Autor Wątek:  Elementy lokomotywy  (Przeczytany 67605 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Elementy lokomotywy
« dnia: 05 Marca 2016, 22:10:59 »
Witam.
Zajmuję się tworzeniem modeli kabin dla Trainz. Chciałbym podzielić się z wami kilkoma modelami.

radiotelefon RADMOR

pobierz

Blok radiotelefonu

pobierz

Zasilacz sieciowy

pobierz

Zasilacz uniwersalny

pobierz

Tablica rozdzielcza

pobierz
« Ostatnia zmiana: 15 Marca 2016, 13:07:01 wysłana przez Krasnowski »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Marca 2016, 22:47:03 »
Pobrałem pierwszy model z góry i muszę przyznać wygląda zacnie. W Trainzie nie narzekają, że jest zbyt ciężki? Z tego co wiem to tam silnik nie jest zbyt mocny. Podoba mi się to, że dbasz o szczegóły i oby tak dalej.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2016, 22:48:53 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Marca 2016, 00:32:25 »
Śliczne. Tekstura jak żyleta, w modelu nie ma nic do czego można by się przyczepić. Aż człowiekowi się chce radyjka rozwijać. Z radością przyjmiemy, choć patrząc na los haslerów, raczej rzeszy chętnych do podmieniania w starych kabinach nie będzie. Ten serwer to pewne miejsce? Pliki nie znikną jakby ktoś chciał choćby za trzy lata skorzystać?
Mój kanał youtube

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Marca 2016, 08:54:21 »
W Trainzie nie narzekają, że jest zbyt ciężki?

Pierwszy raz widzę na oczy te modele, ale narzekałbym :P Ładne, ale istotnie dla Trainza raczej za ciężkie. Może w Maszynie się sprawdzą :-)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Marca 2016, 09:24:14 »
Nie ma pewnych serwerów. Pewniejsze jest jak będą leżeć na kilku. Zrobiłem kopię na lokalnym dysku i za chwilę będą leżeć na moim prywatnym serwerze. Link dla zainteresowanych. A modele tak ładne jakby zdjęcia realnych przedmiotów były.

  Dodano: 06 Marca 2016, 09:46:15

No, nie ma się do czego czepić.

Link do modeli: ftp://krzysiek626.yaazzo.net/
Wchodzimy z przeglądarki i w oknie logowania wpisujemy Login - maszyna i hasło - maszyna
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 09:55:43 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Marca 2016, 10:58:23 »
W Trainzie nie narzekają, że jest zbyt ciężki?
TRAINZ dobrze radzi sobie z ciężkimi modelami. W kabinie może być do 50-60k poligonów. Lokomotywa z wózkami do 80K poligonów. Najważniejsze jest dobrze wykonane LOD.
Ten serwer to pewne miejsce? Pliki nie znikną jakby ktoś chciał choćby za trzy lata skorzystać?
Serwer jest dość niezawodne. Podobnie jak Dropbox. Chciałem przesłać pliki na serwer forum, ale nie rozumiem, jak to zrobić.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 11:02:40 wysłana przez Krasnowski »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Marca 2016, 11:24:03 »
Na stronie głównej forum masz link upload. http://eu07.pl/upload/ zaznacz przedrostek priv i później wklej tu link który się pojawi po zakończeniu dodawania
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline MarcinW

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Marca 2016, 11:59:54 »
TRAINZ dobrze radzi sobie z ciężkimi modelami. W kabinie może być do 50-60k poligonów. Lokomotywa z wózkami do 80K poligonów. Najważniejsze jest dobrze wykonane LOD.
To fakt, dobry LOD załatwia sprawę zbyt ciężkich modeli.

Swoją drogą tak się zastanawiam, czy warto w takich wypasionych modelach dodawać normal/specular mapę, aby dobrze wyglądało w różnym i przede wszystkim zmiennym oświetleniu? Czy nie warto, bo za dużo roboty?

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #8 dnia: 06 Marca 2016, 12:12:31 »
Dla Trainza - z wyjątkiem najnowszej wersji, która ma inne wady - nie warto, bo kabiny mają tylko światło ambient.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Marca 2016, 12:14:14 »
To już teraz wiem dlaczego ustawiacie taki niski Specular w modelach i usuwacie to czego nie widać. Potem my to dostosowujemy i ustawiamy wszystko na 255, wówczas naszym oczom ukazują się dziury, dziurunie i dziureczki :). Jednym słowem sporo spawania.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 12:17:14 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Marca 2016, 12:21:02 »
Spawanie też jest konieczne dlatego, że przy konwersji z *.im do 3ds całe spawanie i wygładzanie jest niestety gubione - nawet, gdy pierwotny model je posiadał.

Offline MarcinW

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Marca 2016, 12:25:31 »
Dla Trainza - z wyjątkiem najnowszej wersji, która ma inne wady - nie warto, bo kabiny mają tylko światło ambient.
Jakieś poważne wady ma ten nowy trainz? Tak abym wiedział, czego nie robić :)

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Marca 2016, 12:27:17 »
Po raz kolejny trzeba poprawiać 70% dodatków, popsuli znowu kompatybilność skryptów, a nowy silnik - przynajmniej u mnie - ma tragiczną wydajność. Aby osiągnąć 25FPS muszę zjechać z detalami na minimum, a wtedy wygląda dużo gorzej, niż stare wersje. Dlatego wciąż siedzę na TS2010 - bo w nim na średnio-wysokich ustawieniach mam spokojnie 30FPS w 1080p, a na lżejszych trasach nawet 60.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 12:29:41 wysłana przez adamst »

Offline MarcinW

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Marca 2016, 12:33:41 »
A właściwie to z modelarzy to komukolwiek zależy na takich bajerach jak normal i specular mapy, czy wszyscy wolą robić tylko w diffuse?

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Marca 2016, 15:22:34 »
Na stronie głównej forum masz link upload. http://eu07.pl/upload/ zaznacz przedrostek priv i później wklej tu link który się pojawi po zakończeniu dodawania
Dziękuję.

Swoją drogą tak się zastanawiam, czy warto w takich wypasionych modelach dodawać normal/specular mapę, aby dobrze wyglądało w różnym i przede wszystkim zmiennym oświetleniu? Czy nie warto, bo za dużo roboty?
W nowoczesnych grach tekstury i normal/specular mapy są tworzone z hi-poly modeli.
Od tego co używamy fototekstury, zrobić normal/specular mapy z nich trudno.
Dla Trainz największym problemem nie w liczbie poligonów w modelu, a w liczbie i wielkości tekstur.

Te modele, które ja tutaj pokazał - to źródła. Mogą być one uproszczone.
Gdy model jest umieszczony w kabinie, niewidoczne poligony należy usunąć. A tekstury zmniejszyć i umieścić wszystkie detali na ogólnej mapie.
Na przykład jak tutaj.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 15:24:20 wysłana przez Krasnowski »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Marca 2016, 15:26:46 »
Tylko rzecz w tym gdy zmienjszymy teksturę, to dostanie ona po jakości. Wtedy przeważnie występuję większa pikseloza.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Marca 2016, 15:47:41 »
Tu trzeba przestrzegać reguły.
Jeśli element na pierwszym planie, to jej tekstura powinna być dużych rozmiarów na ogólnej mapie. To samo trzeba przestrzegać, i dla elementów z napisami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Marca 2016, 16:09:31 »
To dziwne, bo patrząc już na niejeden modelu do Trainza mam wrażenie jakby nie każdy tego przestrzegał. Szczególnie jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju oznaczenia itp.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 16:26:38 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Marca 2016, 16:41:34 »
Do tego jest potrzebne community, aby się od siebie wzajemnie uczyć. :)
Prędkościomierz Hasler
http://eu07.pl/userfiles/24016/priv-hasler.7z
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 16:49:08 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Marca 2016, 17:22:17 »
Jak już jesteśmy w temacie modeli od razu zapytam, czy wrażasz zgodę na przystosowanie np lokomotyw spalinowych, ektrowozów itp twojego autorstwa? Wolę o to zapytać oficjalnie by potem ktoś czegoś nie napisał, że zostało zamiecione pod dywan.
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 17:23:28 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Marca 2016, 17:31:09 »
Haslery to akurat już mamy ładne tylko brak rąk do umieszczania ich w starych modelach. http://eu07.pl/forum/index.php/topic,27165.0.html Zrobione podświetlenia i licznik kilometrów po maszynowemu.
Z elementów kabinowych to chyba największe zapotrzebowanie mamy na ładnie oteksturowane fotele. ;)
Mój kanał youtube

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Marca 2016, 17:54:23 »
Jak już jesteśmy w temacie modeli od razu zapytam, czy wrażasz zgodę na przystosowanie np lokomotyw spalinowych, ektrowozów itp twojego autorstwa? Wolę o to zapytać oficjalnie by potem ktoś czegoś nie napisał, że zostało zamiecione pod dywan.
Pozwalam absolutnie za darmo i swobodnie korzystać z dowolnego z moich modeli.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Marca 2016, 17:56:29 »
@Krasnowski: posiadasz może jakąś stronę/wątek na forum (nieprawidłowe skreślić) gdzie można będzie pooglądać twoją twórczość dotychczasową dla Trainza o ile takowy istnieje? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #23 dnia: 06 Marca 2016, 18:10:00 »
« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 18:12:09 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #24 dnia: 06 Marca 2016, 18:11:01 »
Pozwalam absolutnie za darmo i swobodnie korzystać z dowolnego z moich modeli.
Krótko i na temat. W imieniu swoim i społeczności forumowej dziękuję. Robo co strony, to kojarzy mi się ta http://trainzup.com/

« Ostatnia zmiana: 06 Marca 2016, 18:12:33 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Marca 2016, 12:02:31 »
Zawór hamulca zespolonego Oerlikon FV4a
http://eu07.pl/userfiles/24016/priv-fv4a.7z
Zawór hamulca dodatkowego FD1
http://eu07.pl/userfiles/24016/priv-fd1.7z
« Ostatnia zmiana: 07 Marca 2016, 12:04:38 wysłana przez Krasnowski »

Offline MarcinW

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Marca 2016, 13:28:56 »
Mniam, fajne te elementy. Rozumiem, że w 'pochodnych' MaSzyny też możemy użyć? Przydadzą się nam :)

W załączniku wstępnie podmieniłem krany w kabinie, którą mamy, na Twoje :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Marca 2016, 15:37:10 »
Cześć. Jak coś, to mam już zrobiony model radia Pyrylandia F-747. Ale jeszcze mi brakuje przewodu. Masz jakiś patent jak zrobić przewód spiralny http://djn.com.pl/allegro/kab4p4c-cz.jpg ułożony w kształcie litery U?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Krasnowski

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Marca 2016, 16:07:11 »
Rozumiem, że w 'pochodnych' MaSzyny też możemy użyć? Przydadzą się nam :)
W załączniku wstępnie podmieniłem krany w kabinie, którą mamy, na Twoje :)
Tak, można.
Masz jakiś patent jak zrobić przewód spiralny http://djn.com.pl/allegro/kab4p4c-cz.jpg ułożony w kształcie litery U?
Postaram się nagrać wideo tutorial, jak to zrobić.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Elementy kabiny lokomotywy
« Odpowiedź #29 dnia: 07 Marca 2016, 17:02:18 »
Poeksperymentowałem trochę z gięciem sprężynki i uzyskałem szybki efekt z PathDeform ale mam nieregularne rozciągniecie zawojów sprężyny. FFD daje znacznie ładniejszy rezultat, ale wymaga ręcznego gięcia klatki. Masz jakieś lepsze patenty na to?
Mój kanał youtube