Autor Wątek:  Jak skompilować kod źródłowy Maszyny?  (Przeczytany 4011 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

guest23269

  • Gość
Jak skompilować kod źródłowy Maszyny?
« dnia: 07 Kwietnia 2015, 14:45:32 »
Jestem programistą Visual Basica i pracuję głównie w Visual Studio. Zdarzyło mi się również pisać niewielkie programy w C++ i Pascalu i kompilować je w Visual Studio, Dev-Cpp i Dev-Pascalu. Nie mam natomiast doświadczenia w kompilowaniu dużych, wieloplikowych programów takich jak Maszyna, zwłaszcza w kompilatorze działającym w wierszu poleceń. Czy ktoś mógłby napisać, jak skompilować kod źródłowy Maszyny?

Próba kompilacji w Borland 5.5 C++ Compiler wygląda następująco:
C:\Borland\BCC55\Bin>bcc32 -IC:\Borland\bcc55\include -LC:\Borland\bcc55\Lib C:\
m_kod\EU07.cpp
Borland C++ 5.5.1 for Win32 Copyright (c) 1993, 2000 Borland
C:\m_kod\EU07.cpp:
Error E2209 C:\m_kod\EU07.cpp 12: Unable to open include file 'system.hpp'
Error E2209 C:\m_kod\EU07.cpp 13: Unable to open include file 'classes.hpp'
Error E2209 C:\m_kod\Globals.h 7: Unable to open include file 'system.hpp'
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 110: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 117: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 135: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 152: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 162: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 370: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 379: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 391: Functions containing for are not expanded i
nline
Warning W8027 C:\m_kod\dumb3d.h 404: Functions containing for are not expanded i
nline
Error E2303 C:\m_kod\Globals.h 129: Type name expected
Error E2139 C:\m_kod\Globals.h 129: Declaration missing ;
Error E2139 C:\m_kod\Globals.h 195: Declaration missing ;
Error E2238 C:\m_kod\Globals.h 196: Multiple declaration for 'Global::AnsiString
'
Error E2344 C:\m_kod\Globals.h 195: Earlier declaration of 'Global::AnsiString'
Error E2139 C:\m_kod\Globals.h 196: Declaration missing ;
Error E2238 C:\m_kod\Globals.h 197: Multiple declaration for 'Global::AnsiString
'
Error E2344 C:\m_kod\Globals.h 196: Earlier declaration of 'Global::AnsiString'
Error E2139 C:\m_kod\Globals.h 197: Declaration missing ;
Error E2238 C:\m_kod\Globals.h 199: Multiple declaration for 'Global::AnsiString
'
Error E2344 C:\m_kod\Globals.h 197: Earlier declaration of 'Global::AnsiString'
Error E2139 C:\m_kod\Globals.h 199: Declaration missing ;
Error E2293 C:\m_kod\Globals.h 200: ) expected
Error E2293 C:\m_kod\Globals.h 201: ) expected
Error E2238 C:\m_kod\Globals.h 224: Multiple declaration for 'Global::AnsiString
'
Error E2344 C:\m_kod\Globals.h 199: Earlier declaration of 'Global::AnsiString'
Error E2139 C:\m_kod\Globals.h 224: Declaration missing ;
Error E2238 C:\m_kod\Globals.h 241: Multiple declaration for 'Global::AnsiString
'
Error E2344 C:\m_kod\Globals.h 195: Earlier declaration of 'Global::AnsiString'
Error E2139 C:\m_kod\Globals.h 241: Declaration missing ;
Error E2238 C:\m_kod\Globals.h 242: Multiple declaration for 'Global::AnsiString
'
Error E2344 C:\m_kod\Globals.h 241: Earlier declaration of 'Global::AnsiString'
Error E2228 C:\m_kod\Globals.h 241: Too many error or warning messages
*** 26 errors in Compile ***

Dodam, że próbowałem skompilować oryginalny kod, więc pomysł że to ja coś dopisałem i dlatego nie działa odpada.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Jak skompilować kod źródłowy Maszyny?
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Kwietnia 2015, 14:48:50 »
Obecnie do ich skompilowania wymagany jest Borland C++ Builder 5.5.

To zdanie determinuje środowisko. Dwa, że całkiem niedawno w źródłach był plik informacyjny co i jak skonfigurować do kompilacji.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Jak skompilować kod źródłowy Maszyny?
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Kwietnia 2015, 23:26:42 »
Poszczególne wersje BCB5 się różnią. Na BCB Pro 5.0 kompiluje się bez problemu.

Offline mamut

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 30
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Jak skompilować kod źródłowy Maszyny?
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Kwietnia 2015, 00:28:17 »
Kompilacja głównego pliku nie wystarczy, trzeba kompilować całość jako projekt. Wyjścia są dwa:
  • uruchamiasz IDE Borlanda, tam otwierasz projekt (plik .bpr) i klikasz któryś magiczny guzik, pewnie będzie opisanu jako "RUN" (mam uczulenie na to IDE, nie oglądałem go od dawna, stąd nie pamiętam jaki to przycisk)
  • konsolowo możesz użyć programu BPR2MAK.EXE aby utworzyć makefile a następnie zbudować projekt z wykorzystaniem tego makefile poleceniem MAKE.EXE - stosuję tą metodę z powodzeniem na linuxie z wine - obydwa wymienione programy są częścią instalacji IDE BCB 5 (ja chyba mam 5.2)

guest23269

  • Gość
Odp: Jak skompilować kod źródłowy Maszyny?
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Kwietnia 2015, 18:03:32 »
A gdzie mogę ten program znaleźć? Kompilator znalazłem bez problemu, a z Builderów trafiłem tylko na Borland C++ Builder 6 Personal na stronie Komputer Świata.