Autor Wątek:  Działanie modelu mechanika  (Przeczytany 4587 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Działanie modelu mechanika
« dnia: 14 Sierpnia 2015, 16:58:38 »
W mmd można zdefiniować model mechanika.
                else if (str == AnsiString("engineer:"))
                { // nazwa submodelu maszynisty
                    str = Parser->GetNextSymbol();
                    smMechanik0 = mdModel->GetFromName(str.c_str());
                    if (!smMechanik0)
                    { // jak nie ma bez numerka, to może jest z numerkiem?
                        smMechanik0 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "1").c_str());
                        smMechanik1 = mdModel->GetFromName(AnsiString(str + "2").c_str());
                    }
}
        if (Mechanik && (Controller != Humandriver))
        { // rysowanie figurki mechanika
            if (smMechanik0) // mechanik od strony sprzęgu 0
                if (smMechanik1) // jak jest drugi, to pierwszego jedynie pokazujemy
                    smMechanik0->iVisible = MoverParameters->ActiveCab > 0;
                else
                { // jak jest tylko jeden, to do drugiej kabiny go obracamy
                    smMechanik0->iVisible = (MoverParameters->ActiveCab != 0);
                    smMechanik0->SetRotate(float3(0, 0, 1), MoverParameters->ActiveCab >= 0 ?
                                                                0 :
                                                                180); // obrót względem osi Z
                }
            if (smMechanik1) // mechanik od strony sprzęgu 1
                smMechanik1->iVisible = MoverParameters->ActiveCab < 0;
        }
Ma on się znajdować w modelu pudła/kabiny/lowpoli? Chciałbym by był tylko w lowpoli, ale nie wiem czy jego animacja działa, bo przy zmianie kabiny się nie obraca i widać go niezależnie od obsady. Po przeniesieniu do pudła to samo.
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Działanie modelu mechanika
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Sierpnia 2015, 17:10:18 »
Jak się ustawi jeden model mechanika to się podobno powinien obrócić o 180 stopni.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Lelek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Działanie modelu mechanika
« Odpowiedź #2 dnia: 05 Września 2015, 09:51:19 »
Here is some description about driver model.
M.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Działanie modelu mechanika
« Odpowiedź #3 dnia: 05 Września 2015, 11:48:48 »
But driver model should be only visible if loco have headdriver occupation. I couldn'ty get from source code if it works this way and from my tests it showed always but maybe i've done something wrong. Only other model with driver I used was SU4X unofficial lowpoli cab and as I remember there was the same problem with locos without occupation.
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2015, 00:27:42 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Działanie modelu mechanika
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Grudnia 2015, 21:00:01 »
If statement is wrong. If you prepare enginner model for wagon it should appear also.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es