Autor Wątek:  Radiotelefon w exe  (Przeczytany 9934 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Radiotelefon w exe
« dnia: 04 Czerwca 2016, 12:54:21 »
    Stan zastany zrobiony przez Ra:
    Istnieje komenda "Radio_channel X *" do umieszczania we wskaźnikach zmiany kanału, gdzie X jest numerem nowego kanału a drugi parametr nie jest używany. Po wykonaniu zmienia nr kanału używanego przez AI składu (obecnie kierownika pociągu jeśli używa radia).
    Istnieje zmienna określająca kanał wybrany na radiotelefonie przez gracza. Można nią sterować klawiszami "-" "=". Istnieje guzik wł/wył radiotelefonu. Istnieje lampka wł/wył radiotelefonu (jedyne używane póki co).

    Podczas analizy tego stanu dodałem napis do diagnostyki "RT:
[bieżący]([zadany])" gdzie bieżący jest kanałem ustawionym przez gracza a zadany przypisanym z eventu/używanym przez ai. Nie ma to obecnie żadnego wpływu na odtwarzanie dźwięków. Zmiany będę wrzucał na brancha https://github.com/antonisauren/maszyna/tree/radio a gotowe exeki do tego wątku.

Problemy do rozwiązania:
  • Mamy niezgodność numeracji. AI przyjmuje 1-8. Kabina 0-8 gdzie 0 to niby wyłączony, ale do tego jest osobna zmienna, więc po co tak?
  • Jak ustawiać kanał dla pojazdu bez rozkładu jazdy na manewrach? Skąd gracz i AI mają wiedzieć co obowiązuje na danej stacji?

Plany:
  • Dodać do eventu sound nowy parametr. W przypadku braku dźwięk będzie odtwarzany zawsze. Istniejący będzie odtwarzał go tylko na danym kanale. Odtworzenie na innym kanale niż wybrany będzie odtwarzało trzaski by zasygnalizować graczowi, że o czymś zapomniał.
  • Ograniczyć odtwarzanie kierpocia radiowego do stosowanego przez niego kanału.
  • Dodać ustawianie kanału na podstawie rozkładu jazdy. Z opisu posterunku AI będzie wybierać kanał na starcie symulacji/po otrzymaniu rozkładu.
  • Dodać animację nastawy kanału (Radmor) i wyprowadzić ją do pythona na ekrany (Koliber).
  • Dodać lampkę fali nośnej (świeci w czasie odgrywania dźwięku na wybranym kanale.
[li]Jakoś zrealizować wywołanie. Gdzieniegdzie mamy eventy na eventlauncherze "w" co może zostać by nie wprowadzać nowej mechaniki. Kontrola łączności powinna być zawsze inicjowana przez gracza bo na l61 gdzie to mamy, odgrywane jest kawałek przed wskaźnikiem co przy planowanym systemie zostałoby zaszumione.
[/li][/list]
I masa innych o których obecnie zapomniałem.

Nie ukrywam, że trzeba zacząć od poczytania jak komunikacja radiowa działa na kolei, bo średnio to ogarniam. Wszystkich chcących przybliżyć temat lub mających pomysły/życzenia zapraszam do dyskusji.
« Ostatnia zmiana: 31 Stycznia 2018, 00:36:06 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #1 dnia: 04 Czerwca 2016, 15:40:14 »
[ciach]
  • Jak ustawiać kanał dla pojazdu bez rozkładu jazdy na manewrach? Skąd gracz i AI mają wiedzieć co obowiązuje na danej stacji?
Pojazdy na Radmorach i przewoźników z poza grupy PKP manewrują po infrastrukturze PLK albo na kanale pociągowym, albo ustawiacz przynosi przenośne z kanałem manewrowym. Loki PKP Cargo wyposażone w Kolibry mogą manewrować na kanałach miejscowych, ale na ogół kanałów tych używa się tylko przy pracy z drużyną manewrową. Kanał na danej stacji bierzemy z wyciągu z RTS, a przede wszystkim znajomości szlaku.

Cytuj
Nie ukrywam, że trzeba zacząć od poczytania jak komunikacja radiowa działa na kolei, bo średnio to ogarniam. Wszystkich chcących przybliżyć temat lub mających pomysły/życzenia zapraszam do dyskusji.
Instrukcja nie długa, opis w rozd. II: http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Akty_prawne_i_przepisy/Instrukcje/Wydruk/Instrukcja_o_uzytkowaniu_urzadzen_radiolacznosci_pociagowej_Ir-5__R-12_.pdf
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2016, 15:42:25 wysłana przez El Mecánico »
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #2 dnia: 04 Czerwca 2016, 16:07:56 »
Bez upchania kanału startowego w trainsecie pewnie się nie obejdzie. Może jako sufiks rozkładu... Gracz będzie miał informację w opisie albo sobie zerknie na diagnostykę co ma zadane.
Jak wygląda kwestia kanałów manewrowych? Można prosić o instrukcje Radmora i Kolibra?
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2016, 16:33:01 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Czerwca 2016, 16:57:01 »
Moim zdaniem radiotelefon powinien być po uruchomieniu symulacji wyłączony - zawsze. Zresztą tak też jest raczej w rzeczywistości. Pozwoli to na uniknięcie konieczności dopisywania do trainset kanału początkowego.

Odnośnie do sterowania, uważam, że powinno się odbywać albo wg modelu, który kiedyś zaprezentowałem w WBT (screen w zał.), albo zgodnie z tym, co zaproponował wtedy Ra, żeby istniał po prostu klawisz do "inteligentnego" przestawiania radiotelefonu. Wciśnięcie tego klawisza powodowałoby, że kanałem bieżącym stawałby się kanał zadany. Jeśli nie zastosujemy tego rozwiązania, użytkownik będzie musiał sprawdzać wzrokowo, na jakim kanale jest, co w przypadku niektórych radiotelefonów będzie bezwzględnie wymagało spojrzenia na napisy pod FX (gdzie X ∈ {1,2} ). A wydaje mi się, że te napisy powinny być tylko dodatkowe i nigdy nie mogą być bezwzględnie potrzebne podczas symulacji. Dlatego wydaje mi się, że tylko te dwa zaproponowane przeze mnie rozwiązania pozwalają na niewykorzystywanie bezwzględnie napisów (na co nie pozwala opcja z "pokrętłem" +/-). Przy czym pomysł Ra jest chyba bardziej "smart". Taki "smartfon" będzie z tego radiotelefonu ;)

Wtedy włączenie radiotelefonu będzie też wymagało tylko wciśnięcia "inteligentnego" przycisku. Wyłączenie zaś nie będzie możliwe, ale to chyba tylko jest plusem (może to zostać zrobione przypadkowo, przez co userzy będą mieli problemy - jaki inny cel może mieć wyłączanie RT?).

  Dodano: 04 Czerwca 2016, 17:00:08
Zaś pof F1 mogłoby się wyświetlać:
Cytuj
Kanał radiowy: X.
Lub:
Cytuj
Kanał radiowy: Y. Wymagany kanał radiowy: X.
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2016, 17:00:08 wysłana przez SKP »
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Czerwca 2016, 18:14:48 »
Chodzi głównie o to skąd AI ma wiedzieć jaki kanał ustawić po starcie symulacji przed objęciem rozkładu. Graczowi można napisać w opisie misji.
Wyłączenie radiotelefonu na starcie to nie problem ale staram się też myśleć o jak najmniejszym progu wejścia. Ile mamy zgłoszeń wynikających z niewłączenia baterii a to już trzeci rok leci jak dobrze liczę.
Wł/wył jest już obecnie. Trzeba wyłączyć by zbić radiostop.
Nie rozumiem idei automatycznego wskakiwania na kanał. Włączenie ai na jeden krok da taki efekt. Mamy nr kanału w rozkładzie i mamy wskaźniki przy szlaku. Spojrzenie wzrokowe będzie wymagało zerknięcia na pokrętło/wyświetlacz. Opcja 1-8 na cyferkach to niweluje. Tu jest problem zgodności ze zmianami Q, który używa tych klawiszy dla diagnostyki. Trzeba to przemyśleć. Radiostopu w żadnym razie nie dawałbym na pojedynczy klawisz. Zbyt duże ryzyko przypadkowego kliknięcia.
Jak widzisz potwierdzenie/kontrolę/zgłoszenie? Jak to Ra zwykł mawiać "konkretny algorytm bo mi się nie chce wymyślać". ;)
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Czerwca 2016, 18:50:47 »
Radio mogłoby być obsługiwane zawsze z klawiszem ctrl, dzięki temu też RS mógłby być pod ctrl + tylda (choć tylda to tylko przykład), nic przypadkowo się nie wciśnie i raczej nie będzie konfliktu z innymi funkcjami (chyba, że ja o jakichś nie wiem, a to jest całkiem prawdopodobne...).

Kiedy to planowałem, nie sądziłem, że jest możliwa obsługa w EXE i sądziłem, że wszystko będzie na eventach, więc to scenarzysta by je sobie "programował". Dlatego nie zastanawiałem się nawet nad innymi, ale widzę to tak:
1. Kontrola - wciśnięcie powoduje zawsze odtworzenie pliku dźwiękowego, którego treścią byłyby słowa maszynisty, które wypowiada przy kontroli łączności (nie wiem, co się wtedy mówi, ale pewnie ktoś wie - "Kanał X. Kontrola łączności po zmianie kanału"?). Natomiast tylko, jeśli kanał bieżący byłby zgodny z zadanym, odtworzyłoby się po tym nagraniu kolejne, w którym byłaby odpowiedź "Słychać dobrze" lub coś podobnego. W przeciwnym wypadku powinna być cisza lub - jeśli maszynista w swojej kwestii wypowiada numer kanału - jakaś informacja od "dyżurnego", że to inny kanał. Trzeba by było zapytać prawdziwych maszynistów/dyżurnych, co się w takiej sytuacji mówi, ale schemat byłby własnie taki, jak zaprezentowałem.
2. Zgłaszanie się - teraz na szybko przeanalizowałem, co mogłoby to oznaczać w EXE i jedyne co mi przychodzi do głowy, to wyzwolenie eventu o nazwie charakterystycznej dla szlaku oraz kierunku (np. stacjaA-stacjaB), o ile taki event został zdefiniowany przez scenarzystę. W zależności od osoby piszącej misję, mógłby to być albo zwykły wjazd, albo np. taki wjazd "inteligentny", sterowany przez eventowego VD, a taki chyba jest na Quarku i z tego co kojarzę (za niewiedzę proszę nie bić ;) ) robisz coś podobnego na Drawinowie. Nazwę zdarzenia wyzwalanego przez wciśnięcie tego klawisza można dostosować własnie do tego VD. Dzięki temu na każdym szlaku podczas jazdy wciśnięcie tego klawisza wyzwoli inne zdarzenie - a symek wszak na podstawie W4 i W5 wie, gdzie jesteśmy i w jakim kierunku jedziemy. W razie przedpotopowego scenariusza wciśnięcie zostanie zignorowane.
3. Tego kompletnie jeszcze nie przemyślałem, może nam to na razie nie będzie w ogóle potrzebne - to był stary pomysł. A gdyby komunikacja radiowa osiągnęła sukces, to może się okaże, że są potrzebne jakieś nowe funkcje, więc podepniemy je pod ten przycisk.

Rozwiązanie to jest też o tyle dobre, że doskonale wiemy, jaki kanał włączyliśmy, nawet jeśli nie widzimy dokładnie ustawienia na radiotelefonie (Radmor), a gdyby któryś scenarzysta chciał to wykorzystać, to miałby gotowe rozwiązania - gotowe nazwy eventów. Zgłaszanie się byłoby ujednolicone, no i byłaby to jakaś nowość i powiew świeżości. Przy tym dostosowanie kilku scenariuszy do takiego sterowania nie musiałoby być bardzo kłopotliwe, żeby zaprezentować, jakie to daje możliwości. No i backspace do zgłaszania się chyba jest dość odpowiedni - wyróżnia się na tle innych klawiszy.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Czerwca 2016, 19:14:09 »
1. Z tego co czytałem dyżurny ma nasłuch tylko na swoim. W połączeniu powinien padać nr pociągu, więc automat odpada. Zresztą gdzie tu roleplay jak niekiedy mamy dedykowanych aktorów głosowych na każde stanowisko? ;) Raczej na eventach, tylko eventlaucher raczej znaków specjalnych nie łapie.
2. Szlak na podstawie W5 i kluczowanie plików. Hmm ...wykonalne acz masa roboty.
Koncepcja wsadzania tego w exe jakoś mi nie podchodzi. Zwłaszcza, że całe radiotelefony są skryptowane u nas. Zobaczymy co z tego wyjdzie i pomyślimy potem.
Czym jest eventowy VD?

Jak chcesz coś porobić w temacie to poproszę o wpisanie eventu we wskaźnik i przypisanie ich na sceneriach. Na pewno l61 (ale tu Ra dłubie) i Zwierzyniec wchodzą w grę. Gdzie jeszcze mamy W28? Gdzieś zmiana kanału wynika z rozkładu a nie ma wskaźników?
« Ostatnia zmiana: 04 Czerwca 2016, 19:15:21 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Czerwca 2016, 19:49:56 »
Chętnie, gdybym tylko jeszcze miał 15.04, o Patchu nie wspominając ;) Ale może w najbliższym czasie ten stan zmienię. Gdyby bezsensowna aktualizacja do W10 nie zeżarła mi całego transferu, to może już bym to zrobił, ale to tak btw...

Dyżurny ma nasłuch tylko na swoim, ale w takim przypadku odezwałby się dyżurny poprzedniej stacji. Choć dużo łatwiej byłoby uznać, że jest tak daleko od poprzedniej stacji, że nikt go nie słyszy - byłaby w takim przypadku cisza. A co do numeru - nie wiem, co mówią o tym przepisy, ale w dotychczasowych MaSzynowych nagraniach nie słyszałem nigdy numeru (właściwie, to nie wiem, co oni tam mówią). Wydaje mi się, że brak numeru przy takiej kontroli jest tak samo nierealistycznym elementem jak brak bujania się fotelu, na którym siedzimy podczas "symulatorowania" ;) Wiem, że argument "bo tak było" jest słabo przekonujący, ale wydaje mi się, że to jest element, którego i tak nikt nie urealni nigdy (normalne jest, że scenarzyści wykorzystują dostępne nagrania, bo tworzenie nowych jest czasochłonne), bo co by się nie działo, wciąż będzie wykorzystywana wersja "zunifikowana".

Na L053 jest chyba zmiana kanału - za Dębicą Os. Albo to było coś innego z radiem...

"Eventowy VD" mówię na te tony eventów generowane/pisane dla każdej stacji, które umożliwiają zasymulowanie VD (Virtual Dispatchera), żeby ruch mógł się odbywać automatycznie. Co prawda ostatnio się zajmowałem tą kwestią z 3 lata temu (zacząłem wtedy pisać generator takich wpisów, ale go nie dokończyłem...), ale mam nadzieję, że niczego bardzo nie przekręciłem / nie uroiłem sobie ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #8 dnia: 04 Czerwca 2016, 20:37:36 »
A to tylko na Quarku takie bajery. Ja bym szedł w stronę Odysei bardziej, bo pełna automatyka jest nudna. ;)
Robić czegoś sprzecznie z przepisami "bo tak było" nie będę. Odjazdy też kiedyś były bez numeru/z jednym numerem a teraz mamy dedyki. Jak ogarniesz paczkę, zobacz sobie scenariusz manewrowy Mareczka na l053. Toż to roleplay dzięki dubbingowi. W scenariuszu można dać głoszenie się na eventach dla wszystkich pociągów. Tylko lansowałbym tu eventlauncher i nic ponadto. Trzeba pomyśleć nad sposobem odpowiedzi exe czy dźwięk dotarł do gracza (czy w momencie odtwarzania miał dobry kanał) tak jak mamy z odczytem komendy przez ai czy zakończeniem animacji wyzwalającym event. Wtedy komunikaty krytyczne, czy eventlaunchery z kontrolą mogłyby być w pętli by wywołać się/nie być blokowane do czasu odtworzenia przez gracza.
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #9 dnia: 04 Czerwca 2016, 21:50:08 »
I tak do tej pory zawsze robiłem to na eventlauncherach. Tylko musiałem używać klawisza W, choć teoretycznie można było wprowadzić kod dowolnego klawisza - ale to było tak dawno temu, że teraz nie mam pewności, czy nie popełniałem przy tym żadnego błędu. Pomijając kwestię wpięcia tego do EXE - na tym nigdy mi nie zależało - warto pomyśleć, czy przynajmniej nie wpiąć tam tego sposobu sterowania kanałami, który zaproponowałem. Oczywiście też nie mam pewności, czy to najlepsze rozwiązanie, ale na pewno jakieś rozwiązanie to jest i kilka problemów rozwiązuje, zbyt kłopotliwe też nie jest chyba.

I taka techniczna sprawa - kilka lat temu (nie wiem jak teraz) - był taki problem przy zmianie kanału, że te klawisze były cholernie czułe. Przydałoby się, żeby miały dokładnie taką czułość, jaką ma eventlauncher. Choć całkiem możliwe, że ktoś to już poprawił. Jeśli nie, to o to proszę, bo ta szalona czułość była uciążliwa.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Czerwca 2016, 22:14:20 »
Nie zaobserwowałem. Powinny być tak samo czułe jak wszystko inne. Bocznik czy nastawnik.
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Czerwca 2016, 22:26:55 »
Kiedyś na pewno był z tym problem, bo podpinałem pod eventlaunchery klawisze od radia (czyli funkcyjne jednak działały), żeby zmieniać nimi memcelle, które w założeniu miały symulować kanały radiowe (bo z tych wartości nie sposób było skorzystać). I to się bardzo mocno rozsynchronizowywało, na co wpadłem dopiero później, logując wartości memcelli do loga. Ale może to wynika z tego, że wykonanie tych eventów zabierało więcej czasu. Jak będę miał 15.04, to może to sprawdzę ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Czerwca 2016, 22:41:38 »
A eventlauchery to potrafi złapać kilkukrotnie. Zaiste.
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Czerwca 2016, 22:50:08 »
Właśnie, może to eventlaucher był zbyt czuły względem radia ;) Nawet już tego nie pamiętam. Ale jeśli do EXE nie zostanie wprowadzone wykorzystanie dźwięków, to przydałoby się, żeby przynajmniej można było sobie skonstruować na eventach kanały, czyli żeby czułość była taka sama dla eventlaunchera i kanałów.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Czerwca 2016, 23:03:37 »
Soundy sa kolejkowane, więc nawet jak eventlaucher załapie kilka razy to i tak wyzwoli tylko jeden dźwięk. Teoretycznie...
Mój kanał youtube

Offline SKP

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 1690
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Czerwca 2016, 20:17:06 »
Odnośnie do soundów - nie wiem, jak jest w praktyce, bo tam pod eventlauncher był podpięty event addvalue (lub coś takiego - nie jestem pewien nazwy), który de facto inkrementował/dekrementował wartość kanału. Ale teraz mam odrobinę czasu, więc może odkurzę ten scenariusz z eventowym sterowaniem kanałami i zgłaszaniem się, tylko chyba będę go musiał napisać od zera, bo od czasów PC 2011 raczej trochę się zmieniło ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 10045
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2570
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Czerwca 2016, 20:57:12 »
Addvalues na eventlaucherze właśnie może działać dziwnie i dlatego to chcę zastąpić rozwiązaniami w exe.

Kanał na starcie można ustawić na 9 i modyfikować eventem w przypadku braku rozkładu. Teraz tylko czy komenda jest skanowana albo czy można ją taką uczynić...
« Ostatnia zmiana: 15 Czerwca 2016, 08:32:10 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline borys_q

  • Wiadomości: 273
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Radiotelefon w exe
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Czerwca 2016, 10:27:57 »
Cytuj
jeśli maszynista w swojej kwestii wypowiada numer kanału - jakaś informacja od "dyżurnego", że to inny kanał.

Może być cisza lub jakiś tekst w stylu "gościu na 3 se włącz" (jeśli kanał na którym jest ustawiony RT jest używany w bliskiej okolicy to zawsze ktoś mniej lub bardziej życzliwie podpowie) .
« Ostatnia zmiana: 30 Czerwca 2016, 10:29:11 wysłana przez borys_q »