Autor Wątek:  MD Zajączkowo  (Przeczytany 27483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #90 dnia: 03 Grudnia 2019, 19:41:00 »
Poprawienie logo to najmniejszy problem z tym. Wszystkie z nich mają to poprawione już. Gotowe dwie Jedynki i dwie dwójki. Męczę teraz wagon barowy z herbem Gdańska. Wygląda już całkiem podobnie do wzorcowego zdjęcia, poza stanem technicznym (na zdjęciu wagon odstawiony). W załączeniu fragment tego wagonu, jeszcze w trakcie malowania. Ma już ten herb. Zdjęcie jest niewyraźne, załącznik zawiera jego rzeczywisty rozmiar, więc odtworzenie tej ozdoby było dość trudne, zważywszy na to, że nigdy nie widziałem tego osobiście na oczy. Wyczytałem gdzieś, że ten herb trafiał także na wagony 1 klasy.  Zdjęć w internecie takiego wagonu brak, więc wstrzymałem się z doklejeniem tego jednej z jedynek. W sumie mam zrobione dwie, jedna może to dostać. Dać zatem jednemu wagonowi pierwszej klasy taki herb?
Zapytać chcę też o rzeczywisty kolor nalepki oznaczającej butlę z gazem. Zdjęcia z tamtych czasów dostępne w internecie są pod tym względem nieprecyzyjnie oddające ten detal. Modele mają to żółte, co odpowiadałoby temu, że kolorem ostrzegawczym od gazu jest właśnie żółty. Tyle że producenci modeli nieraz kierują się fantazją. Wie ktoś, jakie to było?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3952
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 685
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #91 dnia: 03 Grudnia 2019, 19:51:46 »
W oliwkowej salonce jest żółta butla.

Offline DieselPower

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1352
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1291
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #92 dnia: 03 Grudnia 2019, 20:03:29 »
Tutaj mam zdjęcie z podniszczonej już trochę 14A.

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #93 dnia: 04 Grudnia 2019, 22:09:28 »
Dzięki za szybką odpowiedź. Przynajmniej wiem, jakie dać to oznaczenie i mam z czego je wykonać.
Kolejne pytanie dotyczy oznaczenia daty rewizji starego wagonu. Wagon barowy jest starszy, musi więc dostać zwykłe oznaczenie rewizji, po której zyskał to malowanie. Chodzi o literę "CH". Co oznaczała, i w ogóle do czego jest ta część ramki z tym literowym oznaczeniem. Na innych zdjęciach udało mi się jeszcze spotkać literę "P". Zna ktoś odpowiedź, co ten szyfr oznacza?

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1228
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 286
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #94 dnia: 04 Grudnia 2019, 22:14:16 »
Kolego @Dróżnik_Wiór : nie jestem zbytnio pewien ale "CH po REV może oznaczać naprawę w Skansenie Taboru w Chabówce.

PS. W takiej ramce  (trafarecie w języku kolejowym) wypisany jest znak identyfikacyjny zakładu dokonującego naprawy okresowej i data samej naprawy.
« Ostatnia zmiana: 04 Grudnia 2019, 22:48:19 wysłana przez RoboBatman »
//Poszukuję znaki identyfikacyjne REV zakładów PKP CARGOTABOR//

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #95 dnia: 02 Lutego 2020, 22:10:15 »
Tworząc teksturę SN61-97 natrafiłem na pewien problem z osłoną trąb. Ten akurat wóz miał ją w trzech kolorach - niebieski dół, czarny pas i jasna kremowa góra. Próba  odtworzenia tego dała wokół przedniej części osłony niebieski obwód. Mam zapytanie, czy znalazłby się ktoś, kto znalazłby czas na to, by pogrzebać w SN61 I serii, by to ulepszyć. Moją specjalnością są jednak tekstury, na modelach się nie znam. Chętnemu dostarczę teksturę SN61-97 do bliższego zapoznania się ze sprawą osłony.

Offline Dróżnik Wiór

  • Deweloper
  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 355
Odp: MD Zajączkowo
« Odpowiedź #96 dnia: 29 Marca 2020, 14:38:21 »
Na warsztat wjechały 3 platformy Res (739-7, 615-6 i 078-8). Wszystkie w starym bordowym malowaniu, przypominającym starsze dzieje, choć w dniu wykonania im zdjęć w zasadzie należały już do PKP Cargo. Tyle że w czasie przeprowadzania im rewizji spółka nie miała jeszcze ustalonego obecnie obowiązującego schematu barw.