Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 298100 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Milek7

  • Administrator ds. Technicznych
  • Wiadomości: 1003
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 746
odpowiednio zmniejszał jej wagę (przez konwersję)
Czyli psuł jakość, zmniejszając do absurdalnego, jak podejrzewam miałeś na myśli, 250KiB. Mamy 2016 rok.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5623
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1772
Q. Równie dobrze możesz wrzucić miniaturki na serwer eu07.pl i by było bez nerwów po problemie.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Czyli psuł jakość, zmniejszając do absurdalnego, jak podejrzewam miałeś na myśli, 250KiB. Mamy 2016 rok.
Ja tego nie ustaliłem, czytaj ze zrozumieniem. Ja jestem od tego, by sprawdzać czy użytkownik przestrzega Regulaminu. Dla mnie może być limit 5GB na obrazek. Chcesz by limit był większy, pisz do administratorów, to jedyna droga.
Nadal nie rozumiesz ze moj przypadek jest wyjatkowy i jedyny w swoim rodzaju. Dlaczego wszyscy mieliby podazac ta droga?
Sęk w tym, że nie jesteś wyjątkowy. Każdy jest tutaj równy.
Z tego co wiem, to od poranka tego pieknego dnia problem juz nie istnieje, wiec po co dalej ciagniesz, pasprzatasz po sobie? :-)
Masz złe informacje. Jeśli użytkownicy będą zgłaszać Twoje wiadomości, a one nie będą zgodne z Regulaminem, to będziesz nadal poprawiany.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
A teraz? ;)
No co, zamiast rozjeżdżającego się posta mamy po prostu obrazek w nowym oknie. Czyż nie o to chodziło? Gra i trąbi. Howgh.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
zadowolony ;d.
Tymczsem pragne ponformowac, ze wstepne prace nad starterem dedykowanym do rozwojowej wersji exe sie zakonczyly i dzis, zaraz bede na ircu szukal kliku chetnych na wstepne testy coby tutaj pozniej wtopy jakiejs mega nie bylo. Tak wiec po pomyslnych testach wracam do programowania exe, elol

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Q, prosimy Cię bardzo o fizę w C++
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Coraz blizej do zajecia sie ta kwestia :).

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Chciałbym już przestać kompilować na Borlandzie. I mieć normalny podgląd na zmiennie, intellisense i takie tam ;)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline PanMechanik

  • Wiadomości: 838
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Okej teraz pytanie do Was... Czy bardzo Wam przeszkadza to ze grtafiki sie rozjezdzaja?

Igor, z całym szacunkiem do Twojej ciężkiej pracy, ale dla mnie osobiście rozwalanie posta umieszczaniem grafik poziomo jest uciążliwe. Zrobisz tak, jak jest Ci wygodniej, ja jedynie wyrażam mój pogląd i odpowiadam na Twoje pytanie z cytatu.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No cze. Dizs wielki dzien - dla jednych mistyczna data, dla innych wymowka na wszystkie zapytania 'kiedy bedzie', kiedy bedzie zazwyczaj cos czego nikomu nie chce sie zrobic lub jest awykonalne. Tak, dzis wlasnie mamy 30 lutego i dzis wlasnie jest ten dzien gdy na sceneriach maSZynowych zaczna pojawiac sie nowe efekty 'srodowiskowe' wyczekiwane od zarania MaSZyny. Nastepna taka okazja bedzie dopiero za 4 lata ;). Ostatnie tygodnie to na przemian tworzenie nowego startera i poprawianie/ulepszanie funkcjonalnosci ktore pojawily sie od grudnia. Miedzy innymi udalo sie usunac problem ze swiecacymi pasami semaforow oraz z wczytywaniem tekstur reklam na billboardach pobieranych z internetu polegajacy na wysypywaniu sie podczas braku polaczenia z serwerem/internetu. Teraz jescze chwile przytrzymam Was z niespodzianka, natomiast tymczasem polecam lekturke tematu, ktory poswiecony bedzie powstawaniu QLaunchera. Temat ten bedzie prowadzony na forum @K626, tak wiec natenczas spadam kompletowac paczke jak najlepiej sie da, tak aby nie bylo niespodzianki, znaczy sie wpadki (a pewnie i tak cos bedzie jak zawsze:)).

http://krzysiek626.yaazzo.net/forum/viewtopic.php?f=24&t=10




&feature=youtu.be
&feature=youtu.be

Ale to bylo Dobre, ale urwal FPS ;)
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2016, 18:09:32 wysłana przez queuedEU »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Czy widzicie uruchamianie gagara i stonki od zera? OSP nie musiała interweniować, mam nadzieję.

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Uruchamianie 6Dg to jest wykonanie: baterie, stacyjka, przełącznik biegu jałowego, aktywacja pulpitu, przełączenie biegu jałowego z powrotem.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Wszysko bedzie zalezec od inwencji tworczej trasopisarzy. Juz teraz moznaby wymienic wilele przykaldow zastosowan emiterow pary czy dymu lub ognia, tylko aby byla mozliwosc wszestronnego zastosowania trzeba pierw zrobic bardzo elastyczna konfigurowalnosc.

Mam nadzieje ze jescze dzis, trwaja ostatnie testy z krolikami doswiadczalnymi ;)
EU07-300216-1

Okej, wstepny test nie wykazal jakichs brakow, czy problemow z uruchomieniem exe. Testowano na laptopie z windowsem 10 i karta AMD Radeon HD 7640G na laptopie. FPS ze sniegiem 5-7, bez okolo 25.

Paczke sciagamy i wypakowujemy zastepujac zawartoscia wszystkie poprzednie skladniki. Exe odpalamy z Rainsteda bez tworzenia pliku tymczasowego.

Za pare chwil takze pierwsza publikacja QLaunchera. Wstepne testowany przez kilka osob na systemach win7, win10


 
http://eu07.es/index.php?a=dappsD
http://eu07.es//qlauncher/qlauncher-readme.html
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2016, 17:41:55 wysłana przez queuedEU »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Wszystko śmiga, 12 fps na TD2 przy domyślnych cząsteczkach czyli śnieg+beczka.
Śnieg śliczny, z dymem gorzej. To wszystko jest wolumetryczne? Na dym nie wystarczyłby strumień pojedynczych cząstek o większym rozmiarze, obracanych w stronę kamery? Zwłaszcza blisko emitera widać że sporo jest równoległych do kamery. Ani nie wygląda to dobrze, ani wydajności nie poprawia.
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
To nie dym tyle fpsu zbija - snieg. Ja na TD2 ze sniegiem mam okolo 30, po wylaczeniu z samym dymem 50. Snieg definitywnie jest do optymalizacji i mam nawet pewna koncepcje juz. Cos mi te obracanie billboardowe czasteczek nie wychodzi, ale wczesniej czy pozniej ogarne to.

Starterek:

http://eu07.es/index.php?a=dappsD
http://eu07.es//qlauncher/qlauncher-readme.html

Do dyskusji, pytan jak i propozycji odnosnie QL zapraszam goraco na forum @K626, do ktorego link podawalem kilka postow wyzej.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2016, 22:29:13 wysłana przez queuedEU »

Offline mrofkojat

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
@Q, pierwszy link niezmiennie przenosi w nicość, tj. w "http://otchlankosmosu-424.com/", lub też nigdzie. W zależności od przeglądarki.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Czyli jestes robotem przeszukujacym xd... Jaki masz user-agent? Ja tam mam odsiew botow, bardzo pokazna lista user-agentow i kilkanascie na adres ip. Ustal swoj UA to cos pomysle.

UWAGA! QLaunchera nie wypakowujemy do katalogu MaSZyny.
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2016, 23:21:54 wysłana przez queuedEU »

sebastian82

  • Gość
Hmmm> Igor kawał dobrej roboty. Więc skoro mamy śnieg to może być i deszcz. A z tym wiąże seię przerabianie modeli tak aby wycieraczki uruchomić. W większości taboru są zespawane z pudłem lub detalami. Kiedyś coś takiego było w symku (działająca wycieraczka).

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9186
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 717
O ile mnie pamięć nie zawodzi to by była ruchoma wycieraczka trzeba ją podzielić na odpowiednie submodele. To była bodajże animacja wip http://rainsted.com/pl/Symulator/MaSzyna/EU07.EXE_355#15._Animacja_.22wip.22_w_MMD
« Ostatnia zmiana: 01 Marca 2016, 23:33:18 wysłana przez Pedrosiasty »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Przecieram oczy ze zdumienia. Zapytam krótko, czy śnieg może padać tylko w określonej części scenerii?

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
To jest tak zrobione zeby padal tylko w okreslonym kwadracie w  pewnym promieniu od kamery, bo po co ma padac wszedzie? Gdyby mial byc wszedzie to musialbys pierdyliard czasteczek generowac a tak to jest tylko pewien dystans. Jadac pojazdem powiedzmy te 150km/h raczej nie powinno byc sytuacji ze wyjedziesz poza obszar padania bo bedzie sie wystarczajaco szybko przesuwal. Natomiast co sie tyczy deszczu to moglby byc nastepny w kolejce jak tylko  zoptymalizuje snieg i zrobie mozliwosc wstawiania emiterow z poziomu scenerii.

  Dodano: 02 Marca 2016, 00:00:48
Hmmm> Igor kawał dobrej roboty. Więc skoro mamy śnieg to może być i deszcz. A z tym wiąże seię przerabianie modeli tak aby wycieraczki uruchomić. W większości taboru są zespawane z pudłem lub detalami. Kiedyś coś takiego było w symku (działająca wycieraczka).

Wycieraczki mozna zrobic jako oddzielne modele...
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2016, 00:00:48 wysłana przez queuedEU »

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4502
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 11
Żeby wycieraczki miały sens, to należałoby zbierać wodę na szybie. Przy wyłączonych wycieraczkach i padającym deszczu, widzialność powinna się pogarszać:
Czy to jest możliwe do wykonania?

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 354
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 75
To z Railworksa to chyba z shaderów korzysta - i jest to naprawdę fajny efekt. Ja w Trainzie, który takich opcji nie ma, a silnik graficzny ma strasznie archaiczny, robię prymitywne obejście przy pomocy tekstur. Mam trzy wymienne submodele szyb - suchą, zalaną, i zalaną-przetartą wycieraczką. I wyświetlam je w zależności od sytuacji. Wygląda to np tak:
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2016, 10:00:40 wysłana przez adamst »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Żeby wycieraczki miały sens, to należałoby zbierać wodę na szybie. Przy wyłączonych wycieraczkach i padającym deszczu, widzialność powinna się pogarszać:
Czy to jest możliwe do wykonania?

Mam dwie koncepcje - jedna to teksturowanie z pliku avi, gdzie takie wypelnianie szyby kroplami deszczu  byloby po prostu odtwarzaniem wideo na powierzchni obiektu, a druga to rysowanie w pamieci na bitmapie kropek deszczu i na koniec tym teksturowanie. Jesli ktos juz by mogl sie zajac znalezieniem filmu przedstawiajacego padanie deszczu na szybe i obrobienie go tak zeby nie bylo nic widoczne za szyba, to byloby super na te chwile. Minusy tych rozwiazan sa takie ze, krople nie beda znieksztalcac widoku.

Tymczasem trwa optymalizacja sniegu. W wejsciowej wersji silnika czasteczek sniegu platki rysowane byly polygonami ze skompilowanych DisplayList. Niby DisplayListy powinny byc elementem optymalizujacym. Jednak okazuje sie ze lepszym rozwiazaniem bedzie renderowac
czasteczki bez uzycia matryc i tych list. Juz teraz zastepujac polygon pointem i wywalajac matryce odzyskalem 80% straconego FPSu od momentu wprowadzenia opadu sniegu. Teraz zadaniem jest ogarniecie skalowania pointow, bo te co sa blizej kamery sa mniejsze od dalszych.

« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2016, 13:49:51 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9186
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 717
Co do filmiku to obczaj ten autorstwa @mechatronik'a
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Za moment lukne :)

Tymczasem informuje, ze udalo sie dobrze zoptymalizowac snieg i dym ale to jescze nie koniec. Odzyskalem caly stracony fps i przy okazji juz powstala jakas konfiguracja wzizualna sniegu. Wpisem do scenerii bedzie mozna decydowac o tym czy snieg ma byc jednolitego koloru czy randowmowe kolorowanie platkow z zakresu, typ blendingu, czy czastki maja byc teksturowane oraz typ rysowania czastek podzielony na 4 rodzaje - trojkaty, polygony, linie lub pointy.


Jakie sa techniczne mozliwosci usuniecia z tego filmu wycieraczki i tla za szyba? Jak dla mnie to jest awykonalne ale ja sie nie znam, ktos sie wypowie w tej kwestii? Ewentualnie trzebaby nagrac takie cos  ale na tle nieba czy na greenscreenie, dobrze mysle?
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2016, 19:31:54 wysłana przez queuedEU »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Można by nagrać, ze skrajnie małą głębią ostrości.

Offline mrofkojat

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Czyli jestes robotem przeszukujacym xd.

Gdyby ktoś miał ten sam problem, to link "http://eu07.es/index.php?a=dappsD" nie lubi VPN. Rozwiązane.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
UWAGA! Mateu robi porzadki wiosenne na serwerze, tak wiec przez jakis czas beda problemy techniczne :)

Wczoraj przed optymalizacja, 30.000 platkow sniegu - 25fps, dzis po ulepszeniu 120.000 platkow FPS powyzej 50.
« Ostatnia zmiana: 02 Marca 2016, 22:42:59 wysłana przez queuedEU »

Online MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
[ot]
Cytuj
UWAGA! Mateu robi porzadki wiosenne na serwerze, tak wiec przez jakis czas beda problemy techniczne :)
Dlatego mi strona nie działa... ;)