Autor Wątek:  Błędy w sterowaniu lokomotyw Skoda 181/182  (Przeczytany 3779 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline czyznaszmnie

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Błędy w sterowaniu lokomotyw Skoda 181/182
« dnia: 25 Grudnia 2014, 19:41:13 »
Witam, po wątku o lokomotywach EP09 przyszedł czas na czeszki. Niestety ten model posiada chyba najwięcej błędów logicznych, wynikających głównie z tego, że nie jest to polska lokomotywa, a Czesi kwestie bezpieczeństwa zarówno lokomotyw, trakcji jak i maszynistów chyba mają nieco głębiej :)

No to zaczynamy...

1) załączenie baterii nie powoduje wychylenia woltomierza i amperomierza baterii (za plecami maszynisty w jednej z kabin)
2) NAJWIĘKSZY BŁĄD: można podnieść pantograf przy wyłączonym Wyłączniku Szybkim ( w rzeczywistości na 181/182 najpierw załącza się WS, później podnosi pantograf
3) Nie wiem czy jest to błąd symulatora, czy zmiana w lokomotywowniach, na wszystkich 182 spotkałem się z odłącznikami/uziemiaczami sterowanymi elektrycznie z kabin, są to dwa przełączniki dwu-pozycyjne (załącz/wyłącz) umieszczone w okolicy lampek SHP/CA
4) przełącznik pantografów (ta dźwigienka) nie działa zgodnie z założeniami (pozycje: pantograf tył, oba, przód) po załączeniu przedniego pantografu w ogóle się nie przełącza, po załączeniu tylnego jest w pozycji oba
5) podobnie działają przełączniki przetwornic i sprężarek, jest tylko opcja trwale dla przetwornic
6) nie wskazuje amperomierz urządzeń pomocniczych (ten czarny), ani przy przetwornicach, ani przy sprężarkach
7) tego nie jestem pewien, ale sprężarki są raczej na 3000 a nie 48V (napięcie baterii na wszystkich skodach) i ich załączenie razem z przetwornicami nie powoduje zazwyczaj wybicia nadmiarowych (szczególnie że załączenie jest lekko zautomatyzowane i sprężarki załączają się z czasową przerwą między nimi)
8) przy wybiciu nadmiarowych lub przy poślizgu puszcza WS, ale nie opadają pantografy, poniekąd wynika to z punktu #2

Ogólnie skody mają to do siebie, że przed wszystkim bronią się opuszczeniem patyków, co chyba nie jest zbyt dobre z punktu widzenia maszynisty [dlatego chyba tyle narzekań słyszałem przy wciąganiu się pod górkę ze składem:) w tym miejscu pozdrowienia dla wszystkich maszynistów STK z którymi miałem przyjemność podróżować skodami i dragonami :) :) ]

Na ten moment to tyle co znalazłem, poprawek chyba wystarczająco dużo na początek, za jakiś czas pewnie dodam coś jeszcze. Pozdrawiam