Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 261296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
     
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2016, 15:21:46 wysłana przez queuedEU »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Wiesz co sobie pomyslalem teraz? Mozna klasc podsypke osobno z roznych textur przejscia, rozmycia, i na nich bedzie siedzial ten podklad i szyny. Byloby lepiej niz w Trainz. Lapiesz o co mi chodzi?
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2016, 19:27:13 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No nie bardzo, narysuj namaluj :)...


LISTA PLIKOW ROZWOJOWEJ WERSJI MaSZyny




EU07-DDMMYY-X.exe              : ! : plik wykonywalny programu (dzien, miesiac, rok, wydanie dzienne)
eu07.ini                       : ! : plik konfiguracyjny
fsys.txt                       : ! : plik z lista katalogow niezbednych, ktore sa sprawdzane podczas uruchamiania
config.txt                     : ! : plik konfiguracyjny roboczy (na czas ulepszania symulatora)
data/loaderconf.txt            : ! : plik z ustawieniami obrazu wczytywania, kolory i pozycje elementow
data/exiftool/exiftool.exe     : ۰ : zewnetrzny program do zapisywania danych exif do screenshotow
data/fonts/ubuntumono-r.ttf    : ! : czcionka gui
data/fonts/creditvz.ttf        : ! : --^--
data/fonts/arial.ttf           : ! : --^--
data/gmfs/semlense.bmp         : ! : grafika poswiaty swiatla semafora
data/gfxs/semlight.bmp         : ! : grafika swiatla semafora
data/icons/appico128.ico       :   : ikona aplikacji
data/icons/e3d.ico             :   : ikona pliku modelu binarnego
data/icons/t3d.ico             :   : ikona pliku modelu tekstowego
data/lbacks/splashscreen.jpg   : ! : obraz ekranu startowego, poprzedzajacego wczytywanie (tzw. splashscreen)
data/lbacks/lbackgdef.jpg      : ! : defaultowy plik tla ekranu wczytywania wyswietlany gdy brak zdefiniowanych
data/lbacks/modelviewer-1.jpg  : ! : plik ekranu wczytywania dla modelviewera
data/lbacks/modelviewer-2.jpg  : ! : plik ekranu wczytywania dla modelviewera
data/lbacks/modelviewer-3.jpg  : ! : plik ekranu wczytywania dla modelviewera
data/menu/menu_xfont.bmp       : ! : bitmapfont ze znakami alfanumerycznymi (stary system generowania napisow 2d)
data/sounds/shutter.wav        : ! : dzwiek odtwarzany podczas robienia zrzutu ekranu
data/sounds/start.wav          : ! : dzwiek wejsciowy przy opcji splashscreen
data/pbars/                    :   : folder przechowujacy dane paska postepu wczytywania
data/briefs/                   :   : folder przechowujacy opisy misji
data/logs/                     :   : folder z kopiami pliku log.txt
dynstates/ep07-424.fiz         :   : plik fizyki dedykowany dla konkretnego egzemplarza pojazdu
keyboards/4e.txt               :   : opis klawiszologii dla typu pojazdu
keyboards/201e-w.txt           :   : --^--
keyboards/303e.txt             :   : --^--
tutorials/                     :   : katalog z opisami uruchamiania poszczegolnych typow pojazdow
stations/                      :   : katalog z plikami zawierajacych informacje o stacjach
scr/                           :   : katalog zrzutow ekranu
models/1435mm/elements/        :   : modele elementow torowiska
models/1435mm/sleepers/        :   : modele podkladow dla opcji podkladow 3D
models/1435mm/switches/        :   : modele rozjazdow dla opcji rozjazdow modelowanych
textures/1435mm/elements/             :   : tekstury elementow torowiska
textures/1435mm/sleepers/             :   : tekstury podkladow 3D
textures/1435mm/ballasts/             :   : tekstury podsypek dla opcji podkladow 3D
textures/1435mm/switches/             :   : tekstury rozjazdow modelowanych


! - oznacza pliki niezbedne do uruchomienia lub te,  ktorych brak moze powodowac problemy (np. wizualne) podczas dzialania
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2016, 22:00:39 wysłana przez queuedEU »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
No mam na mysli:

jesli exe bedzie generowac jedynie szyny i podklady BEZ PODSYPKI to wtedy mozemy sobie sami dodawac podsypke w 3Dmax i ja dowolnie texturowac, zmieniac ksztalt itd itd.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
To nie jest najlepszy pomysl :). Lepiej sie wstrzymac z takim 'prowizorycznym' rozwiazaniem, bo po pierwsze nie wiadomo czy w ogole bedzie komukolwiek chcialo sie w ten sposob robic scenerie, a po drugie to nie wiadomo czy przypadkiem nie wynajde jeszcze lepszego rozwiazania.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2016, 19:36:52 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Rozumiem ze wrogiem dobrego jest jeszcze lepsze :)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Kolejne udogodnienie w exe, w zwiazku z coraz to czestszymi prosbami o wystawienie 'paczki zbiorczej'. Informuje ze nie ma czegos takiego jak paczka zbiorcza, no chyba ze chcecie caly folder z maszyna, bo ja nie wiem o co chodzi, skoro kazdy apdejt zawiera wszystkie nowe pliki dodane do obslugi. Ewentualnie tylko patche wydawane tego samego dnia sa paczka tylko z exe i ewentualnie jakimis tam w tym momencie zmienianymi plikami... Udogodnieniem tym jest plik z lista plikow i folderow, ktore pojawily sie od poczatku rozpoczecia ulepszania MaSZyny 474. Podczas uruchamiania pliki z listy sprawdzane sa pod kontem istnienia i generowane beda komunikaty w przypadku braku.

CMDLINE:
Lauching program from EXE file
CMDLINE:

CHECKING FILE SYSTEM...
FLDR: texpath, TEXTURES\\, OK
FLDR: mdlpath, MODELS\\, OK
FLDR: scnpath, SCENERY\\, OK
FLDR: scrpath, SCR\\, OK
FLDR: sndpath, SOUNDS\\, OK
FLDR: dynpath, DYNAMIC\\, OK
FILESYS OK.


CHECKING IMPORTANT FILES...
FILE: EU07-DDMMYY-X.exe, [!] FAIL.
FILE: eu07.ini, [!] OK.
FILE: fsys.txt, [!] OK.
FILE: config.txt, [!] OK.
FILE: data/loaderconf.txt, [!] OK.
FILE: data/exiftool/exiftool.exe, [] OK.
FILE: data/fonts/ubuntumono-r.ttf, [!] OK.
FILE: data/fonts/creditvz.ttf, [!] OK.
FILE: data/fonts/arial.ttf, [!] OK.
FILE: data/gfxs/semlense.bmp, [!] OK.
FILE: data/gfxs/semlight.bmp, [!] OK.
FILE: data/icons/appico128.ico, [] OK.
FILE: data/icons/e3d.ico, [!] OK.
FILE: data/icons/t3d.ico, [!] OK.
FILE: data/lbacks/splashscreen.jpg, [!] OK.
FILE: data/lbacks/lbackgdef.jpg, [!] OK.
FILE: data/lbacks/modelviewer-1.jpg, [!] OK.
FILE: data/lbacks/modelviewer-2.jpg, [!] OK.
FILE: data/lbacks/modelviewer-3.jpg, [!] OK.
FILE: data/menu/menu_xfont.bmp, [!] OK.
FILE: data/sounds/shutter.wav, [!] OK.
FILE: data/sounds/start.wav, [!] OK.
FLDR: data/pbars/, [] OK.
FLDR: data/briefs/, [] OK.
FLDR: data/logs/, [] OK.
FILE: dynstates/ep07-424.fiz, [] OK.
FILE: keyboards/4e.txt, [] OK.
FILE: keyboards/201e-w.txt, [] OK.
FILE: keyboards/303e.txt, [] OK.
FLDR: tutorials/, [] OK.
FLDR: stations/, [] OK.
FLDR: scr/, [] OK.
FLDR: models/1435mm/elements/, [] OK.
FLDR: models/1435mm/sleepers/, [] OK.
FLDR: models/1435mm/switches/, [] OK.
FLDR: textures/1435mm/elements/, [] OK.
FLDR: textures/1435mm/sleepers/, [] OK.
FLDR: textures/1435mm/ballasts/, [] OK.
FLDR: textures/1435mm/switches/, [] OK.
FILESYS ERRORS. (1)

Reading eu07.ini...
Config parsing...
OK.
Keys init...
Keys init OK.
READING CONFIG FILE... (G:\MaSzyna_15_04\\config.txt)
CONFIG FILE OK.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2016, 22:24:35 wysłana przez queuedEU »

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Mi brakuje możliwości rozpoczęcia symulacji od początku, bez ponownego ładowania scenerii, możliwości otwierania drzwi przesuwnych w wagonach bez konieczności modyfikowania funkcji lokomotyw.
Używam Rainsted 17.2.124.12566

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Problem trzeba racjonalnie umocować. To co piszesz nie jest problemem, ja nie znam symulatora, lub gry, gdzie można wrócić na początek bez powtórnego wczytania. Problem jest, ale po stronie właśnie długiego wczytywania scenerii, bo to jest upierdliwe i to jest powodem Twojego pomysłu. Wagony z drzwiami przesuwnymi posiadamy i animują się, przy czym trudno wyczuć o jaką modyfikację lokomotyw masz na myśli.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
06.02.16 - generowanie podkladow przeniesiono do fazy wczytywania scenerii
08.02.16 - sprawdzanie obecnosci waznych plikow skladowych podczas startu programu

EU07-090216-1

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wagony z drzwiami przesuwnymi posiadamy i animują się, przy czym trudno wyczuć o jaką modyfikację lokomotyw masz na myśli.
Chodzi mi o konieczność dodania wpisu przypisującego przyciskom ",", "." funkcję otwierania/zamykania drzwi. Gdy wagony są podłączone do EN57 gdzie jest ta czynność jest przypisana do tych przycisków to nie ma problemu z otwarciem w nich drzwi. Lokomotywy nie mają takiej funkcji przypisanej do tych przycisków. W niektórych tymi przyciskami włącza się wyświetlacze i nie mogą tym samym służyć do obsługi drzwi w wagonach.
Używam Rainsted 17.2.124.12566

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Chodzi o np Push-Pulle? Kiedys mialem takie cos zrobione wlasnie gdy skladalem te wagony, z EU07 KM moglem otwierac drzwi w wagonach. Da sie zrobic.

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Nie ma lokomotywy z otwieraniem drzwi jak w kiblu. Trzeba pierwej zmienić sposób otwierania drzwi na dawanie zgody i wtedy dać hebelek do kabiny.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Sa, chociazby tramwaje.

Offline jakol112

  • Szklarz
  • Wiadomości: 215
  • Technik-Elektryk, Student MiBM
    • Zobacz profil
    • PeKaPe
  • Otrzymane polubienia: 56
Witam.
Po załadowaniu scenerii przy komunikacie "przygotowywanie kabiny do sterowania" wyskakuje okienko Player train not exist. Po jego pominięciu ukazuje mi się pusta sceneria. Przy próbie uruchomienia innej scenerii niż td2 nie dzieje się nic. Zapis pliku tymczasowego mam wyłączony.


Proszę o zepchnięcie na bocznicę.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2016, 21:33:55 wysłana przez jakol112 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Ten log nie jest z mojego exe...

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Po bezpośrednim uruchomieniu program przestaje działać.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Wiem o co chodzi, ogarne to :). Tymczasem zakomentuj 3 modele billboardow w td2.scn.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1686
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 108
Wagony z drzwiami przesuwnymi posiadamy i animują się, przy czym trudno wyczuć o jaką modyfikację lokomotyw masz na myśli.
Chodzi mi o konieczność dodania wpisu przypisującego przyciskom ",", "." funkcję otwierania/zamykania drzwi. Gdy wagony są podłączone do EN57 gdzie jest ta czynność jest przypisana do tych przycisków to nie ma problemu z otwarciem w nich drzwi. Lokomotywy nie mają takiej funkcji przypisanej do tych przycisków. W niektórych tymi przyciskami włącza się wyświetlacze i nie mogą tym samym służyć do obsługi drzwi w wagonach.
Jak postulowałem to z rok, dwa lata temu to zjechano mnie że to mało realistyczne, bo przecież mechanik nie steruje drzwiami z lokomotywy - a przecież to byłoby najbardziej praktyczne rozwiązanie na chwile obecną.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No sa lokomotywy ze sterowaniem drzwiami i Stele robiac Traxxa powinien dobrze o tym wiedziec :D (zamykanie drzwi). Inny przyklad to Siemens Vectron - otwieranie/zamykanie

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 9703
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2292
Nie ma lokomotywy z wymuszonym otwieraniem/zamykaniem drzwi. Vectron ma zgodę na stronę i zamykanie. Traxx ma zgodę na całość i zamykanie. Bez zmiany w drzwiach (wymaganej z innych względów też zresztą) nie oddamy tego i tyle.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No to zwracam honor w takim razie ;/.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5902
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 409
Pakiet z 9-02 u mnie działa bez zarzutu. Parę dodanych gadżetów, dżingielek dźwiękowy przy starcie, przenikające wchodzenie ekranów... Najlepiej samemu sprawdzić.

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
To jaki jest sens robienia wagonów z możliwością otwierania drzwi skoro nie ma jak je otworzyć?
Może te wagony same w sobie powinny mieć przypisane funkcję otwierania. Podchodzę do wagonu naciskam kombinację klawiszy i drzwi się otwierają, a gdyby lokomotywa ruszyła same by się zamykały?
U mnie generowanie podkładów trwa nawet kilka godzin. Czy nie można wyłączyć tego upiększenia?
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2016, 13:08:54 wysłana przez Michal1983 »
Używam Rainsted 17.2.124.12566

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No przeciez pasazerowie beda se otwierac drzwi a pozniej ewentualnie gdy nie pozamykaja za soba to zamykacz sie przejdzie wzdluz skladu ;). Natomiast dla takich podkladow warto czekac nawet i dzien. Od nastepnego wydania do paczki bedzie dolaczany QLauncher - tam bedzie mozliwosc zmian opcji, ktorych nie ma w Rainstedzie.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2016, 13:37:48 wysłana przez queuedEU »

Offline Michal1983

  • Wiadomości: 66
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Jeżdżę tak szybko, że nawet nie zauważam tych podkładów.
Używam Rainsted 17.2.124.12566

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Ja nie mam pendolino, to moge se cale te piekno otoczenia z wolna podziwiac.

Offline dymus

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
@Michal1983 zobaczyłbyś plik config.txt to byś wiedział co zmienić żeby wyłączyć podkłady.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Po co sledzic temat na forum i czytac pliki info i changelog - strata czasu tylko (DOSLOWNIE) ;d. Teraz w Launcherze zrobie takie napastliwe komunikaty i FAQ, porady dnia beda wyskakiwac na starcie a bedzie mozna je wylaczyc w configu opcja 'alreadyIamnotatroll: 1'
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2016, 14:18:12 wysłana przez queuedEU »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1686
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 108
No przeciez pasazerowie beda se otwierac drzwi a pozniej ewentualnie gdy nie pozamykaja za soba to zamykacz sie przejdzie wzdluz skladu ;).
Przy odskokowo-przesuwnych powyżej 5km/h powinny się automatycznie zamknąć chyba, że ktoś zdejmie blokadę kwadratem. ;)