Autor Wątek:  Kilka pytań żółtodzioba  (Przeczytany 10791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dexxx900

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Kilka pytań żółtodzioba
« dnia: 01 Kwietnia 2015, 22:27:09 »
To mój pierwszy post na tym forum więc w pierwszej kolejności witam wszystkich serdecznie :)

Mam kilka pytań na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi ,zaznaczam iż nie mam żadnego doświadczenia z pociągami stąd moja prośba albo o odpowiedzi na pytania które mnie nurtują ew. podanie źródeł gdzie taką wiedzę znajdę, do rzeczy :

1. Skąd mam wiedzieć że zbliżam się do stacji na której muszę się zatrzymać , a wiedzieć to muszę z dużym wyprzedzeniem bo zahamowanie tego ustrojstwa trwa wieki :)
2. Z jaką prędkością mam jechać i skąd to wiedzieć ?

Pozdrawiam i z góry dzięki serdeczne.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Kwietnia 2015, 22:36:49 »
Jedno i drugie masz zawarte w rozkładzie jazdy. Masz tam podany kilometraż każdego posterunku, a wzdłuż toru ustawione są słupki hektometrowe z których odczytujesz swoją pozycję. Dodatkowo przed przystankami pozbawionymi semaforów w drodze hamowania ustawione są wskaźniki W16 informujące o tym, że powinieneś zmniejszać prędkość.
Mój kanał youtube

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Kwietnia 2015, 01:20:21 »
Na której stacji masz się zatrzymać jest podane w opisie, rozkładzie jazdy lub nieraz graficznie. Aby wiedzieć z jaką prędkością masz jechać i gdzie się zatrzymać. Musisz zapoznać się z instrukcją Ie-1, jest dołączona do paczki z symulatorem.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Kwietnia 2015, 03:15:30 »
/../
1. Skąd mam wiedzieć że zbliżam się do stacji na której muszę się zatrzymać , a wiedzieć to muszę z dużym wyprzedzeniem bo zahamowanie tego ustrojstwa trwa wieki :)
1. Na czuja.
2. Są znaki przed stacją - taka czarna belka w paski.
3. F3 - rozkład - niekiedy działa.
4. Map nie ma.
Cytuj
2. Z jaką prędkością mam jechać i skąd to wiedzieć ?
F3 - rozkład. Niekiedy działa.
Opisy tras i jakieś rozkazy w katalogu maszyna/inne/

Generalnie jak jest drut to 70 praktycznie zawsze. Jak masz trasę bez drutu - to czasem 20 z bidą.



Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Kwietnia 2015, 08:53:56 »
1. Na czuja.
2. Są znaki przed stacją - taka czarna belka w paski.
3. F3 - rozkład - niekiedy działa.
4. Map nie ma.
Niestety kompletnie dyletancka odpowiedź.
1. Znajomość szlaku.
2. Tablica o której piszesz, to wskaźnik w16.
3. Bez komentarza.
4. Bez komentarza.
Cytuj
F3 - rozkład. Niekiedy działa.
Opisy tras i jakieś rozkazy w katalogu maszyna/inne/
Generalnie jak jest drut to 70 praktycznie zawsze. Jak masz trasę bez drutu - to czasem 20 z bidą.
Nie ma żadnych generalnych założeń jak powyżej.
1. Prędkości określone są w rozkładzie (rozkładowe) i w WOSie (ograniczenia na szlaku).
2. Kłania się znów znajomość szlaku i wskaźników rozmieszczonych na szlaku.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Kwietnia 2015, 18:31:41 »
Ab ovo: konstruktywnie zrobiłem skrina - jest w załączniku.

Niestety kompletnie dyletancka odpowiedź.
1. Znajomość szlaku.
Jak może być znajomość szlaku, jak zainstalował se symulator i sobie jedzie?
Konstruktywnie: warto zacząć od scenerii Bałtyk i składu Su 45. Łatwiej się tym jedzie niż elektrowozem. Stacja Bałtyk Miasto, Bałtyk Katedra, Całkowo. Do tego momentu nie przekraczać 100km/h a najlepiej 90.
Dalej - wleczemy się przez Bałtyk Towarowy bo tam i tak jest skręt max 60 km/h. Dalej - Peron w Bałtyku i stop.
Dalej - rura aż do Alakowic. Hamowanie dopiero za starą nastawnią po lewej. 1 most ze stacją, 2 most i dopiero.
UWAGA: jak się pokazuje ta deska czarna w paski to jest już zwykle za późno na cokolwiek.

Cytuj
Cytuj
F3 - rozkład. Niekiedy działa.
Opisy tras i jakieś rozkazy w katalogu maszyna/inne/
Generalnie jak jest drut to 70 praktycznie zawsze. Jak masz trasę bez drutu - to czasem 20 z bidą.
Nie ma żadnych generalnych założeń jak powyżej.
1. Prędkości określone są w rozkładzie (rozkładowe) i w WOSie (ograniczenia na szlaku).
2. Kłania się znów znajomość szlaku i wskaźników rozmieszczonych na szlaku.
W praktyce na wszystkich trasach minimum 70 jest poza Całkowem, które jest wyboiste i tam 40 momentami. Most jest tam taki jeden kompletnie krzywy. A że tylko Całkowo nie ma drutu...
Oto próbka wertepów:
https://youtu.be/Htc968x2bgE

160 tylko gdzie-niegdzie, a tak 100 można próbować jeździć. Tarniowo coś 90 max.
Wiadomość raportowana. Regulamin obowiązki punkt 2 i 11. Proszę poprawić.
Sawi
« Ostatnia zmiana: 06 Kwietnia 2015, 18:48:13 wysłana przez Sawi »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Kwietnia 2015, 18:59:58 »
Eustachy, nie wiesz co piszesz. W Maszynie te same zasady, co w realu, nikt nie wymaga od ręki znajomości szlaku. Jeździsz raz, drugi... dziesiąty. Są tacy co za setnym się nie nauczą. Twoje opisy scenerii, też są z czapy (nazywamy to inaczej, ale w cztery oczy).

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #7 dnia: 24 Czerwca 2015, 00:43:04 »
No i proszę bardzo:
http://eu07.pl/theme/Maszyna/dokumentacja/inne/readme_pliki/zmiana_skladu.html
Cytuj

należy pamiętać, że dla lokomotyw dwuczłonowych, a także przy tzw. ukrotnieniu dwóch lokomotyw w pierwszym członie wybieramy obsadę Headdriver i sprzęg ustawiamy na 63 (spośród check-boxów po prawej stronie należy zaznaczyć Mechaniczne, Hamulec, Ukrotnienie, Wysokie napięcie, Przejście i Powietrze. [UWAGA: domyślnie zaznaczone są tylko dwa pierwsze!]). W drugiej sekcji/lokomotywie sprzęg pozostawiamy na 3 (standardowo), natomiast obsadę zmieniamy na Nobody. W przypadku EZT postępujemy podobnie (również w przypadku łączenia ze sobą dwóch czy nawet trzech jednostek), przy czym w każdym członie (oprócz ostatniego) należy zastosować sprzęg 63.

Podczas gdy widać, że lokomotywy dwuczłonowe  w symulatorze  nie mają włączonego wysokiego napięcia. Dodatkowo jest jeszcze opcja connected. Co ona tak naprawdę robi i czy wybierać to czy nobody? Są 2 wersje jak widzę?

2. Jak się ukrotnia 2 lokomotywy np. Eu 07 to jaką opcję najsensowniej wybrać?
« Ostatnia zmiana: 24 Czerwca 2015, 00:47:37 wysłana przez Smok E_ustachy »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #8 dnia: 24 Czerwca 2015, 01:15:33 »
Niektóre dwuczłonowe mają połączenie WN inne nie. W readme jest tak napisane dla uproszczenia. Lepiej by ktoś ustawił wyższą flagę, niż jechał na jednym członie i stracił zasilanie po opuszczeniu jednego z pantografów. Opcja connected to relikt. Od kilkudziesięciu wersji exe jest interpretowana tak samo jak nobody. Pozostała w starterze dla kompatybilności ze starszymi exe.
W lokomotywach łączysz sprzęgiem śrubowym, przewodem hamulcowym i przewodem ukrotnienia. Ewentualnie powietrzem 8 atm, jak masz wagony wymagające pneumatyki. W pliku fiz każdego pojazdu na końcu wersu definiującego sprzęg jest podana dozwolona suma bitowa sprzęgów. Odzwierciedla ona co można połączyć w rzeczywistości i jednocześnie co można zrobić z poziomu symulacji tłukąc insert. Z poziomu startera czy wpisu w scenerii można wymusić dowolne połączenie nawet między niekompatybilnymi sprzęgami.
Mój kanał youtube

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #9 dnia: 24 Czerwca 2015, 15:29:17 »
Jest ograniczenie na ilość wagonów w składzie/na scenerii?
I na ilość lokomotyw?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #10 dnia: 24 Czerwca 2015, 15:57:19 »
Ogólnie na scenerii nie, natomiast niektóre funkcje działające w składzie są ograniczone do 100 bądź 300 sprzęgniętych ze sobą pojazdów.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline matfre96

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 594
  • m-sta
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 40
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Czerwca 2015, 23:43:59 »
1.Podczas gdy widać, że lokomotywy dwuczłonowe  w symulatorze  nie mają włączonego wysokiego napięcia. Dodatkowo jest jeszcze opcja connected. Co ona tak naprawdę robi i czy wybierać to czy nobody? Są 2 wersje jak widzę?

2. Jak się ukrotnia 2 lokomotywy np. Eu 07 to jaką opcję najsensowniej wybrać?

1. Sprzęg wysokiego napięcia potrzebny jest tylko w ET42, wtedy pierwszy człon dajesz na headdriver i sprzęg 63 a drugi na nobody i sprzęg 3.
2. Żeby ukrotnić EU07 musisz pierwszą ustawić jako headdriver i sprzęg na 7, a drugą dajesz na nobody i sprzęg 3.
Autoryzacja: EU07, EP07, EP08, EP09, EU160, ED160, ED161, ED250, SM42, 18D, 6Dh-1, 15D, E6ACTd, E6ACTadb, T448p, 6Dg

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #12 dnia: 28 Sierpnia 2015, 01:20:42 »
Czy MaSzyna pójdzie na tablecie z Windows 8.1 i prockiem Intel Atom?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #13 dnia: 28 Sierpnia 2015, 09:28:14 »
Dla jednej z pierwszych aplikacji Maszyny na Windows, wymagania minimalne znajdziesz tu: http://eu07.pl/eu07old.html Jakie są możliwości (dokładna specyfikacja obsługi openGL, procesor graficzny) domniemanego tabletu, nie wiadomo. Samego pytania nie bardzo rozumiem, ponieważ również nie trzeba wielkiej wyobraźni, że prawie niemożliwym jest sterowanie Maszyną z poziomu tabletu. Klawiatura i mysz. Próbuj, może jednak Tobie się uda i będziesz pierwszym, który pojeździ siódemką w kiblu.

Offline Smok E_ustachy

  • Wiadomości: 262
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #14 dnia: 28 Sierpnia 2015, 23:44:14 »
O czymś takim jak klawiatura na Blutufie słyszałeś? Przypuszczam, że i na ekranowej by pociągnęło. Ale raczej Android będzie.

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kilka pytań żółtodzioba
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Sierpnia 2015, 13:16:01 »
Witam
Ja mam akurat tableta acera z klawiaturą odpinaną na intel atom (pod windowsem), maszyna ruszy ale jest tak ok 10-20 klatek, a na dużych stacjach ok 5-7 wiec kiepsko.

Co do zapisu "UWAGA: jak się pokazuje ta deska czarna w paski to jest już zwykle za późno na cokolwiek." Smoka. to jest to bzdura. Tablice są w odległości drogi hamowania. Jak jadę to często zaczyna hamować ładny kawałek po minięciu tablicy i jakoś się wyrabiam. Kwestia wyczucia jak skład hamuje i trochę praktyki.
Pozdrawiam

Ps. trzeba jeździć i porostu zdobyć praktykę, najlepiej na początku na 1-2 trasach a potem dopiero na innych jak się pozna jak reagują składy.