Autor Wątek:  Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q do głównej gałęzi, lifting exe  (Przeczytany 295150 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Dobra, wszystko działa.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Jaka solucja, moze innym sie przyda?
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 17:30:31 wysłana przez Sawi »

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Po prostu usunąłem wszystkie pliki poprzednich updateów i wypakowałem najnowszy.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No to pewine wadzil katalog stations/ ze starym formatowanie plikow opisu stacji. A na czym wtedy sie konczyl log - 'config parsing..." czy
'reading eu07.ini' ?
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 13:08:30 wysłana przez queuedEU »

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
Parsing.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
...

Offline MaciejM

  • Administrator
  • Wiadomości: 4051
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1117
1) Zauważyłem, że paxy wchodzą do wagonu najbliższymi drzwiami, ale jak się podjedzie jednym wagonem to jeżeli wejście jest za daleko, to rezygnują i stoją. Można do nich podjechać tym jednym wagonem, wtedy wejdą.
2) Kiedy kierownik będzie kalosz i poda odjazd za wcześnie, to po ruszeniu paxy, które były w drodze mają w pamięci punkt w którym były drzwi i tam stoją, dopiero po późniejszym zatrzymaniu się przy peronie podążają do najbliższych drzwi.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
No, polowa AI pasazera opisana,  w wolnej chwili pomysle co w tej sytuacji  ;).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10131
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2596
Jak ai się teraz zachowuje przy znanej długości peronu? Grzecznie stoi gdzie mu się stanęło? Bo swego czasu miało brzydki zwyczaj dociągania, co ogłupiałoby ludzi. ;)
Mój kanał youtube

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
A nie wiem, nie badam tego.

Offline mac310

  • Wiadomości: 494
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 65
Sprawdzam odpalanie i na razie z tymi nie ma problemu: l61+l144_tlk, linia61_tlk-1, l052-sluzba-1-night, baltyk, l053_calkowo-sluzba-tlk, a td2 nie i stoi na "Parsing command line..."
A kiedy pasek postępu ładowania będzie działał, bo na razie tylko zbiera dane nieustająco?
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
NIe wiem, to akurat na razie nie jest najwazniejsze, niech se usaje ze zbiera, do nastepnej paczki calosciowej mam nadzieje ze bedzie dzialal.

ps. czy ja zaczynam zachowywac sie jak Ra, czy juz jestem przewrazliwiony? ;)

  Dodano: 15 Stycznia 2016, 16:31:06
A oto co dzis bedzie oferowac MaSZynum do testowania:

13.01.16 - dziala juz wczytywanie indywidualnej charakterystyki trakcyjnej dla konkretnego egzemplarza pojazdu
15.01.16 - wykombinowano lepsze swiatla na semaforach, dodano aureole
15.01.16 - kolejny panel z informacjami - tym razem o obslugiwanym pojezdzie. (LMB+3)
15.01.16 - wychodzenie z pojazdu z sytuowaniem kamery obok drzwi (CTRL+F4)
15.01.16 - dodano mozliwosc ustawienia FoV na starcie (wpis w config.txt)
15.01.16 - definiowanie poziomu kompresji screenshota jpg (def. 90, max 100), im mniejsza wartosc tym gorsza jakoscc
15.01.16 - mozliwosc definiowania pieciu czcionek ttf dla GUI w config.txt

... juz wkrotce, i wiele nowych bugow gratis :)
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 16:31:06 wysłana przez queuedEU »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 534
@queuedeu, czy masz zamiar (zaznaczam, że nie pytam się "kiedy będzie" bo to działa jak płachta na  byka) wprowadzić do tej gałęzi rozwojowej symka, jeden ze swoich flagowych ficzerów od siebie czyli interaktywne lusterka, w którym widzisz wszystko co dzieje w lusterku? Dziękuję z góry za odpowiedź.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Aha, ok.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 17:29:50 wysłana przez Sawi »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #524 dnia: 15 Stycznia 2016, 17:20:47 »
Ja bym zapytal inaczej, czy masz zamiar zajrzec czasami do dzialu PC i uwzgledniac po kolei pisane tam zgłoszenia? Bo ostatnio zauważam ze chyba wszyscy exemajstrzy pomijają zgłoszenia tak jakby ich nie było. W zasadzie to można by tamten dzial zamknąć, bo nie wspominając już o tym ze exemajstrzy nie uwzgledniaja zgloszen, to nawet nie racza odpisywać na zgłoszenia i jakos się ustosunkowywać.

Przy okazji > czy te opcje już dzialaja?

env_sky001   :1
env_sky002   :1
env_clouds   :1
env_rain     :1
env_sun      :1
env_moon     :1
env_snow     :1
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 17:30:08 wysłana przez Sawi »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Spokojnie, wiem co tam jest. W swoim czasie i glownie propozycje @Ziomala, bo sa najlatwiejsze ;d

  Dodano: 15 Stycznia 2016, 17:50:23
...
Przy okazji > czy te opcje już dzialaja?
...

To co nie jest opisane, po prostu jescze nie istnieje.


13.01.16 - dziala juz wczytywanie indywidualnej charakterystyki trakcyjnej dla konkretnego egzemplarza pojazdu (katalog /dynstates/)
15.01.16 - wykombinowano lepsze swiatla na semaforach, dodano aureole
15.01.16 - kolejny panel z informacjami - tym razem o obslugiwanym pojezdzie. (LMB+3)
15.01.16 - wychodzenie z pojazdu z sytuowaniem kamery obok drzwi (CTRL+F4)
15.01.16 - dodano mozliwosc ustawienia FoV na starcie (wpis w config.txt)
15.01.16 - definiowanie poziomu kompresji screenshota jpg (def. 90, max 100), im mniejsza wartosc tym gorsza jakoscc
15.01.16 - mozliwosc definiowania pieciu czcionek ttf dla GUI w config.txt


EU07-150116-1

!!!UWAGA!!! NIEDOPATRZENIE: Wkatalogu data/ katalog gfx zmienic nazwe na gfxs!

« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 19:01:32 wysłana przez queuedEU »

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Czy u Was siódemka też dostała rozrząd z ET22 i ma trzy pozycje bezoporowe, na których można bocznikować (załączniki 1, 2, 3 - sprawdzone dwa razy, log z 20:34 i 21:08)? Druga sprawa, to jeśli skład zatrzyma się w całości kawałek za peronem, pasażerowie wsiadając do pociągu przez ostatnie drzwi lewitują po drodze (załącznik 4). Natomiast próba uruchomienia td2 z Rainsted wygląda tak, że od razu pojawia się komunikat o przygotowywaniu kabiny do sterowania i nic dalej się nie dzieje. Po wciśnięciu spacji na ułamek sekundy wyskakuje komunikat "Player train not exist!" i uruchamia się sceneria z samym niebem. Log z tego w załączniku, bo nie wysłało na serwer. Mój User PID to 976472020.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Zgadza się, siódemka dostała 3 układy od byka... Niebo nocne czarne jak... powinno. Z rainsteda odpalałem, wywaliło za pierwszym razem, ale dalej tylko dobrze było. Ludziki wsiadają, powiedzmy od początku dość śmiesznie. Od początku wiadomo, że do poprawki, bo nawet nie przebierają nóżkami. I co ja mam napisać o ctr+F4? Odmawiano i zlewano tyle razy? Dało się zrobić w 48 godzin po przypomnieniu. To samo dotyczy, zrzutów ekranu, działa bez zarzutu i światłami semaforów. U mnie wszystko działa, jedynie wywala błąd o pamięci raz na jakiś czas, jeśli scn została odpalona przez Rainsted.

Offline trzecia_bateria

  • Wiadomości: 27
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
A więc tak. Problemów z uruchamianiem brak. Zedytowałem sobie ini, td2 z exe i Rainsteda wczytuje się bez problemów. "Nowa" noc jest miodna i czarna jak smoła, ale no właśnie- jest tak czarno, że dotychczasowe smugi reflektorów można spokojnie posłać... no gdzieś. Chyba bez dynamicznego światła się nie obejdzie, ale to IMHO może sobie jeszcze trochę poczekać. Chciałem sobie popatrzeć na nowe światła semaforów, ale duet Radeon plus sterowniki do niego skutecznie mi to utrudnił. Ma ktoś może Radeona HD 5xxx i może polecić sterowniki, na których tekstury nie migają jak głupie i się nie przenikają? 
userpid: 875721375

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Wczytywanie z Rainsted już działa. Z jakiegoś powodu w pliku konfiguracyjnym startera nie zapisała się nowa nazwa exe. Pomogła zmiana jego nazwy na eu07. Wczytał mi się td2 i l053_calkowo-sluzba-tlk-1. Semafory dalej wyglądają po staremu - załącznik. Wychodzenie z kabiny przez Ctrl + F4 działa, ale zdarzają się przesunięcia i obrócenia kamery lub wyjście z drugiej strony kabiny.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Aktualizowałeś Rainsteda? Semafory to trzeba dwie symulacje odpalić na exeku z paczki i tego od Q i porównać. Nie zdarzyło mi się wysiąść prze inne drzwi. Co do obrotu kamery, to myślę, że zależy od ustawień loka w przestrzeni scenerii.
« Ostatnia zmiana: 15 Stycznia 2016, 23:21:36 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Paczkuś

  • Wiadomości: 433
  • Mój nick się odmienia przez przypadki.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Cześć! Przed paru laty pojawił się filmik z testowaniem światła reflektorów w Maszynie. Później było cicho, ktoś zapytał i OIDP tłumaczono to tym, że to źre zbyt dużo FPS i w ogóle mnóstwo błędów. Czy koncepcja jest możliwa do wskrzeszenia? Czy ewentualnie można włączać to na żądanie użytkownika i niech on liczy się z niskim FPS?
Solo oración!

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Rainsted aktualizowany dzisiaj. Przy obu metodach uruchamiania semafory wyglądają identycznie. Nie pomaga też zaznaczenie i odznaczenie wyświetlania VBO. Karta graficzna to NVIDIA GeForce GTX 470. Na td2 w okolicach pierwszej stacji wysiadam po lewej stronie lokomotywy, a w okolicach drugiej po prawej i bardziej z przodu. Jak jechałem kawałek na l053_calkowo-sluzba-tlk-1, to w niektórych miejscach wysiadałem nawet wewnątrz lokomotywy.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Używam starego Rainsteda z paczki 1504 + pacz. Nie mam kłopotów ze znajdywaniem nazwy exe pochodzących od Q, lub całkiem odmiennie nazwanych (dotyczących eu07). Z wychodzeniem koło drzwi, jest tak jak pisałem. Lok na trasie, zmienia kąt swojej osi w stosunku do układu współrzędnych scenerii. Semafory porównałem, mam screeny jak ktoś chce. Nie załączam ich, ponieważ też nie dopatrzyłem się różnic w świeceniu.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Czy u Was siódemka też dostała rozrząd z ET22 i ma trzy pozycje bezoporowe, na których można bocznikować (załączniki 1, 2, 3 - sprawdzone dwa razy, log z 20:34 i 21:08)?
Tak, powstal system przypisywania niezaleznej fizyki dla kazdego pojazdu, w ten sposob bedzie mozna preparowac pojazdy tej samej serii o roznych parametrach eksploatacyjnych (zuzycie, uszkodzenia, itp). W katalogu dynstats masz plik EP07-424.fiz z wrzucona dizyka od ET22 :)

Druga sprawa, to jeśli skład zatrzyma się w całości kawałek za peronem, pasażerowie wsiadając do pociągu przez ostatnie drzwi lewitują po drodze (załącznik 4).
To wszystko bedzie trzeba ulepszyc, przemyslec co i jak. Na te chwile ludki wykrywaja pojazdy z 60m. Trzeba by je ustawiac nie blizej jak 60m
60m z zapasem od szczytowych krawedzi. Na wykrywanie powierzchni peronu na razie nie mam koncepcji.

Natomiast próba uruchomienia td2 z Rainsted wygląda tak, że od razu pojawia się komunikat o przygotowywaniu kabiny do sterowania i nic dalej się nie dzieje. Po wciśnięciu spacji na ułamek sekundy wyskakuje komunikat "Player train not exist!" i uruchamia się sceneria z samym niebem. Log z tego w załączniku, bo nie wysłało na serwer. Mój User PID to 976472020.

Poniewaz masz zaznaczona opcje 'Zapis pliku tymczasowego'. Rainsted nie przepisuje nowego typu include, wiec tworzy se roboczy plik scenerii bez torow i innych modulow dolaczanych nowym wpisem.

  Dodano: 16 Stycznia 2016, 07:23:36
Semafory porównałem, mam screeny jak ktoś chce. Nie załączam ich, ponieważ też nie dopatrzyłem się różnic w świeceniu.

Sprobuj S3, S4 czy s13 :), pozniej podepne aurole pod swiecace ciaglym. Pozatym aurole beda opcjonalne.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2016, 07:23:36 wysłana przez queuedEU »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #535 dnia: 16 Stycznia 2016, 08:40:13 »
Aureole zauwazylem tylko na powtarzaczu swiatlo pulsujące. Moim zdaniem za szybko pulsuje. A co do koloru, wole ten po prawej, bardziej soczysty. Jednak pomysl bardzo fajny.

EU ma rozrzad z ET22. Sprawdzone.

Aureole dzialaja.

CTRL+F4 działa ale wysiada się za każdym razem inaczej. W kab A wysiadłem po stronie drzwi od pomocnika. Za to w kabinie B wysiadłem pod oknem po stronie mecha a nie pod drzwiami. Trzeba by te opcje dopracować, na tyle by program umial odczytac polozenia drzwi w każdym loku na podstawie "jakiegoś" pliku chodzby tego *.set co kiedyś był do lusterek. Będzie to potrzebne gdyż np loki tej samej serii po modernicacji mają drzwi przesunięte bądź zlikwidowane. Np ET40 ma zwyczajowo po obu stronach symetrycznie, ale tylko od czola, a ET40-04 po modernie ma drzwi mecha przesunięte w tyl.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2016, 09:14:05 wysłana przez Sawi »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
A jakby od reflektorów wyprowadzić stożek i jego środek wypełnić smugą? Można uzyskać ładny efekt dalej mając plane widoczny tylko  jednej strony, a dodatkowo można zrobić rózne smugi dla różnych kolorów (jeśli takie będą). Stożek oznacza zasięg wiązki światła od reflektora.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #537 dnia: 16 Stycznia 2016, 08:51:18 »
Taki stożek można by wykorzystać do smugi reflektora gornego. Q pomysl o rozdzieleniu smug reflektorow.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od Q
« Odpowiedź #538 dnia: 16 Stycznia 2016, 09:06:13 »
Aureole zauwazylem tylko na powtarzaczu swiatlo pulsujące. Moim zdaniem za szybko pulsuje. A co do koloru, wole ten po prawej, bardziej soczysty. Jednak pomysl bardzo fajny.

Kolor jest zolty bo taki maja freespoty w semaforach ustawiony. Tez mi sie zdaje ze powinna byc zmieniona kolorystyka swiatla 'pomaranczowego'.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4243
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 251
Odp: Ratowanie MaSZyny, implementacja ficzerow od
« Odpowiedź #539 dnia: 16 Stycznia 2016, 09:08:16 »
Q wprowadz ten plik *.set do ustalania polozenia drzwi i lusterek w przyszłości.
Co do aureoli, mogla by lekko podswietlac daszek semka od spodu jakby tak popatrzeć z perspektywy np przechodnia lub okna pasazera. Przy okazji ciagle mi wywala tytul wiadomości większy jak 80 znakow i musze go obcinac. Da się to zmienić?

Co to za parametry we fizyce 424? Która fizyke ma wczytywać? Z pliku .fiz czy .add?

textures: 1.tga 2.tga 3.tga 4.tga
item-001: item01.t3d
item-002: item02.t3d
item-003: item03.t3d
item-004: item04.t3d
item-005: item05.t3d
item-006: item06.t3d
item-007: item07.t3d
item-008: item08.t3d
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2016, 09:32:18 wysłana przez Sawi »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015