Autor Wątek:  Rainsted tworzenie torowisk i znaczenie współprzędnych P0 do P3  (Przeczytany 2785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bibex05

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ktoś wie co oznaczają współrzędne od P0 do P3 przy dodawaniu torów w Rainsted i jak je ustawić żeby pokrywały się z torami na mapach?

Zmień nazwę tematu na mówiącą więcej o twoim problemie.
Rozi
« Ostatnia zmiana: 14 Grudnia 2014, 17:38:23 wysłana przez bibex05 »

Offline danniel

  • Wiadomości: 309
  • Degustator w Lokalnym Centrum Lepienia Pierogów
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 94
Odp: Rainsted
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudnia 2014, 18:21:25 »
Point 1 ustala położenie Point 1 toru, tak samo point 2. P3 jest związane z poprzecznym, niweletą (chyba). P4 ustala w zwrotnicy miejsce toru zwrotnego.
Pierogi lepić! A nie, na szołtbuksach siedzić.

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Grudnia 2014, 20:05:32 »
Była gdzieś na forum kompilacja mailowego kursu obsługi edytora Rainsted. Od tego proponuję zacząć.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Rainsted
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Grudnia 2014, 14:40:25 »
Nie na forum, tylko tu: http://rainsted.com/

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Rainsted
« Odpowiedź #4 dnia: 14 Grudnia 2014, 15:47:25 »
Kompilacja w PDF była na forum, bo sam ją przygotowałem (kompilację) i uploadowałem.
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline Pawel205

  • Wiadomości: 58
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Rainsted
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Grudnia 2014, 15:48:25 »
Najlepiej zacząć od ustawienia linii kierunkowej. Przesuwasz P1 i P2 tak aby linia leżała pośrodku prostego toru (między szynami), wykorzystując powiększenie mapy 8px/m a nawet 16px/m (więcej roboty). Wypada zrobić ją ta długą jak długi jest prosty tor. Jeśli zrobimy zbyt długą, możemy wejść w łuk i wtedy trzeba ją skrócić. Dalej wstawiasz tory według niej. Im lepiej położona linia kierunkowa tym lepiej dopasowany tor do mapy i wszystkie tory równoległe do tej linii. Szczególnie przydaje się to do układania torowiska stacji gdzie jest masa torów równoległych. Tory proste to pikuś, dojdą łuki, rozjazdy a z tym jest więcej roboty.