Autor Wątek:  Problem z przezroczystością.  (Przeczytany 3226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Problem z przezroczystością.
« dnia: 23 Lipca 2015, 20:33:18 »
Mam gimpa z pluginem DDS i chcę wyeksportować teksturę z wyciętymi oknami. Robię ją w następujący sposób: dwie warstwy, jedna z wagonem powycinanym, druga to tekstura szyb wymazana gumką do 40% przezroczystości. Przed eksportem łączę warstwy w jedną i eksportuję z kompresją DTX5. Ale jeśli jest 40% przezroczystości, to w symulatorze szyb w ogóle nie ma, jest 100% przezroczystość. Jak dam 20% na okna, to zaś jest brak przezroczystości i jest pełna tekstura.
Dacie rady pomóc?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problem z przezroczystością.
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipca 2015, 20:40:22 »
Jak masz możliwość to zrób to na teksturze TGA. Z tego co dobrze kojarzę plugin nie działa prawidłowo w tym programie. Jakie Opacity masz ustawione w submodelu szyb?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problem z przezroczystością.
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Lipca 2015, 20:46:55 »
Efekt wygląda na opacity 100. Nie rób ddsów gimpem, bo nic dobrego z tego nie wyjdzie. Zapisuj w tga i konwertuj nvcompressem.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Problem z przezroczystością.
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Lipca 2015, 20:47:39 »
To musi być oddzielny submodel? Ja mam na modelu zewnętrznym. No to chyba przy TGA zostanę :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problem z przezroczystością.
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Lipca 2015, 21:00:10 »
Pudło musi mieć opacity 100, szyby opacity 0. Odnosi się to do wszystkiego z półprzezroczystościami, a tych nie można nadużywać, bo źle się sortują i znikają. Czyli tak, oddzielny submodel.
Mój kanał youtube

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Problem z przezroczystością.
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Lipca 2015, 21:05:54 »
Ok, nie wiedziałem (oj niedouczony twórca ja), dzięki wam bardzo za poradę:)

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 743
Odp: Problem z przezroczystością.
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Lipca 2015, 21:31:49 »
Jeszcze dodam, że poprawne sortowanie działa jedynie w pliku binarnym. Wiadome zmian Opacity dokonujemy w t3d np za pomocą notatnika i potem generujemy nowy plik E3D za pomocą parametru convertmodels ustawionego na 7. O tym warto również pamiętać.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".