Autor Wątek:  Linia 356 - pytania  (Przeczytany 15017 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Linia 356 - pytania
« dnia: 19 Stycznia 2015, 19:58:54 »
Witam, w związku z prowadzeniem prac nad linią 356 w naturalny sposób pojawiają się problemy i zagadnienia wymagające bliższego lub dalszego rozwiązania i aby nie rozpoczynać niewyobrażalną ilość tematów, tutaj będę umieszczał pytania na które nie znalazłem odpowiedzi.

1. Czy taki rozjazd może istnieć w Symulatorze? Stworzyłem go z szablonu r=190 (mniejszego stosowanego w krzyżowych).
Dodałem odc. prosty po nim i przy następnym odcinkiem, po czym wstawiłem łuk z określonym promieniem (w tym przypadku 100m) Czy jest to poprawne rozwiązanie? Dodaję poglądowo, jak to wygląda.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Stycznia 2015, 20:50:15 »
Promień 100m jest raczej zbyt mały. Pierwsze pytanie, czy tam jest rozjazd łukowy, czy prosty. Jeśli prosty, to musi wejść. Jeśli łukowy, to trzeba trochę pokombinować, a tę zwrotnicę z krzyżowego wstawiać w ostateczności. I raczej z promieniem 190m. Drugie, czy to jest tor szlakowy, czy boczny? Jeśli boczny, to może pasować tam rozjazd 1:7. Wypadało by też obejrzeć na Geoportalu, zapewne wymienili już te czarno-białe zdjęcia na kolorowe, lepszej jakości (aczkolwiek w okolicy Katowic czarno-białe były lepszej jakości niż nowsze, a i tory mniej zarośnięte i jeszcze przed likwidacjami). Tak na pierwszy rzut oka masz źle kierunkową ustawioną pod tym rozjazdem, można by ją przesunąć w dół o metr.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Stycznia 2015, 21:53:25 »
Niestety jest łukowy (na oko łuk zewnętrzny z 400m), a normalny 190m nie może wejść bo mam łuki na obu końcach.
Jest to tor koło ostatniego (północnego) mostu w Bydgoszczy Głównej, więc bocznica to też nie jest. Będę kąbinować.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Stycznia 2015, 22:02:31 »
Tak przy okazji, to masz nieprawidłowo ustawione powtarzanie tekstury albo nieodpowiednią teksturę do wybranego powtarzania.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Stycznia 2015, 22:27:08 »
Wiem, wpisałem chyba z jakiegoś filmiku, tekstury (o podsypki Tobie chodzi?) będę ustawiał w 3dsie chyba. Używam tej podstawowej podsypki TpBpS-new2. Z ustawianiem tekstur poczekam (ciekawe ile) na PC, bo z tego co rozumiem ma być nowy układ folderów. Podobnie nie robię na razie modeli. Zresztą dopiero zapoznaje się ze strukturą obecnej paczki.

2. Z tego co widziałem to są wykorzystywane 2 modele tworzenia terenu: linią, na poligony | plane'm. Ja wymyśliłem takie coś aby z map topograficznych (rastrowych z geoportalu) odrysowywać linią poziomnice, nadawać im odpowiednie wysokości i funkcją Create->Compound->Terrain stworzyć siatkę. Próbował to ktoś? Ja stworzyłem na szybko parę górek i wyglądały dość dobrze, ale miały całkiem sporo polig.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Stycznia 2015, 23:00:21 »
Nadchodząca PC będzie miała starą strukturę. Podsypki jednak radzę ustawić w RSF bo jest to znacznie łatwiejsze dzięki materiałom. Ustawiasz jakieś parametry dla linii, bocznych i nieużywanych a potem bez problemu zmieniasz wszystkie atrybuty w jednym okienku bez klikania tysiące razy albo zawierzania skryptom Q.
Teren po poziomicach, to sporo poli i łapa ci odpadnie. Próbowałem i odpuściłem w połowie pierwszej górki. Wystarczy punkty przegięcia terenu wstawić, ewentualnie coś pośredniego co kilkadziesiąt metrów jak jest zbyt kanciaste i szyjesz do przekroju poprzecznego trajektorii.
Mój kanał youtube

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Stycznia 2015, 00:01:02 »
Ja wymyśliłem takie coś aby z map topograficznych (rastrowych z geoportalu) odrysowywać linią poziomnice,
Zapomnij.

Pierwsze przybliżenie: NMT-100, do pobrania tu:
http://www.codgik.gov.pl/index.php/darmowe-dane/nmt-100.html
Potem wystarczy wyselekcjonować punkty wokół torów i połączyć je trójkątami. To mamy w miarę opanowane, wstępnie przygotowany w ten sposób jest teren do Suwałk. Również działa łączenie trójkątów wygenerowanych niweletą z tak uzyskanym terenem. Do dopracowania są jeszcze jakieś drobiazgi, jak trójkąty pomiędzy niweletami i wyznaczanie brzegów zboczy na bazie NMT-100 a nie SRTM.

Drugie przybliżenie: wysokościowe dane geodezyjne, do zakupienia po wypełnieniu formularza:
http://www.codgik.gov.pl/index.php/obsluga-klienta/formularze.html
Cena (o ile dobrze mi się wydaje) to poniżej złotówki za 1km². Z tymi punktami robi się podobnie jak z poprzednimi, ale ze względu na większą dokładność bardziej przydatne będą w okolicy torów (tak myślę, po 100m na boki to da 5km szlaku na 1km² danych). Dokładność jaka jest, tego to nie wiem, bo mam wrodzoną awersję do wypełniania formularzy. Gdyby ktoś był skłonny to powypełniać do stanu zadowalającego urzędników, to wskażę interesujące mnie obszary i zwrócę pieniądze potem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Stycznia 2015, 16:42:59 »
NMT-100 widziałem wcześniej, ale nie do końca wiedziałem co zrobić z tym plikiem. Da się go zaimportować do .RSF, ale nie wiem co zrobić z otrzymanymi punktami. Eksportują się one do scn, czy łączy się je jakoś z pod Edytora?
Poza tym co złego jest z opcją terrain? Generuję za dużo poli, czy jest za długa w robieniu? Bo drugiej opcji się nie boje, bo skoro zdecydowałem się na robienie scenerii to dodatkowy tydzień w tą, czy w inną stronę mnie nie zbawi.
Propo SRTM, coś robię źle, bo jak pobrałem plik z oficjalnej strony to otrzymałem RAW'a którego nie mogłem nigdzie otworzyć, tiffa w którym 3/4 Polski było płaskie.
Opcje kupienia też widziałem ale na razie nie chcę ponosić większych niż będzie potrzeba, tj. jeśli nie znajdę nic lepszego to kupie. Tu pytanie, co jest złego w mapach topo. z geoportalu? W mieście kiepsko widać poziomnice, ale jak się posiedzi to da się coś z tego wynieść. Nie są jakoś wielce dokładne ale różnica metra czy dwóch (chyba) nie robi ogromnej różnicy, jest to teren nizinny, więc i tak spady będą małe.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Stycznia 2015, 17:19:10 »
NMT-100 widziałem wcześniej, ale nie do końca wiedziałem co zrobić z tym plikiem. Da się go zaimportować do .RSF, ale nie wiem co zrobić z otrzymanymi punktami.
Rainsted nie obsługuje jeszcze terenu. Jedynie spod edytora SCM da się pewne operacje wykonać, jak przeliczenie normalnych, przemapowanie, czy zmiana wysokości jakiegoś obszaru (z czego korzystałem robiąc Tarniowo2).

Propo SRTM, coś robię źle, bo jak pobrałem plik z oficjalnej strony to otrzymałem RAW'a którego nie mogłem nigdzie otworzyć, tiffa w którym 3/4 Polski było płaskie.
Pliki HGT mają zapisane wysokości co 3 sekundy kątowe, a jeden plik obejmuje "kwadrat" o boku jednego stopnia. SRTM ma kilka wersji, różniących się błędami.

Opcje kupienia też widziałem ale na razie nie chcę ponosić większych niż będzie potrzeba, tj. jeśli nie znajdę nic lepszego to kupie.
To nie jest jakiś szalony koszt — za 10zł można kupić 10 do 30 km², zależnie od opcji wybranych w formularzu.
 
Tu pytanie, co jest złego w mapach topo. z geoportalu? W mieście kiepsko widać poziomnice, ale jak się posiedzi to da się coś z tego wynieść. Nie są jakoś wielce dokładne ale różnica metra czy dwóch (chyba) nie robi ogromnej różnicy, jest to teren nizinny, więc i tak spady będą małe.
Wiesz, ja się nie znam, opcjami zrobienia terenu do MaSzyny interesuję się dopiero niecałe 8 lat.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Stycznia 2015, 17:45:14 »
Wiesz, ja się nie znam, opcjami zrobienia terenu do MaSzyny interesuję się dopiero niecałe 8 lat.
Wiesz, bez tego cynizmu by się obeszło. Pytałem się tylko. Ja tworzeniem terenu interesuję się od pół roku i nie muszę wszystkiego wiedzieć.

Pliki HGT mają zapisane wysokości co 3 sekundy kątowe, a jeden plik obejmuje "kwadrat" o boku jednego stopnia. SRTM ma kilka wersji, różniących się błędami.

Niewiele mówi mi to czy i jak da się te pliki wykorzystać...
Co do kosztu to musiałem coś źle sprawdzać, bo wyszło mi z 130zł. Jeśli jest to kwestia ~50zł to problemu nie widzę. Inna sprawa jest taka, jaka jest licencja wykorzystania zakupionych plików. Bo robiąc z nich siatkę terenu zapisanego w formacie tekstowym poniekąd udostępniam te pliki publicznie.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Stycznia 2015, 18:16:50 »
Nie twierdzę, że wiem wszystko, być może ktoś ma narzędzia i umiejętności, którymi ja nie dysponuję. Kalkulator opłat jest pod adresem http://www.codgik.gov.pl/kalkulator_codgik.html i trzeba w nim wybrać (chyba):
Zasób: Centralny Zasób Geodezyjny i Kartograficzny
Zbiór danych: Baza danych zobrazowań lotniczych i satelitarnych oraz ortofotomapy i numerycznego modelu terenu
Rodzaj danych (nazwa materiału zasobu): Numeryczny model rzeźby terenu
Dane (parametry materiału zasobu): błąd średni < 0.8 m
Zakres uprawnień do przetwarzania materiałów zasobu: (tego nie wiem, trzeba uzgodnić)
Sposób udostępnienia materiałów zasobu: za pomocą usług sieciowych

Hm, wychodzi 1.60 do 4.80zł za 1km², zależnie od zakresu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Stycznia 2015, 19:17:22 »
Potwierdzam, źle coś zaznaczyłem. Jak skończę względnie układ torów i zajmę się niweletą to zadzwonię i się popytam co i jak z zakresem. Powracając do SRTM. Da się to jakoś wykorzystać, czy te dane są za mało dokładne?
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Stycznia 2015, 20:01:45 »
Formalna dokładność pionowa SRTM jest rzędu 15m, siatka jest nieco gęstsza od NMT-100 (oczka mają około 60m×90m, zależnie od szerokości geograficznej). W Rainsted SRTM został skalibrowany za pomocą bodajże góry śmieci koło Wrocławia — jej siatka została ustawiona tak, aby pokrywała się z obrazem na ortofotomapie (chodziło o przesunięcia o pół rozmiaru oczka siatki). Podstawową wadą SRTM jest doliczenie do wysokości drzew, tzn. las staje się pagórkiem, a profile poprzeczne dla niwelety linii generują przekop przez ten las. Aczkolwiek gdyby chcieć generować dalszy teren, to może to być przydatne, jeśli odległy las (300m+) ma być widoczny z góry. Moim zdaniem dane SRTM trzeba by przed użyciem skalibrować za pomocą NMT-100 (tzn. ustalić wektor przesunięcia w pionie), czego jeszcze nie robiłem.

W ostatnim czasie przygotowaliśmy teren z NMT-100 dla Suwałk (Manewrowo3). No i okazuje się, że tam bocznica przechodzi najpierw przez pagórek (ok. 7m), a dalej jest głęboki wąwóz. Podejrzewam, że dane SRTM będą bardziej przydatne w tym miejscu, bo będą pokazywać bardziej wiarygodną wysokość terenu w stanie obecnym, a NMT-100 pomija nasypy i przekopy (albo dane pochodzą sprzed ich budowy). Niemniej ten SRTM trzeba by skalibrować danymi NMT-100, tzn. przesuwając SRTM w pionie doprowadzić to tego, by na obwodzie obszaru różnica pomiędzy SRTM i NMT-100 była minimalna (w miejscach bez roślinności i zabudowy). Sprawdzę to wkrótce.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Stycznia 2015, 20:28:13 »
Rozumiem, to na chwile obecną w pełni rozwiewa moje wątpliwości. Czyli do czasu zdobycia danych z CODGiK wzorować się na NMT-100.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Stycznia 2015, 23:19:00 »
Mogę Wam zasponsorować te dane. Tzn. jeśli się to zmieści w granicach 50-100 zł. Jeśli wyjdzie więcej, to proszę określić ile konkretnie.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Stycznia 2015, 21:37:23 »
Myślę, że jeśli wyniesie to coś koło 50-80zł to mogę za siebie wyłożyć, bo bałbym się przyjmować od kogoś pieniądze na rozwój projektu, gdzie nie jestem pewien, czy uda mi się go zakończyć. Mimo wszystko dziękuje za dobre chęci.

3. NMT-100 obejmuje całe województwo. Da się go jakoś przyciąć do np. 500. od szlaku? Bo po wczytaniu do RSF eksporcie do scn i do 3ds'a ten ostatni nie che wczytać (zacina się z braku pamięci chyba, a mam 8GB ramu)
4. W sprawie kupna. Chodzi o pliki NMT, ale jakiego formatu? ASCII (XYZ)? Brak danych gdzieś w połowie linii. Czy o ESRI TIN, oraz w czym to otworzyć, jak z tym pracować? Robił to już kiedyś ktoś?
« Ostatnia zmiana: 22 Stycznia 2015, 23:08:57 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Stycznia 2015, 05:05:11 »
Ad.3. Obliczyć odległość do najbliższego toru i odfiltrować te zbyt odległe. Kolega robił tablicę kilometrową 1000×1000 dla obszaru Polski, jeśli w danym kwadracie kilometrowym były tory, to oznaczał go, a wtedy dla danego punktu wysokościowego wystarczyło sprawdzić sąsiednie kwadraty. Iloczyn kartezjański punktów i torów był zbyt dużym tworem do przetworzenia. Nie wiem, czy ten program udostępnił. Ewentualnie pomyślę nad zrobieniem czegoś podobnego w Rainsted.
Ad.4. Ja kupiłem kiedyś ASCII (XYZ) i to są punkty, które następnie trzeba połączyć odcinkami w taki sposób, żeby te odcinki były jak najkrótsze i aby otrzymać trójkąty. Są programy do tego. Natomiast TIN to są gotowe trójkąty, co wydaje mi się lepsze, ale nie miałem z tym do czynienia.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Stycznia 2015, 17:15:14 »
A konkretniej? Przeglądam Google i nie mogę znaleźć nic o NMT, ani o programach do tego.
Co do kupna, z tego co przeglądam (jeszcze nie pisałem/dzwoniłem do Nich) to musiałbym kupić opcję z przelicznikiem x3 z nieograniczonym dostępem. Bo we wniosku są napisane przedziały dostępnych kopi, także elektronicznych, oraz "pochodnych materiałów zasobu, o których mowa w ust. ", tu odnośnik do odpowiedniej ustawy. Jeszcze się w nią nie wczytałem, bo zajmuję się ciekawszą opcją. Jest możliwość zamówienia darmowego dedykowanego dla "działalności pożytku publicznego". Przeglądając następną ustawę wydaje mi się, że dałoby się projekt do tego jakoś podpiąć... Ale głowy nie daję, bo nie jestem prawnikiem. Byłaby to fajna opcja bo płacenie 4.80 zamiast 1.60zł nie jest jakieś super.
PS. Przepraszam, w Kalkulatorze jest napisane "Materiały w postaci nieelektronicznej(...)". Poza tym z tego co widzę nie da się kupić poszczególnych km2 tylko arkusze po ~`5km*5km.
PS 2. Poprawka, dane NMT ASCII kończą się tuż przed Kcynią (brakuje 1 kwadratu) co można by było zaimprowizować, lub ten teren kupić w innym formacie (ASCII jest dokładniejsze)

5. Czy w sytuacjach wyjątkowych można stosować krótkie 190'. Robię to tak: wstawiam 190' dodaje na P4 3 tory, ostatni ustawiam na kierunkowej stworzonej pod kątem 1:9 (z innego rozjazdu), po środku tworzę łuk r=190 i ustawiam tak aby odcinek pierwszy był jak najkrótszy. Tworzy się taki jakby normalny 190, ale mogę wcześniej wstawiać kolejne rozjazdy. W ten sposób próbuję rozwiązać brak rozjazdu podwójnego dwustronnego. Wygląda nie najgorzej.

6. Czyli wie ktoś co zrobić z NMT100? Znalazłem darmowy program (no w sumie to kombajn) QGIS. Da się do niego zaimportować dane, z tego co widzę to triangulację też się da wykonać. Niestety nie widzę opcji eksportu do jakiegoś formatu 3d. Pomysły? Eksportuje do jakiegoś Shapefiles (*.sph) Rozwiązane. Udało mi się wyeksportować bitmapę z QGISa i przenieść ją do 3dsa. Jest mały problem, bitmapa ma dokładność 16750px2 (dostępna jest 167500px2 ale tiff ważyłby 40GB i to nie jest szacowanie bo 10% exportu ważyło 4GB), a pojedynczy plane ma ograniczenie siatki do 1000x1000, ale tiffa można pociąć na mniejsze (no i cały nie będzie potrzebny, bo nie robię całego województwa). Pytanie jest takie, czy siatka 100x100m nie jest zbyt niedokładna, no ale na początek się nada, tak myślę.
--26.02.15
Ad 6. Pytanie nieaktualne. Da się tego .txt przerobić na .obj (co polega na dorobieniu na początku każdej linijki 'v'. Otrzymuję wtedy wierną chmurę punktów. Mam jeszcze problemy z wczytaniem do Blendera (3ds nie chce wczytać punktów, tylko poligony) ale jestem na półmetku)

7. Czy przechyłki mogą wynosić 0? Wiem, że dla wolnych linii i dużych promieni mogą nie występować krzywe przejściowe, ale przechyłki? Pewnie się nie znam (tu wychodzi moja niewiedza). Łuk ma r=2 km,  szlakowa 50km/h.
« Ostatnia zmiana: 26 Lutego 2015, 11:14:48 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Lutego 2015, 14:44:45 »
Promienie łuków i wynikające z nich ograniczenia prędkości:

Promień
                 
Bez
przechyłki
Przechyłka
150mm
2400m140km/h220km/h
2000m130km/h200km/h
1800m120km/h190km/h
1500m110km/h170km/h
1200m100km/h150km/h
1000m90km/h140km/h
800m80km/h125km/h
600m70km/h110km/h
500m60km/h100km/h
300m50km/h75km/h
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #19 dnia: 26 Lutego 2015, 18:14:49 »
Dziękuje, chodziło mi o to czy mogą istnieć takie łuki. Istnieją, czego nie byłem pewien. A tabelka się na pewno przyda.

Teraz trochę pytań o modelach i ich "ciężarze"
8. Na przykład z dobrego zdjęcia mam tekturę jednego boku budynku ważącą 5mb/4MB w dds'ce. O ile to odchudzić? Większość tekstur budynków w paczce waży parę kb. ale nie chcę tracić bardzo na jakości.
9. Ilość trójkątów. Z tego co wiem, to nie ma obecnie znaczenia, czyli taki dworzec 3.1k jest ok?
10. Iść w wielkie tekstury ze wszystkimi elementami czy submodele. Tych drugich wiem, że trzeba unikać, tylko czy pchać np. barierki do jednej tekstury.
11. W 3dsie jeszcze nie pracuję więc nie wiem. Czy plane obrócony (by nałożyć teksturę z obu stron, np. na płocie) wymaga osobnego submodelu czy będzie działać jako jeden model?
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 21:18:00 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline lukasn26

  • Wiadomości: 216
  • Zbanowany!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #20 dnia: 13 Kwietnia 2015, 20:59:51 »
Masz tekturę jednego boku? :)

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2043
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #21 dnia: 13 Kwietnia 2015, 21:01:08 »
Spróbuj upchać teksturę, żeby się zmieściła maksymalnie na arkuszu 1024x1024. Ewentualnie dach który można powielać daj na osobnej np. 512x512. Bardziej się liczy ilość submodeli. Niezbyt rozumiem 10 pytanie. Jeżeli połączysz to będzie działać.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Kwietnia 2015, 21:04:13 »
Tak, ale nie dworca, tj. tutaj akurat podałem przykład innego budynku (ten pierwszy, brązowożółty na prawo od dworca). Z dworca mam tekstury frontu (bez wejść, sklepów), prawe skrzydło (front i bok repaint'em) i zabieram się za tył (tj. coś koło 20%)
Edit: W dziesiątym chodziło mi o to, że jak mam skomplikowany model do mogę go pociąć na submodele z osobnymi teksturami (np. barierki, wejścia które może ktoś wykorzystać) lub upchać wszystko w jedną bryłę i teksturę. Z tym, że na dworzec który ma k. 60m na 20m tekstura 1024x1024 może nie wystarczyć (mam co najmniej 8 różnych ścian + wejścia + wystające elementy dachu, napis, barierki)
Edit 2: i po nałożeniu dosyć dobrej tekstury i tak pojawia się kasza.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 21:12:25 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Kwietnia 2015, 21:52:41 »
Mapuj spokojnie 2k*2k jak budynek tego wymaga. Serio, symulacja wystarczająco zdycha. Swoje markety robię 2k&1k. Do osobnych submodeli wydzielaj tylko to, co warto dać na loda (ale raczej wszystko do jednego submodelu jako detale) oraz to co bardzo by skorzystało na mapowaniu z powielaniem tekstury, czyli daszki, barierki i inne takie. Wektor normalny płaszczyzny (płoty) nie zależy od submodelu. Spokojnie dwie różnie zorientowane nakładające się mogą być w jednym.
Model na 3k poli  ujdzie, jeśli widać to po nim.
« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2015, 21:54:40 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Kwietnia 2015, 22:03:38 »
Dużo poli poszło na napis (jest w pełni wypukły, tak wiem mogłem zrobić płaksą teksturę, perfekcjonizm) i na.. wejścia po drugiej stronie budynku, tak wiem, wiem. Ale może jak dojdą kiedyś tramwaje to robić nie będzie trzeba :) Ps. efekty są na Tumbrlrze (ikonka weba w profilu)
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #25 dnia: 13 Kwietnia 2015, 22:18:55 »
Nie widać tych trzech tysięcy. Dwie biedronki w 3d+hala i mam poniżej tysiąca. Ale to żaden problem. Rób. Pytanko, w jakim edytorze to jest robione?
Mój kanał youtube

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #26 dnia: 13 Kwietnia 2015, 22:28:15 »
Sketchup 2015 - darmowe, proste, szybkie, export do .dae Czego chcieć więcej? :)
http://www.sketchup.com/products/sketchup-make Na początku 30 dniowa testowa, potem automatycznie zamienia się na Make - darmową wersje. Ma swoje dziwactwa, ale jak się człowiek przyzwyczai to budynki idzie jak na mnie robić szybciej niż w 3dsie. Brakuje jeszcze jakiegoś mapowania, je się zrobi w 3dsie.
Na napis sporo poszło, no i triangulacja z automatu, jakbym zrobił ręcznie pewnie lepiej by wyszło. Z drogiej strony z tego co wiem wózek siódemki ma 150k. No i na okna od strony miasta poszło sporo, ale jeśli ten tysiąc nie będzie miał wpływu na symulacje to się nie przejmuję. Co innego gdyby doszło oświetlenie.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #27 dnia: 13 Kwietnia 2015, 22:36:12 »
Nie no, światełka w oknach dorób. Niech to będzie standardem nowych domków. Jak się kolejnych kilkudziesięciu poli bolisz, to możesz dać całą ścianę na jednego plane'a, ale wtedy się z pasowaniem tekstury maski narobisz.
Mój kanał youtube

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #28 dnia: 13 Kwietnia 2015, 22:46:25 »
Nie, nie. Nie o to mi chodzi :) Jeśli chcemy gonić z czasem i techniką to musielibyśmy kiedyś dodać jakieś oświetlenie, że tak powiem, normalne. A wtedy ilość poli zacznie się liczyć. Oczywiście dojdą wtedy shadery, mapy i nadal będzie wyglądać wszystko dobrze.
A wersje nocną też zrobię, tylko muszę się doczytać na forum jak to się w ogóle robi.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Linia 356 - pytania
« Odpowiedź #29 dnia: 13 Kwietnia 2015, 23:09:17 »
Dublujesz płaszczyzny okien/robisz wielkiego plane'a na alfie na całą ścianę z teksturą zapalonych okien. Łączysz to w jeden submodel dla całego budynku, nazywasz go lights_on00, nadajesz im selfillum true w t3d i we wpisie modelu w incu dodajesz lights 3 na końcu by działały na czujkę zmierzchową. Zobacz sobie bloki Roziego w najnowszej paczce. Modele lights_xx sterowane są kolejnymi parametrami, ale w tym wypadku nie ma po co ich stosować.
Gdy coś nie zmienia wyglądu po zapaleniu, jak banery kasetowe, wystarczy by w t3d miały w selfillum podaną progową wartość oświetlenia po której zaczną świecić, zazwyczaj ustawianą na 0.25 i nie ma tu potrzeby dublowania mesha.
Mój kanał youtube