Autor Wątek:  Watpliwosci dotyczace sygnalizacji  (Przeczytany 43167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #60 dnia: 24 Marca 2015, 17:28:51 »
W definicji (a nawet obrazie!) sygnału S5 nie ma wzmianki o tarczy ostrzegawczej, więc Twój argument jest nietrafiony. Następstwo Os4 –> S5 (dolna komora) jest tak samo nieprawidłowe jak Os4 –> S5 (górna komora) czy Os2 –> S13 i wynika z niezgodności wskazań między tarczą ostrzegawczą a semaforem.

Sa tez przypadki, gdzie moze sie zdarzyc podobne nastepstwo z wyswietlaniem sygnalu s13, a nastepnie zmiany obrazu na s2. Ma to miejsce zwykle w tych leciwszych urzadzeniach, ktore zostaly zaprojektowane na danym posterunku zanim rozpowszechnily sie wskazniki w19 i w20. Jezeli nastepny semafor w drodze przebiegu nie znajduje sie w wymaganej przepisami drodze hamowania wzgledem poprzedniego semafora, to gdy wskazuje on sygnal stoj - poprzedzajacy wyswietla s13. Gdy wyswietlony zostanie sygnal s2, poprzedzajacy automatycznie zmieni obraz z s13 na s2. Wiec w przypadku takich konfiguracji na np. semaforze wjazdowym, moze sie zdarzyc ze mijajac tarcze mamy os4, a potem zblizajac sie w miedzyczasie semafor zmieni obraz na s2. Moze tez byc odwrotnie, jezeli z jakichs przyczyn ten nastepny semafor wygasnie. Wtedy poprzedzajacy z s2 wyswietli s13... I taka konfiguracja sygnalow jest jak najbardziej poprawna. Ale tutaj klania sie znajomosc szlaku, warunkow miejscowych. Powinna byc tez w zasadzie znajomosc regulaminow technicznych posterunkow, ale te wyciagi z nich nie obrazuja niestety wielu rzeczy, ktore to wlasciwe regulaminy (nie wyciagi) pokazuja.

 
Haha.. Jak to dobrze, że twórcy tych obrazków "poglądowych" w E1 nie pokusili się, aby S2,S3,S4 i S5 namalować na środku.. Dopiero byłaby tu komedia. :D

Znowu wklejam: http://atapi.org.pl/wp-content/uploads/2012/10/sem_l.jpg

Benku, moze lepiej wydzielic dyskusje do nowego watku?
EDIT: dobra, wydzielilem.
« Ostatnia zmiana: 24 Marca 2015, 17:54:03 wysłana przez AtapiCl »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #61 dnia: 24 Marca 2015, 18:20:21 »
Teraz ja ;)
W kwestii komór świetlnych to dyskutujemy tu głównie o semaforach 5-cio komorowych. Co ciekawe semafory 6-cio komorowe również "nie trzymały norm". Przykładowo zgodnie z E1 z 1954r. opierając się o rysunek poglądowy umieszczony w instrukcji sygnał S3 to dwa pomarańczowe światła w pierwszej i trzeciej komorze od góry. Przykład semafora wjazdowego do Czechowic od Bielska Białej pokazuje że potrafiła to być trzecia i szósta komora (1) - ale sygnał pozostawał ten sam. I to jest własnie najważniejsze. Nie umiejscowienie, a wyświetlany sygnał.
Jako ciekawostkę dorzucam też dwa zdjęcia (2 i 3)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #62 dnia: 25 Marca 2015, 00:07:44 »
Ja tak na szybko, bo czuje, że znów ktoś napisze głupoty. Po tym co przedstawiono i wytłumaczono, tylko uparty jak osioł może się z tym sprzeczać. Opisana tu przez zawodowych maszynistów praktyka nie pozostawia wątpliwości, gdzie jest prawidłowa interpretacja.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #63 dnia: 25 Marca 2015, 00:24:18 »
W definicji (a nawet obrazie!) sygnału S5 nie ma wzmianki o tarczy ostrzegawczej, więc Twój argument jest nietrafiony.
W definicji jakiego sygnału na semaforze jest wzmianka o tarczy ostrzegawczej? Przecież tarcze ostrzegawcze do czegoś służą.
Następstwo Os4 –> S5 (dolna komora) jest tak samo nieprawidłowe jak Os4 –> S5 (górna komora).
Jest nieprawidłowe, po Os4 semafor powinien wyświetlać ograniczenie prędkości do 40 km/godz. lub 60 km/godz.  Przecież wyraźnie napisałem. Jest wyświetlany sygnał Os4, semafor wyświetla dolne pomarańczowe. Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemozliwa.
Co ciekawe semafory 6-cio komorowe również "nie trzymały norm". Przykładowo zgodnie z E1 z 1954r. opierając się o rysunek poglądowy umieszczony w instrukcji sygnał S3 to dwa pomarańczowe światła w pierwszej i trzeciej komorze od góry. Przykład semafora wjazdowego do Czechowic od Bielska Białej pokazuje że potrafiła to być trzecia i szósta komora (1) - ale sygnał pozostawał ten sam. I to jest własnie najważniejsze. Nie umiejscowienie, a wyświetlany sygnał.
Co ciekawe w Bazie kolejowej jest to semafor o układzie świateł: p, c, p, z, b. Przed nim jest tarcza ostrzegawcza o układzie świateł: p, p, z. Tak samo jest w przypadku wjazdu od strony Katowic. W Czechowicach-Dziedzicach jest semafor o układzie świateł: p, c, z, p, b, z. Czy ja czemuś zaprzeczam? Jest to pozostałość, gdy niebyło świateł migających. Teraz jest 2015 rok i odwołujemy się do obecnie obowiązującej instrukcji.
Ja tak na szybko, bo czuje, że znów ktoś napisze głupoty. Po tym co przedstawiono i wytłumaczono, tylko uparty jak osioł może się z tym sprzeczać. Opisana tu przez zawodowych maszynistów praktyka nie pozostawia wątpliwości, gdzie jest prawidłowa interpretacja.
Dla mnie maszyniści znają tylko szlak, po którym się poruszają. Skoro tak jest na tym szlaku to tak jest. Przecież sygnalizacja na kolei nie jest jednorodnie zunifikowana.
« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2015, 00:37:46 wysłana przez Anrej »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #64 dnia: 25 Marca 2015, 00:37:37 »
Cytuj
Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemozliwa.
Awaria semafora = S1 (czerwone ciągłe).

@Anrej, wydaje mi się że niepoprawnie interpretujesz instrukcję Ie-1. Jak już było powiedziane kilka razy, obrazki w instrukcji Ie-1 przedstawiają jedynie przykład sygnału, który jest najczęściej spotykany na sieci. Trzymając się przykładu sygnału S5. wg. Ie-1 jest to jedno światło pomarańczowe ciągłe na semaforze, zatem nieważne czy jest ono na górze / dole / po środku. Prowadzących pojazd trakcyjny obowiązuje tekstowy fragment instrukcji, a nie obrazkowy. Obrazki to jedynie przykład. Inną kwestią jest to, że obrazy sygnałów powinny zostać zunifikowane, do czego ponoć dąży PLK-a.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #65 dnia: 25 Marca 2015, 03:39:32 »
Teraz jest 2015 rok i odwołujemy się do obecnie obowiązującej instrukcji.
Super. Tylko w instrukcji obowiązującej w tym 2015r. masz czarno na białym napisane, że ważny jest sygnał, a Ty dalej idziesz w zaparte, że ważniejsze jest miejsce sygnału na semaforze, a nie sam sygnał. Przytoczeniem instrukcji z 54r. chciałem poszerzyć Ci horyzonty bo pewnie takiej na oczy nie widziałeś, a jest bardzo ciekawa. Tam przykładowo na obrazku było konkretnie zaznaczone kolorami jaki sygnał w której komorze. Idąc Twoim tokiem myślenia sygnał na 6-cio komorowym który pokazałem jest sygnałem wątpliwym bo pomarańczowe komory są rozmieszczone inaczej niż na obrazku w dawnej E1. Zamiast być na górze głowicy są po środku i na dole…

Dla mnie maszyniści znają tylko szlak, po którym się poruszają. Skoro tak jest na tym szlaku to tak jest. Przecież sygnalizacja na kolei nie jest jednorodnie zunifikowana.
Jaki jest sens powyższej wypowiedzi? Ja znam wiele szlaków po których się nie poruszam i co? Właśnie dlatego, że sygnalizacja nie jest w pełni jednorodna pod względem układu komór ważny jest obraz, a nie położenie.
Jak PLKa wymieni wszystkie głowice semaforów w kraju i wprowadzą zapis do Ie-1, że sygnał S5 na 5-cio komorowym to druga od góry komora to wtedy wrócimy do tematu. Obecnie jest inaczej i cytując:
Teraz jest 2015 rok i odwołujemy się do obecnie obowiązującej instrukcji.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #66 dnia: 25 Marca 2015, 23:05:47 »
Jako ciekawostkę dorzucam też dwa zdjęcia (2 i 3)
A1/2 to ten semafor, którego układ komór umieściłem na pierwszej stronie tego wątku. Dodam, że jest to wjazdowy do Czechowic Dziedzic Południowych. Proponuję więc umieścić w programie zakładkę z wyjątkami i konkretnymi przykładami takich semaforów, nawet z podaniem lokalizacji. Może ktoś "ważny" przejrzy aplikację i postanowi zunifikować sygnalizację i ustalić kolejność komór?... :D
BP, MSPANC

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #67 dnia: 26 Marca 2015, 00:47:54 »
W opisie sygnałów S1, S2, S3, S4 jest napisane: jedno światło. Niema określonego położenia. Przecież określenie górne, dolne jest tylko w przypadku dwóch świateł. Z tego co tu czytam, to mogę wnioskować, że umieszczenie jest obojętne. Czyli sygnał S4 może być nadawany przez dolne pomarańczowe.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #68 dnia: 26 Marca 2015, 15:28:44 »
Zgadza się. Przykładem może być sygnał S4 podawany dolną komorą w Opolu Zachodnim.
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #69 dnia: 27 Marca 2015, 20:51:10 »
Zgadza się, są tam semafory C1 i C2 o układzie komór:
1. zielone ciągłe.
2. Czerwone
3. Pomarańczowe migające.
4. Białe migające.
Przecież zgodnie z instrukcja pomarańczowe poniżej czerwonego jest zawsze ciągłe. Czyli każdy może sobie ustalać sygnalizacje, jak mu pasuje.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #70 dnia: 27 Marca 2015, 21:38:08 »
Dalsza dyskusja nie ma sensu.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #71 dnia: 28 Marca 2015, 12:22:20 »
Przecież zgodnie z instrukcja pomarańczowe poniżej czerwonego jest zawsze ciągłe.
W której instrukcji i w którym paragrafie można to przeczytać?
« Ostatnia zmiana: 28 Marca 2015, 12:33:28 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #72 dnia: 29 Marca 2015, 01:45:57 »
W której instrukcji i w którym paragrafie można to przeczytać?
To ja Ci napiszę w której instrukcji i paragrafie można to przeczytać. Przecież można to przeczytać tu na forum.
Cytat: Anrej
Jest nieprawidłowe, po Os4 semafor powinien wyświetlać ograniczenie prędkości do 40 km/godz. lub 60 km/godz.  Przecież wyraźnie napisałem. Jest wyświetlany sygnał Os4, semafor wyświetla dolne pomarańczowe. Może jest awaria semafora. Ale znajdą się tacy, którzy napiszą, że awaria semafora jest niemożliwa.
Cytat: macius5991
Awaria semafora = S1 (czerwone ciągłe).
Czyli wraz światłem pomarańczowym poniżej czerwonego powinno się zapalić światło powyżej czerwonego. Jeśli tak nie ma, jest awaria i zapala się czerwone. To miej pretensję, do tych co pisali instrukcję Ie-1. Ja tak to interpretuję. Jak kto wychodzi z założenia. Co nie napisane, to dozwolone, to jego problem. Co to jest? Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających oraz wskaźniki, stosowane do odwołania. Czyli do świętego Nigdy.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #73 dnia: 29 Marca 2015, 11:02:30 »
Czyli wraz światłem pomarańczowym poniżej czerwonego powinno się zapalić światło powyżej czerwonego. Jeśli tak nie ma, jest awaria i zapala się czerwone. To miej pretensję, do tych co pisali instrukcję Ie-1. Ja tak to interpretuję. Jak kto wychodzi z założenia. Co nie napisane, to dozwolone, to jego problem. Co to jest? Sygnały na semaforach świetlnych, tarczach ostrzegawczych i sygnalizatorach powtarzających oraz wskaźniki, stosowane do odwołania. Czyli do świętego Nigdy.

Tak jest, jeśli z nastawnicy idzie polecenie zapalenia dwóch świateł to muszą się zapalić dwa, inaczej od razu czerwone.

Nie ma co się pieklić o te sygnały stosowane do odwołania. Szkoda kasy wywalać specjalnie na nowy semafor jeśli stary dobrze się sprawuje, zwłaszcza na drugorzędnych liniach, gdzie prędkości są niskie. Zresztą maszynista musi znać szlak i raczej nie ma z tym problemu. Modernizacja = standardowe semafory, więc rodzynków coraz mniej.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #74 dnia: 29 Marca 2015, 11:05:51 »
(...)
Ale Ty jesteś uparty. Wytłumacz mi w takim razie sytuację Sędziszowa Młp., gdzie na semaforze wjazdowym sygnał S5 jest podawany na dolnej komorze. Awaria semafora od 40 lat? Sygnał wątpliwy na który pojechały miliony pociągów?
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #75 dnia: 29 Marca 2015, 11:08:42 »
Przecież w nocy nie widać czy światło jest nad czerwonym czy pod.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #76 dnia: 29 Marca 2015, 15:54:02 »
To ja Ci napiszę w której instrukcji i paragrafie można to przeczytać. Przecież można to przeczytać tu na forum.
Wiesz Anrej jak to jest...

Obowiązują przepisy, a nie to co
Przecież można to przeczytać tu na forum.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #77 dnia: 19 Kwietnia 2015, 16:05:04 »
I to jest własnie najważniejsze. Nie umiejscowienie, a wyświetlany sygnał.
Jako ciekawostkę dorzucam też dwa zdjęcia (2 i 3)

W ramach ciekawostki bardziej żywej - filmik: