Autor Wątek:  Zgłaszanie chęci przesiadki przez obsadę pociagu.  (Przeczytany 3189 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 490
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 268
Zgłaszanie chęci przesiadki przez obsadę pociagu.
« dnia: 23 Sierpnia 2015, 10:34:35 »
Jak odbywa się zgłoszenie przytrzymania następnego pociągu na stacji węzłowej przez obsługę pociągu opóźnionego? Kierownik przez radio zgłasza to dyżurnemu stacji przesiadkowej? Oba pociągi są z jednej spółki. opoźnienie rzedu ~4 minut , więc pociąg opóxniony jest już w zasięgu radiowym stacji przesiadkowej.
Łukasz Jachimek

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Zgłaszanie chęci przesiadki przez obsadę pociagu.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpnia 2015, 11:08:39 »
Najczęściej kierownik pociągu dzwoni do dyspozytora, a ten do PLK i wszystko załatwia. Ewentualnie kiedy podróżny zgłosi się do kierownika, a czasu na przesiadkę i telefony zostało bardzo mało kierownik za pomocą radia woła dyżurnego danej stacji. Gdy stacja jeszcze znajduje się po za zasięgiem radia robi to za pośrednictwem maszynisty. Są też przypadki gdy dyżurny nie wyraża zgody na "skomunikowanie" to drużyny konduktorskie załatwiają to między sobą. Typową przyczyną opóźnionego odjazdu pociągu jest albo "lokowanie podróżnych" albo "wsiadanie osób niepełnosprawnych na wózkach" ;)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Zgłaszanie chęci przesiadki przez obsadę pociagu.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpnia 2015, 20:31:21 »
Tak jak napisał Mechatronik - zgłasza się to telefonicznie do dyspozytury głównej lub zakładowej, a oni dalej dzwonią do przewoźnika i PLK. Skomunikowania 'między sobą' zdarzają się rzadko i to tylko dla małych opóźnień - wszystko robi się oficjalną procedurą.