Autor Wątek:  Lifting SM40 i SM41  (Przeczytany 6756 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9150
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 669
Lifting SM40 i SM41
« dnia: 07 Grudnia 2014, 09:39:24 »
Potrzebuję zdjęć w/w lokomotyw nadających się na tekstury oraz wszelkiego rodzaju informacji o nich. Wiążę się to ze zrobieniem im liftu. Wczoraj podczas wymiany węży zauważyłem, że owe modele zdecydowanie potrzebują więcej niż tylko ta podmiana. Dlatego zwracam się z prośbą o dostarczenie mi materiałów. Słyszałem, że podobno nawet jedna lub dwie sztuki są na chodzie, więc jest jakaś szansa. Zatem do dzieła.
EDIT:
Wstępnie z moich ustaleń wyszło, że symkowy model SM40 nie jest polskim modelem. Wygląda na to, że jest to węgierska wersja DVM2 http://media.trainspo.com/uploads/photos/300_2x/tsvetan.kaludov-1320003395353.jpg Dla porównania tak wygląda wersja polska http://pl.wikipedia.org/wiki/Mavag_DVM_2#mediaviewer/File:Skansen_w_Chab%C3%B3wce_-_lokomotywa_Sm4001.JPG Na pierwszy rzut oka różnią się między sobą lampami. Jeśli czymś jeszcze proszę o info.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2014, 10:00:47 wysłana przez Sawi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline TGVkamil

  • Wiadomości: 212
  • Különjárat!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 13
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Grudnia 2014, 10:34:34 »
SM40 fabrycznie nie posiadała barierek na pomostach. Tak to się niczym nie różnią.
Odmieniony, nauczony, znacznie bardziej ostrożny...
https://www.facebook.com/BrowarusOmsi/ - można i tak :)

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Grudnia 2014, 12:14:37 »
Taki mały offtop. Tak się zapytam: Czy czasem z SM40/41 z danymi hamulcowymi była bieda?

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9150
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 669
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Grudnia 2014, 14:36:11 »
Z cyklu ciekawostek ciąg dalszy. Szperając po necie natrafiłem na tą grafikę http://kolej.eu07.pl/galeria/spalinowe/INNE/sm40.jpg Wygląda na to, że powstały też egzemplarze różniące się barierkami.
EDIT:
SM40 fabrycznie nie posiadała barierek na pomostach. Tak to się niczym nie różnią.
Wygląda na to, że nie była to reguła. Np ta http://rail.phototrans.eu//images/photos/big/40/17888.jpg jak widać owe barierki posiada.
« Ostatnia zmiana: 07 Grudnia 2014, 19:08:50 wysłana przez Rozi »
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Grudnia 2014, 15:38:18 »
Z czasem SM40 unifikowano z SM41. Montowano boczne poręcze i zmieniano sterowanie.

Offline GOPdriver

  • Deweloper
  • Wiadomości: 88
  • Ten, co wydrukował scenerię
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #5 dnia: 08 Grudnia 2014, 10:36:27 »
MichalL czym roznily sie SM40 i 41 w sterowaniu??
( ͡° ͜ʖ ͡°)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Grudnia 2014, 19:50:04 »
SM40 na czterech drzwiach od maszynowni (po każdej stronie) miały tylko w górnej części "wentylację", nie miały barierek (później je zamontowano) i nigdy nie miały tabliczek serii - seria SM40 malowana była farbą. Pamiętam te wozy ze Szczecina Dąbia.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1166
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #7 dnia: 14 Grudnia 2014, 08:32:50 »
MichalL czym roznily sie SM40 i 41 w sterowaniu??

Inny sposób regulacji obrotów silnika spalinowego. Na SM40 był bezstopniowy kopiał, a na SM41 nastawiacz siedmiostopniowy. Nastawiacz jako mniej kłopotliwy w eksploatacji montowano potem i w SM40.

Do tego unowocześniano osprzęt np. montowano inne filtry powietrza.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2889
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 232
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #8 dnia: 14 Grudnia 2014, 12:09:55 »
Dobra, a co było montowane na dachu, że kabina w środku jest taka niska?

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 937
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 349
Odp: Lifting SM40 i SM41
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Grudnia 2014, 12:42:27 »
@ST44-003: na SM40 i SM41 montowano pomocniczy zbiornik paliwa i zbiornik wody.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"