Autor Wątek:  Siedzący poserzy z gigantyzmem  (Przeczytany 5731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Siedzący poserzy z gigantyzmem
« dnia: 09 Lipca 2015, 16:13:44 »
Podczas konwersji nowych ludzików odkryłem, że obecni siedzący panowie w symku są olbrzymami. Mają skalowanie w t3d ustawione na 125% co daje im 2,5m wzrostu. Przeskalować w dół to nie problem, ale wtedy zaczną przenikać przez ławki na sceneriach. Jakiś pomysł jak to ogarnąć? Ma ktoś ambicje na napisanie skryptu przesuwającego ich w układzie lokalnym o zadany wektor?
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2015, 16:17:30 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6086
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2066
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Lipca 2015, 16:27:23 »
W inc ludzika zmienić orgin. Wtedy podniesie model do którego się odnosi.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Lipca 2015, 16:30:46 »
Punkt kolana musi zostać ten sam jeśli są dobrze usadzeni. W sumie można to originem załatwić, ale wtedy będą mieli w dziwnym miejscu 0 i będzie problem przy ich dalszym wstawianiu.
Mój kanał youtube

Offline szczawik

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1467
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 438
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Lipca 2015, 17:22:51 »
« Ostatnia zmiana: 09 Lipca 2015, 17:34:05 wysłana przez szczawik »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Lipca 2015, 17:47:01 »
Właśnie nim lecę. Są usadzeni tak, że kolanko nie przenika przez deski, więc przesunięcie po Z wystarcza. Myślałem, że będzie potrzeba rotowania układu i przesunięcia w dwóch osiach.
Podniosłem ich na Całkowie i się właśnie zastanawiam czy nie lepiej byłoby obniżyć ławki i to nawet w incu a nie we wpisach. Ludzik siedzący wstawiony na poziomie pivota ławki powinien na niej siedzieć a nie wymagać podniesienia i dyndania nogami. Zmierzę zaraz wysokość siedziska symkowych ławek i się coś ustali.
Mój kanał youtube

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Lipca 2015, 18:52:49 »
Na pewno na l61 w Herbach Starych bodaj masz lawki dla trzymetrowych lujow.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Lipca 2015, 21:46:48 »
Wysokości siedzenia w ławkach parkowych wahają się od 35 do 45 cm, częściej bliżej tej drugiej wartości.
Wysokość siedzenia:
peronowe/lawka01 0,325 m >przerobione
peronowe/lawka02 0,393 m >przerobione
peronowe/lawka03 0,365 m >przerobione
peronowe/lawka_drewniana 0,371 m >przerobione, zmieniona rotacja dla zgodności z resztą, obrócić we wpisach do scenerii o +90 st.
detal/lawka 0,372 m (4 submodele, ogólny miszmasz) >kompletnie przerobiona, zmieniony pivot; podwyższyć o 43 cm i może przesunąć ok
detal/wiata 0,65 m >przerobiona, pospawana, sprawdzić czy pivot nie został przemieszczony
detal/wiatampk1 0,65 m >przerobiona, pospawana, sprawdzić czy pivot nie został przemieszczony i czy repl tabliczki dobrze się wyeksportował
dodatki_stacyjne/lawka_daszek 0,55 m >przerobiona
linia61/hs_wiata 0,994 m >pospawana, zmniejszona, sprawdzić pivot, pięciu gości do przesadzenia w Herbach Starych.
linia144/ozimek_wiata 0,851 m >ławki są niezmapowane; jest to gdziekolwiek użyte? Jest w Ozimku, trzeba zmapować. poprawione
miejskie/wiata_blacha 0,45 m >ok
miejskie/wiata_szyby 0,41 m >przerobione
Coś przegapiłem?

Tyłek pana cman0001-se 0,443 m.
Proponuję ustalić znormowaną wysokość siedziska na 45 cm i dopasować wszystkie modele z ławkami do niej. Chętnych do pomocy pewnie brak?
---------------------------------
W załączniku patch na wysokość ławek i skalę ludzików. Po wypakowaniu proszę w rainstedzie wejść w zakładkę modele (wyższe tryby pracy) i kliknąć "usuń e3d jeśli są t3d". Proszę sprawdzić czy ludziki siedzą na tyłku, zwłaszcza na L61. Im szybciej to ogarniemy, tym szybciej dostaniecie nowe wagony. ;)
« Ostatnia zmiana: 12 Lipca 2015, 19:03:36 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Września 2015, 18:36:06 »
linia61/hs_wiata 0,994 m >pospawana, zmniejszona, sprawdzić pivot, pięciu gości do przesadzenia w Herbach Starych.
Wiata owa znajduje się w Herbach Starych oraz w Stradomiu. Po wymianie na poprawiony model zauważyłem, że zagłębia się w peronie. Więc odczytałem wysokości z trójkątów tworzących peron i takie wstawiłem do wpisu modelu. Mimo to nadal zagłębia się w peronie. Chciałbym tych ludzików usadzić poprawnie, ale zrobić to raz i nie poprawiać już potem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Siedzący poserzy z gigantyzmem
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Września 2015, 19:58:58 »
Filary jak i nogi ławek kończą się centymetr pod ziemią a pivot jest ustawiony w zerze. Jak coś jest nie tak, to raczej wstawienie modelu do scenerii.
Mój kanał youtube