Autor Wątek:  Bonanza v 2.0  (Przeczytany 37745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #30 dnia: 24 Sierpnia 2015, 21:39:29 »
Ok, jak to powiązać z teksturą pudła?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #31 dnia: 24 Sierpnia 2015, 22:00:09 »
No jak będzie na drugiej wymiennej to będzie powiązane. Bardziej by się przydała opcja w drugą stronę. Opcjonalnego mapowania submodelu z n-tej wymiennej lub ze wspólnej.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Sierpnia 2015, 18:21:32 »
Ja mam za to pytanie ile można takich tekstur do jednej podstawowej powiązać? I bardzo bym Was prosił o pomoc jak to zrobić, bo jestem zacofany w tych sprawach:) Chodzi mi o to, że w bonanzach są 2-3 różne wnętrza i była by tekstura ścian, foteli i ew. wózek do każdego rodzaju wnętrza powiązane z teksturą zewnętrzną.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Sierpnia 2015, 18:24:27 »
Maksymalnie można użyć 4 wymiennych tekstur. Jak masz czas możemy obgadać to na skype.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2015, 18:27:29 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Sierpnia 2015, 18:29:52 »
                           /->  Ściany + fotele
Ogólne pudło  --|-->  Wózek
                           \->  (Coś tam jeszcze wymyślę)

Takie coś będzie działać? I do każdej tekstury trzeba osobny plik (ewentualnie ten sam z inną nazwą) wnętrza/wózka/(coś tam jeszcze wymyślę)?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #35 dnia: 25 Sierpnia 2015, 18:36:46 »
Ogólnie przyjęło się by na pierwszą dać np dwa boki i dwa czoła + drobne detale. Nie ma na to reguły, ale tak jest najczęściej. Na drugą reszta detali, trzecia np może zawierać wnętrze, a z kolei czwarta z reguły to wyświetlacze.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #36 dnia: 25 Sierpnia 2015, 18:38:27 »
A ja lubię odbiegać od schematów i robić jak mi wygodniej:)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #37 dnia: 25 Sierpnia 2015, 18:45:41 »
Wymienna 4 może być przeznaczona na tablicę kierunkową i wtedy zostają tylko trzy.
Mój kanał youtube

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #38 dnia: 25 Sierpnia 2015, 19:37:17 »
Bardzo ciekawe rozwiązanie o którym nie miałem pojęcia - musiałem coś przegapić. Czy jest to obecnie w jakimś modelu wstawione abym mógł przetestować to rozwiązanie? Jak wygląda wpis do scenerii w takim przypadku?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #39 dnia: 25 Sierpnia 2015, 19:39:25 »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #40 dnia: 25 Sierpnia 2015, 20:23:39 »
Nie ma nad czym ubolewać, ponieważ ten myk zna dopiero kilka osób.
No to nie mam do siebie żalu. ;)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #41 dnia: 25 Sierpnia 2015, 21:49:35 »
Trzeba zrobić jakiegoś oficjalnego posta z informacją o opcji wymiennych tekstur. Ja osobiście polecam zrobić tak. 1 tekstura wymienna to główne elementy,  czyli boki (niekoniecznie dwa), czoła (niekoniecznie dwa), dach, skrzynie pod pudłem i ewentualnie powiększone tekstury drzwi a w.wolne.miejsca można upchać resztę detali co się zmieści. W drugiej teksturze dał bym wózki,  wnętrze low poly oraz wszelakie inne detale. I na tym bym pozostał.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2015, 21:52:37 wysłana przez hanys »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #42 dnia: 25 Sierpnia 2015, 22:09:53 »
Skoro mamy do dyspozycji 3 tekstury, to lepiej mieć 1 - pudło, 2 - podwozie, sprzęgi, mostki, 3 - wnętrze. Pudło lepiej mieć z teksturą na każdy bok osobno.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #43 dnia: 25 Sierpnia 2015, 22:58:14 »
Ale po co aż tyle tekstur robić dla jednego egzemplarza wagonu? Lepiej zrobić dwie tekstury i detale rozmieścić z głową a nie na odpiernicz. Tekstury low poly nie muszą być ultra hd i spokojnie można je umieścić gdziekolwiek, bądź i nawet w stałej teksturze, poza obrębem tekstur wymiennych. Co w przypadku Bonanz chyba będzie to dobre rozwiązanie, bo w zasadzie wnętrza są takie same.
« Ostatnia zmiana: 25 Sierpnia 2015, 23:03:52 wysłana przez hanys »

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #44 dnia: 25 Sierpnia 2015, 23:13:45 »
Są wagony gdzie wnętrza się różnią i łatwiej będzie operować różnymi teksturami bez powiązania zależności np. detale-wnętrze. Liczy się rozmiar tekstury a nie ilość, więc zamiast robić 1024x512 detale z lowpoly, to można zrobić osobno po 512x512.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #45 dnia: 25 Sierpnia 2015, 23:45:15 »
Cytuj
Co w przypadku Bonanz chyba będzie to dobre rozwiązanie, bo w zasadzie wnętrza są takie same.
Oj jakże się mylisz. Są (na upartego ujednolicając do minimum) co najmniej 2 wersje kolorystyczne i 2 wyposażenia. Ja mam takowy pomysł: Cała tekstura zewnętrzna to pierwszy plik. Drugi - wózek i rzeczy pod pudłem. Trzeci to kilka elementów wnętrza, które się różnią między wersjami. No i czwarty to tablice relacyjne. Długo dyskutowałem o tym z Sawim (który wytłumaczył mi wszystko co i jak z tymi rzeczami i oświecił, że można dać includy w T3D, za co dziękuję) i utwierdziłem się w tym, że skromnie mówiąc to dobry pomysł. Dzięki temu będzie można tworzyć całkowicie odmienne, różnorakie wagony z których każdy będzie miał swój wózek, swoje wnętrze i detale. I nie mówię tutaj tylko o 120a ale i o 111a i 112a na przykład, których mam około 650 zdjęć różnych wnętrz (dzięki pomocy z forum MSTS), z których będzie można wyciągnąć tekstury.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #46 dnia: 26 Sierpnia 2015, 17:47:46 »
Ja jeszcze dodam, że niedługo w między czasie razem z @Kacu ruszą dalsze prace nad nowym modelem 1xxa_v2 @Floyd'a i @adsim'a. Głównym powodem zastoju był brak wnętrz (tia wiem pojawiło się jakieś totatal lowpoly, ale po przemyśleniu sprawy stwierdziłem, że nie będę się w to bawił), ale jako że pojawiło się sporo zdjęć o czym wspomniałeś powyżej, to już niebawem przestanie być problemem i pewnie coś tam zacznie być dłubane :). Ja również dziękuję za poświęcony czas i mam nadzieję, że dalsza nasza współpraca zaowocuje kolejną burzą mózgów i jej wynikami ;).
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2015, 19:27:42 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #47 dnia: 26 Sierpnia 2015, 19:56:27 »
Cytuj
mam nadzieję, że dalsza nasza współpraca zaowocuje kolejną burzą mózgów
Oj zaowocowała dziś w pracy...:) Myślałem, jak to wszystko pozlepiać w jedno. Wymyśliłem koncepcję następującą:
Wózki (wszystkie rodzaje, 4ANc na przykład, bautzeny itp.) umieścił bym w folderze dynamic/elements/bogeys w formatach T3D/E3D i includowane odpowiednimi wpisami w T3D/E3D wagonów (wolałbym osobiście w MMD). Wtedy można byłoby do każdego wagonu zaincludować jeden model i nie było by różnic (nie licząc tekstury). W ten sposób można wydzielić sporo elementów które się w wagonach serii 1xxa nie różnią (do odpowiednich folderów) i różnice w modelach wagonów by nie istniały (poza wnętrzem i teksturą). Co wy na to?

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #48 dnia: 26 Sierpnia 2015, 20:03:58 »
Kacu wg mojego stanu wiedzy includowanie działa tylko w t3d. Generując e3d includowane t3d i główny t3d zbierane są w jedno e3d.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Sierpnia 2015, 20:05:30 »
Pomysł na pierwszy rzut wydaje się ciekawy, tylko obawiam się, że to nie zda egzaminu ze względu na parser. Nawet w tworzonej nowej strukturze katalogów nadal muszą obowiązkowo być dynamic, models i textures.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Sierpnia 2015, 20:30:35 »
I będą, tylko będzie dodany folder elements w folderze dynamic. W nim będą wózki, elementy podwozia na przykład, przejścia międzywagonowe itp. Matku, rozwiniesz proszę?:)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Sierpnia 2015, 20:34:10 »
Aaa dobra teraz zaskoczyłem co najwyraźniej miałeś na myśli, że idzie to zrobić wpisem include z podaną ścieżką na końcu w pliku t3d i powinno hulać. Innymi słowy planujesz zrobić coś w stylu uniwersalnych części.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2015, 20:37:06 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #52 dnia: 26 Sierpnia 2015, 20:37:44 »
Dokładnie. A tekstura będzie wyświetlać się na modelu z innego folderu includowanym w modelu z folderu z teksturą?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #53 dnia: 26 Sierpnia 2015, 20:43:03 »
Obstawiam, że jeśli w Map poda się dokładną ścieżkę tegoż folderu to powinno działać. Jednak jak to w życiu oczywiście okaże się co i jak, dopiero w praktyce.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #54 dnia: 26 Sierpnia 2015, 21:21:59 »
Z tego co zasłyszałem na forum, to rozumiem to tak. Masz t3d pudła a w nim wpis include t3d wózka, podczas konwersji powstanie jeden e3d w którym będzie pudło i wózek.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #55 dnia: 26 Sierpnia 2015, 21:49:39 »
A da się w includzie w t3d przejść do roota? Nikt tego w sumie nie robił. Tekstury nie są jedynymi typami plików szukanymi w dwóch lokacjach?
Sawi, jakbyś chciał zakopać topór, czy ktoś inny był zainteresowany, to ciągle deklaruję chęć pomocy przy tworzeniu dowolnych wnętrz wagonowych w zakresie modelowania/mapowania/sklejania tekstury.
« Ostatnia zmiana: 26 Sierpnia 2015, 21:51:43 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Sierpnia 2015, 23:29:01 »
Jako, że zostałem wezwany do tablicy napiszę oficjalnie iż nie jestem zainteresowany. Czemu? Otóż nie mam żadnej gwarancji, że znowu za jakiś czas nie zostanę ponownie nazwany bucem http://www.miejski.pl/slowo-Buc Tego akurat się nie wyprzesz. Na początku jak się tego dowiedziałem byłem cholernie wkurzony i zarazem rozczarowany bo jakby nie było nasza współpraca szła w dobrym kierunku. Pierwsze co miałem ochotę zrobić to się pakować w najbliższy pociąg i pojawić się z wizytą by usłyszeć to osobiście po soczystych plaskaczach, ale gdy emocje opadły zaniechałem tego. Zycie już mi nie raz pokazało, że w czasie emocji człowiek jest w stanie zrobić niejedną głupotę, więc gdy one opadły zaniechałem tego. Zatem sam sobie jesteś winien. Tyle w tym temacie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #57 dnia: 27 Sierpnia 2015, 01:19:37 »
Ok, przerywając bezczelnie próbę zakopania tasaka wojennego powiem, że zacząłem robić nową teksturę wózka na osobnym pliku. Elementy w kilkukrotnie wyższej rozdzielczości.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9217
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 742
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #58 dnia: 20 Stycznia 2016, 17:44:48 »
Celowy odgrzew. Na jakim obecnie jesteś etapie prac? Tak jak pisałem tobie na PW potrzebne mi są poprawione wózki, drzwi, detale itp do 1xxa_v2. Miło by było jakbyś podesłał całość.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Bonanza v 2.0
« Odpowiedź #59 dnia: 18 Kwietnia 2018, 07:36:16 »
Kacu, czy jakby Sawi znalazł u siebie model bonanzy, to czy można by pożyczyć armaturę hamulcową do innych wagonów? Czy można by było dokończyć 120A?

Jak nie ma szans na dokończenie, to w przyszłości przerobię 11xA na Bh.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2018, 19:40:22 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.