Autor Wątek:  Lokomotywy w środku składu  (Przeczytany 5137 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Lokomotywy w środku składu
« dnia: 16 Marca 2016, 18:23:32 »
Witam, w jakich sytuacjach lokomotywę daje się w środku składu? Zdarza się to bardzo rzadko, najczęściej u prywaciarzy. Z góry dzięki za odpowiedzi.
« Ostatnia zmiana: 16 Marca 2016, 18:28:33 wysłana przez Pedrosiasty »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2204
Odp: Lokomotywy w środku składu
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Marca 2016, 21:02:41 »
Ale w sensie jadące na zimno? Chodzi Tobie o niedawny transport ET40? W tym wypadku włączono je w skład, ponieważ jedna czynna lokomotywa i sznurek nieczynnych (z wyłączonymi hamulcami) nie miałaby wymaganego % masy hamującej. Jechały w środku, bo dwa ostatnie pojazdy w składzie muszą mieć czynne hamulce.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywy w środku składu
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Marca 2016, 21:35:23 »
Zdarzało się, że Ciech jechał ze składem z/do Saint Gobain ze stonką/koziołkiem/skodą w środku. W tym przypadku chodziło o zaoszczędzenie czasu.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1606
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1289
Odp: Lokomotywy w środku składu
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marca 2016, 07:05:36 »
Ale w sensie jadące na zimno? Chodzi Tobie o niedawny transport ET40? W tym wypadku włączono je w skład, ponieważ jedna czynna lokomotywa i sznurek nieczynnych (z wyłączonymi hamulcami) nie miałaby wymaganego % masy hamującej. Jechały w środku, bo dwa ostatnie pojazdy w składzie muszą mieć czynne hamulce.
Nie chodzi mi o transporty lokomotyw, tylko o zwykłe towarowe pociągi.
W tym przypadku chodziło o zaoszczędzenie czasu.
Mógłbyś powiedzieć dokładniej? Ja osobiście widziałem kiedyś skład 181 STK + 5 wagonów cystern + kolejna 181 STK + około 30 wagonów cystern. Lokomotywa w środku miała opuszczone pantografy i (chyba, ponieważ cysterny były dosyć głośne) nie wydawała dźwięków, więc była pewnie na zimno. Raz w życiu spotkałem taki skład.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Lokomotywy w środku składu
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Marca 2016, 10:31:53 »
Polskie przepisy nie pozwalają na prowadzenie pociągów z czynną lokomotywą w środku składu pociągu. Dopuszcza się tylko lokomotywę popychającą w szczególnych przypadkach, na odcinkach na których sama lokomotywa prowadząca nie daje rady uciągnąć składu.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywy w środku składu
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Marca 2016, 19:09:58 »
Motyw z Ciechem przebiegał mniej więcej tak: Stonka wyciągą pierwszą połówkę gruszek z Saint Gobain na stację DG Wschodnia, oblatuje i dopycha skład do elektrowozu. Następnie wraca, wyciąga drugą połówkę i bez oblotu podpina się do reszty. Oczywiście spalinówka jedzie w środku na zimno. Oszczędność czasu na 1 oblocie w DG i 1 w Inowrocławiu.
Zaobserwowałem to właśnie na Wschodniej i na bank pociąg był kilka godzin opóźniony więc może stąd ten pośpiech.