Ankieta

Co zrobić ze świeceniem wskaźników (selfillum)

Zostawić jak jest. Mają sie świecić.
3 (11.1%)
Wyłączyć świecenie. Oświetlenie nową smugą wystarczy.
24 (88.9%)

Głosów w sumie: 26

Autor Wątek:  Smuga wolumetryczna w exe 475 a świecenie wskaźników.  (Przeczytany 3280 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Smuga wolumetryczna w exe 475 a świecenie wskaźników.
« dnia: 18 Marca 2016, 20:31:40 »
Ze względu na brak odbić i świateł wiązanych do dynamiców, od dawien dawna wszystkie elementy odblaskowe jak wskaźniki i znaki drogowe miały ustawione świecenie (selfillum). W nadchodzącym exe 475 wchodzi nowa smuga autorstwa youBy "ze starego spksa" stworzona z wielu płaszczyzn o różnym rozmiarze w różnej odległości od kamery odpowiednio filtrowanych z renderowaną sceną. Sięga na wskaźniki zawieszona na sieci trakcyjnej i momentami przepala tekstury obiektów pod spodem powodując, że czarne napisy na białym tle są nieczytelne aż do zejścia głównego snopa światła ze wskaźnika tuż przed czołem pojazdu. Efekt można zobaczyć na ostatnich wrzutkach do wątku exe 470+ na warsztacie.
Czy mamy wyłączyć świecenie wskaźników? Wiele z nich to kawał blachy maźnięty farbą i nawet odblaskowy nie jest. W dodatku świecenie z dala od źródeł światła nie jest zbyt realistyczne. Jednak oświetla jedynie pojazd gracza w widoku z kabiny, więc we freefly będą ciemne jak wszystkie inne obiekty otoczenia.

Ponad miesiąc powisiało. 24:3 dla wyłączenia świecenia co też uczyniłem.
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2016, 12:11:21 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Smuga wolumetryczna w exe 475 a świecenie wskaźników.
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Marca 2016, 20:41:58 »
Wczesniej czy pozniej bedzie trzeba te swiecenie wskaznikow usunac, hehe ;d

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Smuga wolumetryczna w exe 475 a świecenie wskaźników.
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Marca 2016, 06:38:15 »
Nie wczesniej dopuoki nowe exe nie stanie sie bazowym. Ponadto jesli ustawi sie ciemna noc to i tak smuga za slabo swieci lub jej wcale nie widac.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2016, 08:29:28 wysłana przez Pedrosiasty »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Smuga wolumetryczna w exe 475 a świecenie wskaźników.
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Marca 2016, 22:26:12 »
Smuga źle sobie radzi ze światłem bocznym. Jeśli ambient >10 i kąt padania diffuse bliski do normalnego to wygląda znośnie. Przy dużych kątach jest znaczna różnica zależnie od kierunku jazdy. Przy ciemniejszym oświetleniu zanika na ciemniejszych obiektach.

W załączniku paczka wskaźników i znaków z wyłączonym świeceniem. Nic nie przegapiłem? Jak to wygląda? Po wgraniu usunąć e3d oczywiście. Testować na exe ze smuga2, optymalnie 475rc7.
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2016, 22:28:25 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube