Autor Wątek:  Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy  (Przeczytany 59933 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« dnia: 19 Grudnia 2014, 00:10:02 »
Witam wszystkich serdecznie.

Podjąłem decyzję o udostępnieniu niedokończonego narzędzia do edycji plików scenerii, bo być może zbiorę jakiś feedback, uwagi, być może ktoś nawet pomoże w tworzeniu tego narzędzia.
Na chwilę obecną mówimy o wersji 0.7.0 - czyli jak z numerka wersji wynika - jest to alpha, wersja testowa, nie ma jeszcze wszystkich funkcji, które chcę w nim zaimplementować.

Po pierwsze: po co kolejny edytor i co on właściwie potrafi?

ScnEdit jest w odróżnieniu od większości istniejących i rozwijanych edytorów scenerii edytorem czysto tekstowym, który znacząco wspomaga bezpośrednią pracę nad plikami scenerii, zwłaszcza plikami ctr zawierającymi zdarzenia. Ponadto bezpośrednia edycja plików źródłowych daje największą kontrolę nad ich strukturą i działaniem.

Ponieważ pliki scenerii mają swoją oryginalną składnię, potrzebny był edytor, który potrafi tę składnię rozpoznać i oznaczyć odpowiednimi stylami i kolorami. Definicje obiektów i zdarzeń są bez wyróżniania różnymi kolorami praktycznie zupełnie nieczytelne, stanową ściany tekstu gdzie jakiegokolwiek błędu można bardzo długo szukać, nie mówiąc już o tym, że łatwo ten błąd popełnić.

Mój edytor prezentuje tekst w kolorze, ponadto kolory można wybrać z kilku gotowych schematów, w zależności czy ktoś preferuje jasne tło, ciemne, czy może łagodne dla oczu, a jednocześnie czytelne. W przyszłych wersjach pojawi się także opcja tworzenia własnych schematów kolorów.

Kolejną ważną cechą edytora jest drzewo projektu, które zawiera wszystkie pliki dołączane przez główny plik scenerii. Koniec z szukaniem plików. Otwieramy główny plik w scenerii, wszystkie odwołania do innych plików zostaną umieszczone w drzewie projektu po prawej stronie i stamtąd można je natychmiast otworzyć. Pliki otwierane są w zakładkach, które można dowolnie przenosić, przyklejać do krawędzi okna czy nawet przenieść na inny monitor.

Bardzo przydatną funkcją jest globalne wyszukiwanie symboli (F12). Po zaznaczeniu symbolu w pliku i wciśnięciu F12 w oknie na dole wyświetli się lista wszystkich odwołań do tego symbolu. Kolejna wersja będzie umożliwiać także globalną zmianę nazwy tego symbolu.

Ostatnią ukończoną przeze mnie funkcją jest sortowanie i nazywanie torów nienazwanych. Po wybraniu tej opcji na pliku, w którym znajdują się definicje torów zostaną one posortowane w sposób taki, że odcinki połączone ze sobą będą występować w pliku kolejno po sobie, a ich nazwy będą także odzwierciedlać tę kolejność, jeśli wcześniej odcinki tych nazw nie posiadały. Kolejne przypisywane do ciągłych odcinków nazwy mają też zawartą w sobie odległość w metrach od pierwszego odcinka serii. Jeśli po nazwanym 100 metrowym odcinku "peron_1" będą występować kolejne 3 o długości 100m, zostaną nazwane "peron_1_100", "peron_1_200" i "peron_1_300". Dzięki temu w pliku z definicjami torów będzie bezpośrednio widać układ torów i przypisywanie do nich zdarzeń będzie dużo łatwiejsze.

Zupełnie przy okazji operacji sortowania i nazywania torów, każdemu torowi zostanie także przypisana jego długość, która jest parametrem opcjonalnym i czasami ma po prostu wartość zero. Mimo, że ten parametr nie jest istotny dla symulatora, może być pomocny przy przypisywaniu zdarzeń i orientacji w układzie torów.

Jeśli w pliku z torami znajdują się także definicje innych obiektów, posortowane definicje torów zostaną umieszczone na początku tego pliku, wszystko poza definicjami torów zostanie umieszczone na końcu pliku, po komentarzu "Original content". Operacja sortowania i nazywania torów jest całkowicie bezpieczna i była przetestowana na kilku scenariuszach.

Wszystkie w edytorze (w tym sortowanie i nazywanie torów) można cofać via Ctrl+Z. Działa to nawet po zapisaniu pliku, dzięki czemu można przetestować zmianę i jeśli nie zadziałała właściwie, cofnąć ją i jeszcze raz zapisać plik.

Edytor jest praktycznie codziennie intensywnie rozwijany. Wersja 1.0 ma umożliwiać zastępowanie globalne symboli, pokazywać podpowiedzi do wszystkich elementów składni, obsługiwać zakładki i makra, a także umożliwiać wyszukiwanie obiektów po współrzędnych X, Z (np spisanych z symulatora). Podobne sortowanie i nazywanie jak w przypadku torów będzie także działać dla trakcji.

Dojdzie jeszcze (przy współpracy @youBy) bardzo rozbudowany moduł wspomagania tworzenia rzeczywistych rozkładów jazdy, w oparciu o trasę i parametry składu. Być może uda się nawet jakoś zautomatyzować tworzenie rozkładów dynamicznych.

Zapraszam do testów, zgłaszania uwag i pomysłów. W sumie nazwa jest do zmiany :) Pomysły na nową nazwę mile widziane, podobnie jeśli chodzi o ikonkę.

Program powinien działać pod systemami Windows Vista i nowszymi, jest rozwijany i testowany głównie pod Windows 8.1. Wszystkie znane bugi z poprzedniej wersji zostały poprawione. Do optymalnego działania zalecane są komputery z procesorami wielordzeniowymi (i5 i lepsze), gdyż edytor dość intensywnie wykorzystuje wielowątkowość. Dostępne są 2 wersje językowe, polska i angielska, wybierane automatycznie zgodnie z językiem ustawionym w Windows.

Instalka:
http://nisza.org/dl/ScnEdit-0.7.0.msi

Źródła:
https://github.com/HTD/ScnEdit

Wersja portable (x86)
http://nisza.org/dl/ScnEdit-0.7.0.7z

.NET Framework 4.5.1 (wymagane)
http://www.microsoft.com/pl-PL/download/details.aspx?id=40779

Razem z wydaniem wersji 1.0 pojawi się także oficjalna strona projektu z tutorialami video, jak wykonać w edytorze różne skomplikowane zadania.
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2014, 00:10:59 wysłana przez HTD »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2602
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Grudnia 2014, 00:42:41 »
"Pakiet nieobsługiwany przez procesor tego typu". Czyli istotnie tylko vista+. Kompilacji się nie podejmę. Jeśli jest jakakolwiek szansa uruchomienia na xp, to poproszę wypakowane+ewentualne wpisy rejestru, jeśli są konieczne do pracy. Jak nie, to trafia obok makr Mariusza wymagających excela.
Mój kanał youtube

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Grudnia 2014, 00:53:48 »
@HTD: czy jest/będzie możliwość pobrania twojego narzędzia w wersji "portable" czyli bez konieczności jego instalacji? Z góry dziękuję za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2014, 00:56:47 wysłana przez RoboBatman »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Grudnia 2014, 09:01:36 »
C# ? Istnieje opcja zapisu zgodnego wstecznie z VS2010? Pooglądałbym sobie ten projekt, ale nie odpala sie w moim VisualStudio... (a 2012 nie chcę instalować, bo do pracy potrzebuję mieć 2010 - a dwa grzyby w barszcz to o jeden za dużo :) )
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2014, 09:12:01 wysłana przez muri »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5918
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 440
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Grudnia 2014, 10:15:52 »
Jak to się ma do tego, że jednak ponad połowa PC nadal pracuje na systemie XP. Popieram także prośbę o wersje portable. Twoja wizja nie koniecznie trafia w nasze oczekiwania, możliwości techniczne. @HTD nie zauważył, że większość tutaj to młodzi, których nie stać na I5. Jest (będzie) to kolejne narzędzie z którego lamer nie skorzysta. Nie odnoszę się merytorycznie do edytora, nie mam Visty (najgorszy system), a Win 7 używam sporadycznie.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Grudnia 2014, 10:58:08 »
Po zainstalowaniu na win 7:
Szczegółowe informacje na temat wywoływania debugowania w trybie JIT (just in time)
zamiast tego okna dialogowego znajdują się na końcu tego komunikatu.

************** Tekst wyjątku **************
System.InvalidOperationException: Nie można zarejestrować elementu DragDrop. ---> System.Threading.ThreadStateException: Bieżący wątek musi być ustawiony na tryb jednowątkowego apartamentu, aby można było wykonywać wywołania OLE. Upewnij się, że w funkcji Main jest zaznaczony element STAThreadAttribute.
   w System.Windows.Forms.Control.SetAcceptDrops(Boolean accept)
   --- Koniec śladu stosu wyjątków wewnętrznych ---
   w System.Windows.Forms.Control.SetAcceptDrops(Boolean accept)
   w System.Windows.Forms.Control.OnHandleCreated(EventArgs e)
   w FastColoredTextBoxNS.FastColoredTextBox.OnHandleCreated(EventArgs e)
   w System.Windows.Forms.Control.WmCreate(Message& m)
   w System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
   w System.Windows.Forms.ScrollableControl.WndProc(Message& m)
   w System.Windows.Forms.UserControl.WndProc(Message& m)
   w FastColoredTextBoxNS.FastColoredTextBox.WndProc(Message& m)
   w System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
   w System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
   w System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)


************** Zestawy załadowane **************
mscorlib
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18444 built by: FX451RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/Windows/Microsoft.NET/Framework/v4.0.30319/mscorlib.dll
----------------------------------------
ScnEdit
    Wersja zestawu: 0.6.3.0
    Wersja Win32: 0.6.3.0
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files/ScnEdit/ScnEdit.exe
----------------------------------------
System.Windows.Forms
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.dll
----------------------------------------
System.Drawing
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Drawing/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Drawing.dll
----------------------------------------
System
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.34238 built by: FX452RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.dll
----------------------------------------
WeifenLuo.WinFormsUI.Docking
    Wersja zestawu: 3.0.0.0
    Wersja Win32: 3.0.0.0
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files/ScnEdit/WeifenLuo.WinFormsUI.Docking.DLL
----------------------------------------
ScnEdit.resources
    Wersja zestawu: 0.6.3.0
    Wersja Win32: 0.6.3.0
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files/ScnEdit/pl-PL/ScnEdit.resources.DLL
----------------------------------------
System.Windows.Forms.resources
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Windows.Forms.resources/v4.0_4.0.0.0_pl_b77a5c561934e089/System.Windows.Forms.resources.dll
----------------------------------------
FastColoredTextBox
    Wersja zestawu: 2.16.2.0
    Wersja Win32: 2.16.2.0
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files/ScnEdit/FastColoredTextBox.DLL
----------------------------------------
System.Configuration
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Configuration/v4.0_4.0.0.0__b03f5f7f11d50a3a/System.Configuration.dll
----------------------------------------
System.Xml
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.34234 built by: FX452RTMGDR
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Xml/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Xml.dll
----------------------------------------
System.Core
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/System.Core/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Core.dll
----------------------------------------
System.Data
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_32/System.Data/v4.0_4.0.0.0__b77a5c561934e089/System.Data.dll
----------------------------------------
ScnSyntax
    Wersja zestawu: 0.0.0.0
    Wersja Win32:
    CodeBase: file:///C:/Program%20Files/ScnEdit/ScnSyntax.DLL
----------------------------------------
mscorlib.resources
    Wersja zestawu: 4.0.0.0
    Wersja Win32: 4.0.30319.18408 built by: FX451RTMGREL
    CodeBase: file:///C:/windows/Microsoft.Net/assembly/GAC_MSIL/mscorlib.resources/v4.0_4.0.0.0_pl_b77a5c561934e089/mscorlib.resources.dll
----------------------------------------

************** Debugowanie w trybie JIT **************
Aby włączyć debugowanie w trybie just in time (JIT), plik .config tej
aplikacji lub komputera (machine.config) musi mieć
wartość jitDebugging ustawioną w sekcji system.windows.forms.
Aplikacja musi być również skompilowana z włączonym
debugowaniem.

Na przykład:

<configuration>
    <system.windows.forms jitDebugging="true" />
</configuration>

Gdy debugowanie JIT jest włączone, wszystkie nieobsługiwane wyjątki
są wysyłane do debugera JIT zarejestrowanego na komputerze
i nie są obsługiwane w tym oknie dialogowym.



  Dodano: 19 Grudnia 2014, 11:01:53
Stało się to po pierwszym uruchomieniu, po kliknięciu plik -> otwórz -> i wybraniu "quarkmce2007.scn". Teraz już działa.

  Dodano: 19 Grudnia 2014, 11:05:49
1. Brakuje opcji przy include plik "otwórz ten plik".
2. Po naciśnięciu F12 na ścieżce do pliku robi się jak w załączniku

Używaj znacznika code, a nie quote.
Benek
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2014, 11:23:38 wysłana przez Benek »

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Grudnia 2014, 18:07:51 »
Ok, ok, spróbuję zrobić wersję z mniejszymi wymaganiami jak się da. Może wystarczy skompilować pod x86 i może starszą wersję .NET. Dzisiaj nic z tego bo mam remont od rana, jutro pewnie się uda.
Co do skompilowania pod x64 - po prostu wydajność. Duże pliki, przetwarzanie w czasie rzeczywistym. Co do .NET 4 a nie 2 - lepszy kod.
Co do XP, w pewnym momencie skończyły się programy dla DOS-a. Skończył się x86 i tryb rzeczywisty. Komórki mają 64-bitowe proce i są szybsze od kompów, które nie dały rady pociągnąć 7. XP to taka trochę graficzna nakładka na DOS-a.
OK, target da się zmienić na x86 + NET 4.0. Taka wersja powinna pójść wszędzie. Odpali też z ZIP-a bez instalacji, pod warunkiem posiadania .NET framework, to trzeba sobie ściągnąć i zainstalować ze strony Microsoftu.
Po instalacji masz w katalogu C:\Program Files\ScnEdit kilka plików o łącznej wielkości 1.5MB. Żadnych zbędnych wpisów w rejestrze, poza powiązaniem rozszerzenia SCN z programem. Oczywiście da się odinstalować do zera przez "usuń programy". Przy okazji, jak nie masz .NET, instalka go sama pobiera i instaluje.

Reg. zakazy 10, obowiązki 16.
Proszę nie rozpoczynać każdego zdania od nowej linii, proszę zamienić angielskie słowa na polskie.
Benek
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2014, 23:29:16 wysłana przez HTD »

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Grudnia 2014, 18:57:08 »
To może być kwestia tego, że ktoś korzysta z komputera służbowego itp. i nie może nic zainstalować na nim.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 266
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Grudnia 2014, 19:19:10 »
Na win8 nie działa.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Grudnia 2014, 19:29:35 »
Gdyż? Może OS x86, jutro puszczę kompilację x86, musi działać. Prawdę mówiąc nie testowałem, czy installer pobiera .NET Framework (jest wbudowany w Win 8.1). Tak na wszelki wypadek:

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=40779

OK, może spróbuję wersję portable i x86 wrzucić jeszcze dziś pod wieczór jak zdążę.

  Dodano: 19 Grudnia 2014, 22:32:01
OK, wrzuciłem wersję portable (x86). Co do zgłoszonych rzeczy - ścieżki nie dają się jeszcze klikać, chociaż wyglądają jak linki. Będzie działać w następnej wersji.

Co do wsparcia dla XP - obawiam się, że to grubszy problem, musiałbym cofnąć projekt w rozwoju do .NET 4.0, a jeden z jego komponentów używa funkcjonalności .NET 4.5. Trzeba by pokombinować jak to przerobić - owszem, do zrobienia, ale na chwilę obecną (przed wersją 1.0) nie jest priorytetem. Miałbym także problem z testowaniem tego pod XP, po prostu nie posiadam. Jeśli ktoś byłby zainteresowany rozwojem forka dla XP - zapraszam do współpracy.

Wersja portable powinna zadziałać po wypakowaniu do jakiegoś katalogu, konieczne jest jednak zainstalowanie .NET Framework 4.5.1. Zależność nie jest specjalnie rzadka w dzisiejszym oprogramowaniu, jasne, że dałoby się to wszystko napisać w C++ i bez zależności, tyle, że zajęłoby mi to powiedzmy kilka miesięcy dłużej. A pisanie pod przestarzałe frameworki to trochę cofanie się w rozwoju.
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2014, 22:32:01 wysłana przez HTD »

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Grudnia 2014, 16:01:02 »
HTD, który komponent?
Zamiast ustawiać x86 możesz ustawić "Any CPU" (i odhaczyć "prefer 32-bit")  i wtedy .NET będzie sobie kompilował kod (JIT) pod architekturę, na której jest uruchamiana aplikacja (przynajmniej w teorii). .NET 4.5.2 przynosi poprawę wydajności, więc możesz podnieść wersję.

PS. Wiem, że użyłem tu słownictwa, które dla większość brzmi jak zaklęcia, ale post jest czysto techniczny.

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Grudnia 2014, 20:11:41 »
Wersja portable jest pod x86. Nie pójdzie jednak na systemie, na którym nie da się zainstalować .NET Framework 4.5.1 (czytaj XP i starsze).

Co do komponentów - tu chodzi o zależność od wersji .NET 4.5. Gdybym chciał zbić wersję do 4.0 musiałbym zmienić sposób zbierania konfiguracji od schematów kolorów, bo używają klasy TypeInfo, której nie ma w .NET 4.0. Domyślam się, że sporo kombinowania będzie potrzeba, żeby zrobić prostą rzecz, więc zostawiam to na razie do ukończenia wersji 1.0. Oprócz tego nie mam pewności, czy wyświetlanie karetki kursora w edytorze będzie działać prawidłowo - jest rysowana z użyciem komponowania warstw, czyli funkcji wprowadzonej w Vista. Co prawda ma zastępczy tryb pracy, ale nie testowałem tego.

Nie będę Was zanudzać technicznymi detalami, czemu .NET minimum 4.0 jest niezbędny do uruchomienia, a w zasadzie nawet 4.5.1 na chwilę obecną. Najkrócej - to biblioteka programistyczna, która oszczędza ogromną ilość czasu programistom. Można dzięki temu tworzyć krótszy, dużo czytelniejszy i odporny na błędy kod, a standardowe operacje i algorytmy są dobrze zoptymalizowane.  Biblioteka jest wbudowana w Windows 8.1 i nawet część komponentów samego systemu zależy od niej. Można go zainstalować na systemach Windows Vista i nowszych. Biblioteka jest sama w sobie częścią systemu Windows.

Wsparcie techniczne dla Windows XP wygasło, Microsoft wydaje jedynie łatki bezpieczeństwa. Nie wydaje jednak żadnych innych aktualizacji. Kompatybilność z XP jest dziś dość trudna do uzyskania i prawie zawsze odbywa się kosztem pogorszenia wydajności i funkcjonalności.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 120
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Grudnia 2014, 07:42:13 »
OT: MS nie wydaje już łatek bezpieczeństwa do XP
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Grudnia 2014, 00:22:40 »
Wrzuciłem właśnie aktualizację do wersji 0.7.0.

Poprawione:
 - błędy synchronizacji wątków (losowe wysypywanie),
 - wyszukiwanie symboli (teraz działa z wszystkimi plikami, prawidłowo wyświetla znaczniki),
 - normalizacja (poprawia także unixowe zakończenia linii),
 - wydajność i stabilność (zastępowanie instancji edytora),
 - sortowanie i nazywanie torów (teraz całkowicie bezpieczne dla pliku, poprawiona wydajność, dokładne obliczanie długości torów)

Dodane:
 - globalna zamiana symboli,
 - podpowiedzi dla składni elementów event i trainset
 - otwieranie plików include za pomocą Ctrl+LMB na ścieżce w edytorze

Co ma pójść na pierwszy ogień? Wyszukiwanie po współrzędnych? Automatyczne rozkłady? Wyświetlanie map torów i zaznaczanie tras?
Tak. Troszeczkę zmieniam koncepcję - edytor będzie jednak wyświetlał trochę grafiki ;)

Instalka (x86):
http://nisza.org/dl/ScnEdit-0.7.0.msi

Źródła:
https://github.com/HTD/ScnEdit

Wersja portable (x86)
http://nisza.org/dl/ScnEdit-0.7.0.7z

.NET Framework 4.5.1 (wymagane)
http://www.microsoft.com/pl-PL/download/details.aspx?id=40779

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Grudnia 2014, 04:50:17 »
Co do skompilowania pod x64 - po prostu wydajność. Duże pliki, przetwarzanie w czasie rzeczywistym. Co do .NET 4 a nie 2 - lepszy kod.
Takie podejście jest dobre w firmie, która ma jakieś zadania do zrealizowania i pod nie dobiera sprzęt oraz oprogramowanie. Gdy masz setki użytkowników indywidualnych, raczej nie wymienią sobie sprzętu "ot tak".

Co do XP, w pewnym momencie skończyły się programy dla DOS-a. Skończył się x86 i tryb rzeczywisty. Komórki mają 64-bitowe proce i są szybsze od kompów, które nie dały rady pociągnąć 7. XP to taka trochę graficzna nakładka na DOS-a.
Skąd wiesz, że 7 nie jest kolejną nakładką graficzną na DOS? A może ktoś po prostu ustawił komputer pod swoje potrzeby i nie ma ochoty szukać, jak co się nazywa w nowszej wersji Windows i gdzie to znaleźć?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Grudnia 2014, 07:57:04 »
Takie podejście jest dobre w firmie, która ma jakieś zadania do zrealizowania i pod nie dobiera sprzęt oraz oprogramowanie. Gdy masz setki użytkowników indywidualnych, raczej nie wymienią sobie sprzętu "ot tak".
Mamy zadania do zrealizowania. Nasze. Indywidualni użytkownicy także je mają, skąd pomysł że nie? Indywidualni użytkownicy też podchodzą poważnie do życia.
Mówimy o niewielkich wydatkach (w przeliczeniu na rok), a nie zakupie superkomputerów. Co więcej - dzieciaki naciągają rodziców na te wydatki co parę lat ze względu na głupie gierki. Młodzież wydaje więcej na telefony (komputery nadające się do pracy dziś są tańsze od części smartfonów).
Jeśli ktoś, kto rozumie kod komputerowy mówi, że go nie stać na komputer, powinien natychmiast zmienić robotę ;) W IT zarabiam kijowo. Ale bez przesady. Wiesz co jest drogie? Życie jest drogie. Jedzenie, opłaty za mieszkanie i media. Podatki. ZUS. To stałe wydatki, rocznie przebijają wszystko. Dalej znacznie częściej niż wymieniać komputer muszę wymieniać ciuchy. Nawet ostatnio sprzęt AGD lubi się psuć częściej niż kompy. A, byłbym zapomniał, jak ktoś regularnie dojeżdża - bilety na komunikację są drogie.

Skąd wiesz, że 7 nie jest kolejną nakładką graficzną na DOS?
Z praktyki zawodowej i prywatnej. Znajomość systemu jest mi po prostu potrzebna.

A może ktoś po prostu ustawił komputer pod swoje potrzeby i nie ma ochoty szukać, jak co się nazywa w nowszej wersji Windows i gdzie to znaleźć?
Jeśli ten ktoś zajmuje się programowaniem, to coś poszło mocno nie tak. Niechęć do rozwoju u programisty? Paskudnie pechowe rozdanie. Hej - ja też jestem dinozaurem. Uczyłem się programować na małym Atari :) Robiło się dema na 8-bitowce. Ba - nawet gierki pisałem :) Swojego czasu robiłem własną "nakładkę na DOS" ;) To były czasy :)
Nie cierpiałem Windows 3.1! TYLKO DOS! Windows 3.1 zamulał tak bardzo! I po co to, na co?! ;) Później 95, 98, ME... Chyba właśnie XP, który w miarę od biedy jakoś działał i nie zamulał jakoś strasznie.
Po drodze różne odmiany Linuxa. Niezbyt wiele. Najpierw Debian, potem... Gentoo ;) I powrót do Debiana skrzyżowanego z Ubuntu (Mint).

Moje pierwsze doświadczenia z Vistą były złe. Dlatego, że kiedy wyszła Vista, komputery nie spełniały wymagań sprzętowych. Jeszcze przez parę lat nie spełniały. Windows 7 nie różni się tak bardzo od Visty. Dlatego ludzie uważają go za dużo lepszy system, bo w chwili wydania ich komputery dawały radę go bez problemu obsłużyć. Także Vista zainstalowana na tych komputerach mogła już pracować bez zarzutu.

Microsoft uczył się na swoich błędach. Od Visty - wszystkie kolejne systemy są mocno optymalizowane pod kątem wymagań sprzętowych i mają je wręcz coraz mniejsze, coraz mniej "zbędnych" bajerów.

I jeszcze jedno. Miałem wątpliwą "przyjemność" popracować na starszym sprzęcie dziś. Nie wyobrażam sobie tego. To był koszmar, kiedyś sam tak pracowałem. Większość życia tracona na "paski postępu", wiecznie harczący dysk. Zamulanie, zamulanie, zamulanie. Wieszanie wszystkiego co chwila. Dopiero w dzisiejszych czasach komputera się po prostu używa. Bo PO PROSTU DZIAŁA. Bez czekania, zamulania, ciągłej z nim walki. Powiem tak, jak chcesz się bawić, nawet hobbystycznie w majsterkowanie - kup sobie narzędzia. Serio mówię. Stację lutowniczą kupisz za mniej niż 100. A lutowanie SMD bez tego to po prostu "nie, nie". Programujesz? Kup sobie sprzęt co najmniej z Win7 i 8GB RAM (bo daje radę). I nie ścibol 200 zł na dysk SSD, bo zaoszczędzi całą masę godzin czekania.

BTW, zeszliśmy z tematu trochę :)

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Grudnia 2014, 21:23:51 »
Wrzuciłem właśnie aktualizację do wersji 0.7.0.
Proponuję, żebyś wrzucając nową wersję aktualizował linki w pierwszym poście.

  Dodano: 22 Grudnia 2014, 21:25:12
A nie, ślepy ja.... nie zauważyłem że są zaktualizowane...

  Dodano: 22 Grudnia 2014, 21:26:28
Możesz przerobić instalator, żeby z automatu wywalał/aktualizował znalezione starsze wersje?
« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2014, 21:26:28 wysłana przez muri »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #17 dnia: 22 Grudnia 2014, 21:42:11 »
Mamy zadania do zrealizowania. Nasze. Indywidualni użytkownicy także je mają, skąd pomysł że nie? Indywidualni użytkownicy też podchodzą poważnie do życia.
Nadal nie odróżniasz firmy IT od działalności społecznej. Ja od lepszego peceta wolałbym sobie kupić latającą kamerę albo drukarkę 3D. Dla mnie programowanie to przede wszystkim wymyślanie koncepcji na rozwiązania, rzadko mi się zdarza wypróbowywanie wszystkich kombinacji. Ale być może jestem w błędzie. MaSzynę optymalizowałem na "bardzo powolnym" komputerze, bo na szybkim to nawet nie było widać, że coś przycina albo się za długo robi.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ryba825

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #18 dnia: 22 Grudnia 2014, 21:52:46 »
Możesz przerobić instalator, żeby z automatu wywalał/aktualizował znalezione starsze wersje?
Podpowiedź dla HTD: trzeba zmieniać "UpgradeCode" i "Version" instalator za każdym razem, a nie ruszać ProductCode.

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #19 dnia: 22 Grudnia 2014, 22:59:09 »
@muri:
A nie robi tak? U mnie wywala automatycznie starszą i instaluje nowszą. Przy każdym podbiciu wersji odpalam instalkę i zastępuje mi starszą. Ale jeszcze przetestuję to później.

  Dodano: 22 Grudnia 2014, 23:17:33
Ja od lepszego peceta wolałbym sobie kupić latającą kamerę albo drukarkę 3D. Dla mnie programowanie to przede wszystkim wymyślanie koncepcji na rozwiązania, rzadko mi się zdarza wypróbowywanie wszystkich kombinacji. Ale być może jestem w błędzie. MaSzynę optymalizowałem na "bardzo powolnym" komputerze, bo na szybkim to nawet nie było widać, że coś przycina albo się za długo robi.
Testy lepiej robić na wolniejszym sprzęcie, ale to ma swoje pułapki. Pierwsza z brzegu - rezygnujesz z jakości. Efektem są np kanciaste wielokątne gałki zamiast okrągłych. Od wielu lat żaden problem. Ludzie sobie kupują lepsze kompy, żeby na ich monitorkach wyświetlały się okrągłe gałki. Tymczasem, odpalają produkt robiony na słabszej maszynie i co widzą? Kanciastość. Abstrakcyjny przykład, ale czujesz o co chodzi. Dalej - nowsze kompy (czytaj z ostatnich 5 lat) mogą mieć powiedzmy 4x wyższą wydajność obliczeń przy tym samym taktowaniu, pod warunkiem że wykorzystujesz 4 rdzenie procesora do wykonywania obliczeń równolegle. Wymaga to oczywiście odpowiedniej optymalizacji kodu, którą jest bardzo trudno uzyskać nie mając 4 rdzeni CPU. Owszem, system operacyjny będzie emulował wielowątkowość, ale spowoduje to na tej maszynie spadek wydajności zamiast wzrostu. Itd. itp.

Co do samej pracy - jak Ci narzędzia zamulają, nie ważne czy robisz charytatywnie czy zawodowo - tracisz czas. Albo cenny wolny czas, albo cenny płatny czas. Mi nawet bardziej szkoda czasu wolnego.

Gdyby tak szło połączyć pasję z pracą... Musi być jakiś sposób. Szukam.

« Ostatnia zmiana: 22 Grudnia 2014, 23:17:33 wysłana przez HTD »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #20 dnia: 22 Grudnia 2014, 23:27:03 »
Mogę prosić print screeny z widoku gotowego narzędzia? :>

Offline Benek

  • Moderator
  • Wiadomości: 4504
  • fb.com/benek.maszyna
    • Zobacz profil
    • Moja strona o MaSzynie
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Grudnia 2014, 00:40:21 »
Od wielu lat żaden problem. Ludzie sobie kupują lepsze kompy, żeby na ich monitorkach wyświetlały się okrągłe gałki.
Nie zgodzę się. Microsoft wykupił Skype, ulepszył go, ale nie zapewnił kompatybilności wstecznej. Tym samym użytkownicy bez sprzętu, który obsługuje protokół SSE2, nie są w stanie korzystać z tego programu. Poczytaj sobie na forach zagranicznych komentarze na ten temat. Microsoft też się zasłania tym, że ludzie wymieniają sprzęt. No a tak nie jest, wiele osób używa jeszcze XP, bo ma stare komputery, niezdolne do uciągnięcia nowszych systemów.

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Grudnia 2014, 10:45:45 »
No cóż, ja się akurat cieszę. Kompatybilność wsteczna jest największym hamulcem rozwoju, a jeśli chodzi o komputery - rozwój jest najszybszy i najbardziej pozytywny.

Nowe komputery są bez porównania przyjaźniejsze dla ludzi. Nie tyle prostsze w obsłudze, bo z tym jest różnie, ale przyjaźniejsze, bo działają. Robią to to mają robić, a nie to co muszą ze względu na ograniczenia. Wcześniej człowiek musiał się przyzwyczaić i dopasować, że system operacyjny musi się ŁADOWAĆ i na to trzeba dość sporo poczekać. Człowiek się dopasowywał do tego, że jak korzysta z jednej aplikacji, to niestety nie z drugiej. Że każda rzecz musi swoje trwać, nawet jeśli jest to tak banalna sprawa jak wyszukanie wiadomości czy zmiana jakiegoś ustawienia systemu.

W końcu do tego, że praca z komputerem to ciągłe szarpanie się i użeranie, tłumaczenie temu komputerowi najprostszych rzeczy, wybieranie w kółko najbardziej oczywistych opcji.

Niebieskie ekrany. I inne błędy - co chwila. Losowe działanie.

Znam ludzi, którzy przez długi czas używali przestarzałych komputerów. Nie cierpią ich. Nie cierpią firm softwarowych. Nie cierpią większości przeglądarek. Technologii. Dlaczego? Bo stale im się wszystko sypie. Zawiesza. Nie działa tak jak powinno. Stale jakieś problemy. A to drukarka nie drukuje. A to film się nie odtwarza. A to program się wywala zaraz po kliknięciu na niego. W ich głowach wyrył się obraz niechlujnych producentów, robiących badziewne oprogramowanie, które w sumie rzadko kiedy normalnie działa, do tego jest oczywiście niemożliwie wolne.

Będąc w tym miejscu nie masz nawet pojęcia, że może być zupełnie inaczej. Że każdy ten "nowy, głupi program" - może działać idealnie, szybko, dokładnie tak jak chcesz. Że nic się nie musi sypać i się nie sypie. Że można na prawdę zapomnieć jak wygląda jakiś błąd systemowy czy zawieszenie. Że można nie restartować kompa przez kilka tygodni.

Nigdy nie kręciły mnie gigaherce, moc dla samej mocy. Był czas, kiedy ten sprzętowy wyścig zbrojeń był dla mnie absurdalny. Być może był to czas, w którym zapotrzebowanie na moc rosło i tak szybciej, niż dostępna dla przeciętnego Kowalskiego moc. Kupowałeś komputer - po roku czy dwóch był przestarzały. Ba - czasem był już przestarzały w chwili zakupu, bo soft wymagał maszyn, na które mogli sobie pozwolić tylko bogaci mieszkańcy zachodniego świata.

To się zmieniło, i była to największa zmiana w ciągu ostatnich 50 lat. Mniej więcej w czasach wydania Windows 7. Zaczął się czas, w którym komputer można kupić na kilka lat i przez te kilka lat będzie działał bez zarzutu, szybko, sprawnie i stabilnie. Pewne rzeczy okrzepły i przestały się gwałtownie zmieniać. Np pamięć. Zatrzymała się na rzędzie gigabajtów. Nieprędko będą nam potrzebne terabajty RAM. A mam już pewność, że dostaniemy je ZANIM będą nam do czegokolwiek potrzebne. To samo jeśli chodzi o dyski. Po zatrzymaniu się na poziomie pojedynczych TB praktycznie nie da się ich zapchać. Limit, z którym zawsze trzeba było się liczyć zniknął.

Jako dinozaur pamiętam jeszcze dobrze coś takiego jak "konflikt sprzętowy". Jak urządzenia nie chcące współpracować z innymi urządzeniami w tym samym PC. Jak "problem ze sterownikami". Nie ma. Skończyło się. Pamiętam instalację XP i wczesnych siódemek. Przygotowana tona sterowników, często na jakiś płytkach nawet - bez tego ani rusz. I modlenie się, żeby nic się nie spierdaczyło przy instalacji. A i tak prawie zawsze się pierdaczyło.

Nie dziś. Dziś jest "włącz i zapomnij". Wszystko zrobi się samo. Tak jak trzeba. I będzie działać. Na reszcie można temu ufać. I to wszystko od ładnych kilku lat. Nie ma już "reinstalek systemu". Format?! Dziś?! Trzeba być zdolnym psujem, żeby tak zepsuć system. BTW, jak w XP każdy program miał praktycznie nieograniczone prawa zapisu gdziekolwiek - to było wręcz niesamowite, że te komputery mogły w ogóle tak długo działać bez uszkodzenia.

Last but not least - ekologia. Stare kompy - hałas i grzanie. Był czas (jeszcze nie tak dawno) gdzie kaloryfery nie mieściły się w budach. Ryk wiatraków był nieodzowny. Znów - przeszłość. Teraz to wszystko zużywa tak mało prądu, że może działać z baterii. W skali świata - różnica musi być kolosalna.

Całe szczęście, że poszczególne programy i sprzęt zrywają kompatybilność wstecz. Między innymi temu zawdzięczam te wszystkie zmiany. Tanią i powszechnie dostępną nową technologię. Rzeczy działające tak jak powinny. Kto kiedykolwiek poprawiał błędy w jakiś programach powinien wiedzieć, jak mocno różnią się kolejne wersje od siebie. O ile są lepsze. Np taka MaSzyna ;) Developerzy powinni wiedzieć ile bugów usunęli. Ile przydatnych rzeczy dodali. Pomyślcie, że to samo tyczy się systemu operacyjnego i to na dużo większą skalę. To setki tysięcy, jeśli nie miliony poprawionych bugów. Tyle samo ulepszeń i optymalizacji. To wszystko widać gołym okiem. Wystarczy tylko po prostu zacząć tego używać.

Zacząłem swoją przygodę z komputerami jak były nowinką techniczną, jako ciekawy świata dzieciak. Na szczęście to się nie zmieniło. Nie zramolałem, nie zacząłem bać się nowego. Nie pozwalam sobie na to.

Kiedyś dostosowywałem sobie system i programy do własnych przyzwyczajeń coraz bardziej wzmacniając przyzwyczajenia. Jak coś się nie dało dostosować, albo po prostu działało troszkę inaczej niż się spodziewałem - omijałem to. Ogromne samoograniczenie. Przełamałem to i było warto. Takie ograniczenia to trochę tak, jakby umieć prowadzić tylko swojego forda i żadnego innego samochodu.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5918
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 440
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Grudnia 2014, 11:33:41 »
Cały długi wywód, a ja napiszę jedno słowo: KASA. Nie chce mi się sprawdzać, ilu jest zarejestrowanych użytkowników forum i robić jakieś statystyczne porównania, pewnie nikt już nie ma celerona 400 i RivęTNT2 z wypasioną ilością pamięci 256mb. Ale próżno liczyć na to, że użytkownicy będą kupować nowe sprzęty i OS, dla MaSzyny. Do tego potrzebna jest większa motywacja i KASA. Z pozycji dobrze ustawionego finansowo "piernika" może tego nie widać. Ponad to, większość, to ludzie kompletnie nie znający się na sprzęcie i zawiłościach systemów operacyjnych. Resztę napisał @Ra i nie ma co powtarzać.

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Grudnia 2014, 12:07:01 »
Właśnie po to masz mieć normalny (niezabytkowy) komputer. Nie musisz się już dalej znać na sprzęcie, konfiguracji itp. To zabytki wymagały kombinowania i wiedzy.
Co do kasy, nie żartuj. Normalny (nie z górnej półki, nawet nie ze średniej) komputer to nie jest żadna kasa. I do bycia ustawionym piernikiem to mi jeszcze bardzo daleko. Póki co najlepszy soft robię za darmo.

BTW, bywam często na wsi - ale z informatyzacją u ludzi nie jest tak źle :) Nie widziałem u miejscowych ani jednego XP ;) Może dlatego, że w tamtych czasach nikt tam w ogóle nie miał komputera. To między innymi powód, dla którego Polska ma bardzo nowoczesną infrastrukturę telekomunikacyjną na tle świata. Zaczynaliśmy trochę później i nie blokowały nas tak bardzo zaszłości.

Rozwijam soft z użyciem .NET Framework, bo mogę dzięki niemu pisać programy kilkukrotnie szybciej niż bez niego. Nie myśl sobie, że "nie umiem C" czy coś w ten deseń. Programowałem w kodzie maszynowym jako dzieciak (nie assemblerze, KODZIE MASZYNOWYM, wpisując cyferki), pisałem własne kompilatory w czasach, kiedy nie można ich było w Polsce dostać. SZKODA CZASU.

Wracając do KASY - właśnie, tworzę narzędzia ZA DARMO. Więc chyba zrozumiałe jest, że ułatwiam sobie i przyśpieszam pracę, żeby zrobić jak najwięcej jak najszybciej? Do tego jak najlepiej.

Mi szkoda, że ludzie marnują czas i potencjał na wyważanie otwartych drzwi, robienie dawno rozwiązanych pierdółek tysiące razy ze względu na jakiś absurdalny wręcz upór, bo inaczej tego nie umiem nazwać.

Offline RoboBatman

  • Wiadomości: 1634
    • Zobacz profil
    • Wykaz Taboru Kolejowego na Tekstury
  • Otrzymane polubienia: 546
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Grudnia 2014, 12:29:52 »
Ja dodam tylko, że dzisiaj kupić system operacyjny od Microsoftu w wersji OEM to nie jest jakiś horrendalnie spory wydatek jak to bywało kiedyś. Ja za swojego Windows 7 w wersji Home Premium do swojego netbooka zapłaciłem tylko 399,- PLN, ponieważ miałem dość ograniczeń, jakie nakładał system Windows 7 w wersji Starter, który był orginalnie zainstalowany w komputerze i zaśmiecony przez tzw. crapware od producenta komputera. Rozumiem, że niektórzy mają rodziny na utrzymaniu oraz bzika na punkcie XP i uważają go za system nie do zastąpienia, no ale niestety, trzeba iść z postępem. Systemu nie kupuje się na okres jednego roku, tylko na okres zapewne 5-6 lat. Jak ktoś napisał wyżej, Windows XP nie jest już wspierany, więc nie są już do niego wydawane żadne łatki bezpieczeństwa.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2014, 12:32:13 wysłana przez RoboBatman »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5918
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 440
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Grudnia 2014, 12:41:14 »
Odniosłeś wszystko do siebie, nie taka była intencja. Gimnazjalista nie kupi sam komputera (brak kasy), musi zadowolić się tym, co do stanie od rodziców... i na tym pracuje i tu nie żartuje. Jako były pracownik telekomunikacji (Orange, dawniej TP) pionu technicznego, nie podzielam Twoich poglądów:
Cytuj
Polska ma bardzo nowoczesną infrastrukturę telekomunikacyjną na tle świata. Zaczynaliśmy trochę później i nie blokowały nas tak bardzo zaszłości.
Pozwolę sobie zauważyć, że zmieniła się także filozofia działania tej firmy, odkąd przestała świadczyć usługi powszechne. Typowy produkt Funpack ma tyle ograniczeń i wymagań infrastrukturalnych, że w większości przypadków zwyczajnie klient jest niezadowolony. Czytając Twoje teksty mam wrażenie jakbym słuchał konsultanta z Orange usiłującego sprzedać staruszce NEO+TV+Telefon internetowy, razem ze wszystkimi kanałami HDTV. Czemu? Bo takie są wytyczne korporacji. Dość oftopu, ja mam dość tłumaczenia i obalania teorii, jak to tu, czy tam, jest dobrze, a u nas jest źle. Tylko z jednym jest problem, brak jednolitej koncepcji rozwoju symulatora.
PS: Skąd "gimbus" weźmie 400zł? Poza tym, najmniej chodzi o OS.

Offline PiterCC

  • Wiadomości: 211
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Grudnia 2014, 13:01:31 »
Ja mam 5,5 roku komputer z Windowsem XP i mimo iż bywało że coś się sypnęło, to instalacja systemu jest bez przerwy ta sama, bez żadnego formatu :)

Wprawdzie po tym czasie system chodzi wolniej - dysk jest stary, talerze zużyte, tutaj cudów nie ma + procesor dwurdzeniowy i 2 GB Ramu - ale pamiętając jak często i jak bardzo psuł się mój poprzedni komputer to jestem zadowolony z tego jak długo mi służy. Wprawdzie najnowszych gier nie zainstaluję, ale wszystko co mi potrzebne działa.

Na razie nic mnie nie zmusiło do zmiany systemu, a w razie czego mam w zanadrzu laptop z Win7 na którym wszystkie nowe rzeczy pójdą.

Offline HTD

  • Wiadomości: 690
  • "Twoja stara mieszka w Boldach" xD
    • Zobacz profil
    • I like trains
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Grudnia 2014, 16:19:09 »
OK, masz rację, szkoda czasu na sprawy typu "Windows kontra Linux" i podobne. Wszyscy chcemy coś zrobić i to się liczy. Z mojego punktu widzenia - OS jest chyba ważniejszy od sprzętu. Nowe mogą więcej, nawet na tym samym sprzęcie. A jeśli chodzi o wymagania symulatora - to się musi skalować. Jedną z lepszych zmian było wprowadzenie automatycznego obliczania MaxDistance w zależności od FPS. Dobra robota. Ktoś pisał też o poligonach w modelach, żeby tworzyć ich do oporu, i ewentualnie przycinać już na końcowym etapie, mając cały czas gotowe pliki z większą ilością detali.

Co do doświadczeń moich z XP, były różne. Bywało że rok podziałał bez problemu, a bywało że nawet dłużej. Jak na swoje czasy to był niezły system. Ale, że czasami lubię sobie w coś pograć - trafiłem na twarde ograniczenie XP. Owszem, w tych czasach wszystkie gry odpalały się na XP, ale jeśli chodzi o FPS, na 7 chodziły kilkukrotnie szybciej (serio). Może kwestia sterowników do Radeona, nie wiem.

Aha, co do telekomunikacji - ja nie mówię o jakości świadczonych usług (tym bardziej cenach), ja mówię o technicznej jakości sprzętu i łącz. Z tego co czytam jak się z tym użerają i płaczą w USA - u nas jest bajka. Przy ich mafiach telekomowych to nawet nasz Orange (nie polecam, odradzam, negatyw!) jest porządną firmą :) Miałem kiedyś umowę z Orange - to są bandyci. Potwierdza to nawet mój kumpel z UK - tak samo traktują klientów w reszcie Europy.
« Ostatnia zmiana: 23 Grudnia 2014, 16:23:26 wysłana przez HTD »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6159
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 167
Odp: Edytor plików scenerii ScnEdit, alpha testy
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Grudnia 2014, 16:30:57 »
Jedną z lepszych zmian było wprowadzenie automatycznego obliczania MaxDistance w zależności od FPS. Dobra robota.
To od razu sprostuję. Pojęcie MaxDistance dotyczy maksymalnej widoczności obiektów i kiedyś dla poprawy FPS było ustawiane na kilkaset metrów, co z kolei teraz na lepszym sprzęcie powoduje dziwne ujawnianie się obiektów (dobrze widać w obecnym Manewrowo3, jak pojawiają się budynki z MaxDistance=1000). Natomiast wprowadzona jest automatyczna regulacja promienia widocznej scenerii — obiekty scenerii rozlokowane są w sektorach o boku 200m, a liczba widocznych sektorów jest regulowana stanem FPS. Od czasu wprowadzenia tego mechanizmu skończyły się masowe narzekania na niski FPS oraz spadki FPS na stacjach, bo automat stara się utrzymywać go w zakresie 15÷25. Inna sprawa, że wydajność sprzętu też poszła do przodu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni