Autor Wątek:  SU42 modernizacja z SM42 (nie polsat) i SP30 modernizacja z SM30.  (Przeczytany 20327 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline up5358

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 649
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: SU42 modernizacja z SM42 (nie polsat) i SP30 modernizacja z SM30.
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Marca 2016, 21:50:02 »
Jesli ta EP05-22 jest od srodka w takim stanie, jak z zewnatrz, to nie wroze jej dlugiej przyszlosci. Poza tym kto jest jej wlascicielem: PKP Cargo, czy PKP Nieruchomosci? Bo na pewno nie PKP Intercity, pomimo iz na ich terenie ten wrak stoi.
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2016, 21:52:22 wysłana przez up5358 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: SU42 modernizacja z SM42 (nie polsat) i SP30 modernizacja z SM30.
« Odpowiedź #31 dnia: 15 Marca 2016, 23:44:56 »
Jakiś czas temu kabiny miała kompletne. Hmmm... i to chyba tyle.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1075
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 495
Odp: SU42 modernizacja z SM42 (nie polsat) i SP30 modernizacja z SM30.
« Odpowiedź #32 dnia: 16 Marca 2016, 10:25:55 »
@lukasn26: w historii muzealnictwa kolejowego w PL temat gwarancji zachowania loka wpisanego do rejestru zabytków nie działa niestety. Prędzej konserwator będzie utrudniał remont zabytkowego domu dbając o jego szczegóły architektoniczne niż martwił się lokomotywami. Wiele maszyn poszło w latach 80 i 90 na złom mimo, że były w rejestrach... Mało tego, konserwatorzy nie dbali za bardzo o zachowanie nie tylko małoseryjnych loków, ale także tych, których było znacznie więcej. Na zawsze przepadły parowozy np. TKw1, Ok2, Tr21 (wersja polska), czy Ty4. Oczywiście zachowały się "elektryczne" rodzynki takie jak EP02 (3 z 8), EP03 (1 z 8), EU04, czy EU20, ale było to czasem dziełem przypadku, a w odniesieniu do EU04-24, która o własnych siłach przyjechała z Czechowic Dziedzic do MK Warszawa można powiedzieć tylko o kompromitacji warszawskiego muzeum skąd w 1991 w stanie agonalnym maszynka ta została zabrana staraniem KSK Wrocław do renowacji na Dolnym Śląsku. Często maszyny istniejące do dziś to dawne "grzejki" i tylko to je uratowało...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Online EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4377
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 324
Odp: SU42 modernizacja z SM42 (nie polsat) i SP30 modernizacja z SM30.
« Odpowiedź #33 dnia: 20 Marca 2016, 18:05:31 »
Ep03 dwie z osmiu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline UAZownik

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU42 modernizacja z SM42 (nie polsat) i SP30 modernizacja z SM30.
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Kwietnia 2016, 08:29:36 »
Wracając do meritum - przystosowane do ogrzewania 500V były przedwojenne wagony dwu i trzyosiowe. Były to zarówno Donnerbuchse jak i starsze konstrukcje kowbojek czy boczniaków. Z oczywistych względów pomysł ten jednak dość szybko wypadł z łask, nie dość, że ilość grzanych wagonów w składzie była symboliczna, to mocno ograniczało to osiągi lokomotywy. Wiek i stopień zużycia przerobionych wagonów także miały w tym udział.

W tym systemie nie występowały wagony 2/3/4AM, gdyż miały tylko ogrzewanie parowe w odróżnieniu od niemieckich kuzynów (co z resztą wybitnie skróciło ich czas eksploatacji). 94A ten system oczywiście posiadały, z resztą od nowości.

Kabel ogrzewania 500V był umieszczony po lewej stronie czołownicy, nigdy po prawej, by uniemożliwić połączenia wagonu grzanego 500V ze sprzęgiem 3kV.
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2016, 08:41:23 wysłana przez UAZownik »