Autor Wątek:  Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!  (Przeczytany 1003766 razy)

bercik98bercik, Hubertnator23, dcholerzynski89 i 3 Gości przegląda ten wątek.

Online Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2280 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:18:24 »
Dlaczego ta sceneria nadal nie jest w PC?
  • Dalej posiada duplikaty względem PC, aktualnie najbardziej rażącym są moim zdaniem rozjazdy, które się różnią odwrotnymi eventami przestawiania. Trzeba podmienić na paczkowe odpowiedniki, poprawiając przy okazji eventy. Najlepiej chyba napisać np. w Pythonie automat do podmian.

Lista duplikatów:

Rozjazdy:
/scenery/linia546/zwrl34r300.inc
/scenery/linia546/zwrp34r300.inc
/scenery/zwrl65r1200aut.inc
/scenery/kaliska/zwrl34r300.inc
/scenery/kaliska/zwrl34aut300.inc
/scenery/kaliska/zwrp34r300.inc
/scenery/kaliska/zwrp34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrl34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrl34r300m.inc
/scenery/lj/zwrp34r300aut.inc
/scenery/lj/zwrp34r300m.inc

Tarcza rozrządowa świetlna: - są dwa pliki; trzeba scalić do jednego. O ile orientuję się nie mamy żadnej w paczce:

/models/ts7rbi.e3d
/scenery/ts7rbi.inc

/models/pkp/TS7rbI.t3d
/scenery/pkp/ts7rbi.inc

Nie patrzyłem na zawartość, ale na oko lepiej zachować tą w folderze /pkp/, ponieważ jest w wersji t3d/tga.

Duplikaty w folderze /lj: - do weryfikacji które "lepsze", trzeba również się upewnić czy nie mamy takich modeli w paczce:
Semafory (inc) - do podmiany na paczkowe
Dworce (np. scenery/lj/dworzec_ls.inc vs. scenery/stacje/dworzec_ls.inc)

Duplikaty urządzeń/inców przejazdów: --> właśnie ogarniam, do podmiany zostały trzy przejazdy.

Trzeba jeszcze zweryfikować czy nie ma innych duplikatów.


  • Sceneria posiada modele i tesktury obiektów dedykowanych w e3d/dds
Tutaj raczej pytanie do ludzi odpowiedzialnych za stan pctga - zezwalacie na potencjalne wgranie e3d/dds, czy zrobić nowe modele/tekstury (min. +3 lata kiszenia)?

  • Różowe tekstury w Nowych Skalmierzycach i Sieradzu
Nowy model sygnalizatora od Sz będzie można zrobić z EHZ-32, imo warto by również odkopać model tarczy zaporowej autorstwa @Balaclava, nawet jeżeli byłby skrypt na oddzielnym submodelu (w razie czego mogę zrobić).


To chyba wszystko, jak coś przeoczyłem, to dajcie znać. Każda pomoc w powyższym mile widziana; jak robicie poprawki to prośba by pobierać pliki z: eu07.pl/svn/kaliska (dane takie same jak przy logowaniu na forum). Podeślijcie najlepiej tutaj do wątku albo do mnie na PW; jeżeli w ciągu 7 dni nie odpowiem, to dajcie plik dowolnej osobie z dostępem do repozytorium (beta/dev/repo) celem wgrania.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2024, 20:24:33 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Felix

  • Wiadomości: 44
  • Projekt Tarnowskie Gory - L131/137/143/144 i 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 20
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2281 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:37:12 »
Dopóki ta sceneria nie trzymie mapy wiec i wymiarów  nie ma sensu co innego poprawiać moim zdaniem a na pewno nazywać tej mapy realną a co dopiero myśleć o dołączeniu do PC.

Online Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2282 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:39:00 »
co dopiero myśleć o dołączeniu do PC.
Fikcyjne scenerie trafiały do paczki, ta nie może trafić?

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 493
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1451
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2283 dnia: 17 Kwietnia 2024, 20:44:55 »
Chyba dla kaliskiej można zrobić wyjątek, gorsze twory mamy w paczce, a kaliska mimo wszystkich wad, posiada jakiś swój klimat.
Gdyby nie to, że mam pół Polski rozgrzebane to mógłbym myśleć o remake'u, poza lepszym odwzorowaniem na pewno pozbylibyśmy się 90% problemów.
Dobrowolne wsparcie: Tipply

Online Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2284 dnia: 18 Kwietnia 2024, 20:54:04 »
Błaszki, Piwonice i Kalisz ogarnięte. :)

Myślę, że za niedługo wstawię tu paczkę do testów, po czym będzie można przystąpić do podmian rozjazdów.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2285 dnia: 21 Kwietnia 2024, 14:22:27 »
Od wersji 24.4.172.19027 Rainsted posiada w edytorze SCM operację weryfikacji liter w rozjazdach krzyżowych i potrafi zamienić "a" z "b" oraz "c" z "d" w zależności od tego, czy zwrotnica składowa krzyżowego jest w lewo czy w prawo. Zmiany dotyczą tylko zwrotnic, w których pierwszy odcinek jest prosty. Wykonałem tę operację na Linii 351 i wstępnie wygląda dobrze. Drugim etapem poprawek jest zamiana miejscami torów w zwrotnicach "b" i "d" tak, aby tor prosty był drugim. Jednocześnie trzeba wtedy wymienić plik INC z eventami. Pewnie niedługo zrobię to na Linii 351, wtedy będę w stanie potwierdzić działanie algorytmu.

Co do eventów przekładania rozjazdów, podmianę można wykonać np. w Notepad++, wykorzystując jakiś tymczasowy znak, który normalnie nie występuje w pliku (np. tyldę). Proponuję od razu zamienić na wariant z dwukropkami, wtedy nie będzie wątpliwości co do kierunku ustawienia zwrotnicy. Eventy z dwukropkami można również dopisać do tych "starych" plików INC, jako przeciwne do pierwotnie używanych (czyli zgodnie z aktualnymi wytycznymi). Dzięki temu będzie można przetestować przekształcenia pliku sterującego misji bez potrzeby podmiany wpisów rozjazdów w scenerii, a następnie będzie można podmienić wpisy rozjazdów bez obawy o zepsucie działania misji. Czyli operacje do wykonania:
  • Dopisać eventy z dwukropkami do plików INC pochodzących sprzed 2010 roku.
  • Wykonać zamianę eventów rozjazdów w pliku sterującym misji, dopisując dwukropki (nie dotyczy krzyżowych).
  • Przetestować działanie misji.
  • Jeśli wszystko nadal działa, można przystąpić do podmiany wpisów plików INC w scenerii.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Online Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2286 dnia: 21 Kwietnia 2024, 14:47:23 »
Jaka jest przewaga eventów ':+' nad '+'? Pytam się, bo event ten sam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6310
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 340
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2287 dnia: 21 Kwietnia 2024, 15:16:25 »
Eventy z dwukropkiem są jednoznaczne co do ułożenia rozjazdu wg wytycznych ustalonych od 2011 roku: plus na prosto, a minus na bok. Natomiast te bez dwukropka miały inne znaczenie do 2011, a inne później, przez co np. powstał chaos na Kaliskiej. Ale męczyłem się z tym również na MZD, które wypadło z PC2011 i nie zostało dostosowane do nowych wytycznych. Podobna sytuacja jest z rozjazdami krzyżowymi — przerabiając Linię 61 musiałem zweryfikować topologię rozjazdów krzyżowych i dodaniem dwukropka oznaczałem te, które były już sprawdzone i skorygowane. Nie miałem wtedy narzędzi ułatwiających pracę, ogólnie wytyczne dla rozjazdów uporządkowałem dopiero na początku 2017 roku. Docelowo miałem zamiar zrobić automatyzację tworzenia eventów na poziomie EXE i dwukropek miał oddzielać nazwę urządzenia od nazwy operacji wykonywanej na tym urządzeniu (a chodziło też o jednoznaczną analizę stanu urządzeń na poziomie multiplayera). Dzięki temu wystarczyłoby wstawić wpis rozjazdu do scenerii (tzn. sam wpis torów) i bez potrzeby jawnego tworzenia pliku INC można by nim sterować. A jawne definiowanie eventów wymagane by było tylko w przypadku obsługiwania dodatkowych funkcji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Online Hubertnator23

  • Deweloper
  • Wiadomości: 674
  • Specjalista ds. kiszenia nieukończonych dodatków
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2288 dnia: 25 Kwietnia 2024, 17:46:53 »
Miałem chwilę czasu, to przekopałem zgłoszenia.

Na wjeździe do Kalisza od strony Łodzi brakuje semafora wjazdowego. Kiedyś był teraz niema.
Nie stwierdzono, może podmień plik na ten: https://eu07.pl/svn/kaliska/scenery/kaliska/sygnalizacja.scm.

Scenariusz na towarowym z LOL do OW nieprzejezdny. Utykamy pod s1 na prawym torze w NS z powodu przebiegu kolizyjnego miedzy pospiesznym a towarowym za NS w strone OW.
I tu mamy hit sezonu... AI ignoruje sygnały w NS. Jak będzie Sr1, to i tak go zignoruje. To jeszcze da się poprawić, ale w eventach stacyjnych nie będę grzebał, zajmie to tyle czasu a efekt mizerny. No i przede wszystkim nie chcę mi się. :P

Dodatkowo widziałem, sporo plików E3D, chyba one są w T3D?
lol

Dla scenariusza cegielski braki dla plikow:

scenery\gh.scm

textures\AsphaltPlatform1
textures\AsphaltPlatform1_side
scenery\lj\ss5zpcpbyn2.inc
scenery\lj\ss4zcpbynw24sbl.inc
scenery\lj\w9.inc
scenery\przemysl\rozladowywarka_ecpiwonice.inc
scenery\peronowe\kladka_ow.inc
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.FIZ
dynamic\ROAD\GOLF-1\golf-1.MMD
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.FIZ
dynamic\ROAD\AUDI80B2\80B.MMD
textures\Tpbps_new2
sounds\gadka3.wav

W scenariuszu 134 dalej nie slychac ustawiacza pomimo wgrania brakujacych dzwiekow. Sam scenariusz jest przejezdny.
W scenariuszu 5523 nie slychac ustawiacza pozatym scenariusz przejezdny.
Uhm, wynalazek lj/w9.inc został dawno podmieniony, chyba najlepiej będzie jeśli zainstalujesz paczkę na nowo.

EDIT: puściłem kaliską na 3h, również u mnie jest kraksa. Jako tymczasowe rozwiązanie bym dał, że pab2_tow zamiast kierować na wolny tor z lewej, zawsze będzie kierował na tor z prawej.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2024, 21:34:32 wysłana przez Hubertnator23 »

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2289 dnia: 27 Maja 2024, 02:55:38 »
Witam. Co zrobić żeby transkrypcje radiowe działały na 23.07? Folder kaliska_450 wgrany do folderu z symulatorem ale nie słychać nic na radiu.

Offline Jaros

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2290 dnia: 27 Maja 2024, 18:28:20 »
Wypakuj i zamień ten plik

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2291 dnia: 27 Maja 2024, 19:30:09 »
Teraz to elegancko, działają :) Wielkie dzięki. A jest możliwość żeby działał też ZEW3 i próba radia? Trzeba dodać jakieś wpisy do pliku?
« Ostatnia zmiana: 27 Maja 2024, 21:41:51 wysłana przez matek123 »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6117
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2085
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2292 dnia: 27 Maja 2024, 21:42:57 »
Jeżeli nie ma odpowiednich eventów, to trzeba by było je dodać.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Joymaxx

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kaliska - sceneria do pobrania w pierwszym poście!
« Odpowiedź #2293 dnia: 27 Maja 2024, 22:39:17 »
Mogę dodać inne np z linii 053?

W pliku załączonym od kolegi wyżej mam linię odpowiadająca za próbę radia. Leci ona tak:

node -1 0 roz62 sound -25006.5 0.2 8914.29 radiotelefon/proba_radia.ogg endsound
event roz62 sound 1 roz62 1 endevent
node -1 0 roz62 eventlauncher -152 217 -1 -1 none 1829 roz62 none end


Jeśli chcę ją zamienić na tą działającą z linii 053, wystarczy że zamienię te linijki i będzie działać czy trzeba dodać jeszcze jakieś brakujące skrypty?:

node -1 0 l053test_domyslny sound 0 0 0 radiotelefon/linia053/l053_wieczor_probaradia.wav endsound  event l053test_domyslny sound 0 l053test_domyslny 1 endevent

« Ostatnia zmiana: Dzisiaj o 17:14:19 wysłana przez Miłosz Dorsz »