga składa zdaje się z 30 płaszczyzn renderowanych przed pojazdem. Każda kolejna jest większa i ma mniejsze krycie. Im są intensywniejsze (czyli im ciemniej), tym wyraźniej widać przejście między nimi. Bez zmiany całej koncepcji, to można tylko zagęścić kwantyzację gradientu, ale na tym poleci fps, a reszta mankamentów pozostanie.

Przy obecnym nie ma co zostawać raczej. Ra wprowadza u siebie kilometraż we wpisie toru (parametr będący deklaracją długości) by kiedyś ai mogło na jego podstawie ogarniać swoją pozycję, a te rozkłady nawet tego nie mają, a sposób ich parsowania też nie zachwyca.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #42 dnia: 04 Lipca 2016, 09:29:57 »
No właśnie się zastanawiałem w jaki sposób ogarnąć, aby AI mogło się zorientować na jakim kilometrażu jest. Z drugiej strony wszystkie zmiany prędkości drogowej poniżej rozkładowej powinny być na W27 więc trzymać się będzie. W tej chwili prędkośc drogowa jest przydzielana od stacji ztcp.
To propozycja jest przejścia na yaml / json. Strukturę postaram się opisać za jakiś czas, ale przyda mi się jakaś pomoc jakie pola będą potrzebe (a których nie da się obecnie wrzucić).
I jeszcze pytanie czy jest sens robienia konwertera czy łatwiej będzie jednorazowo przepisać wszystkie rozkłady ręcznie?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Lipca 2016, 12:01:13 »
Obecne nie maja wszystkich danych w txt więc i tak trzeba by je ręcznie modyfikować. Kilometraż chyba najbardziej się przyda do tego, by ai po starcie ogarnęło w którym miejscu rozkładu się znajduje, póki co.
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Lipca 2016, 19:12:01 »
Grześ zdecydowanie opracować nowy format.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Lipca 2016, 19:31:03 »
Zdecydowanie nowy format i zdecydowanie w wersji ostatecznej. Chodzi o to, aby do konca swiata i symulatora pozostal ten sam format, aby protez juz nie robic.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #46 dnia: 04 Lipca 2016, 21:30:49 »
No z tym do końca świata ten sam format to chyba już trochę przesada. Ale wolałbym aby format miał możliwość rozszerzania, gdyż to co teraz jest to łoj matko: część obsługi w dedykowanej klasie, część w AI, kod który się powiela kilkukrotnie w różnych miejscach. W tej chwili nie jestem w stanie tego nawet skompilować bo zacząłem przechodzić z AnsiString na std::string (żeby w końcu się oddzielić od Borlanda) i odkrywam różne "ficzery" porobione w kodzie w związku z tym.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #47 dnia: 04 Lipca 2016, 23:10:52 »
Zmiana prędkości rozkładowej nie musi być przy W27. Kilometraż nie musi pokrywać z długością torów, nie mówiąc już o brakujących kilometrach.
Format rozkładu jazdy chcesz oprzeć na współczesnym PLKowym, czy pójść jeszcze kawałek dalej?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #48 dnia: 05 Lipca 2016, 08:25:19 »
Chodzi Ci o formatowanie strony, o format pliku jaki jest przesyłany w systemie czy może o dane jakie są w nim zawarte? Najbardziej mnie by interesowało to ostatnie. Sposób opisu w pliku to jest wtórna sprawa do tego co ma być w nim zapisane. Chciałbym tam jeszcze w przyszłości dorzucić komendy do manewrów, ale jeszcze nie teraz (opróczy tych co już są).
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #49 dnia: 10 Lipca 2016, 15:24:38 »
Do testu póki co:
  • Event0/1/2 wyzwalany tylko przez pojazd będący obiektem sterującym składu. Proszę sprawdzić wyzwalanie na skomplikowanych sceneriach i tam gdzie ai nas ciągnie. Patrzyłem tylko na wygaszenie semafora na TD mając lokomotywę i wagon z passengerem.
  • W pojazdach zawsze wczytywana jest tekstura "nowhere" jako repl4. Potem jest nadpisywana teksturą z rozkładu lub właściwym replem4. Dobrze byłoby stworzyć pojazd testowy z czterema replami, bo nie mamy niczego takiego do testu.
Tablice12: Test obecności tekstury "nowhere" by nie próbowało wczytywać przy braku i brudziło errors.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2016, 15:54:28 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #50 dnia: 10 Lipca 2016, 21:43:38 »
Próbuję wyświetlanie tablic na scenerii np na scenerii Linia 61 działa poprawnie, sprawdziłem też, jak prosiłeś na dużej scenerii: uruchomiłem Łódź, i pokazuje białe pola na wyświetlaczach.
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #51 dnia: 10 Lipca 2016, 21:47:53 »
Testuję właśnie z l61. Jeśli skład ma rozkład to musi mieć teksturę relacyjną. Mogę spróbować dorobić, by dla jej braku wczytywało ponownie nowhere, ale najlepiej by było, jakby w takiej sytuacji dorobić teksturę i tyle. ;)
Przyjrzałem się screenowi. To są całkiem wygaszone klopy? Masz w folderze en57_v1 teksturę "nowhere"?
Tekstura "nowhere.tga" od Ra ma 32 bpp, a zdaje się musi być w 24 bpp by działała. Sprawdzę i mu zgłoszę jeśli to to.
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2016, 21:51:59 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #52 dnia: 10 Lipca 2016, 21:55:12 »
To jeden z tych, który prowadzimy. Sprawdzę.

Sceneria 053, ten sam błąd

  Dodano: 10 Lipca 2016, 22:00:36
O to chodziło?
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2016, 22:00:37 wysłana przez ic_kolobrzeg »
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #53 dnia: 10 Lipca 2016, 22:11:55 »
Ma rozkład (jak na screenie) -> Trzeba zrobić teksturę (tutaj "Debica_Osobowa.tga") Jak ktoś przygotuje szablon taki jak mój dla 16Xa, to byłoby cudowanie.
Nie ma rozkładu (wygaszona dekoracja) -> Trzeba "nowhere.tga" skonwertować do 24 bpp. http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=28029.0;attach=85543
« Ostatnia zmiana: 10 Lipca 2016, 22:53:42 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #54 dnia: 11 Lipca 2016, 18:25:06 »
Czy tekstury relacyjne przygotowujecie w programie tablica? Jeśli tak to zrobiłem parę sztuk ale w formacie dds.
T.N

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #55 dnia: 11 Lipca 2016, 18:55:41 »
Te do klopa są autorstwa Ra. Nie wiem w czym je robił. Ja testuję na 16Xa do których zrobiłem sobie szablon w gimpie.

Tablice20:
  • Tekstury rozkładu szukane są w kolejności: nr_pociagu@typ_pojazdu, nr_pociagu, stacja_docelowa@typ_pojazdu, stacja docelowa.
  • Jeśli żadna z nich nie zostanie znaleziona, wyświetlana jest "nowhere".
Czyli pełen sukces. Logowania nie robię, bo nie mam pomysłu jak, by nie brudziło dla wszystkich pojazdów bez tablic kierunkowych. Warto sprawdzić co się dzieje dla tablic nazwanych nr pociągu i przydzielanych w czasie symulacji, bo tylko tego nie testowałem i nie wiem czy poprawnie przekazywany jest parametr do funkcji ustawiającej tablice w driverze.
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2016, 18:58:11 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #56 dnia: 12 Lipca 2016, 06:18:08 »
Wiem ze moze to zabrzmi glupio ale az mnie kusi by zapytac. Czy nie dalo by sie taka tablice uruchomic z poziomu exe? Jedyne co exe musialo by wiedziec to wspolrzedne i wymiar dowolnej ilosci takich tablic. Cos jak wyswietlacze pytona. Obecnie by uzyc wagonu lub loka z wysw to trzeba porobic tyle tablic ile relacji chcemy tym obsluzyc i tyle tekstur wlozyc do katalogu z wagonem, a lepiej jednak zamiast tego bylo by by to exe lub inny zewnetrzny programik taka tablice generowal na podstawie pliku rozkladu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #57 dnia: 12 Lipca 2016, 17:38:42 »
Nie jest to głupie, czemu? Mamy pythona umiejącego zrobić coś takiego. Exe mogłoby wywoływać skrypt gdy nie znajdzie tablicy, rysujący tablicę wg zadanego szablonu i wrzucający do katalogu pojazdu, bo rysowanie w locie da zmułę jak ekrany. Od razu mówię, że ja nie umiem.
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2016, 21:30:49 wysłana przez Pedrosiasty »
Mój kanał youtube

Offline ic_kolobrzeg

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 536
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 51
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #58 dnia: 12 Lipca 2016, 18:04:47 »
A dlaczego na modyfikowanej przez Ra scenerii, tablica ustawia się od razu automatycznie i poprawnie. Od czego to zależy?
Zasubskrybuj mój kanał YT--> https://www.youtube.com/channel/UCAlVu9PI4F9bbKKffC5Eu3Q
Zestawienia pociągów Spółki PKP IC ->http://bocznica.eu/
PKP Polskie Linie Kolejowe, Zakład Linii Kolejowych  Szczecin, Sekcja Eksploatacji Koszalin

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe od wersji 476
« Odpowiedź #59 dnia: 12 Lipca 2016, 18:20:38 »
W sensie? Wszędzie będzie ustawiana poprawnie, jak będzie rozkład i odpowiednia tekstura w katalogu pojazdu. Exe dodaje tylko opcję szukania po nr pociągu i wyświetlenie czegokolwiek przy braku zamiast braku tekstury.
Mój kanał youtube