Wogole jakimi podstawowymi parametrami opisywac tworzony luk?
Ja sie na tym niezbyt znam, ale z doswiadczenia wiem
ze dobrze byloby zeby bylo GUI tak jak w przerobionych
przezemnie skryptach - czyli z definicja jednoczesnie:
promienia,
dlugosci,
kąta.
Zmiana jednego z tych parametrow powinna pwodowac przeliczenie
dlugosci lub kąta (konkretnie zmiana dlugosci - przeliczenie kąta,
zmiana kąta lub promienia - przeliczenie długości, wzory oczywiste
z definicji kata w radianach :)
Robiac scenerie wkorzystuje i to i to.
Wlasciwie to czesciej dlugosc luku niz kąt - np. zeby
zrobic łuk komplementarny do zwrotnicy, wpisuje R=300 L=34
i juz mi kat wyskakuje 6 z hakiem stopni.
A biorąc pod uwage że na planach profilu poziomego podaje
się długosci a nie kąty to tym bardziej mozliwosc podania dlugosci
jest potrzebna (ale z przeliczeniem na kąt żeby jak zauwazyles
drugi tor zrobic z tym samym kątem ale mniejszym R).
Krzywa przejściowa to po prostu kawałek łuku gdzie
promień płynnie się zmienia od inf do wartości znamionowej łuku.
Wydaje mi się że odpowiednio ustawiając te wektorki na końcu
flexa da sie takie coś zasymulować.
Tak więc GUI robiące łuk powinno mieć możliwość definicji:
długość KP1
długość łuku i jego promień (z przeliczeniem na kąty)
przechyłka łuku
długość KP2
i jesli KP1,KP2=0 (mozna defaultowo tak ustawic dla beginersow :)
to mamy zwykly luk, a jesli rozne od zera to mamy luk z dwoma flexami.
Proponuje zeby przechylka byla uwzgledniana tylko gdy KP>0,
wtedy automatycznie mozna zrobic zeby ten srodkowy luk mial
stala przechylke a koncowe flexy zera od stron prostych.
To co bylo do tej pory to horror, czesto zapominalem wyzerowac
i skakalo albo przechylalo mi sie na druga strone.
Pozdr,