Autor Wątek:  Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.  (Przeczytany 4832 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
« dnia: 25 Września 2015, 18:46:04 »
Orientacja układu współrzędnych kabin (cabNdefinition driverNpos) względem układu współrzędnych t3d pojazdu (czoło +Y).
-X -Z Y dla kamery odpowiada X Y Z w t3d. Zasięg ruchu na wysokość jest ograniczony do <y1+0,5m;y1+1,8m> na sztywno w exe.
Pierwszy narożnik we wpisie cabNdefinition zawsze musi mieć mniejsze wartości na wszystkich osiach od drugiego.

Przenoszę do działu Symulator.
Benek

« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2015, 21:21:44 wysłana przez Benek »
Mój kanał youtube

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Maja 2022, 23:12:36 »
Hej,

czy ktoś z Was zna sposób jak uzyskać taki efekt jak w tym video? (na łukach poziomy ruch kamery zablokowany, cały czas patrzymy na wprost).
Jeśli jest to zaszyte w exe, czy nie można by obsługi tego parametru przenieść do ini?






Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp:  Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Maja 2022, 23:18:08 »
Najpierw zacząłbym od podmiany parametrów w pliku mmd lokomotywy:
//bujanie kamery:
//          springk, dampf, x,  y,  z, max, roll, pitch
mechspring: 100      0.02 0.2 0.2 0.03 0.15  0.02   0.01
// wyzerowac 3,4,5 parametr aby nie trzeslo
// wyzerowac ostatnie dwa parametry aby kamera sie nie kiwala
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Marcin E2rD

  • Wiadomości: 59
    • Zobacz profil
    • http://ag.bocznica.org/
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Ogrniczenie ruchu kamery w kabinie.
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Maja 2022, 00:41:34 »
Dzięki za odpowiedź, zlikwidowałem efekt rzucania lewo/prawo przy wchodzeniu/wychodzeniu z łuku (na tym najbardziej mi zależało). Niestety przy okazji znikają też wibracje, nie udało mi się wyizolować wartości odpowiadającej za to kiwanie lewo/prawo. Popróbuję jeszcze jutro.