Autor Wątek:  Sceneria scnBN  (Przeczytany 90117 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #90 dnia: 14 Maja 2017, 10:01:33 »
@Łukasz, naucz mnie w końcu wstawiać domki i całą resztę to szybciej się skończy i wyda ten projekt :)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #91 dnia: 14 Maja 2017, 12:31:07 »
Kuba a co to za problem? Wybierasz interesujące Cb współrzędne i wstawiasz obiekt za pomoca include.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #92 dnia: 14 Maja 2017, 14:03:17 »
Można ustawiać edytorem SCM, tylko wysokość trzeba przeliczyć korektorem Mariusza.
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #93 dnia: 22 Maja 2017, 20:10:42 »
Cytuj
nieowskaźnikowane przystanki w km 107, 120, 135 i 140 – w 107 i 135 nie ma szans zatrzymać się w peronie z prędkości rozkładowej/drogowej
Będą dodane w nastepnej wersji.
Cytuj
do 44 km jakieś 4-5 postojów, później jakieś 30 km przerwy – trochę rzadko, niczym na węglówce/CMK
odniosłem wrażenie, że standardowo perony na scenerii mają 250–300 metrów
Dodam co najmniej 2 przystanki więcej (wstępnie) więc będzie, ale i tak zostanie odcinek pomiędzy gdzie nie będzie stacji, coś właśnie a'la CMK. Perony jeśli dobrze pamiętam na przystankach na 210m, na stacjach w zależności jak są w rzeczywistości, w odpowiedniku Katowic są długością... jak w Katowicach, to samo w odpowiedniku stacji Nowy Sącz i Chabówka. Plus chyba z 300m na innych stacjach. Nie wiem, może zmierzę przy następnej okazji.
Przy nastepnej wersji jest szansa na: troche aut na drogach i trochę latarni, to tak wstepnie.

EDIT. kilka nowszych screenów. Na samej trasie przybyło około 5 nowych przystanków. Plus zmiany w otoczeniu i innych. Nastepną wersję wrzuce jak zrobię teren przy nowym około 23km odcinku lekko stylizowanym na linie Chabówka - Zakopane.
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwca 2017, 22:37:16 wysłana przez dymus »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #94 dnia: 09 Czerwca 2017, 07:01:02 »
Tylko tak rzucę temat, że jeśli masz przystanek to obok jest albo obiekt mostowy (najczęściej przejście pod) albo przejazd / przejście w poziomie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #95 dnia: 07 Sierpnia 2017, 18:58:32 »
.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #96 dnia: 05 Maja 2018, 16:35:56 »
Screeny

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #97 dnia: 05 Maja 2018, 16:43:05 »
Blokom Roziego można porobić wersje z gładkimi bokami bez adresów. Będą lepiej wyglądać nastawiane na kupie.
Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2018, 16:44:08 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Kermit

  • Wiadomości: 579
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 984
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #98 dnia: 05 Maja 2018, 17:25:47 »
Czemu takie pole na ostatnim skrinie, tyle ladnych texow jest przeciez. :(

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #99 dnia: 05 Maja 2018, 18:26:42 »
Szacunek. Brak mi słów. Naprawdę kawał dobrej roboty zrobiłeś, powodzenia w dalszych pracach.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Balaclava

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 936
  • vel. krzysiuup
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 726
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #100 dnia: 05 Maja 2018, 18:31:06 »
Ładnie, ale ta nastawnia z Kotlarni gabarytowo trochę za duża jak na tak mały posterunek. Może wciśniesz tam tą z Krywałdu? (leży w teście)
Dokumentacja dla przyszłych pokoleń deweloperów:
MaSzynowa Wiki
Narzędzia deweloperskie - Blender

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #101 dnia: 05 Maja 2018, 18:46:42 »
Co zostało do zrobienia?
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #102 dnia: 05 Maja 2018, 19:15:14 »
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.

Offline GOPdriver

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 89
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #103 dnia: 05 Maja 2018, 19:16:15 »
Układ torowy jest skończony, czy będzie dalej rozwijany?
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #104 dnia: 05 Maja 2018, 23:16:12 »
Cytuj
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Po oglądnięciu screenów, na moje oko została jeszcze sieć do uzupełnienia w paru miejscach.
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #105 dnia: 06 Maja 2018, 12:09:38 »
@Łukasz, wrzuć może najnowszą wersję. Mam ostatnio chwilę czasu wieczorami to potestuje :)
Do której PC najlepiej wrzucić?

Jeśli nie masz nic przeciwko, to powsadzam trochę przeszkadzajek :)

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #106 dnia: 06 Maja 2018, 18:50:07 »

[...]Drzewa polecam jednak sadzić do grani. Albo dać tam plane ściany lasu z dużą ilością alfy, powtarzany co kilka metrów w dół zbocza. W sbt się to w jeden mesh złączy, więc wydajność powinna być znośna. Kształty koron drzew na grani wyglądają nieporównanie lepiej od takiej gładkiej linii.
Tamta część jest jeszcze nie skończona, wiem że potrzeba to inaczej zrobić (i w innych miejscach pewnie też).
Czemu takie pole na ostatnim skrinie, tyle ladnych texow jest przeciez. :(
Takie jest na razie, może się zmieni.
Ładnie, ale ta nastawnia z Kotlarni gabarytowo trochę za duża jak na tak mały posterunek. Może wciśniesz tam tą z Krywałdu? (leży w teście)
Wiesz co, narazie zostaje taka, w zasadzie tamto miejsce w teorii obsługuje ten i bliski posterunek (przynajmniej w teorii). Poza tym jeśli dobrze kojarze na podg Starzyny też jest taka duża nastawnia, a rozjazdów stosunkowo mało, więc powidzmy zostanie ta nastawnia. Natomiast w innych miejscach gdzie żadnej nastawni na razie nie ma na pewno coś wykorzystam.
Co zostało do zrobienia?
Jeden brakujący odcienek torów, tak żeby dołączyć część 'górską', mniej więcej kika kilometrów tak zeby mogło być senswnie z układem torów. Poza tym sieć trakcyjna (wszystkie stacje, bo na razie praktycznie nie mają nic), uzupełnienie otoczenia, skończenie grupy towarowej i podg z jej wyjazdu (gdzieś w połowie scenerii), plus zrobienie otoczenia w środku scenerii w poblizu jednej stacji gdzie całkowicie jest odcinek do nowa.
Co nie zmienia faktu że jest już bliżej niż dalej do skończenia.
Na pewno napisanie porządnych scenariuszy oraz detale na scenerii: znaki drogowe, pewnie jakieś sygnalizatory, przeszkadzajki i inne cuda pierdoły.
Sceneriusze to jedno, ale skończenie otoczenia to druga zupełnie inna rzecz. O takich rzeczach jak znaki drogowe na razie nie myśle nawet - trochę zbyt duze detale jak na teraz.
Układ torowy jest skończony, czy będzie dalej rozwijany?
Na głównej magistrali/części (długośc ponad 140km) raczej nie będzie nic dodawane. Może tylko inny układ stacji na końcu, czy inne zakończenie, ale to końcówka. Nie ma sensu powiekszać tego na długość. Poza tym jeździ sie wystarczająco szybko i długość jest taka że nie ma sensu wydłużać tego o nie wiadomo ile.
Rozwijana będzie tylko jakaś część tak żeby połączyć odcienk 'górski' z resztą. Wtedy osiągnie się kształt całosci w literę "T", tak że spokojnie ma się trzy trasy (całość po magistrali, połowa po magistrali w jedną lub drugą część i odc. górski).
W teorii mogłoby dojść jeszcze przedłużenie części góskiej, wstepny pomysł i tory są (bo sa juz od dłużeszego czasu), kwestia pozostaje czy zrobię tam (a niby fajnie by było, bo to tylko kilkanaście km), więc to jest kwestia do przemyślenia.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #107 dnia: 06 Maja 2018, 19:06:27 »
W Starzynach owszem jest duża ale za to wysoka. No i steruje rozjazdami na Koniecpol i Psary.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #108 dnia: 07 Maja 2018, 10:05:35 »
Moja propozycja jest taka, żeby zrobić samą scenerię z podstawowymi eventami (przypisanie urządzeń) i dać komuś innemu do zrobienia scenariuszy. Będzie szybciej i lepiej za pewne. Po drugie zanim to wyjdzie to może się uda zrobić jakiś normalny system opisu scenariusza tak, że nie będzie się trzeba męczyć jak teraz.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #109 dnia: 07 Maja 2018, 10:34:14 »
Scenariuszy takich porzadnych i tak nie mam zamiaru pisać (oprócz ew. prostego jakby była wersja testowa) bo w pisaniu scenariuszy są tutaj lepsi ode mnie ;) I tak na razie mam w planach to co piszesz czyli podstawowe dopisanie eventów tak żeby chociaż AI widziało semafory czy inna podstawowa obsługa itp.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #110 dnia: 09 Października 2018, 11:45:01 »
.

Offline centarail

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 72
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #111 dnia: 09 Października 2018, 14:45:05 »
Po wrzuceniu linku: https://www.dropbox.com/s/dl/kzxcqrvk3vnxt4v/scnbn_23072016.rar do przeglądarki żeby się pobawić w jakieś amatorskie testy tej scenerii - to się nie da gdyż wyskakuje powiadomienie takie jak w załączniku.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #112 dnia: 09 Października 2018, 16:42:51 »
Nic dziwnego bo już tamtej wersji nie ma na dysku. Nie byłoby najmniejszego sensu uruchamiać tamtej wersji - zaszło tyle zmian że jest ona po prostu zupełnie nie aktualna.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria bez nazwy (scnBN)
« Odpowiedź #113 dnia: 09 Października 2018, 17:16:07 »
Na screenie 11 można by żaglówkę postawić. Tor w zagłębieniu bez cieku wodnego i melioracji, dolina porośnięta podmokłą roślinnością. ;)
Jak to Polska ma być, to płoty w okół każdej posesji obowiązkowo.
Mój kanał youtube

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria scnBN
« Odpowiedź #114 dnia: 09 Października 2018, 21:39:48 »
Na screenie 11 jest łąka, jakby tam zbierała się woda to i tak by spływała dalej, bo jest wszędzie tam z górki, spłynęłoby do rzeki, która jest kilkanaście km dalej :P O płotach wiem, ale na razie tego nie ruszam.
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2018, 21:42:50 wysłana przez dymus »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Sceneria scnBN
« Odpowiedź #115 dnia: 10 Października 2018, 07:47:18 »
Stele. nie przesadzaj z realizmem bo nigdy nie wyjdzie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Sceneria scnBN
« Odpowiedź #116 dnia: 13 Października 2018, 17:13:23 »
Jeszcze takie 3 screeny luzem.

Sebol82

  • Gość
Odp: Sceneria scnBN
« Odpowiedź #117 dnia: 14 Października 2018, 11:38:01 »
Jest gdzieś link do aktualnej paczki? Pytam bo w międzyczasie grzebię między innymi przy sieci i może zrobię conieco, zwłaszcza, że żadne przęsło nie jest takie same. mam już trochę odłączników i nowych słupów. pora zabrać się za bramki i wysięgi.

Offline Union Pacific

  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Sceneria scnBN
« Odpowiedź #118 dnia: 29 Stycznia 2019, 07:10:13 »
Jesli mozna to przychylam sie do pytania zadanego we wpisie powyzej.
Intel Core i7-7700HQ (2.8 GHz, up to 3.8 GHz, 6 MB cache, 4 cores) Kaby Lake Processor + NVIDIA GeForce GTX 1050 (4 GB GDDR5 dedicated) ,  32GB System Memory

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Sceneria scnBN
« Odpowiedź #119 dnia: 29 Stycznia 2019, 14:29:43 »
Nie, nie ma. Nie była ona dawana na testy.
Mój kanał youtube