Autor Wątek:  Wolny transfer  (Przeczytany 9180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Wolny transfer
« dnia: 25 Lutego 2016, 16:58:09 »
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z bardzo wolnym transferem. Mianowicie przy prędkości internetu 100/10 transfer mam rzędu 40 Kb/s, ta że plik ważący ok. 250MB ściąga się 2 godziny, a nie raz dłużej (patch z repo). Wcześniej zajmowało to kilka minut najwyżej. Wie ktoś co może być przyczyną tak drastycznego obniżenia transferu? Internet podłączony z "kabla". Dzieki z góry za pomoc.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2016, 16:59:51 wysłana przez Tomaszek_Łódź »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Lutego 2016, 17:20:05 »
Zachowanie dostawcy. Ponadto za mało napisałeś, by coś więcej powiedzieć.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Lutego 2016, 17:54:06 »
W sensie jakim to zachowanie dostawcy? Chciałem się poinformować, ponieważ jak coś to złożę reklamację. Jakich danych jeszcze potrzebujesz?

Nie musisz mnie cytować, skoro odpisujesz pod moim postem. Poprawiłem.
Benek
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2016, 17:56:24 wysłana przez Benek »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Lutego 2016, 18:00:11 »
Jaki to jest dostawca i co to oznacza, że masz Internet po kablu? Do Twojego domu/mieszkania może być podłączony Internet radiowy, od routera do komputera może iść skręta, ale to nie oznacza, że masz "Internet po kablu".

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Lutego 2016, 18:22:28 »
Dostawca to Toya, internet podłączony przewodem od gniazda TV do modemu TOYA. Z modemu do routera WI-FI , router WI-FI podłączony do komputera. Sorry wcześniej pomieszałem.
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2016, 09:32:34 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2016, 19:04:42 »
Zazwyczaj dostawcy w umowach zawierają punkt który mówi, że prędkość może być obniżona, w zależności od obciążenia sieci, niezależnie od tego czy internet idzie "po kablu" czy po sieci komórkowej (np. LTE, 3G).
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Lutego 2016, 19:37:14 »
Macius, rozumiem, tylko czy możliwe jest, że takie obniżenie może mieć miejsce od mniej więcej miesiąca praktycznie 24h/dobę? Wcześniej takich problemów nie miałem, niezależnie od pory dnia i nocy.

sebastian82

  • Gość
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Lutego 2016, 20:03:46 »
Pytanie jak taki kabel masz położony? Przedzwoń i sprawdź czy nie masz pajęczażą 2 mieszkania lub ulice dalej. Zorientuj się czy gdzieś nie grzebali w okolicy ostatnio (np roboty ziemne). Bo mogli kabel przypadkiem trzepnąć.
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2016, 09:34:59 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Lutego 2016, 21:18:01 »
Pierwsze co, poszedł bym sprawdzić komputer jak radzi sobie ze ściąganiem plików u sąsiada, kolegi... Po drugie dzwonić do operatora, jeśli u sąsiada, kolegi komputer radzi sobie dobrze. Można sprawdzić łącze w domu innym komputerem, laptopem lub tabletem. My tu zwyczajnie będziemy tylko gdybać, a od takich rzeczy jest BOK. Sebastian, internet z Toya, nie jest wrażliwy na to co napisałeś, idzie po kablu koncentrycznym, wraz z przesyłem telewizji analogowej i cyfrowej (sieć gwiaździsta). To oznacza, że usterka kabla daje setki odbiorców pozbawionych usług. Sprawdź komputer i wyklucz jego usterkę. Nie dostaliśmy informacji co jest za modemem od Toya, skrętka rj45, czy wifi.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Lutego 2016, 18:29:12 »
Przyczyny mogą być rozmaite:
1. Leżące po stronie użytkownika.
2. Leżące po stronie operatora.
3. Obustronne.
4. Czy oni dają jakiś router w ogóle?
5. Pingi przechodzą?
6. Jak masz Windows to wpisz w wiersz polecań polecenie netstat i policz, ile pojawi się wierszy z połączeniami.
7. Wpisz na stałe DNSy googlowe:

    8.8.8.8
    8.8.4.4

8. Spidtesty jakie wychodzą?
9. Blokada windykacyjna może być.

Reg. obowiązki 16.
Proszę poprawić wiadomość. Niepotrzebnie jest rozciągnięta na wiele linii.
Benek
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2016, 12:54:12 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Lutego 2016, 18:45:31 »
Blokada windykacyjna??? Jaki program do testowania prędkości internetu polecacie dla Windows 7?
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2016, 18:51:23 wysłana przez Tomaszek_Łódź »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Lutego 2016, 20:51:09 »
@Tomaszek, widzę że kompletnie nie współpracujesz. Dałem konkretną propozycje, nie dostałem żadnej informacji. Dalsze ciągnięcie za język uważam za bezcelowe.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Lutego 2016, 21:20:04 »
Krzysztof, jutro napiszę jak przebiegły testy w/g Twojej instrukcji. Za modemem od Toyi nie wiem co jest bo się nie znam. Jutro podeślę ci na pw zdjęcie. Tak będzie najlepiej.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Lutego 2016, 21:51:19 »
Za modemem w kierunku do Twojego komputera. Przed modemem masz rozgałęźnik z filtrem na kablu wchodzącym do mieszkania. Rozumiem że odbiór telewizyjny jest w porządku (jeśli masz taką usługę).

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Lutego 2016, 23:20:08 »
Blokada windykacyjna??? Jaki program do testowania prędkości internetu polecacie dla Windows 7?
http://www.speedtest.pl/
Spróbuj ściągnąć torrentem MaSzynę.
Polecenie netstat.
Menadżer zadań - tam masz wykres zajętości sieci. Idiotycznie wyskalowany ale zawsze.

2. Blokada windykacyjna jest związana z rachunkami i albo jest słuszna albo nie.



Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Lutego 2016, 00:15:16 »
http://www.predkosci.pl/ oprócz sprawdzenia prędkości internetu, umożliwia sprawdzenie wielu innych danych.

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Lutego 2016, 12:37:42 »
Na speedtest: ping 47ms, download 1,96Mb/s, upload 2,03Mb/s
Przez polecenie netstat, wyniki w załączniku
Menadżer zadań pokazuje tak jak w załączniku
Blokady windykacyjnej brak
Krzysztof, za modemem mam trzy kable: zasilanie, przewód prowadzący do routera wifi, przewód antenowy. Zdjęcie wysłałem Tobie na PW.
@Anrej z podanego przez Ciebie linka wyszedł jeszcze inny wynik: download 0,74, upload 3,17
Co do pobierania Maszyny przez torrent, to prędkość jest normalna, taka jak była 400-520kB/s, czas to jakieś 40minut i krócej.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2016, 12:45:28 wysłana przez Tomaszek_Łódź »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Lutego 2016, 23:39:02 »
Przeważnie jest tak, że szybkość pobierania jest większa od szybkości wysyłania. U ciebie dziwnym trafem jest odwrotnie. Trudno zrozumieć układ połączeń na podstawie twojego opisu. Masz doprowadzony kabel koncentryczny do mieszkania. Do niego podłączony jest rozgałęźnik. Jeden kabel od rozgałęźnika idzie do telewizora, drugi kabel idzie do modemu kablowego lub modemu z wbudowanym routerem WiFi. Ważne jest podłączenie do rozgałęźnika, gdyż są tam odpowiednie filtry. Jeszcze jedno Toya wymaga podanie adresu fizycznego MAC urządzenia, jest na tylnej ściance modemu. Najlepsze wyjście sprawdzić poprawność połączeń, w przypadku niedziałania zadzwonić do BOK Toya. Komputer z modemem masz połączony kablem, czy przez WiFi, bo to przy konfiguracji może mieć znaczenie.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Lutego 2016, 22:39:41 »
Netstat trochę słaby, sprawdź przy wyłączonych wszystkich programach korzystających z neta powinno być do 6 połączeń. Na ta chwilę wygląda to na problem po stronie operatora, ale sprawdź na innym sprzęcie.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Lutego 2016, 22:48:45 »
Jeszcze jedno Toya wymaga podanie adresu fizycznego MAC urządzenia, jest na tylnej ściance modemu.
Nic nie wymaga, modem dostajesz od operatora (TOYA) i oni doskonale wiedzą jaki MAC jest w modemie dostarczonym klientowi. To samo jest w UPC, bo aktywację połączeń dokonuje instalator. Nic mądrzejszego nie napiszecie, jeśli komputer jest winny, @Tomaszek ma problem. Jeśli nie komputer, to trzeba zgłosić usterkę do BOA. Napisałem to, w 9 wiadomości tego tematu. Sprawdzenie kompa z dostępem do innego źródła internetu nie powinno być trudne.
Ps: Na PW, nie dostałem żadnych zdjęć.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Lutego 2016, 23:08:00 »
Ja pare lat temu przypadek mialem taki, ze drastycznie spadl mi transfer. Po zgloszeniu do BOK, zjawil sie technik. Podpial sie swoim laptopem. Z jego laptopu bylo ok, wiec wychodzila wina po stronie mojego kompa, choc ja sie z tym za bardzo pogodzic nie moglem. Technik sobie poszedl i tyle. Zostalem sam z problemem. Wyciagnalem z szafy starego kompa. Na nowo postawilem na min system i transer byl nadal mizerny. Ponowne zgloszenie do BOKu, troche bardziej ich przycisnalem. Wina lezala po ich stronie. Zdalanie cos pogrzebali i nagle transfer wrocil do normy. Dostalem telefon zwrotny od operatora z zapytaniem jak w tej chwili, wiec odpowiedzialem, ze ok.
« Ostatnia zmiana: 28 Lutego 2016, 23:14:03 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Wolny transfer
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Lutego 2016, 20:31:18 »
Na utorrent np. transfer jest taki jak być powinien, zatem jutro sprawdzę prędkości na laptopie. Podepnę go bezpośrednio do kabla i zobaczymy czy będzie jakas różnica.
EDIT: Sprawdziłem połączenie na laptopie poprzez WiFi, transfer dużo szybszy, około 10minut.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2016, 15:59:12 wysłana przez Tomaszek_Łódź »