Autor Wątek:  Taśmociągi  (Przeczytany 3763 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Taśmociągi
« dnia: 14 Lutego 2015, 21:34:33 »
Od jakiegoś czasu zajmuję się przenoszeniem infrastruktury przemysłowej z TRSa. Z typów obiektów najbardziej mi brakuje jeszcze taśmociągów, by połączyć hale zakładu w jakąś całość. W TRS są podzielone na trzy typy obiektu. Wieżę, składającą się z kratownicowej podpory i ceglastego boksa na górze w którego z dowolnych stron można wpuścić taśmociągi. Podpory, będącej samą kratownicową konstrukcją wsporczą i kilkunastometrowego segmentu taśmociągu. Między halami i podporami tworzy się obiekt spline po którym sklejane są te segmenty. W maszynie nie mamy takiego bajeru, więc trzeba to rozwiązać inaczej.
Jedyne co mi przychodzi do głowy, to odcinki proste o kilku długościach, obrocie po x i z z pivotem na jednym z końców. Długości segmentów taśmociągów są jakoś unormowane? Ktoś ma sugestie w tym zakresie czy kompletnie inny pomysł rozwiązania problemu? Chciałbym by składanie zakładu z tych klocków było możliwie proste dla trasopisarza i wymagało mało liczenia.
Mój kanał youtube

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Taśmociągi
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Lutego 2015, 14:17:11 »
Taśmociąg zrobić jako niewidoczny tor, a samą taśmę i segmenty traktować jako lokomotywę i wagony?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Taśmociągi
« Odpowiedź #2 dnia: 15 Lutego 2015, 14:24:39 »
Bez przesady. Taśmociąg jest obudowany. Goły trzeba by tylko robić do jakichś kopalni odkrywkowych, a skoro Ra zrezygnował z kolei piaskowej, to chyba nikt nie wyraża zapotrzebowania na taki.
A zaproponowane rozwiązanie by nie działało. Nie da się zrobić odwróconego toru do jazdy powrotnej.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Taśmociągi
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Lutego 2015, 14:41:21 »
skoro Ra zrezygnował z kolei piaskowej
Że co? Kolej piaskową robi Żabek, ja mu tylko pomagałem ponaciągać tory na mapę i zrobić profile pionowe. Nie znam tematu na tyle, żeby wiedzieć, czy są tam używane jakieś taśmociągi, czy nie. Nad taśmociągami w MaSzynie nigdy się nie zastanawiałem, być może trzeba by wprowadzić kolejny typ trajektorii. Może kiedyś.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Taśmociągi
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Lutego 2015, 15:23:04 »
Miałem na myśli piaskownię którą chciałeś upchać koło Tarniowa. :P Ale lepiej pracuj nad naciąganiem scenerii pseudorealnych.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Taśmociągi
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Lutego 2015, 15:26:03 »
A nie, tam miała być dziura i koparka z podprowadzonym torem, właściwie to kopalnia by odstawiała załadowane wagony na stację, a zabierała puste. Ale najpierw bym musiał poświęcić ze 3 dni na wymodelowanie terenu tam, żeby w ogóle można było mówić o kopalni, a na samo modelowanie kopalni to trzeba by dopiero zebrać materiały.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni