Autor Wątek:  Problem z ET42  (Przeczytany 7433 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem z ET42
« dnia: 31 Października 2014, 18:08:06 »
Witam. Mój problem polega na tym, że podczas rozruchu ET42 ampery z sektora tylnego przenoszą się na przedni, powodując zatrzymanie pociągu. Włącza się lampka "Sektor tylny" i nie można jej odblokować. Co zrobić? Powiedzcie, jeśli przyłączyć jakiś załącznik. Patch 10.14, exe najnowsze.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #1 dnia: 31 Października 2014, 18:52:12 »
A po polsku?
Problemy mam z nadmiarowym/kontrolką pracy (?) wentylatorów. W członie tylnym wskazanie jest odwrotne do przedniego. Również wskazanie haslera blokuje się na 110% Vmax choć zakres ma do 140 km/h, wiec raczej powinien działać gdzieś do tej wartości.
Mój kanał youtube

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #2 dnia: 31 Października 2014, 19:10:58 »
Nie da się z tobą po polsku, to wytłumaczę Ci to graficznie:


Włączyłem szeregowe połączenie silników.
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2014, 19:14:54 wysłana przez dodulec »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #3 dnia: 31 Października 2014, 19:45:03 »
Cytuj
podczas rozruchu ET42 ampery z sektora tylnego przenoszą się na przedni, powodując zatrzymanie pociągu.
Tak ma być, bo w końcu masz przewód wyrównawczy miedzy członami, wiec prąd musi się rozpływać. A ampery niczego nie zatrzymują. Pan Amper na torach staje i zatrzymuje skład jak Superman? Wywala ci szybki w drugim członie, a nie nadmiarowy, który ma wspólną kontrolkę dla całego zespołu.
Nie mogę uzyskać takiego efektu. Myślałem, że może tak będzie, jak nie dam przewodu WN między członami i opuszczę tylni patyk, ale nie.
Mój kanał youtube

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #4 dnia: 31 Października 2014, 20:48:32 »
Cytuj
podczas rozruchu ET42 ampery z sektora tylnego przenoszą się na przedni, powodując zatrzymanie pociągu.
Pan Amper na torach staje i zatrzymuje skład jak Superman?
Chyba źle mnie zrozumiałeś. Podczas przenoszenia amperów na przedni sektor coś zatrzymało mnie, a potem lokomotywa robiła bezskuteczny rozruch na tym przednim sektorze.
Nie mogę uzyskać takiego efektu. Myślałem, że może tak będzie, jak nie dam przewodu WN między członami i opuszczę tylni patyk, ale nie.
Bardzo podobny efekt uzyskasz jeśli podłączysz 5 razy ET42 i 120 wagonów falns wypełnionych po 100 ton węgla, podniesiesz dwa badyle i włączysz szeregowe połączenie silników.
Wywala ci szybki w drugim członie, a nie nadmiarowy, który ma wspólną kontrolkę dla całego zespołu.
To jest pytanie, czy po prostu mówisz? Teraz nie sprawdzę, bo piszę z tableta, dlatego tak długo.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #5 dnia: 31 Października 2014, 21:13:05 »
1. Nie wiem czy zrozumiałem, bo bełkoczesz.
2. Wtedy wywali mi nadmiarowy. Choć pierwsza pozycja powinna trzymać nawet na zwarciu.
3. Stwierdzenie. Tak wynika ze screena.
Kodu nie mam, ale szybki wywala gdy ciśnienie w zbiorniku pomocniczym jest zbyt niskie do utrzymania styków wyłącznika lub gdy zaniknie przyłożone do niego napięcie. Nadmiarowy silników jest wysterowany tak, by zadziałać wcześniej, więc to on powinien wybić przy przeciążeniu lokomotywy.
Mój kanał youtube

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #6 dnia: 31 Października 2014, 21:21:48 »
Czyli powodem tego wszystkiego jest wywalenie WS-ki w tylnym członie? Bo to się na jedno sprowadza.
Jeszcze jedno pytanie: jak WS-kę, która jest w tylnym sektorze, włączyć w przednim sektorze?
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2014, 21:34:19 wysłana przez dodulec »

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #7 dnia: 31 Października 2014, 21:52:21 »
Ręczne wyłączenie szybkiego i ponowne załączenie nie pomaga? Co się stanie, jak przejdziesz do drugiej kabiny i tam dokonasz rozruchu?
Mój kanał youtube

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Października 2014, 22:11:20 »
@Dodulec, nie widzę załącznika do pytania w postaci pliku log.txt

Offline Krzysiek1982

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Października 2014, 23:11:16 »
Stele
Ja mam problem w kontrolką pracy wentylatorów, po załączeniu sygnalizacji pali się kontrolka sekcji A, po załączeniu wentylatorów gaśnie kontrolka sekcji A, a zapala się sekcji B mimo załączonego WS sekcji B i pracujących sprężarek obu sekcji. Przejechałem ET42 trasę Drawinowo et22_1 37 wagonów 1850 ton, nie miałem takiej usterki jak kolega dodulec.
« Ostatnia zmiana: 01 Listopada 2014, 01:20:40 wysłana przez Krzysiek1982 »

Offline dodulec

  • Wiadomości: 163
  • Zgłaszacz błędów - i nie tylko
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Listopada 2014, 08:40:16 »
Dobrze, nie trzeba. Wystarczy dawać powoli nastawnik tak, aby nie przekroczyło 350 A. A czasami można więcej. Dziękuję wszystkim.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Listopada 2014, 08:24:27 »
Nie stwierdzam u siebie wadliwego działania lokomotywy. Jedynie potwierdzam nieprawidłowe działanie lampki. Jak wam wybje z jakiegokolwiek powodu WS (scren) a człon drugi działa to należy rozlaczyc wszystko i ponownie zalaczyc ws i reszte. Pamietac proszę o tym by zbyt szybko nie przestawiać kola z pierwszej pozycji na następne bo musi zalapac SL drugiej sekcji. Jak nie zalapie to ciagniecie jedynie pierwsza sekcja.

Wracajac do lampki od strony modelu 3d jest ok. Exe musi interpretować te lampke jako sygnalizcje niedziałania tzn jak dzialaja wentylatory to ta lampka musi zgasnąć. Powinna dzialac identycznie jak ta z członu A.
« Ostatnia zmiana: 02 Listopada 2014, 10:09:24 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Listopada 2014, 16:56:27 »
Tak BTW, czy na najnowszym exe działa hamowanie ED na tym wehikule? Bo u mnie coś styczniki nie łapią :)

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Listopada 2014, 17:24:27 »
Od 455 działa. Choć jak ostatnio rozbujałem ją ponad konstrukcyjną i włączyłem ED, to wywaliło nadmiarowy na załączonych wszystkich rezystorach. :P
Mój kanał youtube

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4338
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Problem z ET42
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Listopada 2014, 20:44:20 »
I tak ma być. Prad hamowania max 250A z tymze sile hamowania regulujesz nastawnikiem ale musisz pradu pilnować. W realu jest to samo.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015