Autor Wątek:  Exe od wersji 470  (Przeczytany 84496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Exe od wersji 470
« dnia: 14 Kwietnia 2015, 21:33:12 »
Witam, rozpoczynamy łatanie exe na potrzeby paczki 15.04.

Wszystkie oficjalne exe będą wydawane na github: https://github.com/eu07/maszyna/releases
Wersje niestabilne będą dostępne na https://github.com/firleju/maszyna/releases/

470:
- przywrócenie działania event0
- umożliwienia przypisania event0, eventall1, eventall2 i eventall0 do toru za pomocą wpisu eventu
- dodanie hamulca do machajki (specjalnie dla Stele by yB)

471:
- dodanie pythonowego rendera ekranów LCD
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.3.1168.471

472:
- kierpoć informuje o gotowości do odjazdu jeśli ustawiona jest parzysta opcja definicji przytsanku (odjedź nie patrząc na sygnał) i sygnał jest czerwony (kompatybilność ze starymi sceneriami)
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.3.1169.472
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.3.1169.472python

473:
W załączniku oprócz samego exe znajdują się pliki z katalogu /scenery/ip/pkp/: zmodyfikowane 2w27(a)n.inc oraz nowe pliki w9n.inc, w14n.inc oraz w27n.inc.
Nie używać tych plików ze starymi exe, gdyż AI nie będzie rozpoznawać zawartych w nich komend i w związku z tym będzie będzie się przed nimi zatrzymywało.
- nowe rodzaje komend:
  • RoadVelocity - nadanie prędkości drogowej. Obowiązuje do następnej komórki tego typu
  • SectionVelocity - ograniczenie prędkości, składa się z dwóch zmiennych: prędkości, długości. Długość może przyjmować trzy stany:
    • < 0 - obowiązuje do napotkania kolejnej komórki tego typu
    • = 0 - ograniczenie punktowe, np. przejazd
    • > 0 - obowiązuje przez podaną długość i potem automatycznie się kasuje
- poprawiony wybór ważniejszego ograniczenia, lecz dalej nie jest to dobrze zrobione. Będzie przedmiotem dalszych prac.
- hiddenevents włączone domyślnie jako że nie zgłoszono w ciągu ostatniego roku problemów z ich działaniem
- automatyczne uznawanie minięcia wskaźnika W5 jeśli po ograniczeniu nadanym przez semafor nie znalazł już przed sobą kolejnego semafora lub rozjazdów. Do przedyskutowania ewentualnie jest czy powinien przyspieszać już w stacji jeśli przed sobą ma same rozjazdy bez ograniczeń prędkości.
- dorzucone logowanie wyjścia z ograniczenia nadanego przez SectionVelocity. To w celu stwierdzenia co jest ewentualnie nie tak. Jak będzie już na pewno wszystko działało to usunę.
- gdy AI trafi na nierozpoznaną komendę będzie ją igonorowało. Zmiana ma na celu kompatybilność z przyszłymi exe.
- zmniejszona odległość skanowania na postoju z 2500 na 1500 [m].
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.4.1170.473
https://github.com/firleju/maszyna/releases/tag/15.4.1170.473p

475:
- dodane asynchrony
- dodany nowy hamulec dla EN57AL
- poprawki w działaniu hamulców podczas zmiany kabiny i pojazdu
- poprawki dla łapania W4 przez AI (W4 musi stać przed semaforem zgodnym z trybem jazdy)
- dźwięki piasecznicy jako AdvancedSound
- nowa smuga
- rozszerzenie działania PoKeys
- poprawka na wysyp przy przeciążeniu TractionPowerSource
- jednostki są łączone sprzęgiem depotowym
- poprawka blokady drzwi włączanej hebelkiem
- programator świateł
- AI hamuje także ręcznym
https://github.com/eu07/maszyna/releases/tag/16.0.1172.475
« Ostatnia zmiana: 24 Maja 2016, 22:15:51 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Wiggle

  • Deweloper
  • Wiadomości: 470
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 139
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Kwietnia 2015, 14:09:50 »
Machajka teraz w ogóle nie jest wykrywana po dodaniu do scenerii przez Rainsted.
POLREGIO Zakład Wielkopolski

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Kwietnia 2015, 14:37:29 »
Machajka nie ma nic do exe. Nie widac jej bo domyslnie dodaje sie bez obsady. W pc nie ma fizyki wykozystujacej ta funkcje, a drezyny hamuja pneumatykiem. W patchu dam prowizoryczne fizyki do obu drezyn i czekam na dane do porzadnych.
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Kwietnia 2015, 17:25:53 »
A co do hamulca, przecież jest hamulec mechaniczny. Na et42 działa to w mahajce nie będzie?

Na lokach jest tak: ManualBrake=Yes

Może zadziała wagonowy: LocalBrake=ManualBrake
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2015, 17:32:13 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Kwietnia 2015, 17:42:59 »
Nie działało to gdy ręczny był jedynym hamulcem w pojeździe. Właśnie tego tyczy się ta poprawka. Teraz przy wpisie LocalBrake=ManualBrake pod ctrl+num1/7 jest hamulec ręczny.
Mój kanał youtube

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Kwietnia 2015, 10:31:10 »
Exe wraz ze zrodlami zostalo opublikowane na GitHub: https://github.com/eu07/maszyna/releases/tag/15.3.1167.470

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Kwietnia 2015, 15:32:33 »
Jeśli mogę dodac co jeszcze nie działa z kosmetyki, to brakuje obsługi dzwiekow w zaqworach typu Knorr także ten w ezt. Na exe @Kursa dzialalo, zostało to pominięte przy laczeniu exekow. @RA nie chciał sobie tym glowy zawracać, uwazal ze to zbędne.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Kwietnia 2015, 21:08:00 »
Szczerze, to to jest pytanie do Szczawika lub Youby, którzy wiedzą w ogóle gdzie to jest zdefiniowane. Szczególnie y będzie wiedział.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Kwietnia 2015, 10:47:39 »
Odnosze wrazenie ze na tym exe nie lacza sięe pomiędzy pojazdami zolte weze. Sprawdzone na kilku pojazdach.
Za to ja odnoszę wrażenie, że nadal masz problem z pisownią i ją mieszasz. Mało tego nie raczyłeś poprawić swoich poprzednich wiadomości. Radzę się poprawić i zacząć pisać jak przystało na swoje lata. Ostrzegałem.
Sawi


Unikalem ogonkow celowo ale przegladarka sama je wstawia w niektórych przypadkach, za co ja nie odpowiadam. Wlasnie z tego powodu dosłownie strach tu o cokolwiek zapytać i się udzielać, dlatego dlubie w zaciszu bez obawy ze ktoś mi tu będzie wytykal brak przecinkow i jakies tam ogonki.

Wiem wiem tyle ze ja wole przetestowas jakis scenariusz lub cos podlubac, niż zastanawiac się nad kazda litera tu postawiona. Jakbym miał tracic czas na napisanie jakiegoś posta i go 20 razy poprawiac i czas tracic, to wole już nic nie pisać i robic dalej swoje.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2015, 19:25:11 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Kwietnia 2015, 13:23:29 »
Proszę bardzo. Problem dotyczy spinania składu klawiszem INSERT.

Problemu nie ma jeśli skład już jest polaczony na starcie w rainstedzie.

Widze ze problem dotyczy także kabli sterowania wielokrotnego.



« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2015, 13:28:20 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6131
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 812
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Kwietnia 2015, 13:25:34 »
Czy oba przedstawione pojazdy mają w charakterystyce wpisaną możliwość połączenia żółtych węży?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Kwietnia 2015, 13:31:47 »
A jaki to wpis to zobaczę.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6131
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 812
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Kwietnia 2015, 13:34:34 »
AllowedFlag=xgdzie x to maska sprzęgu (taka jak we wpisach). Standardowo może tam być np. 35 albo 115 (tyle jest w charakterystykach z paczki).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Kwietnia 2015, 16:49:04 »
Miales racje, nie było wpisow.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9150
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 668
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Kwietnia 2015, 17:26:01 »
Inaczej są wpisy tylko z inną wartością. Tu dla przykładu 4e.fiz:
AllowedFlag=103
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Czerwca 2015, 22:01:13 »
W pierwszym poście dodana nowa rewizja w wersjach z pythonem i bez.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #16 dnia: 28 Czerwca 2015, 14:38:43 »
Czy jest możliwość wprowadzenia dodatkowych licznikow? Na chwile obecna może być tylko jeden (licznik kilometrow) lub inny. Dobrze by było wprowadzić jakiś parametr, by można było stosować kilka. W kabinie budynia mamy haslera który pokazuje predkosc wskazowka, godzine i predkosc na wyświetlaczu cyfrowym. Ponadto w kabinie EM10 stosuje się wszystkie 3 rodzaje tj, kilometry/godzina i predkosc jako wyswietlacz cyfrowy oraz 2 analogowe wskazówkowe (z tym problemu nie ma).

Koledzy co z lusterkami od kolegi @Q? Dzialaja dobrze a model mam przygotowany pod ich stosowanie.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2015, 14:47:33 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6131
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 812
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #17 dnia: 28 Czerwca 2015, 14:42:12 »
Sprawdzę to, ale wydaje mi się, że nie przerabiałem nic w exe, aby móc używać większej liczby liczników. Inna sprawa, że jeśli godzina i prędkość ma być na wyświetlaczu cyfrowym, to może lepiej użyć skryptu od ekranów?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4220
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 247
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #18 dnia: 28 Czerwca 2015, 14:49:23 »
CHetnie wprowadze te nowości powiedzcie jak, dajcie instrukcje jakas. Warto by to opiusac, jeśli w exe już to funkcjonuje. Jeśli można prosić, to dobrze by było zaktualizować opis pliku mmd, gdzie by były wszystkie opcje ujęte. Np. nic nie było napisane o parametrze tahometerd: lub tahometern: . W jednym pulpicie EM10 stosuje się 2 wyświetlacze cyfrowe predkosci i jeden od kilometrow.
Na haslerze w EP08 jest możliwość wyświetlenia albo godziny albo kilometrow/h albo przebiegu. Można by wprowadzić opcje dowolnego wyświetlania informacji na takich wyświetlaczach.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2015, 14:59:00 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 5456
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1735
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Czerwca 2015, 15:08:03 »
Ekrany powoli zacząłem ogarniać. Na początek musisz mieć plane i nałożyć na niego teksturę tła. Później robisz skrypt pythona w którym programujesz różne figury geometryczne lecąc z wymiarami po współrzędnych tła licząc od lewego górnego rogu tekstury.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #20 dnia: 30 Października 2015, 09:22:31 »
Żeby nie mówić, że nic się nie dzieje. Po okresie długiej przerwy związanej z narodzinami kolejnego potomka oraz przeprowadzki obecnie mam codzienne 30 min - 60 min na prace nad kodem w najlepszym dla mnie czasie. W związku z tym właśnie dokańczam zapowiadaną poprawkę do tabelki prędkości. Planowane:
- zostaną dodane nowe typy PutValues: SectionVelocity, RoadVelocity. Odpowiadają za ograniczenia prędkości za pomocą eventów i stosowane odpowiednio do znaków ograniczenia na odcinku oraz prędkości drogowej.
- zapamiętywanie każdego z typów ograniczenia osobno i wybieranie z najmniejszego
- automatyczne określanie końca stacji (nie trzeba stawiać W5 za posterunkami odgałęźnymi)
- zostanie usunięty bypass dodany wraz z wersją 472, gdyż będzie już to działać poprawnie

W wersji SectionVelocity jako druga wartość będzie podawana długość ograniczenia. Jeśli będzie ona wynosić 0 to oznacza, że to ograniczenie punktowe i skład będzie ją pilnował tylko do czoła składu. W pozostałych przypadkach będzie pilnował przez cały przejazd przez odcinek.

  Dodano: 01 Listopada 2015, 15:00:25
Z frontu robót:
Obecnie działa już tabelka prędkości z automatycznym wyborem najmniejszej prędkości oraz automatyzacja W5. Zostało do zrobienia poprawne wybieranie ograniczeń, gdyż w tej chwili wybiera ograniczenie do którego musi użyć największego opóźnienia co nie zawsze działa poprawnie.

  Dodano: 02 Listopada 2015, 08:36:58
Po kolejnej rundzie prac przy wyborze ograniczenia (zmienna VelNext) uwzględniany jest pierwszy semafor a reszta jest ignorowana. Nie wiem jak to będzie działało przy tarczach manewrowych. Jest jakiś dobry scenariusz gdzie mógłbym to przetestować?
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2015, 08:36:58 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Listopada 2015, 10:34:01 »
Jaką konkretnie sytuację chcesz? Wiele tarcz w jednym przebiegu, najlepiej z różnymi prędkościami? Możesz spróbować towara na l61 w becie Ra. Tam chyba jest więcej niż jedna tarcza przed W5. Na Całkowie Transkeia też jest masa manewrów, ale tarcz raczej mało.
Mój kanał youtube

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #22 dnia: 03 Listopada 2015, 17:18:00 »
Już myślałem, że da się wypuścić, ale znalazłem jakiś błąd w skanowaniu. Objawia się tym, że jeśli znajdzie na drodze skanowania event za zwrotnicą i ta zwrotnica przestawi się to event przestaje być uwzględniany. Czary.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #23 dnia: 03 Listopada 2015, 18:41:57 »
A gdzie tu błąd?
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #24 dnia: 04 Listopada 2015, 07:44:40 »
No taki, że jeśli to była zwrotnica zjazdowa i za nią znajdował się semafor to po przestawieniu na nasz tor jazdy AI przestaje widzieć ten semafor.

  Dodano: 04 Listopada 2015, 08:01:23
Znalazłem gada. Najpierw mały wstęp teoretyczny. Exe z każdym przejściem tabelki sprawdza czy nie ma w niej zwrotnicy i czy nie uległa on przełożeniu. Następnie zaznacza ten element jako ostatni i nakazuje na nowo przeskanować resztę toru od nowa. Błąd leżał w tym, że w tabelce dalej zalegały stare wpisy i w momencie skanowania tych samych torów (jeśli zwrotnica jest na jazdę z ostrza to exe przechodzi przez nią jakby była ustawiona na jego kierunku) natrafia na te same eventy. Dodatkowo sprawdza czy nie ma już w tabelce odpowiednich wpisów eventów, żeby ich nie dublować. Wystarczyło skasować resztę tabelki i zaczęło to działać jak powinno.
« Ostatnia zmiana: 04 Listopada 2015, 08:01:23 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Listopada 2015, 08:10:19 »
Z postępów prac:
Poprzednie problemy rozwiązane. Za to mam regres gdyż zaczął łapać eventy SetProximityVelocity, które są wyłączone od wieków już.

  Dodano: 06 Listopada 2015, 10:58:26
Zostały już tylko testy nowości czy prawidłowo działają. Wraz z exe planuję udostępnić poprawione pliki W27n.inc oraz nowy wskaźnik W9n.inc który będzie aktywny i nadawał ograniczenie prędkości bez konieczności wpisywania go w tor.

  Dodano: 07 Listopada 2015, 08:25:06
Testy w trakcie. Oczywiście wyszło parę bugów. Jeśli dobrze pójdzie to exe będzie dostępne dzisiaj lub jutro (jak dzieci pozwolą).

  Dodano: 08 Listopada 2015, 09:48:08
Jak narazie z ograniczeń eventowych działa punktowe. Reszta się robi...

  Dodano: 09 Listopada 2015, 08:01:59
Udostępniam wersję 473 w wersji bez pythona. Wersja pythonowa będzie pewnie wieczorem albo jutro rano jak zrobię merge'a i przetestuję.
W załączniku oprócz samego exe znajdują się pliki z katalogu /scenery/ip/pkp/: zmodyfikowane 2w27(a)n.inc oraz nowe pliki w9n.inc, w14n.inc oraz w27n.inc.
Nie używać tych plików ze starymi exe, gdyż AI nie będzie rozpoznawać zawartych w nich komend i w związku z tym będzie będzie się przed nimi zatrzymywało.

Log:
- nowe rodzaje komend:
  • RoadVelocity - nadanie prędkości drogowej. Obowiązuje do następnej komórki tego typu
  • SectionVelocity - ograniczenie prędkości, składa się z dwóch zmiennych: prędkości, długości. Długość może przyjmować trzy stany:
    • < 0 - obowiązuje do napotkania kolejnej komórki tego typu
    • = 0 - ograniczenie punktowe, np. przejazd
    • > 0 - obowiązuje przez podaną długość i potem automatycznie się kasuje
- poprawiony wybór ważniejszego ograniczenia, lecz dalej nie jest to dobrze zrobione. Będzie przedmiotem dalszych prac.
- hiddenevents włączone domyślnie jako że nie zgłoszono w ciągu ostatniego roku problemów z ich działaniem
- automatyczne uznawanie minięcia wskaźnika W5 jeśli po ograniczeniu nadanym przez semafor nie znalazł już przed sobą kolejnego semafora lub rozjazdów. Do przedyskutowania ewentualnie jest czy powinien przyspieszać już w stacji jeśli przed sobą ma same rozjazdy bez ograniczeń prędkości.
- dorzucone logowanie wyjścia z ograniczenia nadanego przez SectionVelocity. To w celu stwierdzenia co jest ewentualnie nie tak. Jak będzie już na pewno wszystko działało to usunę.
- gdy AI trafi na nierozpoznaną komendę będzie ją igonorowało. Zmiana ma na celu kompatybilność z przyszłymi exe.
- zmniejszona odległość skanowania na postoju z 2500 na 1500 [m].

Udostępniam narazie jako załącznik. Na GitHubie znajdzie się razem z wersją pythonową.

Update pierwszej wiadomości.
« Ostatnia zmiana: 09 Listopada 2015, 18:53:32 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 973
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Listopada 2015, 20:44:20 »
472:
- kierpoć informuje o gotowości do odjazdu jeśli ustawiona jest parzysta opcja definicji przytsanku (odjedź nie patrząc na sygnał) i sygnał jest czerwony (kompatybilność ze starymi sceneriami)
Wracając nieco do tematu: o jaką opcję tu chodzi? Któryś parametr we wpisie W4? Jeśli tak, to który?

Offline Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2592
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Listopada 2015, 21:18:01 »
Chodzi o parzystość pierwszego parametru eventu czyli p8 inca w4n.
Mój kanał youtube

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 973
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 227
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Listopada 2015, 21:30:01 »
Na exe 473 coś jest nie tak z odczytywaniem sygnałów na semaforze. Mam taki przypadek, że wjeżdża sobie pociąg na stację i widzi semafor, na którym jest stój. Gdy zbliży się do niego na < 200 m (tabelka się nie zmienia, tj. nic nie dochodzi, ani nie ubywa) ten sam semafor nagle jest odczytywany jako wolna droga, w związku z czym AI dziarsko rusza przed siebie. Oczywiście sygnał na semaforze się przez cały czas nie zmienia. Używając exe 472 wszystko jest ok.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Exe od wersji 470
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Listopada 2015, 12:21:25 »
Podeślij mi scenerię, i wyjaśnij na co mam tam konkretnie patrzyć.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es