Autor Wątek:  en57 - problem z teksturą kabiny.  (Przeczytany 2166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mokry

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
en57 - problem z teksturą kabiny.
« dnia: 28 Czerwca 2015, 14:12:43 »
Witam, Pierwszy raz zarejestrowany na forum ale z maszyną związany jestem od kilkunastu lat. Z forum jako gość też!
Wraz z pojawieniem się maszyny 15.04 wystąpił u mnie po zainstalowaniu problem z teksturą kabiny en57 - brakuje widoku tylnej części, tak jakby za plecami mechanika. Nie wiem czy mój instalator pogubił gdzieś tą teksturę? Proszę o ewentualne sugestie.
Chciałbym przy okazji podziękować wszystkim którzy się przyczynili do powstania rewelacyjnego, symulatora!

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: en57 - problem z teksturą kabiny.
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Czerwca 2015, 14:19:57 »
Masz kamerę ustawioną na równi z tylną ścianą, przez co kamera przenika ścianę i jej nie widać. Przesuń kamerę trochę do przodu, a tylna ściana wyświetli się normalnie.

Offline Mokry

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: en57 - problem z teksturą kabiny.
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Czerwca 2015, 14:55:35 »
Dziękuje, wstyd że na to nie wpadłem:) Przesuwam zawsze kamerę na max do tyłu żeby widzieć jak najwięcej pulpitu. Szkoda że wcześniej nie napisałem tylko kombinowałem z podmienianiem tekstur en57 z poprzedniej wersji maszyny. Tam niby wszystko było widać ale grałem w innej rozdzielczości to i nie przesuwałem na maxa kamery!

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: en57 - problem z teksturą kabiny.
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Czerwca 2015, 15:01:46 »
Od kilku paczek mamy dla zwiększenia widoczności kamerę ustawioną w tylnej ścianie kibla. Nie podoba mi się to, ale taka była decyzja większości, to nie będę samowolki uprawiał. Możesz to zmienić w plikach mmd członów rozrządczych zmieniając położenie kamery w cab1 w RA i cab2 w RB.
Przykładowo:
cab1definition:   //rozmiary kabiny po ktorej mozna chodzic
-1.8 1.2 8.64 1.8 1.1 9.6
driver1pos:       // pozycja poczatkowa
0.23 2.69 8.97
driver1sitpos:    // pozycja siedzaca
-0.79 2.37 8.64
Wytłuszczone wartości to współrzędne Y odpowiadające za ruch przód-tył. Ciebie najbardziej interesuje driverNsitpos. Odsuń ją od zera o kilkanaście centymetrów i nie będzie przenikać przez ścianę.

Mój kanał youtube