Autor Wątek:  Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie  (Przeczytany 11623 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« dnia: 08 Grudnia 2015, 20:10:34 »
Jako ciekawostka.
Po uruchomieniu scenerii, nacisnac albo:
1) Shift+1 - symulacja stacji poczatkowej
2) Shift+2 - symulacja stacji srodkowej
3) Shift+3 - symulacja stacji koncowej

Podjechac pod koncowke peronu, odczekac 30 sek. i tak dla:
ad. 1) Ludziki stoja na peronie, po podjechaniu wszyscy "wsiadaja"
ad. 2) Ludziki stoja na peronie, po podjechaniu niektorzy "wsiadaja", niektorzy wysiadaja
ad. 3) Brak ludzikow na peronie, po podjechaniu wszyscy "wysiadaja"

Wiadomo, ze te zasymulowane sytuacje sa uproszczone. Mozna pokusic sie o inne rozwiazania np. niektore postaci zostawic jako zawsze widoczne.

"wsiadanie" polega na zniknieciu ludzika z peronu.
"wysiadanie" polega na pojawieniu sie ludzika na peronie.

Paczka jest dostosowana do mojej domowej i dla exe 664, ale mozna po kilku drobnych zmianach, uruchomic na dowolnej.
Prosze nadpisywac pliki (jesli zajdzie taka sytucja).

Link:
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-test.rar
« Ostatnia zmiana: 09 Grudnia 2015, 00:52:03 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Grudnia 2015, 11:15:12 »
Dlaczego, skoro jest taka możliwość, nie pokusić się o ruchomych (ale także znikających) pasażerów? :)
Pomysł polegał by na tym, że ich ruchy miały by pewną powtarzalną sekwencje, a wjazd pociągu uruchamiałby event ich ruchu w kierunku pociągu.
To co przedstawiłeś ma sens ale z punktu widzenia rozwoju symulatora przydało by się aby "człowieki były bardziej ruchawe". ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Grudnia 2015, 11:54:58 »
Zrob inne, takie pro, aby spelnilo twoje kryterium rozwoju. Aha, nie tylko ruchy w kierunku pociagu, ale i z pociagu w kierunku wyjscia na miasto. przydalyby sie tez bagaze, jakies usciski na przywitanie i cos do placzu na odjazd, do tego machanie rekami podczas odjazdu z peronu. Jakies kebaby, kibole, rezerwa do cywila jak to bywalo kiedys. Roznorodne twarze, ubrania a nie jak w tej chwili, kilka na krzyz.
« Ostatnia zmiana: 09 Grudnia 2015, 12:03:16 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Grudnia 2015, 16:46:00 »
Nie robię w Twoim kierunku żadnych wyrzutów, szkoda że tak to odebrałeś, ale mniejsza. Był kiedyś (i chyba nawet do tej pory jest używany) ruchomy sokista. Czemu więc w tym kierunku tego nie poprowadzić? Pytam, bo nie wiem.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Grudnia 2015, 17:04:30 »
Ja tylko zrobilem probe. Na wiecej nie mam ochoty. Sokista to zdaje sie byl obiekt dynamic poruszajacy sie po tracku i tez nie wygladalo to za dobrze. Jesli chcesz, wloz w te dzialke swoje 3 grosze i cos zrob :), bo pisac najlatwiej i tez nie robie wyrzutu w twoja strone z kolei :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Grudnia 2015, 17:09:47 »
Gdzieś tam w teście kiśnie kilka nowych ludzików, co nikt nie wymyślił czemu na dwóch smooth się sypie od kilku miesięcy. Animowany ludzik też jest, to nikt nawet nie skomentował o napisaniu mu animacji obsługiwanej przez maszynę (a się da na upartego, choć tak na standardy sprzed 30 lat) nie wspominając.
Mój kanał youtube

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Grudnia 2015, 17:23:46 »
Chetnie przeczytam pomysly, jak opisac trajektorie ruchu po peronie zbudowanym z trojkatow dla poszczegolnych postaci, aby wygladalo to w miare realistycznie np. aby przy wsiadaniu zblizali sie przodem do pociagu i poruszali sie ku niemu, nie zderzajac sie. Wiedzieli gdzie sa wagony i drzwi. Przy wysiadaniu, kierunek odwrotny etc.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #7 dnia: 09 Grudnia 2015, 17:51:13 »
Jeżeli taki sokista jest obiektem "dynamic" to podobnie jak pojazdy drogowe powinien mieć możliwość "dojazdu" do poprzedzającego obiektu (w tym wypadku drugiego człowieka) i nie wpadnięcia na tenże obiekt. Patrząc na natężenie ruchu na Zwierzyńcu i to, że auta mijają się wzajemnie i nie powodują kolizji ani przy dojeżdżaniu ani mijaniu, można snuć wniosek, że i z ruchomymi postaciami będzie się dało. O ile dobrze pamiętam "w furmance" koniowi ruszały się nogi całkiem realistycznie, trzeba by tylko spróbować przenieść to do ludzików.
Niestety w przypadku wejścia do wagonu sprawa się komplikuje. Drzwi musiały by być ruchomym "portalem" do którego ludziki by się przemieszczały i znikały, a jak wiemy trajektoria ruchu zaprojektowana dla pojazdów (w tym wypadku służąca ludziom do poruszania się) jeszcze nie jest dopracowana, aby w sposób swobodny i losowy mogli oni zmieniac kierunek przy dochodzeniu do drzwi. Druga sprawa, że pociąg musiałby się zatrzymywać idealnie na trasie poruszania ludzików, nie ma wtedy mowy o "randomowym" torze poruszania się. No chyba, że drogi by się przecinały, ale tu jest możliwość kolizji ludziów i ogólny wysyp poruszania się.

Jako pierwszy punkt (pomysł) można najpierw stworzyć ruchomy model ludzika jako "dynamic" (nadać mu właściwości sokisty). Następnie stworzyć małą planszę z napisanymi torami poruszania się ludzi aby sprawdzić ich zachowanie w praktyce. Potem połączyć to z @Mariuszowym wsiadaniem/wysiadaniem na razie bez przypisanych drzwi (tylko tak, żeby ludzie znikali).
« Ostatnia zmiana: 09 Grudnia 2015, 17:57:33 wysłana przez ST44-003 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #8 dnia: 09 Grudnia 2015, 18:00:29 »
Sorry, ale ladnie brzmi a zero konkretow. Dodatkowo, ja pytalem o peron z trojkatow (takich jest duzo w sceneriach), a nie tracki, gdzie trajektoria wstepnie jest zdefiniowana. No ale moze cos komus sie uda i trzymam kciuki.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #9 dnia: 09 Grudnia 2015, 18:24:44 »
W furmance to fura stukała konia w zad, bo zestaw źle hamował. ;)
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #10 dnia: 09 Grudnia 2015, 19:30:12 »
Patent mi się podoba, ale czy jest możliwość zrobienia tego by pasażer pojawialsie w składzie? Niekoniecznie ten sam np. inna wersja modelu w pozycji siedzącej. Wtedy bylby efekt znikającego pasażera w peronie a pojawienie się go np. w przedsionkach kibli lub w oknach wagonow z zybami, tam gdzie mamy zdeklarowanych pasazerow np. w bohunach.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #11 dnia: 09 Grudnia 2015, 21:34:11 »
ATS ma chodzące ludziki i jest opensourcowy z tego co mi wiadomo. Można podpatrzeć i skopiować rozwiązanie. Chętnych do robienia tego u nas od 15 lat brak, więc rozpisywanie marzeń nic nie da.
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Grudnia 2015, 21:42:10 »
Czasem zagląda do nas @Edward666.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Edward666

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 77
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Grudnia 2015, 01:17:00 »
ATS nie jest opensource (teraz to w sumie nie ma znaczenia bo przez źle napisany sterownik OCZ SDD straciłem kod ATS1).
Wysłałem kiedyś komuś z ekipy VBus'a plik z kodem ludzików, ale niestety do dziś chyba w VBusie nie wsiadają.

Ludziki zrobiłem tak, że po zatrzymaniu wagonu wyliczane są pozycje drzwi w świecie i do nich idą ludziki.

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #14 dnia: 10 Grudnia 2015, 15:08:20 »
Można konduktorów zrobić na tej zasadzie ;)

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Grudnia 2015, 20:02:38 »
Jezu, ale kombinujecie :). Jak zwykle prowizorki sie przescigaja od 15 lat - to jest bez sensu.
za 3 tygodnie bede w PL to wam to na cacy ogarne tak jak byc powinno.
A przy okazji bo wyjezdzajac sie nie dowiedzialem w koncu...
czy deweloperzy dzialaja juz na githubie czy nadal na starym svn?

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Grudnia 2015, 20:27:17 »
Q, najpierw ogranij, pozniej pisz, bez urazy. Jak dobrze miec takiego deva, rzucisz temat, nie ma problemu, moment i bedzie. I realistycznie i dzialajaco, cos pieknego.
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2015, 20:29:38 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Grudnia 2015, 20:35:30 »
No mam od jakiegos czasu pewna koncepcje w glowie, oparta na sprawdzonych rozwiazaniach z innych ficzerow.  Generalnie pasazerowie beda nowym typem modeli, i beda posiadac przypisany cel podrozy oraz numer pociagu. Na tej zasadzie dzialaloby wsiadanie/wysiadanie wg mnie. To jak z tym svn teraz jest?
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2015, 10:44:35 wysłana przez Sawi »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #18 dnia: 10 Grudnia 2015, 20:38:36 »
Ok, pazyjem uwidzim :). Na temat svn nic nie wiem, nie uzywam.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #19 dnia: 10 Grudnia 2015, 20:49:24 »
Odkąd wyrzuciłeś Rę i uciekłeś, Grzesiek używa githuba.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline queuedEU

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1265
    • Zobacz profil
    • Celebrity Maszyna
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Grudnia 2015, 20:53:16 »
No to git, ale ja @Ry nie wyrzucilem, bylo niejawne glosowanie - wiekszosc opowiedziala sie za ;).
W sensie ze Firlej? I to jest teraz glowna galaz rozwoju?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #21 dnia: 10 Grudnia 2015, 20:55:56 »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Wsiadajacy i wysiadajacy pasazerowie
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Grudnia 2015, 13:05:34 »
Ja żadnego głosowania nie pamiętam. Co do głównej gałęzi to jest u mnie na koncie github-a. Linki w linku wyżej. Aczkolwiek ostatnia wersja jest niestabilna bo wprowadzając zmiany pojawiły się problemy w nieoczekiwanych miejscach.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es