Autor Wątek:  1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.  (Przeczytany 7817 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Pablo

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« dnia: 17 Lutego 2016, 14:23:32 »
Mam ostatnio trochę wolnego czasu. Prowadząc dość często skład tlk z Macierzewa do Dębicy zauważyłem na odcinku od Macierzewa do Wilisia brak trawy i drobnych krzewów, jak również i w samej Dębicy są duże, puste miejsca. Naszła mnie więc pokusa uzupełnienia tego. Nie wiem jak się zabrać do tego(to by były moje początki w pomocy dla Maszyny). Może być też tak, że ktoś już pracuje nad tym to proszę o info. Mam też parę pytań:
1. nie mam 3dmaxa. Czy można to zrobić z użyciem edytora Rainsted lub inaczej?
2.  gdzie znajdę textury do użytku(trawa, krzewy, drzewka itp)?
3.  gdzie mogę się trochę douczyć w tym temacie i poczytać jakieś porady?
4. jeśli to zamierzenie jest nie na możliwości początkującego to po prostu napiszcie Mi o tym:)
5. Czy jak wstawię te obiekty to trzeba to oddać to do testów tzn. czy może to mieć wpływ na działanie mapy i scenariusza(jakieś errory)?
Niektóre z moich pytań mogą zdradzać, że jestem zielony w temacie ale to mój początek drogi:)

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4049
  • Wydział Promocji
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Lutego 2016, 14:55:25 »
1. Można notatnikiem, ale będzie to praca mozolna.
2. W folderze textures, podfoldery l61_plants, plants, grass, grass_l61.
4. Wstawianie modeli to właśnie zajęcie idealne dla początkującego :)
5. Tak, każdy dodatek musi przejść testy, aby był wrzucony do paczki. Jedyny wpływ na scenerię (negatywny) to to, że "drzewa mogą wchodzić do kabiny" jak niepoprawnie będą rozmieszczone.
PKP Intercity BZW | 12 lat z MaSzyną! (eu07-160110) | Skrypty 3dsMAX

Offline Pablo

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Lutego 2016, 15:42:33 »
Przepraszam za głupie pytanie, ale ten notatnik(gdzie go znaleźć?) to jest osobny program, czy w ramach edytora Rainsted też to zrobię?

Offline Tomaszek_Łódź

  • Wiadomości: 852
    • Zobacz profil
    • http://www.youtube.com/user/Tomaszek1980lodzlodz?feature=guide
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Lutego 2016, 15:44:56 »
To jest narzędzie zawarte w systemie twojego komputera. Powinno być widoczne po wciśnięciu START w lewym dolnym rogu.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Lutego 2016, 16:01:13 »
Rainsted teoretycznie umie ale w praktyce średnio się nadaje do wstawiania obiektów punktowych. Jest jeszcze program Mariusza w vba na excela.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 429
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Lutego 2016, 16:21:24 »
Pewnie napiszę herezję. Najlepiej to ściągnąć sobie 3dsmaxa w wersji trial. Poćwiczyć i wstawiać za jego pomocą. Po pierwsze, widać pozostałe obiekty, co niweluje możliwość konfliktu lokalizacji. Po drugie, umożliwia wstawianie w osi xyz, co ma znaczenie szczególnie dla wysokości wstawianych obiektów w stosunku do obiektów obok leżących. Po trzecie, przybliża nam 3dsmaxa, stosunkowo łatwą zabawą. Ja wstawiałem latarnie w Quarku przy pomocy 3dsa. Natomiast, jeśli na słowo notatnik, zadajesz pytanie co to jest, to mam mieszane uczucia. Próbuj jednak.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9179
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 705
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Lutego 2016, 16:23:37 »
Dla mnie zdecydowanie lepiej od zwykłego notatnika pracuje się na Notepad'zie++.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Pablo

  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #7 dnia: 17 Lutego 2016, 16:32:39 »
A reszta trawy, krzewów, ta która już jest w scenerii jakim najwygodniejszym programie była tworzona? Znalazłem notatnik i jako po otwarciu jest kompletnie pusty przyznam że trochę zwątpiłem:)
Jak zacząć pracę w notatniku na tej konkretnej scenerii. Jak mam umieszczać obiekty to przydałby
się jakiś graficzny podgląd scenerii gdzie i jak te obiekty umieszczać. Czy istnieje jakiś tutorial jak to w ogóle zacząć? Wiem że Maszyna to nie Trainz i umiejscawianie obiektów może zupełnie inaczej
wyglądać, ale potrzebuję wskazówek na początek jak się zabrać do tego.   

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #8 dnia: 17 Lutego 2016, 17:16:38 »
L053 jest płaska akurat, wiec tu oś Z odpada. Sceneria jak i chyba dodatkowe dekoracje były tworzone w 3ds maksie.
Zapoznaj się ze strukturą scenerii maszyny http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#Include http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/Scenery.doc#node_.E2.80.A6_model w szczególności.
Wszystkie dekoracje wstawia się jako obiekty punktowe we współrzędnych kartezjańskich globalnych scenerii. Domki powinny mieć w include wpis generujący obrys bryły. Nie mamy edytora pozwalającego widzieć meshe obiektów w czasie rzeczywistym i dlatego tak ciężko robi się scenerie do maszyny.
Są następujące opcje w kolejności od najłatwiejszej:
1. Importujesz scenerię do 3ds maxa, masz jako taki podgląd wszystkiego. Wstawiasz sobie obiekty klikając w globalnych xyz.
2. Imputujesz scenerię do Rainsteda. Wstawiasz obiekty przywiązując je do trajektorii z przesunięciem o wektor. Mniej intuicyjne, jakiś podgląd jest i mało kto to tu rozumie by udzielić pomocy.
3. Wyświetlasz podgląd w rainstedzie i sczytujesz współrzędne miejsca po czym dodajesz wpis ręcznie w notatniku. Pojedyncze obiekty tak można robić, ale budowanie miasta bez obrysu domów i sianie trawy po kępce to masochizm.
4. Jak wyżej tylko współrzędne odczytujesz z poziomu symulacji. Widzisz przynajmniej wszystkie obecne obiekty w 3d.
Mój kanał youtube

Offline carmel4a

  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Lutego 2016, 22:23:30 »
Pamięta ktoś jeszcze gmaxa? Wiem, że były skrypty do niego, nie są chyba aktualizowane, ale myślę, że udałoby się wczytać scenerię i powstawiać krzaczki. Mogę się mylić (samemu, 'u siebie' jestem na etapie torów). Jak gdzieś rok temu bawiłem się gmaxem, to eksport działał (kawałek toru, obiekt) więc gdyby wyeksportować tylko dodane obiekty (jako warstwę, scm) to mogłoby to zadziałać.
Ps: wiem, że gmax to staroć, ale wydaje mi się mniej 'hardcorowy' niż notatnik.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: 1053_Całkowo-tlk-uzupełnienie roślinności.
« Odpowiedź #10 dnia: 17 Lutego 2016, 22:39:17 »
A ma on skrypt importu? Tą l053 trzeba sobie pierwej wczytać do podglądu by wiedzieć gdzie trawkę siać.
Mój kanał youtube