Autor Wątek:  EN57 modernizacja Idzikowice  (Przeczytany 8794 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
EN57 modernizacja Idzikowice
« dnia: 24 Lutego 2015, 01:36:15 »
Jak wiadomo w zakładzie PR w Idzikowicach zmodernizowano kilka EN57 do prędkości 120 km/h, z silnikami prądu stałego i rozruchem oporowym (nr  206, 612, 636, 650, 810,
812, 934, 1056, 1943). W ogóle jakaś cicha ta modernizacja, niewiele o niej wiadomo. Jakie to-to ma silniki? I co z hamowaniem? Podobno w asynchronicznych jak nie działa ED to Vmax=110 km/h, a te z tematu ED nie mają przecież.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Lutego 2015, 01:45:59 »
Czy ET22/EU07 nie posiadające ED jakoś muszą wyhamować. Po to jest możliwość hamowania silnikami żeby z wyższych prędkości było to efektywniejsze, co na to wchodzi wiele czynników. Mniejsze zużycie energii oraz jej zwrot (niestety nie w Polsce), mniejsze zużycie klocków hamulcowych. Poza tym nie wiem jaka to jest różnica, czy wgl. jest różnica, ale w EN57A, nazywa się to MED. Dodam tylko tyle (inni również mogą potwierdzić), że w zmodernizowanych EN57, do serii asynchronicznej, hamulec pneumatyczny jest o wiele mniej efektywniejszy niż w EN57, być może przez to jest taki zapis. Szczerze powiem, ze 120 km/h EN57AKŚ, bez MEDa ciężko pneumatyką wyhamować efektywnie.
« Ostatnia zmiana: 24 Lutego 2015, 01:48:32 wysłana przez hanys »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lutego 2015, 11:49:24 »
Masz może więcej zdjęć tego pojazdu i kabiny? Chodzi mi o poglądowe.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Lutego 2015, 15:57:45 »
Po to jest możliwość hamowania silnikami żeby z wyższych prędkości było to efektywniejsze, co na to wchodzi wiele czynników. Mniejsze zużycie energii oraz jej zwrot (niestety nie w Polsce)
Impulsy nie mają wyłączonego hamowania rekuperacyjnego. Ostatnio się zdziwiłem nieco, jak mój byk dostał "turbo" a w sieci pojawiło się 4 kV :D

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #4 dnia: 24 Lutego 2015, 15:59:22 »
I nie tylko one.

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Lutego 2015, 04:16:09 »
Z tym hamowaniem to po prostu nasunęła mi się wątpliwość, bo w TTS (numeru nie pamiętam) jakiś inżynier rozwodził się nad celowością asynchronicznych modernizacji EN57 i padło tam, że 120 to tylko z włączonym ED, bo pneumatyczny z EN57 jest niewydolny. Ale skoro wystarcza to OK.

Ale najciekawsza jest ta idzikowicka modernizacja, której zresztą dokonano w ramach P4.
« Ostatnia zmiana: 25 Lutego 2015, 04:18:31 wysłana przez Maupex »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Marca 2015, 15:48:06 »
Tak gwoli ścisłości. Dzisiaj na 1943 jeździł znajomy maszynista. I co zastał? Świadectwo dopuszczenia pojazdu na 110 km/h. Tak więc nie wiem skąd takie brednie posiadasz. Zostało w niej zmienione tylko WC z układem zamkniętym i tyle. Żadnych wzmianek w kartotece pojazdu i na świadectwie dopuszczenia nie ma żeby była modernizowana na 120 km/h bądź tu dopuszczona do tejże prędkości.

Offline maacius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 595
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #7 dnia: 04 Marca 2015, 18:36:18 »
Napisałeś "Jak wiadomo(...)" ale w zasadzie skąd wiadomo? Mógłbyś podać jakieś źródło?
EDIT: Przeanalizowałem dziś w szkole ten przetarg. Nie ma w nim żadnej wzmianki o zmianie w układzie biegowym/sterowania/prędkości maksymalnej.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2015, 20:33:33 wysłana przez maacius »

Offline Maupex

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #8 dnia: 05 Marca 2015, 20:18:45 »
kolejowe-sprawy.pl/viewtopic.php?p=69903

Chociażby stąd. Choć fakt, że właśnie bardzo niewiele o tym jest. Ja osobiście dowiedziałem się przy okazji dyskusji nad prędkością minimalną 120 km/h na CMK, że to mogłoby tam jeździć.

Może ktoś sieje bzdury a ja to powielam, lub też było tak jak z 4Ea - nie udało się i powrót na 110 km/h.
« Ostatnia zmiana: 05 Marca 2015, 20:27:27 wysłana przez Maupex »

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #9 dnia: 06 Marca 2015, 15:59:54 »
Widać twoje informacje potwierdzają się jak pogoda czasami w Polsacie.  4Ea zostały przerobione na EU07 (nr 241 - 244) i nie mają zmniejszonych prędkości do 110 km/ tylko mają dopuszczenie tak jak pozostałe EU07, do 125 km/h. 110 km/h jest jak jedzie luzem. Następnym razem przeanalizuj co publicznie podajesz, ponieważ o tym EN57 na 120 psioczy całe mikolstwo polskie, a efektem tego ani jedna EN nie została dopuszczona do tejże prędkości.

Wątek raczej wyczerpany i nie potwierdzone informacje. Proponuję kosz.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: EN57 modernizacja Idzikowice
« Odpowiedź #10 dnia: 06 Marca 2015, 17:37:45 »
Przychylam się i zamykam.