Autor Wątek:  Pomoc zaimplementowana w MaSzynie  (Przeczytany 6125 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline cody3223

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« dnia: 27 Marca 2016, 21:54:40 »
Cześć, wiem, że deweloperzy MaSzyny mają dużo zajęć, ale dobrze by było gdyby w MaSzynie była zaimplementowana coś pomiędzy samouczkiem a pomocą, po prostu przy prawej krawędzi ekranu mały pytajnik, a po kliknięciu wysunięcie się obrazka (najlepiej gdyby to było menu horyzontalne obrócone o 90*) z zakładkami takimi jak "uruchomienie" "hamowanie" "semafory" "rozjazdy i wskaźniki" oraz obok pole np. imitujące zeszyt/kartkę papieru z informacjami takimi jak wskazania semaforów.
Na pewno pomogło by to dla początkujących, i gdy zapomnimy co oznacza dany wskaźnik (nie, sterowanie w dokumentacji na stronie MaSzyny ani na forum nie jest dobrą opcją - trzeba szukać, a początkujące osoby się zniechęcą, poza tym ciężko a już szczególnie na fullscreen'ie przełączać się pomiędzy przeglądarką a symulatorem), wiem, ponieważ moje pierwsze spotkanie z MaSzyną mnie zniechęciło, dopiero niedawno gdy zainteresowałem się koleją wiem co i jak, oraz nie byłoby to jakoś strasznie skomplikowane (kilka plików png/gif).
Aby nie było, że tylko rzucam "zróbcie to", to mógłbym wykonać grafiki jeżeli któryś z deweloperów mógłby to zaimplementować.
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2016, 22:42:19 wysłana przez cody3223 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Marca 2016, 22:00:23 »
W exe Q masz opcję wyświetlenia klawiszologii pojazdu. Możesz mu pomóc i przygotować pliki dla różnego taboru. Może podłapie rozszerzenie tego o skrócony wyciąg sygnalizacji.
Przepisy i opisy sterowania masz lokalnie w paczce. Niczego nie trzeba szukać. Symulator bez problemu przeskakuje między oknami w trybie pełnoekranowym.
Mój kanał youtube

Offline cody3223

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Marca 2016, 22:09:37 »
W exe Q masz opcję wyświetlenia klawiszologii pojazdu. Możesz mu pomóc i przygotować pliki dla różnego taboru. Może podłapie rozszerzenie tego o skrócony wyciąg sygnalizacji.
Przepisy i opisy sterowania masz lokalnie w paczce. Niczego nie trzeba szukać. Symulator bez problemu przeskakuje między oknami w trybie pełnoekranowym.
Trzy "ale":
1. Exe od Q nie jest główną częścią maszyny i nawet ja dowiedziałem się o tej wersji niedawno.
2. Klawisz "windows" nie zawsze działa, oraz często po zminimalizowaniu i powrotem do maszyny pojawia się irytujący problem na F4 z ruchem w jakąś stronę (swoją drogą muszę poszukać o co chodzi lub zgłosić, może wynika to z pauzy oraz wciśnięcia jakiejś strzałki)
3. Chyba żartujesz, że komuś chce się przeczytać Ie-1 i pochodne, a nawet jak ktoś już przeczyta to a) Instrukcja jest pisana "bardzo formalnie" i czasami trudna do zrozumienia b) trzeba szukać danej informacji w pliku który ma 208 stron.
To brzmi źle. Ktoś mnie może źle zrozumieć, po prostu MaSzyna odcina sobie graczy chcących grać a niekoniecznie związanych z koleją
Zapytam się o tą sprawę Q, ale naprawdę przydało by się takie coś w MaSzynie, moim zdaniem znacząco zwiększyło by to łatwość obsługi, oraz dzięki temu mniej użytkowników by się zniechęciło.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2016, 23:16:54 wysłana przez cody3223 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Marca 2016, 22:13:03 »
No w koncu ktos chetny do rozpisania sposobu uruchomienia 303e, 4e, 201e i 6d. To ja czekam na szczegolowy opis i klawiszologie w oddzielnych plikach. Moga byc nawet opisane elementy uruchamiania, ktore nie sa obslugiwane w symulatorze - to sie da innym kolorem.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2016, 04:14:14 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Marca 2016, 22:45:29 »
Chyba żartujesz, że komuś chce się przeczytać Ie-1 i pochodne, a nawet jak ktoś już przeczyta to a) Instrukcja jest pisana "bardzo formalnie" i czasami trudna do zrozumienia b) trzeba szukać danej informacji w pliku który ma 208 stron.

Chyba na tym właśnie polega idea symulatora? Że zasiadając do niego człowiek ma jakieś teoretyczne podstawy wiedzy o sposobie interpretacji sygnałów, zachowaniu i prowadzeniu pociągu?
Chyba żartujesz, że ktoś budujący scenerie lub pisząc misje pisze sobie od tak i puszcza pociąg byle jak?
Już widzę Twoje przyszłe zaangażowanie w rozwój symulatora z takim podejściem do idei istnienia i znajomości przepisów.

No w koncu ktos chetny do rozpisania sposobu uruchomienia 303e, 4e, 201e i 6d.

Akurat z tym to podstawa jest niemalże taka sama a wszystko zaczyna się od baterii ;) Problem robi się gdy mamy różne sytuacje związane z utrzymaniem taboru i jego części składowych :P Chyba że, będzie Ci się chciało zaimplementować rolkę od taśmy jako jeden ze sposobów podparcia styków ciśnieniowego od WS`a? Przecież to najważniejsza część przy uruchamianiu lokomotywy! Jak można o niej zapomnieć?
No i chyba żartujesz, że ktoś w ogóle czyta instrukcje uruchomienia lokomotywy? Przecież wystarczy "szift plus o, em, iks i ce" ;)

<kto nie rozumie ironii, jego problem> ;)
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2016, 22:52:38 wysłana przez ST44-003 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Marca 2016, 23:16:11 »
To ja czekam w takim razie do jutrzejszego wieczora na te opisy, jesli nie bedzie mozna zamknac temat.
« Ostatnia zmiana: 27 Marca 2016, 23:19:37 wysłana przez queuedEU »

Offline cody3223

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Marca 2016, 23:40:42 »
Ja akurat znam przepisy, czytałem Ie-1 oraz je respektuję, ale duża część moich znajomych też chciała by pograć w taki symulator i chyba im nie dam do przeczytania Ie-1 (zaraz ktoś mi odpisze, że od tego jest TS20xx) ale najzwyczajniej nie wie jak to się obsługuje. Oczywiście możemy pominąć całe grono osób które myślą że nastawnik jest do wiadomo czego, ale potem słychać "grafika słaba, jechać się nie da" a MaSzyna traci potencjalnych graczy którzy robią nie najlepszy marketing.

Cytuj
Chyba żartujesz, że ktoś budujący scenerie lub pisząc misje pisze sobie od tak i puszcza pociąg byle jak?
A co to ma do rzeczy? :) Sam coś sobie grzebię w sceneriach i próbuję zrobić według wszystkich norm.

Cytuj
Już widzę Twoje przyszłe zaangażowanie w rozwój symulatora z takim podejściem do idei istnienia i znajomości przepisów.
Nie wiem czy się rozumiemy, ja nie chcę naginać, likwidować ani nie respektować przepisów, chciałbym ułatwić grę "niedzielnym graczom", możesz powiedzieć że nie taki jest "target" maszyny i jest TS20xx, ale po co zmniejszać sobie ilość potencjalnych graczy?

@queuedEU: Opisać tylko uruchamianie? Hamowanie też? Inne funkcje w lokomotywie (okna/wentylatory/osłony przeciwsłoneczne)? Poruszanie się po scenerii i kabinie też? "Wyjątki" (nadmiarowy/nadmiarowy s. i o., poślizg, różnicowy)? Inne: tj. bocznik, ogrzewanie, awaria silników? Co oznaczają dane kontrolki?
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2016, 22:41:57 wysłana przez cody3223 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Marca 2016, 23:44:58 »
Wszystko co sie tyczy oblsugi pojazdu jak najdokladniej. No i w plikach tekstowych, to bedzie z takiego pliku przetwarzane na grafike.
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2016, 04:15:02 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline cody3223

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Marca 2016, 00:50:06 »
Wszystk oco sie tyczy oblsugi pojazdu, jak najdokladniej. No i w plikach tekstowych, to bedzie z takiego pliku przetwarzane na grafike.
Czy chodzi ci o coś w tym stylu: http://pastebin.com/u8qP1TTr ?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Marca 2016, 00:54:22 »
Przechodzenie między kabinami nie wymaga shifta.
Cytuj
[SHIFT+Y] - zakładanie sygnałów końca pociągu na pojazd
Nie wiem skąd wziąłeś. Choć jak patrzę na klawiaturę to pewnie literówka. :P
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2016, 01:08:15 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #10 dnia: 28 Marca 2016, 01:01:09 »
Ja sam do konca nie wiem jak to powinno wygladac, czy tak jak dales, czy moze osobno klawiszologia i opis uruchamiania bez klawiszologii. Trzeba to przemyslec. Ale generalnie mi sie podoba opis :)
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2016, 01:06:37 wysłana przez queuedEU »

Offline cody3223

  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pomoc zaimplementowana w MaSzynie
« Odpowiedź #11 dnia: 28 Marca 2016, 01:14:47 »
Przechodzenie między kabinami nie wymaga shifta.
Cytuj
[SHIFT+Y] - zakładanie sygnałów końca pociągu na pojazd
Nie wiem skąd wziąłeś.
Wybacz, mam taki układ klawiatury, że na numerycznej mam 7 oraz "home" i muszę shift wciskać, automatycznie napisałem, natomiast z tymi sygnałami końca pociągu to never mind, bo to było za czasów Paczki Całościowej 2010 :)

@edit: zaraz zaraz: http://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/inne/readme_pliki/klawiszologia.html , na dole jest  małą notka w której jest napisane "MaSzynie 15.04".

@queuedEU: Może podzielić na: "Poruszanie się" (home, end, f4) "Uruchomienie" (aż do sprężarki) "Jazda" (Rp1, nastawnik, bocznik,poślizg) "Hamowanie" (zespolony, dodatkowy, ręczny) "Zabezpieczenia" (nadmiarowy, zanikowo-napięciowy, nadmiarowy drugi, SHP, CA ) "Oświetlenie" (kabiny i na zewnątrz) a sprzęganie gdzieś się wepchnie.
Nie wiem jaką masz koncepcję i jak to jest u ciebie rozwiązane, ja idę teraz spać, jutro będę do 12-14 i ściągnę Exe Q bo nigdy w nie nie grałem.

@edit:
Eu/Ep07: http://pastebin.com/ZG4Yky4V
ET22: http://pastebin.com/1qwBVu3K
6D/6Dg: http://pastebin.com/tFmsxhnc
jutro: TEM2, ST44, SU45/46 (opisy raczej się niewiele różnią)

Proszę wstawić kropki w swoich postach.
adsim
« Ostatnia zmiana: 30 Marca 2016, 00:27:17 wysłana przez cody3223 »