Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 301611 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Domyślne filtrowanie tekstury można zmienić z eu07.ini. Cesky, które zdjęcie jest przed a które po? Bo na prawym niebo mi zepsuło. :(
To po prawej jest na domyślnych ustawieniach (pod kontrolą aplikacji), a po lewej ma wymuszone wygładzanie krawędzi itp. z ustawień NVidii.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
ile znakow obcielo? A dobra widze :D, ale lepiej jak dasz caly log.
Po co robiłeś autowysyłanie na serwer w takim razie? :D
Mój kanał youtube

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Q - jeszcze mala sugestia odnosnie EXE, mianowicie swego czasu yB w swoim EXE znacznie pogrubil drut trakcyjny, dzisiaj wyglada to jak bysmy jechali pod nitce a nie drucie. Jesli masz chwile na zmiane tego parametru to bede zobowiazany.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Ogólnie node line ma parametr grubości, który nie działa od początku mojej przygody z symkiem.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Zauważyłem, że przy pomniejszaniu i powiększaniu przesuwają się napisy zegara, rozkładu i informacji o pojeździe.

Zgadza sie PMT - to akurat jest u wszystkich, tak dziala ta standardowa funkcja ustawiajaca pozycje tekstu  glRasterPos2f() w polaczeniu
z gluPerspective(). Ale juz wkrotce rowniez podczas symulacji bedzie wymieniony system wypisywania informacji w trybie 2d.
Napisy zawsze beda tam gdzie maja byc, nie bedzie z tym problemow na roznych kartach (ponoc na ATI byly), ale nie bedzie obslugi polskich znakow diakrytycznych.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Będą zawsze przed sceną 3d? Teraz jak coś jest blisko kamery, potrafi przesłonić napisy. Brak polskich znaków diakrytycznych to poważny krok w tył. Trochę roboty było z polskimi znakami w elementach scenerii powiązanych z rozkładami jazdy i ucinaniu ogonków do nazw plików powiązanych z rozkładami.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Z czasem cos wymysle w tej kwestii :)
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 00:24:29 wysłana przez Sawi »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
W tej chwili to jest płaszczyzna ustawiona w stałej pozycji od wektora kamery na której wyświetlane są napisy. Dlatego "przesuwa się" przy zmianie POV.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Kolejne poprawki majace na celu rozwiazanie problemu z podgladem modelu poprzez dwuklik na jego pliku.

Pamietajcie ze nalezy pierw odpalic bezposrednio exe coby wygenerowalo nowe pliki .reg i dodac je do rejestru pozniej juz mozna odpalac modele dwuklikiem z roznych lokalizacji. Ponadto od tej wersji  w config.txt jest parametr trwiresize , ktory zmienia grubosc przewodu jezdnego sieci trakcyjnej. Aby zmianny byly widoczne musi byc wyzszy od 1.50.
Bedziecie teraz testowac podglad modeli uruchamiajac pliki e3d z roznych lokalizacji. Nie zapomnijcie dodac do rejestru zaktualizowanych plikow .reg!
http://eu07.es/EXETEST/EU07-301215-1.rar
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2015, 18:34:19 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Grubość druta jest od początku symka we wpisie node traction zdefiniowana. Nie możesz poprawić parsowania/rysowania by była używana?
Tym razem coś nie teges z generowaniem tempa przy odpalaniu e3d z innej paczki. http://eu07.es/serwerdomu/268605473/log-301215-183921.txt
« Ostatnia zmiana: 30 Grudnia 2015, 18:42:14 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Wyświetlanie modeli ze pomocą *exe w katalogu i folderze maszyny działa, ale np po wyjęciu modelu na pulpit bądź uruchomieniu go z archiwum paczki już nie działa.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No szczerze mowiac to zlapalem deadline z tym. Wiem w czym problem jest ale nie mam pojecia jak go rozwiazac. Chodzi o to, ze
na niektorych systemach (u mnie tez na xp), parametr ze sciezka pliku jest w formacie 8.3 [D:\NOWYFO~1\MASZYN~1\TURZYN~1.E3D].
funkcja CopyFile() nie chce skopiowac pliku podajac jej zrodlo w tej formie. Takze nie moge znalezc solucji jak z linii polecen wyciagnac sciezke w normalnej postaci.

Ufff, oznajmiam ze ze sie udalo ogarnac te problematyczne skrocone do formatu 8.3 sciezki. Tymczasem lece lulac by jutro jak najszybciej sie da, wrzucic exe na testy. Do pozniej.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2015, 04:40:28 wysłana przez queuedEU »

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
AI ma problemy z hamowaniem na stacjach (patrz screen w załączniku). Chyba w twoim *exe brak jest poprawek do AI od @Ra i @gfirlejczyk.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Gdzie ten przykład? Ze screena nic nie wynika.
Mój kanał youtube

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Nowy scenariusz Macieja. Wynika, pokazałem w którym miejscu wyhamował byk, a po chwili ruszył dalej żeby zmieścić się w peronach.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No heja, jestem i zapodaje kolejny juz apdejt. Mam nadzieje ze te wydanie zakonczy ten juz kilkudniowy deadline.

http://eu07.es/EXETEST/EU07-311215-0.rar

Pamietajcie o pierwszym odpaleniu bezposrednio z exe, coby wygenerowac i dodac do rejestru skrypty .reg.
Nastepnie testujecie odpalanie plikow e3d ze wszystkich mozliwych lokalizacji :).

  Dodano: 31 Grudnia 2015, 14:32:46
Klimczok, czy ty wiesz na jakiej wersji exe wprowadzam zmiany? Wiesz w ogole kiedy ostatnio @Ra i/lub @youBy wprowadzali swoje zmiany?

Mam wielka prosbe do tych wszystkich, ktorzy pobieraja exe i testuja, bo widze ze duzo osob testuje a nie potwierdza czy wszystko jest ok.
Nie blokujcie wysylania plikow logu na serwer - bardzo mi to pomoze w wyszukiwaniu bledow i sprawi, ze szybciej beda dodawane kolejne
ciekawe rzeczy do symulatora. Teraz mam tylko okolo 5 aktywnych testerow, sa jescze ci ktorzy nic tu nie pisza ale maja wlaczone wysylanie, ale sa tez tacy ktorzy nie wysylaja logow na ftp i wlasnie do nich kieruje te prosbe.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2015, 14:56:05 wysłana przez queuedEU »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
U mnie EXE sie zawiesza po odpaleniu - (not responding). Zawiecha zaraz po kliknieciu START w Rainsted. Normalne EXE dziala bez problemu.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 00:24:14 wysłana przez Sawi »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jaki masz numerek loga (user pid)?
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2016, 00:23:58 wysłana przez Sawi »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
jaki masz numerek loga (user pid)?
4174725880

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
To jest moj panie kolego :)

deskdim: 1024x768
userpid: 4174725880
sysvers: 6.1.7601
sysname: Windows 7
servpak: Service Pack 1

Sprawdz w logu userpid:

A tymczasem trzeba se ulozyc pomalutku plan nastepny...
Jednodniowa przerwa na przygotowanie peronow na td.scn

Hmmm, czy odrazu wymieniamy td.scn na weglewo (zmigrod)?
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2015, 18:10:40 wysłana przez queuedEU »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4095
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1231
AI ma problemy z hamowaniem na stacjach (patrz screen w załączniku). Chyba w twoim *exe brak jest poprawek do AI od @Ra i @gfirlejczyk.
Ten byk ma często problemy w tym miejscu, podejrzewam, że daje w nagłe, bo ma semafor Vmax=100, a potem zaraz widzi S1 (krótki odcinek pomiędzy semaforem drogowskazowym a wyjazdowym) toteż będzie wariował. Exe chyba nie ma nic do rzeczy.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Zostaw TD. Mam zamiar tam nawet posprzątać po wahadełku, wywalając resztki sygnalizacji na reszcie kółeczka. Sceneria ma być możliwie prostacka.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Testowanie dodatkow nie moze sie odbywac na prostej scenerii. Jezeli ma byc dobrze stestowane to musi byc wiecej zaleznosci.
Tak czy inaczej robie druga wersje bo na obecnej nawet nie ma czegokolwiek do testowania skrajni taboru. Elol.

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Problem z napisami pod F1.
Edit1: Fajny ficzer z tym klikaniem spacji po loadingu ;)
Edit2: Nie działa loading screen przy uruchamianiu z Rainsteda, ale działa przy uruchamianiu przez exe.
« Ostatnia zmiana: 31 Grudnia 2015, 20:34:40 wysłana przez Kacper9 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jakies konkrety odnosnie problemu z F1 czy mam magiczna kule wyjmowac?

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Na początku są przesunięte poza ekran wystarczy oddalić widok. Także po poprawieniu napisów powinno być ok.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No tak, widocznie wczesniej nie odzoomowales do konca, to by sie zgadzalo. Wkrotce bedzie nowy system paneli informacyjnych.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
@queuedEU właśnie nie kojarzę od której wersji weszły te poprawki.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Takie se przygotowania, do pewnego misternego planu :)

//$i td2.jpg
//Przygotowanie scenerii do testowania wsiadania pasazerow do okreslonego pociagu i wysiadania w miejscu docelowym

sky cgskj_sunset083.t3d endsky
atmo 0 0 0 1000 2000 0.173 0.173 0.173 endatmo
light 1600 1200 600 0.322 0.322 0.322 0.863 0.753 0.494 0.949 0.804 0.467 endlight

incfile MODULE scn_td2/tracks.inc end
incfile MODULE scn_td2/switches.inc end
incfile MODULE scn_td2/trwires.inc end
incfile MODULE scn_td2/terrain.inc end
incfile MODULE scn_td2/insceneobj.inc end

incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none00;842.995;1.4022;2081.06;-22.6724;;end
incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none01;832.301;1.4022;2082.83;0.0;;end
incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none02;832.301;1.4022;2085.7;40.7088;;end
incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none03;807.439;1.4022;2095.38;-22.6724;;end
incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none04;3.94594;1.29938;741.431;0.0;LCE87224;wejsciowo;end
incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none05;3.57975;1.29938;739.02;-33.4864;LCE89224;cel_maly;end
incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none06;3.51947;1.29938;745.143;-33.4864;LCE87224;wejsciowo;end
incfile;POSERS;posers/cman0004-st.inc;none07;3.76979;1.29938;743.895;-62.1838;LCE89224;cel_wielki;end

FirstInit


trainset LCE87224 start 0.0 0.0
//$o Tor doświadczalny.
node -1 0 EP07-424 dynamic pkp\303e_v1 303e-ep-tv-424-hist 303e-ep-tv 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 BDNU_160_1 dynamic pkp\1xxa_v1 bdnu_160_1 1xxa 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505126-08109-8 dynamic pkp\bdhpumn_v2 505126-08109-8 bdhpumn 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505126-08109-8 dynamic pkp\bdhpumn_v2 505126-08109-8 bdhpumn 0.0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2016, 01:17:58 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Czy ten podgląd modeli to on ma wczytywac sam model czy też jakieś tekstury? W takim przypadku po wykryciu replacableskin mógłby pytać o teksturę do załadowania.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015