Autor Wątek:  Całkowo v2.0 - wersja beta do testów  (Przeczytany 73237 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #300 dnia: 07 Marca 2019, 21:37:12 »
Misja wegiel_noc. Wjechałem do Macierzewa i koniec. Fiat z osobowym nie dostaje wjazdu na stację. Poleciałem na drugą linię a tam SU46 stoi na torach technicznych mimo podanego semafora. Zrzut i logi w załączeniu.

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 834
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #301 dnia: 07 Marca 2019, 22:08:25 »
Jakiś problem w exe, na wersji exe z PC19_01 datowanej na 20.01 odjeżdża. Na kolejnym exe, jakie mam, tj. z 12.02 już nie rusza. W kolejnych wersjach ten stan się utrzymuje.

W załączeniu misja, na jakiej testowałem. Wsiadamy do SU45, naciskamy Ctrl+3, aby przenieść się do Macierzewa, znajdujemy nasz felerny pociąg i naciskamy SHIFT+1, aby podać mu wyjazd. A potem przybywa @tmj na białym koniu i tłumaczy, w czym problem ;)

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #302 dnia: 08 Marca 2019, 04:10:30 »
Ten SU-46 to pociag pasazerski, ktory zaczyna jazde na czyms co udaje peron stacji Dabrowice. Stacja Dabrowice jest wymieniona w rozkladzie SU-46 jako przystanek, wiec AI poslusznie stoi i czeka az zapakuja sie do pociagu wszyscy chetni pasazerowie. A ci sie nie zaladuja nigdy, bo W4 ma wpisane ze nie ma zadnej krawedzi peronowej, z ktorej mozna by wskoczyc sobie do wagonu. No i powstaje glupia sytuacja, ktora nie miala miejsca wczesniej bo wtedy AI nie bardzo przejmowala sie czy zaladunek juz sie skonczyl, czy jeszcze nie ;>

(tego typu postoj mozna zweryfikowac na zakladce Vehicle AI panelu f12 -- pod biezacym poleceniem podawany jest czas postoju ktory musi uplynac zanim AI zacznie kontynuowac swoja prace. Jesli czas ten pozostaje na stalym poziomie to z reguly jest to z powodu jakiegos bledu przy zmianie stanu zaladunku)

Dam na przyszlosc poprawke by w sytuacji braku krawedzi peronowych zaladunek byl anulowany, bo prawdopodobnie nie jest to jedyny scenariusz w ktorym cos takiego teraz wyskoczy.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1345
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #303 dnia: 08 Marca 2019, 18:28:54 »
Manewrowa przejechana moje uwagi: przy wypychaniu składów z wyciągowego na grupę w połowie składu wygasza się tarcza ..... Przy jazdach manewrowych powinna się wygasić gdy ostatni wagon / lokomotywa minie tarcze i zajmie 1 odcinek za tarcza.....

Co do samego sposobu - dla mnie wzorcem, są manewry na Sandomierzu. Jazdy na krótko, nie od tarczy do tarczy - co jest normą przy dużej ilości manewrów, żeby się wyrobić.... No i radio, fajnie by było wiedzieć z niego co robimy zamiast czytać poradnik :)
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 834
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #304 dnia: 06 Kwietnia 2019, 22:29:38 »
Po dłuższym zastanowieniu się chyba wymyśliłem, jak zrobić to wygaszanie, ale wymagać to będzie pewnych testów jeszcze. Co do radia jest to w planach wraz z całym udźwiękowieniem, ale brak czasu nie pozwala na realizację tych planów niestety... Odnośnie skrócenia manewrów spróbuję coś wykombinować, ale nie wiem, czy da się przypisać ten sam tor do kilku odcinków izolowanych - to by pomogło. Obecnie cała głowica jest jednym odcinkiem izolowanym, żeby wprowadzić możliwość krótszego manewrowania trzebaby stworzyć kilka(naście) dodatkowych odcinków...

A tymczasem po długim oczekiwaniu udostępniam nową wersję Całkowa v2: https://eu07.pl/userfiles/7546/calkowo_v2_20190406.zip (52,2 MB).

Paczka dostosowana do PC 19_04. Główne zmiany:
  • podmiana części modeli mostów i wiaduktów na nowsze od MW
  • przeróbka terenu w pobliżu Paszek Małych
  • poprawka wiszących słupów teletechnicznych
  • podmiana modeli dworców
  • przebudowa podg Janiszew Most na rozjazdy R=500 m, Vmax = 60 km/h
  • dodanie pasażerów na peronach

Offline P.J.

  • Wiadomości: 173
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #305 dnia: 09 Kwietnia 2019, 17:47:31 »
No fajnie, ale te prędkości pociągów towarowych (węglarek) = 100 km/h to jak na warunki polskie nierealne. U nas tylko chyba międzynarodowe kontenery mają 100 km/h na E30 i E20. Pozostałe towarki mają tylko maksymalnie 80 km/h.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2019, 17:50:05 wysłana przez P.J. »
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
    • http://mareczek.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #306 dnia: 09 Kwietnia 2019, 20:04:42 »
Dokładnie, na drucie kontenery 100, reszta 80. Na spalinowych chyba max 70 km/h (ale to i tak jakieś magistrale raczej), z reguły 60 km/h. Zdawki nawet 50 km/h. Do tego dość często, jeżeli dla pasażerskich (składy) była np. 60, to towarki miały -10 albo i -20.

Co do różnic, to tutaj sobie można porównać - http://enkol.pl/Archiwum:S%C5%82u%C5%BCbowy_rozk%C5%82ad_jazdy_poci%C4%85g%C3%B3w_pasa%C5%BCerskich_i_towarowych_zeszyt_140_(2000)
Polecam linie z większymi prędkościami dla pasażerskich, czyli np. Siedlce - Czeremcha - Hajnówka

PS. Oczywiście kontenery można wytrasować 100 na spalince, ale reszta nie powinna przekraczać 70 km/h.
« Ostatnia zmiana: 09 Kwietnia 2019, 20:06:42 wysłana przez mareczek »

Offline P3t3r

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #307 dnia: 21 Kwietnia 2019, 20:43:10 »
Mam problem ze scenerią - po kilku minutach od rozpoczęcia wywala mnie do pulpitu. Testowane na różnych misjach i przy różnych ustawieniach. FPS na poziomie ok 30. Załączam log, error i crashdumpy. Komputer nie wyrabia czy może jest jakiś inny powód?

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1999
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 370
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #308 dnia: 22 Kwietnia 2019, 09:58:26 »
Ile pamięci RAM? Jakiś konkretny scenariusz, czy wszystkie?
Emerytowany teksturowiec i menager.

Offline P3t3r

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #309 dnia: 22 Kwietnia 2019, 16:43:45 »
8 GB, testowałem kilka, te startujące w Janiszewie wywalają sie szybciej, pozostałe - później.

Offline Miłosz Dorsz

  • Fotograf
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #310 dnia: 22 Kwietnia 2019, 16:48:36 »
Mam problem ze scenerią - po kilku minutach od rozpoczęcia wywala mnie do pulpitu. Testowane na różnych misjach i przy różnych ustawieniach. FPS na poziomie ok 30. Załączam log, error i crashdumpy. Komputer nie wyrabia czy może jest jakiś inny powód?
A ile vramu karty graficznej? U mnie też się tak działo w Janiszewie, gdy miałem tylko 768mb vramu. Pomogło ustawienie maxtexturesize na 1024 w pliku eu07.ini

Offline P3t3r

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #311 dnia: 22 Kwietnia 2019, 17:45:26 »
2 GB. maxtexturesize ustawione na 2048.

Offline Miłosz Dorsz

  • Fotograf
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #312 dnia: 22 Kwietnia 2019, 18:11:42 »
2 GB. maxtexturesize ustawione na 2048.
Całkowo v2 jest wymagającą scenerią. Możesz jeszcze spróbować zmniejszyć do 1024. Napisz jeżeli pomoże.

Offline P3t3r

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #313 dnia: 22 Kwietnia 2019, 18:24:21 »
Bez zmian.

Offline Miłosz Dorsz

  • Fotograf
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #314 dnia: 22 Kwietnia 2019, 18:44:56 »
To pozostaje odczytanie plików .dmp, przez kogoś kto wie jak.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #315 dnia: 22 Kwietnia 2019, 20:08:46 »
Raczej nie kwestia RAMu bo wtedy wrzucilby wpis na ten temat na koncu logu/errors. Dumpy sa z wersji milka zdaje sie, wiec to on bedzie musial zerknac u siebie.

Poniewaz z tego co widze karta graficzna to jakis wariant Quadro NVidii, prawdopodobnie wysypy zwiazane sa ze sterownikiem graficznym. Uzytkownicy ktorzy wczesniej mieli problemy na tej karcie zglosili, ze pomoglo im przelaczenie profilu/konfiguracji karty w jej panelu kontrolnym na tryb "do gier", cokolwiek to znaczy.

Offline P3t3r

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #316 dnia: 22 Kwietnia 2019, 20:37:45 »
A jest może jakiś sposób żeby na aktualnym exe wyłączyć VBO? Kiedyś zwiększało stabilność, niestety teraz po zmianie w eu07.ini wraca so domyślnego stanu, a zaznaczenie "Tylko do odczytu" blokuje cały symulator.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2870
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1224
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #317 dnia: 23 Kwietnia 2019, 02:38:52 »
Na wersji paczkowej nie, alternatywny tryb renderowania jest z niej usuniety. Na wersjach roboczych exe z dzialu Na Warsztacie opcja wylaczenia VBO czyli uzywanie DisplayList powinno funkcjonowac normalnie.

Offline HeroPie312

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #318 dnia: 17 Maja 2019, 07:56:45 »
Całkowo v2 - eszelonA - po wykonaniu próby hamulca i wciśnięciu SHIFT + 1 nic się nie dzieję, nie dostaję wyjazdu ze stacji. Czekałem z 15 minut i nic.

Offline TakiKtoś

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« Odpowiedź #319 dnia: 24 Maja 2019, 17:44:00 »
Pobrałem wczoraj Całkowo v2 i bardzo mi się podoba. Gdy zwiedzałem mapę (scenariusz eszelonA) trafiłem w jednym miejscu (to chyba było Macierzewo) na su-45, który stał w peronie mimo podanego wyjazdu. Próbowałem sprawdzić jego rozkład pod F2, ale nie wyświetliło się okienko z rozkładem. Powinien tak stać i czekać na odjazd, czy to błąd? Poza tym nie widzę tekstur humvee stojących na stacji Wiliś Poligon (są białe). Można skądś pobrać teksturki do nich?