Autor Wątek:  Problemy z MaSzyną_15_02  (Przeczytany 49462 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Lutego 2015, 13:22:21 »
Nie wrzucałem poprawek do linii 61 po to, żeby na siłę znalazły się w paczce. Po prostu wykorzystuję SVN zwiększenia efektywności pracy i weryfikacji zrobionych zmian. Mógłbym uruchomić własny SVN, ale zajęło by mi to trochę czasu, a ograniczyło by potencjalną grupę testujących i uniemożliwiło jednoczesne wprowadzanie poprawek przez innych. Czym innym jest wrzucenie poprawek w składni wpisów scenerii, gdy przed wrzuceniem autor zmiany ogląda każdą linijkę, a czym innym wrzucenie wziętych od kogoś kilkudziesięciu plików FIZ, które w przypadku błędu mogą zablokować symulację na amen. Ja bym nie wrzucił plików FIZ w ostatniej chwili, nawet jeśli zmiany w nich miały dać niesamowite efekty. Mi się z kolei nie podoba sugerowanie, że wszystkie niedziałające rzeczy, to jest "wina EXE".
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #31 dnia: 15 Lutego 2015, 13:23:28 »
Przypomnę, że na ostatnią chwilę również były wrzucane inne pliki w tym. Dotyczy to, także pliku wykonywalnego. Dotyczy to każdej wydanej dotąd paczki. Trudno to ocenić, na jaki czas należy zamknąć SVN na poprawki. Czy 2 do 4 tygodni to dość na testy? Dość na stwierdzenia stabilności i poprawności, także exe? Na znalezienie ewidentnych błędów, pewnie tak.  Problem z WuSem można obejść. Wchodzimy do lokomotywy, wciskamy d (kierunkowy) wciskamy J (załączenie baterii). Podnosimy patyki i po pojawieniu się napięcia wciskamy M (załączamy WS). Zapala się lampka kontrolna na pulpicie! Uruchamiamy sprężarkę i przetwornicę (X i C) i czekamy na wzrost ciśnienia w zbiorniku głównym, absolutnie nie ruszając kranu hamulca (ma pozostać pozycja odcięcia). Czekamy z luzowaniem składu na moment kiedy w ZG pojawi się właściwe ciśnienie, a w PG będzie wynosiło 5 bar. U mnie ta procedura, uruchamia loka bez problemu, screen w załączniku. Moderatorów proszę o wyrozumiałość w sprawie ciężaru obrazka, zależało mi na jakości i możliwie dobrze widoczne odczyty zegarów i lampek. Nie jestem maszynistą zawodowym, jeśli ktoś miałby uwagi na temat sposobu uruchomienia składu, chętnie przeczytam. No cóż, jak ktoś woli wytrzeszczać oczy co tam jest, to nie ma sprawy.
Wiadomość raportowana, zatem muszę się do niej odnieść mimo wszystko. Regulamin obowiązki punkt 2. Proszę poprawić.
Sawi
 
No cóż, jak ktoś woli wytrzeszczać oczy co tam jest, to nie ma sprawy.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2015, 14:01:59 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #32 dnia: 15 Lutego 2015, 13:26:00 »
Z WS-em problem rozwiązany. Proszę pobrać to, co w załączniku i wypakować do głównego folderu Maszyny.

sebastian82

  • Gość
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #33 dnia: 15 Lutego 2015, 13:55:08 »
@Ra. Prywatną wojnę, to rób sobie na podwórku. Obecna sytuacja na forum przypomina jakąś prywatną krucjatę. Sam jesteś jedną z kilku osób, które parły na jak najszybsze wydanie paczki (niezleżnie od niedociągnięć). Psy to se możesz wieszać ale nie na osobach z WPC (nie wszyscy, bo część się obija), które często zapierniczają ponad swoje siły. Jarku zasuwasz przy exe, ja i wydział, w którym jestem nie znamy się na tym i szanujemy to co robisz. Staramy się przelać twoją wizję twórczą na realia symka, dostosowując go pod exe. To, że do paczki poraz kolejny trafia coś bez testu, to nie jest wina Sawiego tylko "testerów". Ile dodatków weszło w skład paczek bo były testowane "na odwal się"? Sam też wrzucasz na repo dodatki bez testów. Nie obraź się ale zaczynasz przeginać w każdą stonę, inni userzy też. Jeśli chodzi o poprawki i modyfikacje, które udostępniłeś,one też często zawierają błędy i nie działają. Nikt z nas nie jest nieomylny i popełniamy błędy i Ty też. Wojna między osobami na forum skończy się dla wszystkich niezłą czkawką. Po co to? Czasem lepiej się ugryść w język i osiągnie się w ten sposób więcej dobrego dla wszystkich. Takie jest moje zdanie w tym temacie.
Edit//: Najlepszym przykładem jest ostatnie exe464, które wyszło w momencie gdy była już na finishu. Też nie było testowane i do końca nie wiadomo jak się zachowuje w symulatorze.
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2015, 14:09:45 wysłana przez sebastian82 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #34 dnia: 15 Lutego 2015, 14:20:30 »
Nie prowadzę wojny, piszę o faktach. Nie będę tłumaczył znaczenia przenośni "wieszać psy" — można sobie na ten temat doczytać. Nie chce mi się też tłumaczyć, że jest różnica w skali wpływu na symulację pomiędzy modyfikacją scenerii a modyfikowaniem wielu plików FIZ na raz. Może niepotrzebnie się w tej sprawie odezwałem, ale niedobrze mi się robi, jak czytam niczym nie poparte spekulacje, że błędy powoduje EXE, podczas gdy zostały zmodyfikowane również inne istotne pliki. Co do wersji EXE, to wersja do paczki była gotowa w połowie października (457), po czym na początku listopada poprawiłem jeden drobiazg (458). Ponieważ paczka nie wyszła, od 28 grudnia — po 2.5 miesiącach przerwy — zacząłem poprawiać zauważone błędy i dodawać zaległe pomysły. Wersja 464 była dostępna od 19 stycznia i dalsze prace zatrzymałem, żeby nie było zmian na ostatnią chwilę. Jedynie jakiś poważny błąd skłonił by mnie do zrobienia kolejnej wersji, ale zgłoszonego mi błędu nie udało się u mnie powtórzyć. Od 19 stycznia do 8 lutego były 3 tygodnie, to nie to samo, co 13 godzin pomiędzy zmianą plików FIZ a spakowaniem paczki.

W ogóle wątek do wydzielenia, bo to nie związane bezpośrednio z błędami paczki jest...
« Ostatnia zmiana: 15 Lutego 2015, 14:22:55 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #35 dnia: 15 Lutego 2015, 21:35:35 »
Masz na myśli przypadek, gdzie podnosisz pantografy, włączasz WS-a i przetwornicę, a sprężarka pozostaje wyłączona i spadnie ciśnienie? Jeżeli tak, to wtedy pantografy same opadną (WS się wyłączy). Przechodzisz do przedziału maszynowego, klikasz [Ctrl+V], a następnie [Shift+V] - tę kombinację klawiszy należy przytrzymać. Jak sprężarka pantografów napompuje powietrze, które pozwoli na podniesienie pantografów, przechodzisz do kabiny, włączasz WS-a (oczywiście przed tym podnosisz pantografy), przetwornicę i sprężarkę. Gdy sprężarka "nabije" ciśnienie, wówczas przechodzisz ponownie do przedziału maszynowego i klikasz [Ctrl+Shift+V].

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #36 dnia: 20 Lutego 2015, 15:19:58 »
W Bdhpumnie są stare tekstury zewnętrzne (nie ma "dziur" na okna") i ciągle nie ma tekstury drzwi od wewnątrz (jest biała).
« Ostatnia zmiana: 20 Lutego 2015, 19:03:12 wysłana przez lukasn26 »

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #37 dnia: 20 Lutego 2015, 19:46:28 »
Bo w wersji TGA tekstury nie mają przezroczystości. Były zrobine wagony w wersji DDS (znajdują się w PC w folderze z bohunami), ale musiałbyś usunąć te w wersji TGA i ewentualnie pozmieniać też wpisy w textures.txt. Jeżeli nie chcesz tego usuwać, teorytycznie wystarczyłoby dodać wpisy do textures.txt z wpisami do wagonów z rozszerzeniem .dds, ale nie gwarantuję, że zadziała. W paczce DDS+E3d wszystko będzie dobrze.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #38 dnia: 20 Lutego 2015, 20:03:21 »
A nie wystarczy zmienić domyślny format tekstur w ini?
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #39 dnia: 20 Lutego 2015, 20:38:25 »
Ponieważ zwykle testuję wszystkie dodatki na paczce z repo, powstał problem z długością ładowania scenerii i fpsem. Nie namyślając się długo, do folderów z teksturami tga, wrzuciłem tekstury dds z tekstures i podfolderów z dynamic. Nic nie dopisywałem. W Rainsted zmieniam domyślny format tekstury na dds i tyle. Można to zrobić ini, ale rainsted pewnie to nadpisze po swojemu.

Offline 3rs

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #40 dnia: 21 Lutego 2015, 02:53:40 »
Sceneria L053_cargo_part2 nadal jest nieprzejezdna, a w porównaniu do starej paczki wychodzą jeszcze większe kwiatki- Mój skład w całości przeteleportował się podczas mijanki na inny tor znajdując się W innym składzie powodując o dziwo wykolejenie jednego wagonu ze składu prowadzonego przez AI.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #41 dnia: 21 Lutego 2015, 10:05:31 »
W całości przeteleportował się? Spotkałem się z podobnym przypadkiem tylko raz na debugmode, gdy mój skład doznał nagle przyspieszenia do kilkudziesięciu km/s, został przesunięty o pół scenerii po trajektorii i wykolejony. To o czym mówisz dowodziłoby, że nadal są jakieś problemy z pozycjonowaniem po przestawieniu zwrotnicy.
Przy próbie uruchomienia z repo symulacja wysypała się na firstinit, więc jest tam jakaś grubsza sprawa.
Mój kanał youtube

Offline 3rs

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #42 dnia: 21 Lutego 2015, 11:52:57 »
Nie, nie w całości, jednak cała część składu która była za pierwszym wagonem liczonym od zwrotnicy, a sama zwrotnica została prawidłowo rozerwana. W tym miejscu przyspieszałem jak najbardziej, bo wiedziałem, że w przeszłości również był w tym miejscu problem, jednak nie było aż takich kwiatków jak to jest teraz.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #43 dnia: 21 Lutego 2015, 11:58:26 »
Zwrotnica rozerwana prawidłowo? Co to za bzdura i gdzie jest log?
« Ostatnia zmiana: 21 Lutego 2015, 11:59:48 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #44 dnia: 21 Lutego 2015, 12:13:20 »
Czyli zwrotnica przestawiła ci się pod składem na włączonym przyspieszeniu czasu? Debug swoje mankamenty ma niestety. Czy ktoś z rangowców mógłby zobaczyć czy ten scenariusz działa mu na repo?
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #45 dnia: 21 Lutego 2015, 12:16:59 »
Sprawdzę, ale chwilę to potrwa.

Offline 3rs

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #46 dnia: 21 Lutego 2015, 12:31:16 »
Nie był to debugmode, a pisząc "prawidłowo rozerwana zwrotnica" miałem na myśli fakt iż zwrotnica była ustawiona w kierunku mojego przejazdu, jednak teraz analizując to w mojej pamięci, to zwrotnica przecież nie została rozerwana, tylko skład przeteleportował się na inny tor. Log jest w załączniku nad screenshotami.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #47 dnia: 21 Lutego 2015, 12:33:06 »
Nie zauważyłem loga, na mecha się nie nadaję.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #48 dnia: 21 Lutego 2015, 12:50:48 »
Musiało ci przestawić rozjazd jak byłeś sprzęgiem nad nim. Rozerwań porządnych nie mamy, a próba wprowadzenia wykolejenia w takiej sytuacji coś nie działała najlepiej. Scenariusz jest lipnie napisany, bo przebieg nie powinien móc się zmienić przy zajętej głowicy, ale nie umniejsza to faktu, że w exe też coś jest.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #49 dnia: 21 Lutego 2015, 13:24:35 »
Scenariusz jest przejezdny, błąd po stronie użytkownika. Po uruchomieniu scenerii należy od naszego składu odpiąć wagony Falns. Jest ich 28 szt i nie mieszczą się w Pomiankach. Po wjeździe składu z drewnem, dostajemy wyjazd, ale ostatnie wagony stojąc za zwrotnicą wjazdową jadą na tor, gdzie stoi już M62. Nie ma błędu w scn i scenariuszu.

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #50 dnia: 22 Lutego 2015, 16:26:35 »
Na exe 464 nie działa drugi człon w ET41, w sensie, że nie ma sterowania. Pracują tylko silniki w członie w którym aktualnie przebywamy. Na ET42 wszystko działa. Sprawdzałem na poprzednich exe ~450 i druga sekcja na ET41 pracuje normalnie.
« Ostatnia zmiana: 22 Lutego 2015, 16:32:31 wysłana przez Exe »
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Lutego 2015, 16:36:53 »
Jaki to ma zwiazek z M15.02?
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Exe

  • Wiadomości: 581
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #52 dnia: 22 Lutego 2015, 16:47:51 »
A czy exe to nie zostało wydane z M15.02?
Maszynista Stażysta - PKP Cargo Północny Zakład Spółki, Sekcja Przewozów i Eksploatacji Bydgoszcz

Offline szogun

  • Wiadomości: 5629
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 560
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #53 dnia: 22 Lutego 2015, 16:48:50 »
Exe swoja droga, temat brzmi "Problemy z M15.02".
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #54 dnia: 22 Lutego 2015, 18:40:49 »
Był błąd w członie a w definicji kabiny. Były dwie definicje korytarza i brak kabiny b. Nie wiem czy to istota problemu ale po poprawie grzecznie podnosi pantografy w drugim członie.
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #55 dnia: 22 Lutego 2015, 22:14:55 »
Tym lokiem jeździłem wczoraj, na ostatniej PC15.02 testując problem "lewitacji" wagonów. Oba człony ET41 podnosiły patyki i jak najbardziej działają. EXE 464 jest dostosowane do najnowszej PC 15.02 i nie ma sensu wkładać tego do starych paczek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #56 dnia: 26 Lutego 2015, 16:31:14 »
Mam takie małe pytanko, czytałem, że w tej paczce tekstury są w TGA i ten format jest domyślny. Z tego powodu w bohunach nie ma przeźroczystych okien. Tymczasem widziałem wczoraj zmodernizowaną EU07 i zaskoczyło mnie to, że szybka loka jest przejrzysta i widać pięknie wnętrze. Tekstura szyby jest w DDS?
Co do czasów ładowania - u mnie nie ma różnicy pomiędzy DDS a TGA, wyraźna różnica jest za to pomiędzy modelami T3D i E3D, ale możliwe, że dlatego, że domyślnie exe konwertuje T3D do E3D. Tzn sceneria ładuje się długo tylko za pierwszym razem, za drugim razem ładuje się tyle samo co w starej paczce. Aha, jeszcze jedno - zostawiam sobie wersję z TGA - wygląda bardzo znacząco lepiej.

Inna "usterka" jest taka - za pierwszym ładowaniem grafika potrafi się dość mocno posypać, np brak wskazówek w zegarach, brak tekstury nieba, brak niektórych tekstur obiektów. Ale te "artefakty" wychodzą tylko przy pierwszym ładowaniu, przy drugim (po konwersji T3D na E3D) wszystko działa idealnie i bezproblemowo. Być może to wina samej konwersji, muszę sprawdzić co się stanie jak wyłączę ją w ini.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #57 dnia: 26 Lutego 2015, 18:19:19 »
Wskazówki znikają chyba też na e3d. Jest jakaś niestabilność w exe. Tekstury nieba wariowały mi tylko na ddsach kilka razy, bo źle się dekompresowały, ale w innych grach też to się zdarzało.
W bohunach brak jest przezroczystych okien, bo na repo wiszą stare tekstry w tga jako lepszej jakości i nowe w ddsach z wykrojonymi oknami. Autor nie wykonał wersji tga do paczki dla twórców. Nie ma różnic w możliwościach wyświetlania alfy między tga i dds.
Różnica jest, jak nie w czasie ładowania, to w wydajności. TGA w końcu są wielokrotnie cięższe i mają niepoliczone mipmapy. Widocznie masz jakieś monstrum, którego operowanie na nich nie rusza i spadku wydajności nie dostrzegasz.
Mój kanał youtube

Offline HTD

  • Wiadomości: 697
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #58 dnia: 26 Lutego 2015, 20:26:28 »
OK, musiałem przyciąć multisampling do x4, wyłączyć VBO i włączyć wszystkie optymalizacje sterownika, żeby poszło na 60FPS. Na multisamplingu x16 faktycznie przycinało. Nawet z tymi ustawieniami grafika wygląda wyraźnie lepiej niż z DDS-ami i wszystkimi ustawieniami grafiki na maksymalną jakość. Czyli nawet na moim monstrum widać różnicę w wydajności.
Z tego co bawiłem się kiedyś wtyczką DDS do GIMP-a uderzyło mnie to, że trochę brak kompromisu pomiędzy rozmiarem a jakością, przynajmniej przy formacie obsługiwanym przez exe. W jedynym obsługiwanym formacie z listy kompresja była bardzo mocno widoczna, jakość obrazu tragiczna. W szczególności delikatne przejścia koloru były zastępowane krowiastymi kwadratami. To coś jakby JPEG z jakością ustawioną na sztywno na jakieś 50%, gdzie dobrze wygląda dopiero przy jakiś 70%. Było kilka innych formatów wewnętrznej kompresji w tej wtyczce, ale przy żadnym mi się te tekstury potem nie ładowały w symku. Ciekawe czy jest jakiś sposób na zbalansowanie tej kompresji lub nawet po prostu dołożenie mipmap do nieskompresowanych tekstur. Teoretycznie format DDS dopuszcza brak kompresji, ale znów exe tego nie czyta. W sumie karcie graficznej i tak chyba wszystko jedno czy tekstura jest skompresowana czy nie? Przecież i tak jest chyba rozpakowywana podczas ładowania, czy nie? Teoretycznie TGA powinno się wolniej ładować z dysku, a FPS może przycinać raczej przez brak mipmap a nie kompresję?

Największą różnicę widać na dekoracjach stacji. Zegary peronowe z TGA nie rzucają się w oczy. Normalny zegar. Wygląda jakby był w całości wektorowy. Nawet na zbliżeniu wygląda ładnie i jak zegar. Zegary w DDS wyglądają paskudnie, wskazówki wyraźnie odcinają się od zdecydowanie zbyt niskiej rozdzielczości tarczy. Do tego tarcza jest jaśniejsza od wskazówek. Podobnie jeśli chodzi o dekoracje na stacjach. Symbole, znaczki, napisy. Na TGA nawet z bliska są wyraźne, na DDS nawet z okna loka widać pixle i rozmazanie. Na teksturach taboru różnice są trudno zauważalne, prawie niewidoczne. Na szybach pociągów różnice są wyraźne. Przy okazji zauważyłem, że nawet jeśli chodzi o TGA tekstury ogrzewania przedniej szyby są zbyt małej rozdzielczości, bo tam widać pixle jak woły. W sumie lepiej gdyby ta cała siatka grzewcza była zrobiona jako submodel, bo to jest teraz taki element mocno odstający jakością od całej lokomotywy. Cała lokomotywa wygląda ślicznie, z wyjątkiem tej jednej głupiej ramki (zauważyłem w siódemkach, ale w innych chyba jest podobnie).

Offline mikol

  • Wiadomości: 206
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problemy z MaSzyną_15_02
« Odpowiedź #59 dnia: 26 Lutego 2015, 20:35:17 »
Witam! Mam problem z każdą scenerią jak i również scenariuszem w symulatorze. Symulator się ładuje, wszystko pięknie ładnie ale na raz wyskakuje błąd: "Abnormal track" i coś tam jeszcze jest, ale zapomniałem, nie da się z tego zrobić screena bo wszystko się wtedy zacina. Moje dane sprzętowe: procesor: Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU 2.20 GHz, 4GB RAMu, karta graficzna: ATI Mobility Radeon HD 4330, sterowniki 8.632.1.2000. Log i $.scn w załączniku
Pozdrawiam!
Symulator Pojazdów Szynowych MaSzyna EU07-424