Autor Wątek:  Ciepły guzik  (Przeczytany 6839 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Ciepły guzik
« dnia: 14 Czerwca 2015, 20:38:45 »
Nowe pojazdy pasażerskie (głównie mam na myśli ezt/szt) mają zupełnie inne sterowanie drzwiami niż aktualnie zaimplementowane w maszynie oparte na EN57. Maszynista daje zezwolenie na otwarcie drzwi, a pasażerowie otwierają je sobie sami przyciskiem. Zrobienie takiego sterowania samego w sobie nie jest problemem, natomiast trzeba jakoś zasymulować pasażerów… Na chwilę obecną mam kilka propozycji.
  • Klasyczne sterowanie. Po daniu zezwolenia otwierają się wszystkie drzwi i pozostają otwarte. Po zabraniu zgody wszystkie się zamykają z pewnym opóźnieniem.
  • Otwarcie wszystkich, zamykanie losowe. Po daniu zezwolenia otwierają się wszystkie drzwi i pozostają otwarte przez losowy czas. Po zabraniu zgody wszystkie się zamykają z pewnym opóźnieniem.
  • Sterowanie losowe. Po daniu zezwolenia drzwi cyklicznie otwierają się losowo na określony czas i same zamykają. Po zabraniu zgody wszystkie się zamykają z pewnym opóźnieniem.
  • Sterowanie losowe z rozkładem. Na stacji początkowej otwierają się wszystkie drzwi, po czym przechodzą w tryb losowy (2+3). Na stacjach pośrednich sterowanie losowe (3). Na stacji końcowej otwierają się wszystkie (2).
  • Sterowanie losowe z rozkładem+. Na stacji początkowej i końcowej j.w. Na stacjach pośrednich z krótkimi postojami (do 0,5, ew. 1 minuty) sterowanie losowe (3). Na stacjach pośrednich z długimi postojami (powyżej 1 minuty) sterowanie jak na stacjach początkowych (2+3).
Który wariant będzie najlepszy? A może ktoś ma inny pomysł?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline byczek

  • Wiadomości: 142
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #1 dnia: 14 Czerwca 2015, 21:21:33 »
Najlepszy byłby chyba 4, na stacjach pośrednich w rzeczywistości otwiera się tylko 4 góra 5 par drzwi. Na większych zazwyczaj wszystkie.

Offline Kacper9

  • Wiadomości: 94
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 11
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #2 dnia: 14 Czerwca 2015, 21:23:24 »
Najlepszy i chyba najbardziej realistyczny jest wariant 3. Wynika to z moich obserwacji EZT "Elf". Dodatkowo pierwsze drzwi (tam gdzie zazwyczaj jest kierownik) powinny mieć dodatkową symulacje:
 -Na stacjach z długim postojem - tak jak reszta.
 -Na przystankach  osobowych i stacjach z krótkim postojem powinny chcieć się zamknąć, ale zanim się rusza znów powinny się otworzyć. (symulacja kierownika wyglądającego przez drzwi).
Teoretycznie częstszy jest drugi wariant (stacje pośrednie), ale dalej czasami na małych stacyjkach kierownik całkowicie wysiada z pociągu, by po chwili wrócić i podać odjazd (sytuacja jak w składach wagonowych).
A co ma to wspólnego z "ciepłym guzikiem"?
O to właśnie chodzi pasażerowie sami otwierają drzwi.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Czerwca 2015, 21:29:07 »
Hmm, z moim obserwacji wynika, że nawet na stacjach początkowych/końcowych drzwi nie otwierają się same. Ponadto po wciśnięciu przycisku są one otwarte przez x sekund, o ile ktoś przez nie nie przechodzi, po czym się zamykają. Moja wizja jest taka:

Składy EZT:
Każde drzwi na absolutnie wszystkich stacjach/przystankach (w tym pocz. i końcowych) powinny się otwierać ze stałym prawdopodobieństwem w jednostce czasu, która powinna wynosić ok. 10 s. Czyli co 10 s dochodzi do losowania. Te, które się otworzą, będą otwarte przez - powiedzmy - 10 (+1-5 - losowo) s. Po czym się zamykają, odlicza się 10 s (główny interwał, do uzgodnienia) i losowanie jest powtarzane.

Składy wagonowe:
Tu tak samo, ale drzwi otwarte zamykają się dopiero po sygnale odjazdu. Tu z reguły drzwi same się nie zamykają.

Zatem mój pomysł jest lekką modyfikacją opcji numer 3, uwzględniającą ich samoczynne zamykanie i ponowne otwieranie. Wydaje mi się, że ten model jest najbliższy rzeczywistości, a przy tym nie trzeba rozróżniać stacji początkowych i końcowych, wystarczy rodzaj pociągu.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Czerwca 2015, 22:04:32 »
Sęk w tym, że nie mamy w tym momencie wielkości potoków ruchu, a to by nam pomogło najwięcej. Szczytowe pociągi na dużych stacjach cechują się tym, że wymiana pasażerów trwa tam długo i drzwi zamykają się np. dopiero po minucie. Podobnie na małych przystankach: wszyscy trzej pasażerowie wsiadają, jeden wysiada i nawet stojąc minutę dłużej, nic się nie otwiera. Miło by było również coś takiego zasymulować. W końcu w takiej Krzyżowej, Wielkim Kacu czy Grabówku podróżnych na pewno będzie dużo ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Czerwca 2015, 22:29:49 »
Niektórzy twierdzili - po co modele pasażerów w lowpoly interior, bo wygląda to mało realistycznie, za to otwieranie losowych drzwi przy pustych peronach i wnętrzach to będzie prędzej symulacja usterek automatycznego sterowania drzwiami.

Czy jest szansa na coś takiego jak było w vBusie swojego czasu - tj. do danego przystanku (w symku np. do W4 które wyzwala event otwierania drzwi EZT) przypisać ilość pasażerów, którzy po zatrzymaniu składu znikną z peronu a pojawią się w środku? Wtedy jest sens robić 'ciepły guzik', a nie przy pustych peronach i składach losować prawdopodobieństwa otwierania drzwi.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Czerwca 2015, 21:51:51 »
Czy jest coś takiego jak wymuszenie zamknięcia drzwi?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Czerwca 2015, 22:09:43 »
Tak.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Czerwca 2015, 22:20:52 »
Poza ciepłym guzikiem należy też przewidzieć opcję przymusowego otwarcia drzwi. Na większości nowych pojazdów PESY / NEWAGU (Elf, Impuls, 19we) działa to w taki sposób:
-krótkie przyciśnięcie przycisku: otwieranie na żądanie
-przytrzymanie przycisku: otwarcie drzwi.

Taki fragment z DTR 14we (Newag): (gdzie na 14we centralne otwieranie i uprawnienie indywidualnego sterowania to oddzielne przyciski, w sumie 4)
Cytuj
Po wejściu pasaŜera drzwi zamykają się automatycznie po czasie 3 sekund. JeŜeli w przestrzeni
drzwiowej w momencie zamykania pojawi się pasaŜer, jego obecność sygnalizowana jest dla
układu sterowania przez zespół fotokomórki umieszczonej w obrębie-świetle drzwi i drzwi zostają
otwarte.
Cytuj
Wszystkie drzwi pojazdu są automatycznie zamykane w ruchu pojazdu po przekroczeniu przez
pojazd prędkości 5km/h. Podczas ruchu pojazdu drzwi są blokowane i nie ma moŜliwości ich
otwarcia lub wysterowania.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Czerwca 2015, 23:26:17 »
Wszystkie drzwi pojazdu są automatycznie zamykane w ruchu pojazdu po przekroczeniu przez
pojazd prędkości 5km/h. Podczas ruchu pojazdu drzwi są blokowane i nie ma moŜliwości ich
otwarcia lub wysterowania.

Dotyczy to również EZT? Myślałem, że w EZT nie ma możliwości ruszenia jeżeli wszystkie drzwi nie są zamknięte - w zwykłych wagonach jest taka możliwość ze względu na brak połączenia sprzęgu UIC i sterowania z poziomu lokomotywy (tak sądzę, chociaż np. nowa Gama Pesy ma w kabinie przyciski sterowania drzwiami jak w ED250).

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Czerwca 2015, 06:45:16 »
Lokomotywy z rodziny Traxx też mają przyciski do drzwi.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Ciepły guzik
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Czerwca 2015, 16:13:08 »
Naturalnie trzeba oddzielic fizycznie otwarte drzwi od pozwolenia danego na drzwi. To pozwolenie znika po przekroczeniu tych paru km/h (jedne przy 5 km/h, inne przy 10 km/h). Natomiast z drzwiami otwartymi fizycznie w asynchronach ruszyc sie nie da bez pominiecia zabezpieczen. Aktualnie w KM w starych EN57 takie rozwiazanie tez jest montowane.

Co do tematu - poki nie ma rozwiazanej kwestii podroznych samych w sobie (np. na peronach) proponuje opcje nr 1 z centralnym otwarciem drzwi.
« Ostatnia zmiana: 16 Czerwca 2015, 16:16:41 wysłana przez AtapiCl »