Autor Wątek:  Linia 356 - luźna propozycja  (Przeczytany 8745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Linia 356 - luźna propozycja
« dnia: 07 Stycznia 2015, 20:43:33 »
Witam.
Chciałbym przedstawić wam mój pomysł na nową scenerię. Tak, wiem, zaraz zaczniecie pisać o problemach Symulatora, o czasie jaki musiałbym poświęcić na stworzenie czegokolwiek i jak ktoś z mniej niż 100 postami zabiera się za tak trudną robotę.
Powoli :) Z Maszyną siedzę od paru lat, forum przeglądam od pięciu więc coś tam wiem. Do rzeczy:

-chciałbym stworzyć odcinek tej linii do st. Bydgoszcz Główna (ze starych zdjęć, bo obecnie budynku nie mamy...)
do np. docelowo Kcyni (k. 40km)/wyczerpania sił -> czemu? Mieszkam w okolicy więc przez 20km. nie będzie dużych problemów z materiałami (oczywiście wszelka pomoc mile widziana) Czemu do Kcyni? Do Poznania nie dociągnę na pewno (może kiedyś), zrobię ile będę miał sił.

-linia jest nie jest w większości zelektryzowana, jednotorowa (kilka "mijanek"), otoczona lasami. Niestety z tego co mi wiadomo nie jest też normalnie eksploatowana (według niektórych źródeł funkcjonuje odcinek do Szubina, jednak nie kojarzę aby coś tam jeździło).
Znam natomiast 'naocznych świadków' zdawkowego ruchu towarowego. <- tu jest problem. Scenerię starałbym się odtworzyć jak najwierniej ale ew. scenariusze które by powstały byłyby co najmniej na granicy realiów (obecnych, bo kiedyś ta linia funkcjonowała).
Na dodatek linia jest w złym stanie i możliwe, że będę zmuszony część po prostu zrekonstruować i odświeżyć.

Co umiem: niewiele więcej niż wyczytałem na forum (czyli i tak sporo). Podstawy grafiki 3d, mało wiedzy technicznej o infrastrukturze - niestety. Dzięki temu projektowi mógłbym się wiele nauczyć o Symku od strony technicznej, dzięki czemu, nie ważne czy projekt wypali (i za rok, dwa otrzymacie scenerie) czy też nie, wiedza ta pomogłaby mi w np. poprawkach innych scenerii.

Co o tym myślicie? Warto coś takiego stworzyć? Jak się zapatrujecie na jednotorową, zakrzaczoną trasę? Wiem, że mógłbym zacząć pracować 'po cichu' i przedstawić np. pół projektu, ale wolę się spytać co o tym sądzicie zanim zacznę coś robić bez sensu.
Trochę się rozpisałem :/
Pozdrawiam Kamil.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 216
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Stycznia 2015, 21:12:28 »
Jeżeli ogarniasz programy graficzne typu 3ds max, gmax oraz gimp czy photoshop to droga wolna. To jest podstawa do stworzenia czegokolwiek. Najpierw spróbuj stworzyć fikcyjną scenerie lub takie małe odcinki np linia ze stacji A do B o długości 2km dla wprawy. Tworzenie scenerii to sprawa pracochłonna i trudna, tym bardziej jeśli jest to linia realna. Mimo to zachęcam do  tworzenia, rozwijania  symulatora :)
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Stycznia 2015, 21:14:11 »
Zobacz czy ortofotomapy są czytelne na całym odcinku. Kładłem kawałek zamkniętej lokalki i po po wizji terenowej okazało się, że połowy torów stacyjnych nie dostrzegłem w krzakach.
Zacznij od jakiejś średniej stacji, to się nauczysz wszystkiego, od układu torowego, przez teren, modele otoczenia, po oskryptowanie SRK. Setek kilometrów w próżni bez szans na wydanie mamy dość. Jak nie starczy cierpliwości na szlak, to napiszesz jakieś manewry i można wydać.
I radzę robić realną. Prościej odwzorować coś, co jakiś inżynier zaprojektował, niż kleić coś od podstaw, nie mając odpowiedniej wiedzy jak to powinno wyglądać.
Mój kanał youtube

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Stycznia 2015, 21:22:58 »
Cytuj
Jeżeli ogarniasz programy graficzne typu 3ds max, gmax oraz gimp czy photoshop
3ds -> obiekty mam plan tworzyć w Blenderze, prostsze w Sketchup'ie przenosząc to do 3ds'a by eksportować do Symulatora.
Torowisko w RAINSTEDzie.
W klejeniu tekstur w PS mistrzem nie jestem, ale kiedyś trzeba się nauczyć ;) Największym minusem jest moja mała wiedza techniczna
dot. np. budowy torowisk i fajnie byłoby jakby się znalazł ktoś cierpliwy i z dużą wiedzą.
Ps. kiedyś stworzyłem prostą stacje Trzciniec (tj. tory i peron... no zawsze coś)
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Stycznia 2015, 21:29:04 »
Ja myślę, że najlepszym rozwiązaniem dla MaSzyny, to byłoby pozyskanie położonych już torowisk w Rainsted, a następnie dodanie otoczenia dla takich szlaków. Podobno kilku użytkowników takie szlaki już skonstruowało lub to robi. Problem w tym, że się tym nie dzielą (choć mnie się kawałek udało uzyskać). Bardziej mi chodzi o wystawienie tego na forum.

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Stycznia 2015, 21:32:50 »
Jeśli chodzi o okolice zamieszkania (robienie scn z drugiego końca Polski dla mnie nie ma sensu) to słyszałem o projekcie Bydgoszcz - Inowrocław, ale niestety nic o tym nie słychać od 20012r. Pozostają jeszcze tory stworzone przez Ra (które już 'zassałem')
Ps. Jeśli są jakieś pliki szlaków w okolicy to może mógłbym nad nimi popracować, ale wybrałem 356' a nie np. BDG - Toruń, bo 356' jest porostu... prostsza.
Ps 2. Orto jak wszędzie: idealne nie jest, ale się da korzystać, mogło być gorzej, bez kilku(nastu/dziesięciu) wizyt w terenie się oczywiście nie obejdzie. Do Szubina mogę względnie pozbierać co potrzeba, ale o odcinek Szubin - Kcynia będę musiał ścigać po forum :)
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2015, 21:59:38 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Stycznia 2015, 12:52:15 »
Tylko połóż tory w rainstedzie.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Stycznia 2015, 13:25:41 »
Torowisko w RAINSTEDzie.
Zrobię, zrobię. Szkoda tylko, że nie ma dokładnej dokumentacji (tak wiem, rok temu chciałem się za to zabrać. Nie zrobiłem tego bo zwyczajnie zabrakło mi wiedzy - aby coś opisać trzeba się na tym znać) Szkoda tylko, że nie znam się na trakcji - w kładzeniu drutów będę potrzebował pomocy (no może za rok będę to już ogarniał)
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Stycznia 2015, 16:43:45 »
Nie ma dokumentacji, bo w Rainsted nie da się budować scenerii z klocków z powodu braku owych klocków:
— modeli podsypek rozjazdów (są tylko podsypki Benka dla rozjadów R=190 1:9 na linie drugorzędne),
— tekstur podtorza (jest jedna tekstura na linię magistralną, 5 tekstur Benka na linie drugorzędne i 5 tekstur Benka na bocznice)
— konstrukcje wsporcze dla sieci trakcyjnej to jedna wielka improwizacja.

Nie widzę sensu opisywać, jak się robi scenerie w Rainsted, z jednoczesnym podkreśleniem tego, że zamiast rozjazdów będą dziury (bo nie ma wymiarowych modeli, a dostępne niewymiarowe są bezwartościowe), a wybór tekstur podsypek jest prawie żaden, jeśli nie jest to linia drugorzędna.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Stycznia 2015, 17:42:07 »
A ja widzę. Należy dodać, że na tej improwizacji zostały stworzone scenerie na których wiele osób jeździ.
Można przyjąć taki scenariusz: chcę stworzyć scn. (bo chcę). Mogę jeszcze bardziej improwizować w 3ds lub starać się odtworzyć układ torów w Edytorze. Niestety to drugie jest mało prawdopodobne dla osób które niewiedzą do czego służy połowa opcji, 1/4 nauczą się metodą prób i błędów. Błędów które będą poprawiać przez długi czas. Jeszcze więcej czasu stracą na szukaniu tych opcji. Czas ten mogliby lepiej spożytkować z aparatem w ręku na dworze.
Przykład: wstawiłem ze 20 torów przed st. Bydgoszcz Gł. przebijam się z torami na drugą stronę Brdy a tam krzyżak. Na szczęście pod Dodaj -> rozjazd krzyżowy jest opcja zrobienia tego. Jednak niezbyt potrafię dopasować pozostałe tory nie używając flexów. O to jak się robi łuki i krzywe przejściowe trzeba się było pytać na forum. Dla mnie problemu niema: mogę założyć wielki temat o edytorze i pytać się o wszystko o czym nie będę wiedział. Kto wie, może powstałoby wtedy coś w rodzaju FAQ i przyniosłoby to pozytywny skutek? Tylko ile osób ma takie podejście? Ile osób odrzuciło edytor bo nie mogło stworzyć prostego układu torów?

Dodam jeszcze, że  wzmianka o doc. nie była skierowana przeciwko Tobie @Ra , w stylu "Ra, ty zły człowieku, gdzie jest dokumentacja??".
Wiem przecież, że każdy ma tylko 24h.

Z innej strony: Stworze scenerię. Z błędami. Będę musiał w niej poprawiać wiele rzeczy. Ale powstanie. Bo z tego co wiem nie dobiliśmy nawet do 20. Wiem, że musi być jakość > ilość, ale lepiej robić na tym co się ma niż czekać na cud.
Mało podsypek? Powstaną nowe to się urozmaici. Inna sprawa to taka, że przez najbliższy czas (2 lata?) będę zbierał tyle materiałów ile się da, ale nie widziałem nigdzie porad jak powinno się robić zdjęcia na np. podsypki, szyny (pewnie za słabo szukałem) Jak doczytam to może powstaną nowe tekstury?

Jeszcze raz - nie mam zamiaru nażekać: czemu tu nie ma:XYZ. Powiedziałem tylko, że szkoda jeśli wszystko pozostawia się w formie: 'Zrób to sam' -> pewna zależność: poradniki dot: tekstur, scenariuszy są? Są. 3ds'a też. Dla tego powstają tekstury lok. i wagonów oraz scenariusze. Nie siedzę z Maszyną przez 10 lat i nie wiem jak dokładnie tu wszystko działa. Na technice też się nie znam, ale jeśli będę wiedział mniej więcej jak mam co robić to w wolnych chwilach będę to robił. Mogę też czekać na: modele podsypek i rozwiązanie problemu z trakcją, z założonymi rękoma.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #10 dnia: 08 Stycznia 2015, 19:11:30 »
Należy dodać, że na tej improwizacji zostały stworzone scenerie na których wiele osób jeździ.
Mi chodziło o wstawianie słupów w Rainsted. Nie umiem tego zrobić dobrze (z naprężaniem), więc nie widzę sensu, żeby tłumaczyć, jak wstawiać słupy z pominięciem naprężania. Rainsted również nie zrobi dobrze zasilania, bo nie zostało to jeszcze zaprogramowane.

Przykład: wstawiłem ze 20 torów przed st. Bydgoszcz Gł. przebijam się z torami na drugą stronę Brdy a tam krzyżak. Na szczęście pod Dodaj -> rozjazd krzyżowy jest opcja zrobienia tego. Jednak niezbyt potrafię dopasować pozostałe tory nie używając flexów.
Żeby dodać krzyżowy trzeba mieć gdzieś skos 1:9, zrobiony zwrotnicą albo odpowiednio ustawioną linią kierunkową. Flexów się w torach nie używa, chyba że w robionych na siłę dopasowaniach starych torów do nowych.

O to jak się robi łuki i krzywe przejściowe trzeba się było pytać na forum. Dla mnie problemu niema: mogę założyć wielki temat o edytorze i pytać się o wszystko o czym nie będę wiedział. Kto wie, może powstałoby wtedy coś w rodzaju FAQ i przyniosłoby to pozytywny skutek? Tylko ile osób ma takie podejście? Ile osób odrzuciło edytor bo nie mogło stworzyć prostego układu torów?
Czy się robi krzywe przejściowe, to zależy od promienia łuku i prędkości przejazdu. Zrobiłem w Rainsted mechanizm wspomagający tworzenie krzywych przejściowych, ale mam wątpliwości, czy dobrze wylicza z prędkości. Tzn. jakoś tam wylicza, ale koledze konsultującemu ze mną poprawność torów wychodzą inne wartości. Jeśli ktoś uważa, że wszystko jest proste, wiadome i jedynie nikt tego nie chce opisać, to życzę powodzenia.

Nadal nie umiem zrobić mechanizmu obliczającego łuki koszowe i też bym chętnie poczytał jakieś FAQ na ten temat — np. jak mając łuki o promieniach 800 i 1200 wpisać to w kąt z użyciem łuku koszowego i przejściowych na końcach. Nadal mam braki w wyginaniu rozjazdów, a do realistycznych scenerii są one bardzo potrzebne (np. w przerobionych przeze mnie Suwałkach są co najmniej 3 rozjazdy łukowe, które z wielkim trudem zastąpiłem prostymi). Jak ja mam tłumaczyć coś, czego sam nie umiem?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #11 dnia: 08 Stycznia 2015, 19:49:46 »
Dla tego nie oczekuję dokładnej dokumentacji. Z drugiej strony jak piszę gdzieś o edytorze otrzymuję: zła trakcja, brak podsypek. Za wytłumaczenie krzyżaka dzięki, przyda się. O to mi chodziło, aby właśnie taka informacja była gdzieś dostępna w jednym miejscu, można to nazwać dokumentacją, kawałkiem FAQ, lub wątkiem, jak kto lubi. Myślę, że wygodniej dla wszystkich zainteresowanych byłoby to trzymać w jednym miejscu: albo na Forum albo w doc./pdf w downloadach albo u Ciebie na stronie, gdziekolwiek. Jakieś miejsce do wymiany spostrzeżeń i porad.
Tak jakaś funkcja do przejściowych jest - szkoda, że jak próbuję jej użyć wywala błąd, i pewnie jak nie przeczytam nigdzie jak to działa, to zamiast ciągnąć nitkę w stronę Kcyni, będę siedział i rozkminiał co robię źle i jak to użyć. Pewnie 5 nowych innych traso-pisarzy też.

Nawiązując do tego co Mówiłeś: nie da się zrobić rozjazdów na łuku?

Jak ja mam tłumaczyć coś, czego sam nie umiem?
Nie wiem.. Możesz za to wytłumaczyć to co umiesz, oczywiście w wolnych chwilach. Można też mieć miejsce gdzie ja będę mógł tłumaczyć komuś co umiem i odwrotnie.

Zrobił się tu lekki offtop, poza tym chciałem się dowiedzieć Waszych opinii (czy nie ma ktoś czegoś przeciw) i pierwsze tory zostały położone, mogę więc chyba ogłosić początek prac nad linią. Wątek można zamknąć i myślę, że życzyć mi szczęścia :) Jak zrobię jakiś etap w stylu kamienia milowego to na pewno się odezwę pokazując screeny. Dzięki za pomoc (dotychczasową i przyszłą)
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2015, 16:47:57 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #12 dnia: 09 Stycznia 2015, 18:09:06 »
Tak jakaś funkcja do przejściowych jest - szkoda, że jak próbuję jej użyć wywala błąd, i pewnie jak nie przeczytam nigdzie jak to działa, to zamiast ciągnąć nitkę w stronę Kcyni, będę siedział i rozkminiał co robię źle i jak to użyć. Pewnie 5 nowych innych traso-pisarzy też.
Niestety jest to edytor w trakcie tworzenia i może generować błędy w opcjach, które nie zostały dobrze przetestowane. Podejrzewam, że 5 nowych innych trasopisarzy nie pomoże mi w określeniu, kiedy się błąd pojawia i jak powinienem to zrobić, żeby można to było zrobić w prosty sposób i żeby wyliczało się dobrze. (I nie chodzi o programowanie, tylko o opisanie algorytmu.)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #13 dnia: 09 Stycznia 2015, 20:20:15 »
Jedno to błędy edytora. Inna sprawa jest kiedy użytkownik robi błąd bo źle czegoś używa (nie tylko w edytorze).
Używasz często słowa "prosty". Siedziałem trochę w podstawach programowania w cpp widziałem trochę javy i parę innych języków skryptowych i wiem, że pisanie czegokolwiek od podstaw jest diabelnie trudne: w pisaniu, testach i usuwaniu błędów. Nawet pisanie na gotowych silnikach i bibliotekach jest... zajmującą pracą.
Celem mojego postu było zauważenie, że przydałyby się jakieś próby opisania pewnych opcji, a takiego tematu nie widziałem. Jest w pomocy przeznaczony dział do błędów, ale tylko do błędów.
Nad algorytmami można posiedzieć, niestety na razie się tym nie zajmę (mam 24h i ledwo upycham to co mam do zrobienia). Z drugiej strony nie mogę aż tak narzekać, bo nie jest tragicznie: trochę materiałów jest, robić się da. Inna sprawa jest taka: 5 nowych trasopisarzy może nie pomoże w pisaniu algorytmów, ale mogą wychwycić więcej błędów i próbować naprawiać te które sami zrobili źle używając edytora. Tylko jak odkryją co robią źle nie specjalnie mają się gdzie tym pochwalić. Istnieje kilka mini tutków do edytora (troszkę na forum, u Ciebie na stronie, kurs mailowy, trochę z YT, seria filmów podesłana mi przez kolegę @Surgeon) i fajnie by było to w miarę jednoltę oraz w jednym miejscu.

Dobra dalej nie marudzę :) powiedziałem to co myślę, może się nie znam, kto wie? Wracam do dłubania przy torach stacyjnych.
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #14 dnia: 09 Stycznia 2015, 20:43:20 »
Edytor w Rainsted powstał z potrzeby dostosowania scenerii PMPPW do map. Nie był planowany "z góry", nikt nie analizował, jakie miałby mieć funkcje, czy panele. Poszczególne opcje były dorabiane w miarę potrzeb. W pierwszej kolejności chciałem, by dało się coś wykonać jakkolwiek — żeby w miarę prosto się dało zaprogramować. W efekcie np. połączenie torów wymagało około 6 kliknięć (zapamiętanie końca i ustawienie innego toru na zapamiętane współrzędne). Z czasem okazało się, że można to uprościć — obecnie wystarczy raz kliknąć Napraw, by blisko położone końce połączyły się. Największy postęp przy edytorze jest na ogół wtedy, kiedy sam edytuję scenerię. Niestety, od 2011 więcej czasu schodzi mi na poprawki w EU07.EXE. Przez taki sposób jego powstawania niestety kuleje kwestia opisywania, jak go używać. Często okazuje się, że po paru drobnych zmianach opis staje się nieaktualny (przykład: wstawianie krzyżowego). Poza tym, w ostatnich latach, ja go używam raczej do modyfikacji istniejących scenerii, ponieważ zrobienie scenerii od zera do stanu ukończonego wymaga pokonania jeszcze zbyt wielu problemów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #15 dnia: 10 Stycznia 2015, 22:16:44 »
Ech, niestety, naprawdę nie chciałem odgrzebywać tego tematu. Nie chciałem pisać o doc. narzekać itp. ale im dalej układam tory tym bardziej widzę, że opis podstawowych funkcji by się przydał. Np. wstawiłem przez przypadek 'Obiekt z obrysem' i nie mogę się go pozbyć. Logika podpowiedziała mi: warstwy->obiekty punktowe; zaznaczyć; obiekt->usuń. No niestety niezbyt działa, pewnie robi się to inaczej, szkoda tylko, że muszę się o to pytać na forum.
Przepraszam za offtop, ale może mi ktoś pomóc?

Ps: Dokładniej, po paru próbach chyba udało mi się to coś usunąć, ale jakby w połowie, tj. fioletowe (różowe) kółko znikło, kwadrat został.
« Ostatnia zmiana: 10 Stycznia 2015, 22:20:28 wysłana przez carmel4a »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #16 dnia: 10 Stycznia 2015, 22:42:43 »
Kwadrat jest tylko zaznaczeniem. W sumie to mógłby się nie pojawiać, jeśli nie ma obiektu, ale jakoś nikt do tej pory tego nie zgłosił, a mi nie przeszkadzało. Problem jest w tym, że użytkownicy oczekują od edytora w Rainsted, że jest gotowym produktem, jak Word czy Excel, podczas gdy jest to raczej luźny zbiór pewnych narzędzi, z których wiele jeszcze trzeba dopracować.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline carmel4a

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
    • Moja stronka na Tumblrze z changelogiem ze STAREGO projektu.
  • Otrzymane polubienia: 36
Odp: Linia 356 - luźna propozycja
« Odpowiedź #17 dnia: 10 Stycznia 2015, 23:11:39 »
Wiem, że edytor nie jest gotowy, ale wiele projektów niegotowych mają opisy. Skąd miałem wiedzieć, że to tylko zaznaczenie? Sam Symulator nie jest jeszcze gotowym symulatorem (brakuję wiele elementów które tak skrupulatnie wypisujecie) ALE jednak ma dokumentacje adekwatną do zawartości.
 Czytając ją nie oczekuję, że np. lok. xyz jest skończona w 100%, na świecące wszystkie lampki i są one świetnie opisane. Za to mogę się dowiedzieć jak ruszyć i się zatrzymać lokomotywą oraz są wymienione dodatkowe opcje (nie muszą być opisane). Przez to z 4000 użytkowników zarejestrowanych na forum, pytań 'jak ruszyć' jest o wiele mniej.
 Temat ten za dwa trzy dni zostanie zamknięty i/albo zostanie usunięty i/albo trafi na bocznicę (bo przestanie byś potrzebny). Zostanie przysypany innymi nowszymi tematami i wszystkie informacje staną się trudniej dostępne. Założę się, że za rok, dwa pojawi się tak samo upierdliwy user z podobnymi pytaniami :) Szukajka może mu nie pomóc, bo np. inaczej sformułuję pytanie.

Jeszcze raz; nie oczekuję od Ciebie byś rzucił wszystko, przestał pisać exe, rozwijać rainsted i pisał doci, zwracam tylko uwagę, że brak ich zwiększa 'próg wejścia' o którym wiele razy pisaliście w paru miejscach...

Skoro i tak zeszliśmy kompletnie z tematu to szybko zapytam. Jest możliwość przeniesienia map do programu 3d, czy trzeba je osobno lepić i kalibrować? Nieważne, temat można zamknąć.

Ok.
Benek
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2015, 14:59:15 wysłana przez Benek »
Toruń robię.
Ma ktoś stare zdjęcia z Bydgoszczy Głównej?

Podczas tworzenia dodatków nie muszę uwzględniać (co nie oznacza, że nie mogę) uwag które nie dotyczą zagadnień w przyklejonych wątkach TD.