Autor Wątek:  Watpliwosci dotyczace sygnalizacji  (Przeczytany 43166 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Marca 2015, 00:52:03 »
@Marcin S jak byś na szlaku zobaczył dolną komorę świecącą a górną ciemną to byś szybko zmienił zdanie. Jak masz odpowiadać za bezpieczeństwo i wiedział że na danym szlaku dany semafor powinien świecić inaczej to byś szybko uznał to za wątpliwy. Znajomość szlaku i infrastruktury się kłania. Odpowiedzialność za bezpieczeństwo jest najważniejsza.
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Marca 2015, 00:57:03 »
Semafor pięciokomorowy nie licząc pasów świetlnych jest niejako podstawowy. Dlatego w grafikach jest przedstawiany. W zależności jakie przewiduje się sygnały, semafor może mieć; cztery, trzy, dwie lub jedną komorę, chociaż bywają mające więcej.
Kilka przykładów:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34484
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=34469
http://www.starejuchy.pl/kolej/z/remonty/2007-juchy-semafor-11.jpg
http://sequoia.ict.pwr.wroc.pl/~witold/aiarr/2009_projekty/semafory/inne.jpg
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=19228.0;attach=35343
1. link - Semafor 5-cio komorowy, trudno mnie zrozumieć, dlaczego świeci się dolne pomarańczowe.
2. link - Trzeba by wiedzieć jakie są światła.
3. link - Tak samo.
4. link - Być może jest układ świateł czerwony, pomarańczowy, biały. Pomarańczowy oznacza, na następnym stój.
5. link - Przykład semafora 6-cio komorowego.
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.
Mam semafor wjazdowy, przewiduje następny będzie wskazywał "stój". W zależności na który tor ma wjechać, przewiduje. S5 na następnym semaforze "stój". S13 40 km/godz. na następnym "stój". Układ świateł P-C-P-B.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #32 dnia: 21 Marca 2015, 11:54:38 »
Mam semafor wjazdowy, przewiduje następny będzie wskazywał "stój". W zależności na który tor ma wjechać, przewiduje. S5 na następnym semaforze "stój". S13 40 km/godz. na następnym "stój". Układ świateł P-C-P-B.

Ale o co chodzi? Obwód świateł będzie działał tak samo. Taki semafor jak podałeś jest rzadkością, więc siłą rzeczy nei ma go w albumach schematów, ale łatwo go przekształcić - używając nawet tego obwodu z linku który podałem.

W przypadku zwrotnicy ustawionej na wprost, podanie sygnału zezwalającego na semaforze A kieruje prąd wprost do komory światła górnego pomarańczowego. Tak jak napisałeś, tylko S5 lub S13, więc wywaliłem impulsator i przekaźniki pomocnicze.

W przypadku przestawienia zwrotnicy do minusa, przekaźnik kontroli położenia zwrotnicy "Kn2ab+" odwzbudza się, natomiast wzbudza się "Kn2ab-" i kieruje prąd na dławik. Jak wygląda sprawa z dławikiem napisałem we wcześniejszym poście.

Jedynym zagrożeniem jest zwarcie pomiędzy żyłami dlatego są bezpieczniki 0,7A oraz trzeba regularnie kontrolować te obwody.

Jedno pomarańczowe na semaforze może być sygnałem wątpliwym w jednym na miliard przypadków.


Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Marca 2015, 12:00:21 »
Nie jestem maszynistą, więc nie znam tras i zasad jakie panują na PKP. Jak w każdej robocie przymyka się na pewne rzeczy oko, zna się występujące błędy czy problemy. Jednak aplikacja ma na celu przedstawić prawidłowe postępowanie w przypadku wyświetlonych sygnałów, a nie takie, na które się oko przymyka. Więc jest tu ktoś, kto ostatecznie będzie w stanie stwierdzić, że to S5 w dolnym jest prawidłowo, czy jest wątpliwe uwzględniając przepisy?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Marca 2015, 12:22:55 »
U mnie s5 wyświetla się także, jak zaświecę razem czerwone i dolne żółte. Pitek, aplikacja jest do poprawy, a spory w sprawie interpretacji podaruj sobie. Osobiście w 5 komorowym, dolne żółte potraktowałbym jako wątpliwe. Ale ja nie jestem maszynistą.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Marca 2015, 13:09:06 »
Zapomniałem dodać zależności dla dolnego S5. Cały czas poprawiam, przyznam się, że mam bałagan w kodzie. Optymalizuję go, by w przypadku poprawy było łatwe i proste edytowanie, a teraz sam nie wiem co gdzie jest. Aplikacja została wrzucona szybciej ze względu na moją pracę licencjacką i potrzebuje mieć informacje jak się to wszystko przyjęło, stąd widać spore błędy teraz.

Myślę podobnie, że dolny S5 jest wątpliwy. Mamy taki przypadek:
 - Lecimy i mamy podany S13 - prędkość powinniśmy mieć nie większą niż 40km/h i rozjazd przełożony, zjeżdżamy na inny tor. Spodziewamy się, że następny stój. Wszystko odbyło się bezpiecznie, zgodnie z przepisami.
- Druga sytuacja: lecimy i mamy podany S5 w dolnej komorze. Tak jak tu niektórzy interpretują, możemy w takim układzie lecieć z maksymalną dopuszczalną, a następny stój. A co, jeśli właśnie coś się stało i nie świeci się górne pomarańczowe, sygnał S13. Rozjazd przełożony i mamy tragedię, bo maszynista myślał, że jest S5.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2015, 13:11:21 wysłana przez Pitek »

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Marca 2015, 13:15:25 »
Nie ma takiej opcji. S13 nie dostajesz 'ot tak' tylko jest on poprzedzony odpowiednim sygnałem więc maszynista wie kiedy ograniczenie wystąpi. Sytuacja o której dyskutujemy nie jest wątpliwa!

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Marca 2015, 14:04:40 »
Taaa.. Uważam, że nie ma sensu ciągnąć tego tematu. http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20131019201051/degrassi/images/4/44/Asian-Facepalm-Of-Shame.gif
Na sygnalizacji PKP nie ma sygnały żółtego, tylko pomarańczowy to już raz. Pomijam już kontrolę stanu żarówki i ewentualnego przepalenia się, bo przecież inaczej żaden semafor, czy inne urządzenie SRK nie otrzymało by świadectwa dopuszczenia do eksploatacji. Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory, przykładowo już w tym sygnale S13 układ zależności semafora natychmiast ma się osłonić sygnałem S1 "Stój". Semafor określany terminem "półsamoczynny" coś oznacza. Nie ma takiej możliwości, aby semafor wskazał prędkość większą, niż ma być podana. A nawet jeśli by doszło do tak abstrakcyjnej sytuacji w której semafor by się nie osłonił i zamiast S13 wyświetlał się S5 to jest jeszcze takie coś na maszcie przed tym semaforem, które nazywa się np. Tarcza ostrzegawcza, albo SBL z W18, które to by ostrzegł o ograniczeniu prędkości.
Polecam porządnie przeczytać E1, niż tylko obejrzeć obrazki. Proszę wybaczyć tą dość obszerną dygresję, natomiast jeśli mamy coś robić, to dobrze, albo wcale.

Aplikacja ciekawa. Jeszcze semafory powtarzające, pozostałe tarcze, wskaźniki, sygnały do odwołania i będzie mobilno-interaktywna E1. ;)

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Marca 2015, 14:28:43 »
Światła żółtego na semaforze może niema, tak samo jak:
Cytuj
Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory,
Gratuluje tępienia skrótów myślowych... u innych. Powinno być przepalenie żarówki w komorze. Na tej stronie są podane opisy świateł i odpowiednie tabele: http://www.transportszynowy.pl/sygnalizacja.php Takich stron jest wiele i jakoś tam nikt nie wymyśla dyskusji z interpretacjami poszczególnych sygnałów. Takie idiotyczne dyskusje, tylko na 07.pl

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Marca 2015, 14:34:22 »
(...) Pomijam już kontrolę stanu żarówki i ewentualnego przepalenia się, bo przecież inaczej żaden semafor, czy inne urządzenie SRK nie otrzymało by świadectwa dopuszczenia do eksploatacji. Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory, przykładowo już w tym sygnale S13 układ zależności semafora natychmiast ma się osłonić sygnałem S1 "Stój". (...) Nie ma takiej możliwości, aby semafor wskazał prędkość większą, niż ma być podana.

Dokładnie tak jest, żarówka jest przepalona = przerwa w obwodzie. Aby światło czerwone zostało wygaszone, musi być wzbudzone przekaźnik kontroli dwóch górnych świateł oraz przekaźnik sygnału zezwalającego semafora (dla jazdy na wprost); albo wszystkie trzy przekaźniki (dla jazdy na bok). Takie ukształtowanie obwodu sprawia, że do podania sygnału S13, a także S6,S7, i S10-13 konieczna jest sprawność dwóch żarówek. Jedna z nich nie działa - od razu czerwone.

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #40 dnia: 21 Marca 2015, 14:54:37 »
Światła żółtego na semaforze może niema, tak samo jak:
Cytuj
Pomijam również fakt, że jeśli nastąpiło by przepalenie komory,
Gratuluje tępienia skrótów myślowych... u innych. Powinno być przepalenie żarówki w komorze.
Skrótem myślowym właśnie może być potocznie nazywaniem "przepalenie komory" czyli przepaleniem się żarówki w komorze. Natomiast skrót myślowy żółty - pomarańczowy?.. To nie długo będzie skrótem myślowym również fioletowy zamiast niebieski, czy różowy zamiast czerwony...

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #41 dnia: 21 Marca 2015, 16:27:53 »
Mam pytanie do autora, czy była by możliwość umieszczenia instalki na chomikuj pl, i podnia linku?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #42 dnia: 21 Marca 2015, 18:12:26 »
Proponuję dodanie "ficzera": żeby machnięcie palcem po ekranie w lewo czy w prawo wrzucało następny/poprzedni obiekt (semafor/tarcza).

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #43 dnia: 21 Marca 2015, 19:17:25 »
Mam pytanie do autora, czy była by możliwość umieszczenia instalki na chomikuj pl, i podnia linku?
W sumie mógłbym wrzucić, tylko że w sklepie Google jest cały czas aktualna wersja, darmowa. Po Internecie krąży program APK Downloader, podajesz link ze Sklepu Google i pobierasz plik .apk.

Proponuję dodanie "ficzera": żeby machnięcie palcem po ekranie w lewo czy w prawo wrzucało następny/poprzedni obiekt (semafor/tarcza).

Już dodane, w kolejnej aktualizacji się pojawi.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2015, 19:22:45 wysłana przez Pitek »

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #44 dnia: 21 Marca 2015, 19:51:57 »
[...]Co mogę polecić, to tylko wrzucić jakiś emulator Androida i odpalić tą apkę.[...] W razie, gdybyś chciał plik .apk do emulatora, to pisz PW.
@Pitek, skoro tak piszesz, to czy masz może jakiś godny uwagi do polecenia poza znanym Blue Stacks-em, jakiś program emulator systemu Android? Pytam, bo z tego co można wyczytać w opisie aplikacji, to wymagana wersja Androida to jest minimum 4.0. Zastanawiałem się nad ściągnięciem przeportowanego Androida w wersji x86  do odpalenia na maszynie wirtualnej z tej strony: http://www.android-x86.org/download, ale nie mam pewności czy przez maszynę wirtualną, po zalogowaniu swoim kontem Google, czy uda mi się bez błędów dostać dostęp do sklepu Google Android.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2015, 19:57:27 wysłana przez RoboBatman »

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #45 dnia: 21 Marca 2015, 21:12:06 »
Polecam emulator od Googla. Nie jest zbyt płynny, ale aplikacje włączają się bez problemu:
http://developer.android.com/sdk/installing/adding-packages.html

Tam trzeba ściągnąć paczkę z wybraną wersją Androida. Jakbyś sobie nie poradził, to napisz na PW, coś poradzimy ;)
Ew. dam Ci plik APK. Powinien się odpalić na wirtualnej maszynie.
« Ostatnia zmiana: 21 Marca 2015, 21:13:12 wysłana przez Pitek »

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #46 dnia: 22 Marca 2015, 21:27:54 »
Definicja sygnału wątpliwego w Instrukcji sygnalizacji Ie-1.
Cytuj
Sygnał, który nie odpowiada ściśle obrazowi ustalonemu w niniejszej instrukcji jest sygnałem wątpliwym. Sygnał wątpliwy na semaforze albo brak świateł na semaforze świetlnym oznacza sygnał "Stój".
Grafika jest integralną częścią instrukcji. Skoro z rysunku wynika, że S5 to jest górne pomarańczowe, to tak jest.
Ciekawe, że do rysunku sygnału zastępczego jest objaśnienie.
Cytuj
Sygnał zastępczy Sz Można przejechać obok semafora wskazującego sygnał Sr1 lub S1 "Stój albo sygnał wątpliwy,  albo też semafora nieoświetlonego lub przejechać obok sygnalizatora sygnału zastępczego, mającego wyłącznie latarnię ze światłem białym - bez rozkazu pisemnego.

Czy przy prawidłowo podanym sygnale wolnej drogi, można podać sygnał zastępczy? Dla przykładu podajemy sygnał S10 i sygnał Sz. W tej aplikacji tak jest i sygnał jest traktowany jako wątpliwy.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #47 dnia: 22 Marca 2015, 21:48:19 »
Anrej, wg Twojego toku rozumowania: jeśli zielone jest w komorze przed ostatniej (tak jak to zaprezentowałem stronę temu) to też jest to sygnał wątpliwy, bo nie odpowiada obrazkowi w instrukcji? Prosiłem o podanie noty prawnej ustalającej na sztywno i mówiącej o tym jasno, że sygnał S5 to pomarańczowe światło nad komorą z czerwonym.
PS. Obrazek jest pomocą w interpretacji przepisu a nie podstawą.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #48 dnia: 22 Marca 2015, 22:08:08 »
A ja w nocy przy 110 km/h, nie wiem jak odróżnić komorę nad czerwonym, od tej pod czerwonym światłem. Jeśli nawet w semaforze 5 komorowym, s5 zwykle wyświetla górna komora światła pomarańczowego, nie oznacza to, że nie bywa również inaczej. Czyli może również świecić s5 komora dolna.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2015, 22:11:43 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #49 dnia: 22 Marca 2015, 22:33:34 »
Grafika jest integralną częścią instrukcji. Skoro z rysunku wynika, że S5 to jest górne pomarańczowe, to tak jest.
Ja wiem, że masz swoje teorie (i to się chwali bo to znaczy, że myślisz) ale powiedz mi która komora w obecnie obowiązującej Ie-1 należy do sygnału S5 i ilu komorowe semafory (sygnalizatory) są zaprezentowane w instrukcji?
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #50 dnia: 22 Marca 2015, 22:36:12 »
Myślę, że Tomek rozwiał wszelkie wątpliwości w tej kwestii.
Cytuj
Macie interpretować część opisową sygnału z Ie-1, a nie obrazek. Obrazek to tylko przykład.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #51 dnia: 23 Marca 2015, 13:33:00 »
Czy przy prawidłowo podanym sygnale wolnej drogi, można podać sygnał zastępczy? Dla przykładu podajemy sygnał S10 i sygnał Sz. W tej aplikacji tak jest i sygnał jest traktowany jako wątpliwy.
Można, nie ma bowiem w obwodach uzależnienia które by to uniemożliwiało. Co więcej jednoczesne wyświetlanie zezwalającego i zastępczego nie jest sygnałem wątpliwym, a instrukcja wyraźnie mówi:
Cytuj
W przypadku spostrzeżenia lub usłyszenia dwóch różnych sprzecznych sygnałów należy stosować się do tego sygnału, który zapewnia zachowanie większego stopnia bezpieczeństwa ruchu.
Czyli stosujemy się wtedy do zastępczego i jedziemy max 40km/h.
A kiedy taka sytuacja może się zdażyć? Jeśli z jakiegoś powodu na semaforze nieda się nastawić sygnału S1 "Stój" i osłaniamy ten semafor tarczą zatrzymania D1 (jeśli ma tarczę ostrzegawczą to przy niej DO). Nie mam starej Ir-1 (R-1), ale od 1 grudnia 2014 za tak osłonięty semafor można pojechać tylko na rozkaz pisemny "S".
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 293
    • Zobacz profil
    • [YT] Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 301
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #52 dnia: 23 Marca 2015, 13:45:31 »
Czy przy prawidłowo podanym sygnale wolnej drogi, można podać sygnał zastępczy? Dla przykładu podajemy sygnał S10 i sygnał Sz. W tej aplikacji tak jest i sygnał jest traktowany jako wątpliwy.

Jak widać da się podać S2 i Sz... :D

Offline selsyn

  • Wiadomości: 253
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #53 dnia: 23 Marca 2015, 14:29:00 »
Wynika z tego że jazda po polskich torach to prawdziwa masakra.

Skoro tu już prawie 2 strony są poświęcone na to, jak interpretować semafory i konsensusu nie widać, to jak jeździć po takiej infrastrukturze z takimi sygnałami? Może czas wywalić wszystkie przepisy i napisać od nowa, by nie było miejsca na żadną interpretację rzeczywistości.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2015, 14:34:11 wysłana przez selsyn »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #54 dnia: 23 Marca 2015, 14:57:09 »
Jak widać da się podać S2 i Sz... :D

Oczywiście, że się da. Tu ciekawszy przypadek:

@selsyn, Ie-1 należałoby poprawić, lepiej zilustrować itd. Jestem pod wrażeniem E1 z 1958r. Super zilustrowana w porównaniu do obecnej Ie-1. Zamiast iść na przód w tym względzie kolej się cofnęła.
 Swoją drogą w końcu ktoś powinien się też zabrać i raz, a porządnie wyjaśnić zasadę działania SBL (2, 3 i 4ro stawnej).
 Jeśli chodzi o semafor 5-cio komorowy to pamiętam jak kiedyś tłumaczono, że dwie komory od góry głowicy pełnią rolę tarczy ostrzegawczej odnoszącej się do kolejnego semafora (zielone, zielone migające, pomarańczowe, pomarańczowe migające). Dalej czerwone, pomarańczowe zawsze ciągłe, matowobiałe i ew uzupełnienie pasem świetlnym. O ile wyjaśnienie takiego rozmieszczenia i przeznaczenia komór wydaje się logiczne to nie mogę się doszukać tego w żadnych dokumentach, które by to regulowały.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #55 dnia: 23 Marca 2015, 20:27:52 »
Jadę i mam na semaforze jeden z sygnałów; S4, S8, S12, ewentualnie tarczę ostrzegawczą Os4. Czyli na następnym semaforze mam ograniczenie do 40 lub 60km/godz. dolne pomarańczowe ciągłe ewentualnie pomarańczowy pas. Semafor wyświetla tylko sygnał dolny pomarańczowy. Interpretacja sygnału; sygnał jest wątpliwy, sygnał wyświetla sygnał S5. W drugim przypadku przed semaforem powinien być wyświetlany sygnał; S2, S6, S10, S10a, lub tarcza ostrzegawcza Os2.
Interpretacja sygnału powinna być jednoznaczna. Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #56 dnia: 23 Marca 2015, 20:45:56 »
Cytuj
Interpretacja sygnału powinna być jednoznaczna. Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.
Tak, nadal podtrzymuję, że pomarańczowe ciągłe to S5. Bo nie ma znaczenia, czy będzie to na górze, na dole czy po środku.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #57 dnia: 23 Marca 2015, 20:51:45 »
W definicji (a nawet obrazie!) sygnału S5 nie ma wzmianki o tarczy ostrzegawczej, więc Twój argument jest nietrafiony. Następstwo Os4 –> S5 (dolna komora) jest tak samo nieprawidłowe jak Os4 –> S5 (górna komora) czy Os2 –> S13 i wynika z niezgodności wskazań między tarczą ostrzegawczą a semaforem.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #58 dnia: 23 Marca 2015, 20:59:37 »
Ludzie, przecież obwód świateł semafora jest tak skonstruowany, że jednoczesne świecenie się górnej żarówki światła zezwalającego (zielone/pomarańczowe) i dolnego pomarańczowego jest możliwe tylko i wyłączne, kiedy świeci się żarówka dolnego pomarańczowego.

Wystarczy, że górna lekko pociągnie prąd, a ty nie widzisz, że ona świeci na gruncie i już się semafor postawi.....
Rozwiązanie? Semafory z "wkładami led", których PLK się boi, a Niemcy nawet je stosują do podświetlenia kształtów.
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2015, 21:04:25 wysłana przez jageer »
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Marcin S

  • Wiadomości: 170
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Watpliwosci dotyczace sygnalizacji
« Odpowiedź #59 dnia: 23 Marca 2015, 21:14:26 »
Ale nadal niektórzy będą stali w zaparciu, że dolne pomarańczowe ciągłe to S5.

Haha.. Jak to dobrze, że twórcy tych obrazków "poglądowych" w E1 nie pokusili się, aby S2,S3,S4 i S5 namalować na środku.. Dopiero byłaby tu komedia. :D

Odbiegacie od tematu. Zamykam, a otworzę wtedy, gdy autor aplikacji będzie miał coś do zaprezentowania.
Benek
« Ostatnia zmiana: 23 Marca 2015, 22:02:30 wysłana przez Benek »