Ankieta

Czy uważasz, że jest zapotrzebowanie na scenerie manewrowe?

Tak
118 (79.2%)
Nie
24 (16.1%)
Nie wiem/nie mam zdania na ten temat
7 (4.7%)

Głosów w sumie: 148

Autor Wątek:  Mała sceneria manewrowa  (Przeczytany 9850 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Mała sceneria manewrowa
« dnia: 17 Marca 2015, 21:06:44 »
Witam!

W wolnym czasie, kiedy nie pracuję nad pulpitem EU07, postanowiłem zajmować się tworzeniem nowej manewrowej scenerii realistycznej. Jest to fragment linii nr 93 na odcinku między Oświęcimiem a Czechowicami-Dziedzicami (w tym stacja Brzeszcze-Jawiszowice i Brzeszcze Kopalnia) oraz teren KWK Brzeszcze, KWK Jawiszowice i hałdy, na którą wywożony jest kamień z kopalni (pojedynczy tor). Manewry związane z przetaczaniem wagonów z węglem, kamieniem i pustych będą się odbywać właśnie na terenie kopalń oraz stacji Brzeszcze KWK. Planuję zrobić stan na ok. 2005r., kiedy na szlaku jeździły jeszcze EN57 w błękitno-żółtym malowaniu, większość lub nawet wszystkie zielone elektrowozy, brązowe Eaosy, kopalniane SM42 też były jeszcze zielone, a między obiema KWK prowadziły dwa tory (obecnie jeden jest rozebrany). Na tą chwilę mam już ułożone wszystkie tory według zdjęć lotniczych i kończę robić przechyłki na głównym szlaku. Kiedy je skończę, to może dam tu plik scn., żeby można było sobie dokładniej pooglądać i ew. spróbować pojeździć, jeśli ktoś będzie chciał. Od początku używam edytora Rainsted. Poniżej zamieszczam kilka screenów. Dodałem tymczasowo trochę składów i trzy trójkąty terenu. Jeśli macie jakieś pytania, opinie lub uwagi, to piszcie - chętnie odpowiem.

Edit: Wersja rozwojowa scenerii:
http://eu07.pl/userfiles/21606/priv-kwk_brzeszcze.7z
Cytat: info-kwk_brzeszcze.txt
Wersja rozwojowa realistycznej scenerii manewrowej "KWK Brzeszcze". Archiwum należy wypakować do głównego katalogu symulatora.
[...]
Następnym etapem będzię ułożenie niwelet i ustawienie profilu pionowego torów.

UWAGA!
Sceneria nie była poddawana testowi dodatków, więc "na w razie czego" polecam wypakować do osobnej paczki, choć u mnie problemów nie ma.

Zawartość archiwum:
- kwk_brzeszcze.scn
- tekstury podsypek:
  - tpb-455-1.tga (moja)
  - tpd-455-6.tga (moja)
  - tpd-455-7.tga (moja)
  - tpd-469-4.tga (Benka)
- mapa_usytuowania.png
- info-kwk_brzeszcze.txt
[...]
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2015, 18:08:12 wysłana przez miko22 »

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Marca 2015, 21:17:59 »
Wystarczy nawet na jednej kopalni zrobić podstawianie pod załadunek, odstawianie na zdawcze, podstawianie UACS, wywóz kamienia i jest co robić.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Marca 2015, 21:40:59 »
Wreszcie trainzowe kopalnie na coś się przydadzą. :) Podrzuć fotki tamtejszych budynków to wezmę na deski najbardziej podobne.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Marca 2015, 21:55:53 »
@jageer: W rzeczywistości to wygląda tak, że z czynnej KWK Brzeszcze do nieczynnej KWK Jawiszowice przewożą co jakiś czas trochę węgla (ok. 10 wagonów FAS 443V), tam go ładują na ciężarówki i sprzedają*. A roboty rzeczywiście jest dosyć trochę.

@Stele: Na razie jestem na etapie przechyłek w torach :) Do zrobienia jeszcze niwelety, dość zróżnicowany przez szkody górnicze profil pionowy, sieć trakcyjna na szlaku no i cały teren... Chciałbym jak najdokładniej odwzorować rzeczywistość, więc budynki najlepiej byłoby zrobić takie same. Oczywiście na terenach kopalń raczej nie będzie aż tak realnie, bo wiadomo, że raczej mnie tam nie wpuszczą, ale zdjęcia zza płotu i wszystkiego wokół mogę porobić, tylko w pochmurny dzień, żeby tekstury dobrze wyszły.

Edit: *Plus oczywiście podstawianie po 40 Eaosów z węglem na stację.

Edit2: W pierwszym poście jest link do aktualnej wersji scenerii. Tory ułożone, krzywe przejściowe i przechyłki zrobione. Napotkałem tylko dwa problemy:
- Na zwrotnicach od rozjazdów krzyżowych, z których zrobiłem rozjazdy łukowe, źle ustawiają się przechyłki. W położeniu na wprost (+) przechyłka jest, ale oś obrotu jest po staremu, czyli w osi toru, a nie w osi wewnętrznej szyny zekrętu, a w położeniu zwrotnym (-) przechyłka znika całkowicie - rozjazd się prostuje.
- Na końcach trzech krzywych przejściowych podsypka źle się układa, tzn. jest zwężona u dołu. Próbowałem wstawiać cały łuk od nowa, jaki i samą krzywą od dwóch stron - łuku i toru prostego. Nic to nie dało. Tylko za pierwszym razem pomogła podmiana podsypki w Rainsted na inną, ale przy kolejnym eksporcie do .scn znów to samo. W edytorze w miejscach z tym problemem widać jakby przerwę między szynami, chociaż w notatniku widać, że mapowanie podsypki jest prawidłowe, a współrzędne punktów są identyczne.
Wiecie może, czy da się te problemy jakoś rozwiązać?
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2015, 18:08:02 wysłana przez miko22 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Kwietnia 2015, 18:47:34 »
Dziwny profil podsypki sobie wymyśliłeś i nad teksturami trzeba jeszcze popracować.
Brakuje mi modeli podsypek 11000.
Niespasowanych przechyłek znaleźć nie mogę. Daj nazwy torów albo współrzędne.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Kwietnia 2015, 19:22:41 »
Tekstury podsypek robiłem na razie tylko na próbę, później będą lepsze i więcej. Współrzędne trzech miejsc z problematycznym ułożeniem podsypki to: -7356.435 -0.18 4164.332; -7403.463 -0.18 1262.681 i -4889.035 -0.18 69.892.
Brakuje mi modeli podsypek 11000.
Na której paczce? Ja sprawdzałem na 08_13 ze wszystkimi patchami i wszystko mam mi się wyświetla (ale dziwna sprawa, bo nie mogę znaleźć w plikach tych modeli) a na 02_15 może brakować tekstury zardzewiałych szyn - daję w załączniku, wypakować do głównego katalogu.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2015, 19:31:16 wysłana przez miko22 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Kwietnia 2015, 19:30:20 »
Wypakowałem na 8_13 z patchami do 12_14 i masą unoffów.
EU07.EXE 15.3.1168.471
Bad geometry: Length <= 0 in TSegment::Init at -5815.715 0.0457864046511427 3715.313
Missed include: 6-9-9/l11000.inc
Missed include: 6-9-9/r11000.inc
Podsypki na przechyłkach istotnie we wpisach są zgodne a renderują się dziwnie. Pewnie coś w exe. Jakbyś poszerzył odcinek płaski, zwiększył skos i go wydłużył po ziemię, to nie będzie się to tak w oczy rzucać. Masz jakiś powód obrania właśnie takiego profilu podsypki?
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2015, 19:39:31 wysłana przez Stele »
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Kwietnia 2015, 20:24:59 »
W rzeczywistości w wielu miejscach jest nawet całkiem płasko, więc chciałem to jakoś odtworzyć, ale tak jak mówię, to na razie tylko próbne podsypki. Zastanawia mnie tylko, dlaczego się tak dzieje i na dodatek tylko w tych trzech miejscach? A tą przerwę w edytorze widać na roboczym pliku .rsf - nie po eksporcie .scn -> .rsf. Do tego akurat te podsypki robiłem mając za tło podsypkę Benka, więc mapowanie jest identyczne, co oznacza, że przy większym skosie trochę dziwnie wyglądają podkłady po zewnętrznej stronie toru, bo też bardziej opadają w dół.
A co do tych modeli podsypek, to u mnie nawet w logu widać, że prawidłowo się wczytują, chociaż nigdzie tych plików nie mam - ani w folderze models, scenery, ani w textures:
Missed include: 6-9-9/l11000.inc
Missed include: 6-9-9/r11000.inc

Edit: Ok, chodzi o rozjazdy wąskotorowe. Fakt, te mi się nie wyświetlają. Przepraszam za zamieszanie ;)
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2015, 20:54:30 wysłana przez miko22 »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Kwietnia 2015, 21:34:33 »
Chodzi mi o zwiększenie odcinka płaskiego na zewnątrz szyny. Nie wiem teraz który to parametr profilu, ale u ciebie praktycznie nie istnieje. Cały podkład powinien się na nim mieścić, a u ciebie jest na skosach.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Kwietnia 2015, 22:39:29 »
W takim razie będę musiał przerobić tekstury. Teraz kraje odcinka płaskiego są pod szynami. Spróbuję i dam znać, jak wyszło.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4052
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1121
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Kwietnia 2015, 22:54:54 »
Dlaczego nie użyjesz podsypek i rozjazdów przygotowanych przez @Benka?

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Kwietnia 2015, 23:03:31 »
Jedna z nich (ta zarośnięta trawą) jest właśnie Benka i ma identyczne mapowanie, wymiary itd., bo robiąc swoje w gimpie, miałem jedną z tekstur Benka pod spodem jako tło, żeby dobrze ułożyć swoją. A swoje podsypki robię, żeby bardziej urealnić scenerię. Później pewnie będzie ich więcej włącznie z przejściowymi - kwestia porobienia odpowiednich zdjęć. Rozjazdy natomiast są takie, jakie wygenerowały się z Rainsteda i jedynie przy tych łukowych musiałem trochę pokombinować, a i tak jeszcze nie są takie, jakie powinny być.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10132
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2601
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Kwietnia 2015, 23:51:00 »
Przy rozjazdach zauważyłem w kilku miejscach, że masz oteksturowany odcinek przediglicowy. On nie powinien mieć podsypki bo leży na modelu podsypki rozjazdu.
Mój kanał youtube

Offline miko22

  • Wiadomości: 613
  • Powoli wracam z "promocją"...
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Mała sceneria manewrowa
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Kwietnia 2015, 00:25:35 »
Dzięki za zgłoszenie, poprawię na następny raz. Na razie najbardziej mnie jednak martwią przechyłki na rozjazdach łukowych, bo to nie tylko wygląda nie za dobrze, ale też wyraźnie kołysze przejeżdżającym taborem podczas jazdy w kierunku zwrotnym.